Hai Maryssa, Akasha, Hans en anderen. Even korte reactie. Hele goede aanvullingen overigens. Volgens mij kunnen wij de lijst heeeeel lang maken....
Verloop in vriendschappen:
Veel vriendschappen die na verloop van tijd verdwijnen /verwateren. Het lijkt net alsof je elkaars taal op een gegeven moment niet meer spreekt. Alsof je een trilling hebt die niet meer bij de ander past of andersom.
Helemaal mee eens. Gaat zelfs bij mij zo ver als in mijn relatie.
Geen groepsmens zijn:
Ik kan heel slecht tegen groepen. Voel me daarbij altijd anders dan anderen en dan in de zin van "ik hoor er niet bij" daar kan ik echt verdrietig van worden. De laatste tijd gaat het beter maar het is er altijd.
Herken ik me in, alleen met een iets andere insteek. Ik heb geen moeite met mensen massa's (behalve de hoeveelheid energie die ik dan oppak, maar daarvoor kan ik me afsluiten). Maar ik ben geen mens voor in clubs. Dat wil zeggen, ik heb niet de hang om me met clubjes mensen te indentificeren. Soms kan ik me aan groepsgedrag ook irriteren, vind het bekrompen gedachte-goed.
Aversie tegen geweld /horror/oorlog in films:
Ik kan niet tegen agressie, horror of oorlog in films. Word daar echt niet lekker van en het blijft daarna nog dagen bij me die energie als ik toch kijk.
Absoluut. Ik heb ook een heel sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. Als ik het journaal zie en weer zie wat mensen elkaar aandoen...Soms moet ik er echt van huilen. Hoe zijn zij aan het afglijden
Plus ik kijk dwars door ze heen.
Volgens mij is het heel erg beangstigend voor anderen. Ik ken ook mensen die dwars door mij heenkijken. Dat doet me niet zoveel. Weet alleen maar dat ik niet hoef te liegen, of dat ze het gewoon weten. Deze mensen laten me overigens altijd in mijn waarde.
Ik kan overigens niet liegen. Ja, kan natuurlijk wel wat anders zeggen dan dat ik vind, maar ik kan niet liegen. Mijn gezicht verraad ook altijd mijn gevoel. Hebben jullie dat ook?
Ik ken mensen die zich rot kunnen ergeren aan iemand terwijl ze hun gezicht gewoon in een plooi houden waarvan niets af te lezen is als ze met die persoon praten.
Sport: voorkeur voor individuele sporten als atletiek, fitness, schaatsen, tennis, en minder interesse voor teamsporten als voetbal, volleybal, enzo. Ook als het gaat om sport via de TV.
Yep, ben ook een individuele sporter. Overigens de combinatie met paard maakt mij wel heel gelukkig.
Creativiteit: meestal iets van schilderen, tekenen, muziek maken.
Ha, ha, mij wil je niet zien tekenen, horen zingen... Kan wel heel goed dansen en kan hele mooie foto's maken.
Eens even denken...wat ik ook heb is dat ik niet kan tegen een te drukke agenda. Als ik elke avond een afspraak heb met vrienden en geen avond van de week thuis ben.
Heb ik ook.