Loading...
nl

Zijn we niet "te oud" voor meesters?

Akasha
Akasha jan 26 '09
Ik vraag me het volgende al een tijdje af:
Zijn we niet "te oud" voor meesters?

Zo las ik laatst op een forum dat iemand van een meester/priester leerde hoe zij met de Egyptische Goden om moest gaan en dat zij op bepaalde dagen bepaalde rituelen moest doen die zij helemaal niet begreep. En toen kwam het meest bizarre: Ze zou als groentje niet instaat zijn om een bepaald ritueel te mogen doen.

Ik las dit met stomme verbazing, want er is niemand die jou kan vertellen of jij wel of niet toe ben aan een bepaald ritueel. Kom mensen, hebben we die tijd niet lang en breed gehad, dat anderen ons vertellen wat we wel en niet kunnen of mogen? Als het echt niet mag of kan dan kom je daar van zelf wel achter..

Of zijn er nog wel mensen die een leraar/meester/priester nodig hebben?
Loop ik nu op de zaken vooruit?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 26 '09
Er zijn voldoende mensen, die nog iemand nodig hebben om als voortrekker / begeleider op te treden. Ook zijn er mensen die liever alles zelf uitzoeken. Daar is iedereen toch weer anders in.

Het enige dat ik een beetje jammer vind zijn mensen die uitdragen alwetend te zijn. Het zijn juist de alwetende mensen, die daar niets over zeggen wink.
admin
admin jan 26 '09
Zij die weten spreken niet.
Zij die spreken weten niet.
proost
proost jan 26 '09
Lao Tseu was zo een veelzeggende leraar.
Er is een verschil tussen leren en leren, tussen lehren en lernen, wat je samen doet zonder dat de een meester en de ander leerling is.
Een rabbijn zei: Ik heb veel van mijn leermeesters geleerd, ik heb meer van mijn collega-rabbijnen geleerd, maar ik heb het meeste van mijn leerlingen geleerd.
Veel van wat er te leren is is echter onbenoembaar.
Akasha
Akasha jan 27 '09
Bedankt voor de feedback!
Ik loop dus duidelijk op de zaken vooruit..
Lena
Lena jan 27 '09
welke zaken,ik ben nieuwsgierig wink
Takhihiii
Takhihiii jan 27 '09
Natuurlijk heb je wel leraren nodig. Maar voor welke lessen? Als ik magie volgens een bepaalde methode wil leren, heeft het weinig zin om in de gevorderde klas te stappen. De beginnersklas leer ik veel meer van. Maar geen enkele leraar zal mij kunnen leren hoe ik in mijn eigen bron moet duiken. Trouwens, geduld is een schone zaak laugh
Akasha
Akasha jan 27 '09
Met een "meester" bedoel ik iemand die alles voorkauwd, die jou precies verteld wat je wel en niet aankan en mag doen.
Mij is eens verteld: "Je bent meester over jezelf."
Er is niemand die jou iets kan vertellen, wat je wel en niet moet/mag doen.
Hooguit richtlijnen geven,maar vertellen wat te doen.. nee ik kan daar zelf niet tegen en hoopte dat er meer mensen zo zouden zijn.
Weet je, ik zie een wereld waarin iedereen zijn eigen meester is.
Niemand weet beter wat je wel en niet aan kan dan jijzelf, maar blijkbaar vergis ik me...
admin
admin jan 27 '09
Toch hebben veel mensen een meester nodig. Niet een die voorkauwt, maar iemand die een rchting aanwijst. Je hebt dan zelf de keuze of je de richting volgt. En lopen moet jezelf doen. Een goede meester beperkt zich zo veel mogelijk in alles. Maar wel met volle aandacht en veel wijsheid.
Akasha
Akasha jan 27 '09
Dan zien we het toch hetzelfde: ik vertaal het als richtlijnen geven en jij als richting aanwijzen. smile

Maar de tijd van voorkauwende meesters is toch wel geweest?? Toch??
admin
admin jan 27 '09
Helemaal eens. smile
Akasha
Akasha jan 27 '09
laughlaugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki