Hoi allemaal,
Als jonge moeder ben ik benieuwd naar zienswijze van jullie in de volgende situatie:
Over een tijdje ga ik weer aan het werk en hebben we opvang geregeld voor onze kleine jongen, dan 4 maanden oud.
Hij gaat deels naar de opvang en wordt deels in privesfeer opgevangen, en daar zit voor mij een knelpunt.
Het is zo vanzelfsprekend dat je instemt met dit soort opvang dat ik het gevoel heb dat ik de enige ben met dit gevoel. Iedereen om me heen zegt namelijk goh wat fijn dat dat kan he?
Je geeft je kindje niet zomaar aan iedereen uit handen toch? En nu weet ik wel dat nabije familie niet iedereen is, maar waarom voelt het dan hetzelfde? Moet ik gaan werken aan mijn band met die persoon? En wil ik dat eigenlijk wel?
Waarom is mijn kleine jongen zo enorm belangrijk voor die persoon en waarom heb ik het gevoel dat mijn kleine jongen als een soort troostobject wordt gebruikt?
Als we bijv. 2 weken geen contact hebben gehad krijg ik een reactie als bijv. "ik moet die kleine even zien" ipv hoe is het met jullie en schikt het als ik even op de koffie kom ofzo.