Loading...
nl

vragen over reiki

Helma
Helma jan 18 '09
Mensen, nu ik ziek ben (koorts, hoofdpijn, verkouden, spugen enz.) ben ik niet zo gauw geneigd om reiki toe te passen.

Als mijn vriendin van drie huizen verderop reiki toepast dan is het een enorm ritueel: met een muziekje, kaarsen, wierook, water drinken, tot de kosmos bidden om energie, en dan de reiki zelf. Aan het eind het lichaam afstrijken en het aura herstellen. Wat een gedoe! Liever een paracetamol dan maar?

Ik las ergens ooit dat iemand gewoon zei: 'reiki aan', en dat ze dan begon met het toepassen ervan. Dat past veel beter bij mij. Het gekke is vaak, dat als ik mezelf reiki geef, ik altijd in slaap val. Dus weet dan niet goed of het wel iets gedaan heeft voor mij. Ik lees best regelmatig dat mensen de inwijding hebben gehad, maar er niet veel meer mee doen: waarom zou dat zijn? Uit ongeloof, of uit ongeduld? Wie weet het?
Delen:
Takhihiii
Takhihiii jan 18 '09
Ik doe er niets mee, omdat ik er niet meer in geloof. En ik ben ook niet echt een helperstype. Maar dat ritueel snap ik wel. Dat gaat om de gerichte aandacht die je op dat moment aan jezelf of aan de ander geeft.
admin
admin jan 18 '09
Ik geef regelmatig reiki, maar wel op mijn eigen manier.
Geen muziek, geen kaarsen, geen wierook. Wel water drinken. Vaak alleen reiki op de gewenste plek (knie, schouder).
Je mag reiki doen zoals je dat prettig vindt.
Vaak is aleen een gedachte al voldoende om reiki te starten. Immers, waar je aandacht naar toe gaat, gaat er energie heen.
Helma
Helma jan 18 '09
Ja, op die manier kan ik er ook het meeste mee. Hans, wat vind jij, is de inwijding voor reiki eigenlijk wel noodzakelijk?
admin
admin jan 18 '09
een inwijding is wel nodig, anders loopt de reiki niet goed. Maar ieder emns heeft energie in de handen. Na een inwijding loopt dit veel sterker.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Wat gebeurd er dan tijdens zo'n inwijding?
Helma
Helma jan 21 '09
Een ander kan dat beter uitleggen dan ik. Ik heb slechts reiki 1 en het is alweer een flink aantal jaren geleden. Ik weet nog dat ik het allemaal onderging, en het als heel bijzonder ervaarde, maar hoe of wat? Het heeft volgens mij iets te maken met het openen of reinigen van je energiekanalen dan wel chakra's...
admin
admin jan 22 '09
Een inwijding is een soort ritueel. De ontvanger zit op een stoel met gesloten ogen. De reiki master voert enkele handelingen uit. Dit duurt enkele minuten. De master maakt symbolisch via zgn reiki symbolen de reiki kanalen open. Deze reikikanalen zijn de kanalen van zelfgenezing. We bezitten deze allemaal, het is een natuurlijke eigenschap van iedere mens. helaas zijn deze in de loop van de jaren vanaf onze geboorte weer dichtgeslibd. En hiermee is het zelfgenezende vermogen sterk verminderd.

Een reikimaster schakelt zijn gidsen in en maakt deze kanalen weer open. Dan komt het zelfgenezende vermogen terug. Sommige mensen merken daar niets van maar de meeste echter wel, zoals ikzelf heb mogen ervaren. Die krijgen een reinigingsperiode. Dit duurt ongeveer 21 dagen. Vooral chronische ziekten en ziekten uit het verleden kunnen even terugkomen, in tamelijk heftige vorm.

Beschermengel
Beschermengel jan 22 '09
Quote:
Een reikimaster schakelt zijn gidsen in en maakt deze kanalen weer open. Dan komt het zelfgenezende vermogen terug. Sommige mensen merken daar niets van maar de meeste echter wel, zoals ikzelf heb mogen ervaren. Die krijgen een reinigingsperiode. Dit duurt ongeveer 21 dagen. Vooral chronische ziekten en ziekten uit het verleden kunnen even terugkomen, in tamelijk heftige vorm.


Ik heb daar ook heel erg last van gehad...ik kon alleen maar huilen ...wat ik daarvoor niet echt kon..er is toen een hoop los gekomen.
admin
admin jan 22 '09
Ja, beschermengel, dat moet een hele ervaring zijn geweest. Maar het zl ook nodig zijn geweest, het heeft veel opgekropte emotie de ruimte gegeven, en dat lucht op.
Bij mij kwam het vooral neer op longproblemen, die heftig terukwamen. Nu is het alweer heel wat beter, maar er is ook blijvend negatief effect. Dit kan niet meer hesteld worden.
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '09

Ja het was heel apart en nodig...zeker!

Bedoel je de longproblemen die niet meer hersteld kunnen worden?
admin
admin jan 22 '09
Ik heb helaas longemfyseem (in lichte mate) en tuberculose gehad. Beide zijn latent aanwezig cq worden niet meer beter.
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '09


Ooh vreselijk lijkt het me...ik heb het nu een klein beetje meegemaakt hoe het is om longproblemen te hebben en ik hoop dat ik het nooit meer krijg. Die benauwdheid en het hoesten...

Heb je er medicijnen voor ..ik heb voor die korte tijd dat ik het heb gehad antibiotica en een pufje gekregen met medicijnen erin ..moet je dan je hele leven medicijnen slikken?
admin
admin jan 22 '09
In het dagelijkse leven heb ik geen last. Andere mensen weten meestal niks ervan en merken het ook niet aan me. Ik gebruik wel dagelijks medicijnen. Maar ik kan niet tegen rook of huisdieren, vooral niet tegen kattenharen. Heb al meer longproblemen gehad, een hele lijst. Mar ik fiets dagelijks naar het werk, ook bij -18 graden. het is redelijk onder controle, maar ik zal geen topsporter worden. smile
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '09

Ja je conditie moet goed zijn ..wel goed van je om dagelijks te fietsen en dan bij -18 !!

Ik heb ook allergie voor kattenharen (terwijl ik heel mijn leven katten heb gehad maar sinds 7 jaar kan ik er absoluut niet meer tegen ...ik krijg het er benauwd van en ga hoesten.

Nee geen topsporter...maar wat je doet is voor mij wel topsport hoor! smileik zie het mij niet doen smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki