Loading...
nl

nauwelijks lopen

Helma
Helma jan 13 '09
Sinds een dag of vier kan ik haast niet lopen. Een jaar of vijf geleden had ik eens Ischias, maar nu lijkt het meer op een slijmbeursontsteking. Ik heb soms uitval, en als ik te lang zit, kan ik echt nauwelijks meer lopen. Traplopen gaat niet, alleen als ik op mijn gat ga zitten ga ik tree voor tree omhoog of omlaag.
Soms heb ik een doof onderbeen, ik voel er dan haast niets meer in. Omdraaien in bed lukt niet.
Als ik nu Ibuprofen ga slikken wordt mijn bloed te dun, en maak ik meer kans op een bloedneus of andere bloedingen. Iemand tips? Mijn dochters zijn boos op me, want ik wil niet naar de dokter, en morgen moet ik werken, want er zit niemand achter de telefoon. De dokter zegt toch dat ik moet blijven bewegen... ik zoek een heksendrankje laugh.
Oh, ik bedenk me net, zal ik mezelf maar weer eens reiki geven, dat ik lang geleden! Is altijd te proberen!
De oudste haalt nu chinees, want koken lukt absoluut niet: dus dat is dan weer een gelukje!
Delen:
Precious1
Precious1 jan 13 '09
Waarom wil je niet naar de dokter?
Maryssa
Maryssa jan 13 '09

Allereerst een knuffel voor jou, Helma. Last hebben van je rug op de manier die je beschijft is echt heel erg naar. Je hebt het over uitval die je soms ervaart en een doof gevoel aan je onderbeen. Dat lijken me zeker klachten waarmee je naar de dokter moet gaan. Het advies bewegen kan bij de ene soort rugklachten inderdaad goed zijn maar bij de andere soort juist niet. Kan die telefoon van je werk niet doorgeschakeld worden naar je telefoon thuis? Dan kun je in ieder geval thuis blijven. Eigenlijk vind ik dat je je ziek zou moeten melden als je zo'n pijn hebt. Is er niet een collega die voor je kan inspringen? Beterschap en sterkte!
admin
admin jan 13 '09
Heel vervelend Helma. Ik heb ook eens wekenlang ischias gehad. Ging pas over nadat ik ontdekte dat er houdingen zijn waar je geen pijn hebt en je eindelijk eens kunt ontspannen.
Probeer op verschillende manieren te liggen tot je een houding hebt die rust geeft.
Wat bij mij werkte was dit: op je rug liggen en op het bed een laag tafeltje zetten met een kussen erop. En dan je onderbenen op dat tafeltje leggen. Zo kan je onderste rugwervels ontspannen. Je rug is dan vlak, de bovenbenen stan omhoog en je onderbenen rusten op dat tafeltje. Als je dan een half uurtje blijft liggen, dan voel je je een heel ander mens.
Ik wens je sterkte.
Groet, hans
Helma
Helma jan 14 '09
Precious, omdat de dokter toch zal zeggen: af en toe rust, af en toe bewegen en hier heb je pijnstillers. en ik heb er me geen tijd voor gegund om te bellen voor een afspraak. Bovendien moet ik de komende drie dagen werken, en ik kan het me eigenlijk niet permitteren om me ziek te melden.
Helma
Helma jan 14 '09
Nee, de telefoon doorlinken kan helaas niet. Er is ook geen andere collega, want die zitten allemaal met kleine kinderen.
Hans, ik heb je raad opgevolgd, maar ik heb het idee niet dat het uit mijn rug vandaan komt: het is mijn rechterheup waar ik telkens doorheen zak, en waar ook de pijn vandaan komt. Dit straalt door in mijn hele been. Zelfs mijn voet doet zeer. Het is net of er iemand met een flinke plank op mijn rechterkant heeft zitten rammen, zo beurs als het is. Het voelt niet extreem warm aan of zo, niet warmer dan mijn andere been. Ik ga zo op zoek naar een kussen en zal eens kijken of ik die er onder kan leggen om de druk weg te nemen.

Ik lag al in bed, maar liggen lukt niet zo best. Ik krab me nog maar eens achter mijn oor, en hoop dat het morgen minder is!
Komt goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Ik kijk even in mijn boekje bij de heupen.

Zij dragen het lichaam in perfecte balans en stuwen ons om vooruit te gaan. Bij heup problemen: Angst om vooruit te gaan bij belangrijke beslissingen. Geen doel om te bereiken.

De affirmatie die je helpt: "Ik ben volmaakt in evenwicht. Met gemak en vreugde ga ik vooruit in het leven, op elkde leeftijd die ik heb."

En deze affirmatie is ook leuk: "Heup, Heup, Hoera! Overal waar ik ga is vreugde."
Helma
Helma jan 14 '09
Hihhihihi! Hij is leuk!
Maar ik hang deze niet op hoor, in huis!

Ik heb vanmorgen overgegeven onder de douche, ik denk vanwege de pijn. Vandaag zal ik de huisarts bellen... blush
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 14 '09
Lieve Phoenix,

Ik wilde reageren op je andere topic waarin je schrijft dat je van die wisselende stemmingen hebt. Je noemde het een rollercoaster. En nu lees ik dit.

Ben je ondertussen bij de huisarts geweest? Gaat het weer een beetje? Ik vind het vervelend voor je dat je hier last van hebt.

Maar wat ik verder wilde zeggen: jij hebt die artikelen gelezen in de Happinez......

Accepteer eens je gevoelens ipv je er tegen te verzetten. Ervaar dan eens wat er gebeurt. Voel bij jezelf waarom je die gevoelens hebt. Ik denk dat je dan antwoorden krijgt van jezelf.

Ik sluit me bij NiMs aan over wat hij zei over een heup en wat de betekenis is.

Weet je wat de coachende energie is voor vandaag?
Deze dag staat in het teken van de blauwe aap. Staat voor: heb geduld met jezelf. Groeien kan lastig zijn. Doe alleen maar dingen waar je zin in hebt. Besteed aandacht aan je innerlijk. Voel aan wat je voor jezelf echt nodig hebt en neem actie. Geef jouw emoties toestemming dat ze er mogen zijn, want het is je ziel die dit alles wil voelen. Gaan eraan voordbij dat je ego dit soms niet plezierig vindt. Het gaat er hoendan ook om dat je je werkelijke zijn naar buiten brengt.

Voor mijn gevoel is hiermee de circel voor jou rond! grin

Liefs Paulette
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 14 '09
.....ik blijf maar aan je denken, hoe is het?....
Helma
Helma jan 14 '09
En díe print ik wel uit! laugh

Vanochtend een afspraak gemaakt, morgenochtend 1130 uur kan ik terecht. Wel onder werktijd, maar ja...
Ik ben nu op mijn werk, maar had nog geen tijd om te reageren. Weet je wat zo gek is? Ik heb enorme, stinkende zweetvoeten! blushIk was ze iedere dag, en iedere dag schone sokken, en zweetvoeten had ik nooit, maar nu dus wel.

Het werken gaat wel, gelukkig. Later meer!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Zweetvoeten zie ik niet staan, maar voeten wel:
"Vertegenwoordigen ons begrip van onszelf, van het leven en van anderen."

De affirmatie: "Ik heb een hekder begrip en ik ben bereid te veranderen als dat nodig is. Ik ben veilig."

Ik zie weer een patroon wink. Hoeveel hints wil je nog tongue.
Helma
Helma jan 14 '09
Ja laugh

'Ik ben veilig' hangt al in huis: op de wc! Moet je natuurlijk wel de deur op slot doen, hahahah...

Het veranderen zet wel door, al is het soms niet zichtbaar. Het gaat me soms te langzaam.
Verder is het erg moeilijk voor mij om langzaam te lopen nu. Ik loop altijd erg snel, en dat lukt nu niet: ik word tot stilstaan gedwongen smile
gast
gast jan 14 '09
Waar ben je bang voor dan als je wc deur niet op slot zit? Dat een ander je kan zien zitten poepen, haha, geheimpje; iedereen doet dat. Zolang je er niet in gaat roeren wink
Helma
Helma jan 14 '09
Nee hoor, ik heb de wc-deur zelden op slot, alleen als er iemand buiten ons drieën aanwezig is, zoals familie of vrienden. Dus ik zat ook te grappen. wink
gast
gast jan 14 '09
Hé Nims, weet je ook iets over achillespezen die niet helemaal lekker zijn?
Helma
Helma jan 14 '09
Heb je daar last van Gast?

---------------------------

Ik deed zojuist de check op symptomenchecker.nl: 100% Ischias laugh
admin
admin jan 14 '09
betekenis ischias:
Ischias klachten (lumbago)

Ischiasklachten dwingen je tot meer rust, activiteit wordt belemmerd. Blijkbaar is er overbelasting, die vaak samengaat met een zekere angst voor de toekomst en geldzorgen. Niet zelden moet een bestaand gevoel van kleinheid of minderwaardigheid gecompenseerd worden met grote daden. Geef ook hier gehoor aan de oproep tot rust, maar laat het een bewust beleefde rust en innerlijke rust en innerlijke stilte worden. Reiki zal je daar erg bij helpen. Accepteer en bekijk ook je angsten en je grenzen, in plaats van ze te verdringen of te composeren. Kijk en accepteer jezelf en het leven zonder te oordelen. Dan zal je ontdekken dat het goede overal is, dat je gesteund en beschermt wordt. Heb vreugde en vertrouwen.

oorzaak:
Schijnheiligheid. Angst voor geld en de toekomst.

Affirmatie:
Ik kom nu tot mijn hoogste welzijn. Mijn welzijn is overal en ik ben veilig.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt....
Helma
Helma jan 14 '09
'Ischiasklachten dwingen je tot meer rust, activiteit wordt belemmerd. Blijkbaar is er overbelasting, die vaak samengaat met een zekere angst voor de toekomst en geldzorgen.'
De uitspraak van de rechter in november lijkt positief:Toch maken mijn dochter en ik ons wel zorgen. Ze wordt straks achttien, en de rechter bepaalde dat mijn exman na haar achttiende geen alimentatie meer hoeft te betalen. En aangezien een studiebijdrage door de ouders vrijwillig is, zie ik het ervan komen dat hij voor haar niets meer bij hoeft te dragen. Ze moet zelf het ziekenfonds gaan betalen, etc. Ik sta gelukkig niet rood, daar houd ik niet van. Er ligt zelfs boven iets in een ouwe sok (voor als de auto in mei afgekeurd word)

'Niet zelden moet een bestaand gevoel van kleinheid of minderwaardigheid gecompenseerd worden met grote daden.' Oke... minderwaardig en klein voel ik me sowiezo al wel, maar die grote daden hoeft voor mij niet zo...

'Geef ook hier gehoor aan de oproep tot rust, maar laat het een bewust beleefde rust en innerlijke rust en innerlijke stilte worden. Reiki zal je daar erg bij helpen. Accepteer en bekijk ook je angsten en je grenzen, in plaats van ze te verdringen of te composeren.' Ik doe momenteel niets anders dan accepteren, dus daar zit al groei in.

'Kijk en accepteer jezelf en het leven zonder te oordelen. Dan zal je ontdekken dat het goede overal is, dat je gesteund en beschermt wordt. Heb vreugde en vertrouwen.' Het komt stukje bij beetje terug. Wel heel langzaam hoor... confused

'oorzaak:
Schijnheiligheid. ( eek) Angst voor geld en de toekomst.' Ja, die toekomst... ik denk momenteel liever in dagen dan in weken.

'Affirmatie:
Ik kom nu tot mijn hoogste welzijn. Mijn welzijn is overal en ik ben veilig.' Mooi!


'Ik hoop dat je hier iets aan hebt.... '

Ja. Dankjewel.
gast
gast jan 15 '09
Origineel bericht van: Phoenix
Heb je daar last van Gast?

---------------------------



ja al een tijdje. Van het op slippers lopen ws zijn mijn achillesen deels kapot. Ze staan bol en hebben een vedikking die rood is als ik er pijn aan heb. Heb erg veel last van startpijn, als ze eenmaal weer soepel zijn valt het wel mee. Maar gisteren had ik hondentraining en moest daar ook rennen en springen en dat had tot resultaat dat het vanmorgen nog een tandje erger was. Ach ja, je moet ergens last van hebben wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki