Loading...
nl

Doodgaan in je droom

Sephora
Sephora jan 13 '09
M'n man had vanochtend een droom, hij droomde dat hij was overleden en hij zag iemand op papier (overlijdingsakte) zijn naam en datum van overlijden neerzetten: 10 - 10 - 2013.
M'n man vond 't een rare droom omdat het zo helder en 'echt' leek. Hij zei dat hij nog nooit een droom had gehad waar hij 'toekeek' zeg maar, alsof 't een film was. Denken jullie dat 't een betekenis heeft?
Het enige wat ik weet, is dat de dood meestal een symbolische betekenis heeft maar in dit geval weet ik niet. Vooral omdat 't niet m'n eigen droom was vind ik 't moeilijk in te schatten.
Delen:
Precious1
Precious1 jan 13 '09
Meestal stelt de dood een start van iets nieuws voor. Nieuwe fase. Oude wat je achter je laat.

Ik zou de datum even opschrijven ook. Kun je op 10-10-2013 terugkijken en kijken wat er veranderd/gebeurd is.
admin
admin jan 13 '09
Tsjonge. Ik had ook twee jaar geleden een dergelijke droom die anders was dan normaal Ging over familieleden en dat ze iets overkwam. Bij uitzondering vertelde ik de droom meteen. 36 uur later kwam een telefoontje. Het was preecies uitgekomen.
Nu is 2013 nog ver weg. Dan kan het lot nog veranderen.
Misschien is de boodschap gewoon: pluk de dag en maak je geen zorgen om de dag van morgen.
Sephora
Sephora jan 14 '09
Ik heb de datum opgeschreven, en ja wat hans ook zegt: pluk de dag smile
Het is niet mijn droom dus kan 't moeilijk inschatten, misschien is 't inderdaad de toekomst, maar de toekomst kan altijd veranderen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Ik vind vooral de 10-10 erg symbolisch. Ik heb ook niet het idee dat het een voorspellende droom is, maar eerder een spiritueel bewustzijns-droom. Staat je man hier open voor (in de zin, doet hij er ook actief iets mee?) Ik denk namelijk dat het vooral afsluiten van de oude gedachtes is, en gaan werken met de nieuwe gedachten.
Sephora
Sephora jan 14 '09
Hey Nims, dat kan heel goed hoor.
Hij heeft 't er liever niet over maar ik zie wel dat hij er soms mee bezig is in gedachten, met z'n gedachten- en gedragspatroon, denk dat hij wil veranderen daarin. Dus het klopt.
Waarom is de 10-10 symbolisch? Hebben dubbele getallen een betekenis?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Meestal hebben die een betekenis. De bekendste is de 11:11, het getal van spiritueel inzicht en heeft een bijzondere aantrekkingkracht op mensen.

Zet voor de gein maar eens 11:11 ergens op een white-board, en zie hoeveel mensen dit opmerken wink.
Prada
Prada jan 14 '09
11-11 is het gekke getal hier in brabant haha... CARNAVAL tongueDan beginnen we al een keer met feesten

Moest daar aan denken toen ik je bericht las nims
gast
gast jan 14 '09
Ja carnaval. Helaas is dat meestal het enige dat gekent wordt en niet de reden waarom het er is.
Prada
Prada jan 14 '09
Idd, ken het alleen daarvan
admin
admin jan 16 '09
De betekenis van 11:

11 - Het meestergetal
Algemeen: Het getal 11 is het getal van het spirituele inzicht en de intuïtie. Het nieuwe geboren laten worden en verankeren.

Positieve kanten: intuïtief idealistisch – geduldig – eerlijk – begaafd – spiritueel - grote verwachtingen hebben
Negatieve kanten: overgevoelig – onverzettelijk – kieskeurig – onpraktisch - lui
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '09
Meer info over 11:11
en een hele discussie was al eerder hier.

Zie:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/34059/1_11_11_11.html
admin
admin jan 16 '09
O ja,

Doodgaan in een droom kan ook symbolisch zijn: het achterlaten van je oude ego. En een moment van transformatie, als een rups naar vlinder.
Sephora
Sephora jan 17 '09
Origineel bericht van: hans5508
O ja,

Doodgaan in een droom kan ook symbolisch zijn: het achterlaten van je oude ego. En een moment van transformatie, als een rups naar vlinder.


Ik denk ook dat 't inderdaad daarmee te maken heeft wink
Bedankt voor jullie reacties!
proost
proost jan 17 '09
Het getal 10 is symbolisch, tien vingers, tien tenen, tien geboden, tien plagen in Egypte, het jaar 2013 is vijf jaar verderop, de helft van tien. Bij gevouwen handen vallen je tien vingers van beide handen daarbij in elkaar, de eenheid van je eigen ik.
Voor mij is zo'n droom een raadsel en daarom leg ik je dit maar voor. Kun je er iets mee?
Sephora
Sephora jan 17 '09
Dankje proost, smileja het zal ongetwijfeld wel symbolisch staan aan iets maar met getallen vind ik dat zo moeilijk! Misschien word 't ons later wel duidelijk, ik heb 't opgeschreven in ieder geval.
Ik denk dat m'n man vooral de laatste tijd nadenkt over z'n gedragspatroon, de manier hoe hij denkt en handelt met sommige dingen. Hij praat er alleen (uit zichzelf) niet over, misschien verwerkt hij 't wel in die droom of wat ik ook denk, het kan ook een aankondiging zijn dat er iets aan 't veranderen is in hem.
Het feit dat hij 't zelf een opmerkelijke droom vond, bevestigd dit ook denk ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki