Loading...
nl

Donkere nacht van de ziel

cedric
cedric jan 12 '09
Hallo,
Is er iemand die me kan uitleggen wat het betekend om zich in de donkere nacht van de ziel te bevinden?

BESTEGROETEN
CEDRIC
Delen:
Anne
Anne jan 12 '09
Hoi Cedric, hoe kom je hier op?
cedric
cedric jan 12 '09
hey anne
ik heb de laatste tijd de indruk dat het me niet al te goed lukt. Heb weinig fut en heb tot mijn grote verbazing weinig zin in werken wat niet mijn gewoonte is.
Ik heb meer zin om te lezen en al de rest laat me zo een beetje koud.
ik ben constant bezig met mijn gedachten . Ik heb eigenlijk een zeer zware periode achter de rug in mijn relatie. Ik heb twee prachtige kinderen doch mijn vrouw is zeer negatief ingesteld. Ik ben tot besef gekomen dat datgene ik het meeste vreesde in een relatie , ik ook heb aangetrokken.
Ik heb de indruk dat wanneer ik thuis ben mijn energie zo wordt weggezogen.
Enkele dagen geleden stond mijn vrouw in de living en wanneer ik keek naar haar zag ik mijn ex staan. de gelaatsuitdrukking en het haar waren identiek. Ik kreeg er rillingen van. s' Nachts droomde ik van haar en zij had geen handen doch klauwen.
Zij snap weinig of niks van wat ik doe. de enige conversatie die zij kan hebben is roddellen over andere mensen.
ik ben eerder een zwijgzaam type dus je kan je wel voorstellen dat ik het moeilijk heb.
de laatse tijd heb ik angsten die ik eigenlijk niet kan plaatsen en ik mijn zicht laat me soms in de steek.
ik slaap zeer slecht en loop vermoeid.
heb al betere tijden gehad
groetjes
cedric
Anne
Anne jan 12 '09
Hej cedric,

Toen ik je foto eens bekeek voelde ik al een soort energie die niet echt vrolijk is, ik heb je foto echter niet gelezen misschien dat ik dat nog doe.
Nu ik dit verhaal hoor kan ik het beter plaatsen met wat je mee maakt. Het lijkt dat je word aangetast door een energie waar je niet op zit te wachten.

Het lijkt of dat je ex nog aanwezig is op een of andere manier. Of dat haar energie nog rondhangt in jou huis en bij jou.
Was zei een type wat niet zo vrolijk was, negatief enzo?

Maar daarin tegen je schrijft ook dat je vrouw negatief is ingesteld?
Het voelt net of de sfeer in je huis erg negatief is en dat jij er last van hebt,. Je voelt je moe uitgeput, nergens zin in en je energie stroomt weg. Mensen, energieen die negatief zijn willen graag je energie hebben hierdoor voel jij je uitgeput.

Angst is ook een goede voedingsbodem voor ze. Misschien moet je wat dingen veranderen waardoor je positief word en in je huis? Alhoewel je mensen moeilijk kan veranderen.

Liefs aNNe
Precious1
Precious1 jan 12 '09
Hey Cedric, misschien moet je eens een bezoekje brengen aan de Engelentuin in Chaam. http://www.angel-place.nl/

Een hele wonderlijke bijna magische plek.
Henri, de eigenaar geeft consulten. In een consult kan hij je o.a. ontdoen van negatieve energieen en auralifters.
Maar er is nog veel meer mogelijk.

Ik ben er al 2 keer geweest en kom steeds ondersteboven terug.
admin
admin jan 12 '09
Dan sta je na de tweede keer keer gewoon recht, toch? smilesmilesmile
Sorry, een inkoppertje...
Precious1
Precious1 jan 12 '09
Origineel bericht van: hans5508
Dan sta je na de tweede keer keer gewoon recht, toch? smilesmilesmile
Sorry, een inkoppertje...

Ik al na de 1e keer. wink
Helma
Helma jan 12 '09
Sorry!
Precious1
Precious1 jan 12 '09
Ehm, kan jullie humor erg waarderen hoor maar zullen we Cedrics topic verder niet vervuilen? wink
admin
admin jan 12 '09
Ieder mens heeft een stukje in zichzelf waar je niet blij van wordt. Meestal is het een onbewust deel, waar je wel indirect iets van weet dat het bestaat, maar steeds zoveel mogelijk uit de weg gaat. Dat maakt dat je bepaalde personen of omstandigheden mijdt die anders dat donkere stukje naar boven brengt. Toch is het van belang om eens de confrontatie aan te gaan met dat deel van jezelf.

Nu naar jouw verhaal Cedric. Ik vermoed dat onlangs wat gebeurd is waardoor dat donkere deel zich laat gelden. Het krijgt meer macht over je dan je nu zou willen. Veel van je energie gaat erin verloren, als licht in een zwart gat. Het is zaak om je zoveel mogelijk af te sluiten van personen/omstandigheden die jouw energie wegnemen. Dan kan je in alle rust dat stukje van jezelf onder ogen zien, en proberen een plaats te geven.

Dit is een eerste reactie; verder moet ik het even laten bezinken.
Lena
Lena jan 12 '09
of je zit in een persoonlijke groei van je leven op dit moment.
het is mooi als partners openstaan voor en kunnen delen in en meegroeien.
maar het kan ook zijn dat je het leven wat je nu leeft onder de loep neemt en zo ook kijkt naar je partner, je ziet in haar tot je schrik hetzelfde als bij je ex.....
misschien is er nog iemand die die droom verder kan verklaren hier smile
ja dat kan stof tot nadenken geven...
met daarom lusteloos en vermoeid voelen...
liesanne
liesanne jan 13 '09
Misschien is het goed (als je dat kan opbrengen) om ook op een andere manier naar je partner te kijken: de mens achter de maskers vol van negativisme is -denk ik- een zeer gekrenkt en verwond mens. Wanneer je zo kunt kijken naar de ander zuigt het misschien minder energie bij je weg.....

Om het licht te kunnen zien moet je misschien eerst ervaren wat donker is....

Wat vrees jij (het meest).... als ik het mag vragen?
cedric
cedric feb 3 '09
Hey Liesanne
Heb er een tijdje moeten overdenken. Ik krijg ook meer en meer boodschappen .Alles gaat heel snel en ik kan dit moeilijk verwoorden.
Wat ik het meeste vrees is dat ik Manon en Zoe en Ilse verkeerde energiestempels zou meegeven die hun leven zouden bemoeilijken.
Vorige week bleef ik laat op en was in gedachten bij onze relatie.
Ik besef dat ilse haar best doet met de kinderen maar het zelf heel moeilijk heeft omdat ze veel dingen niet begrijpt.Zij kan heel moeilijk omgaan met haar gedachten en heeft een minderwaardigheidscomplex.Ik help haar zoveel ik kan doch ondervind dat ze soms blokeerd en dat het teveel word voor haar.
ij beseft wel ergens dat datgene wat ze denk datgene ook aantrekt doch na een paar ogenblikken hervalt ze in haar oud patroon.
Zij begrijpt ook niet hoe ik er soms in slaag om bepaalde zaken te realiseren.het is duidelijk dat wij beiden andere levensmatrix hebben en dat we zeer verschillend evolueren.
De volgend ochtend staat Ilse op en is zeer afstandelijk.
In de late nammiddag verteld ze me dat ze had gedroomd. Ze droomde dat ze enkel goed was voor de kinderen maar me weerhield om datgene te realiseren waar ik naar opzoek ben. Mijn dochter Manon sliep deze nacht bij ons en zei me deze nacht in haar slaap dat ze een prachtig kadeau had voor mij, ik vroeg haar wat dat kon zijn en ze antwoorde " ik ga flink zijn " en ze sliep lekker verder.
Mijn dochtertje Zoe spreekt alsmaar over de tijd dat zij onze mama was. Zo krijg ik het ene na het andere te verwerken en dat doet je nadenken.
groeten
cedric
liesanne
liesanne feb 5 '09
hoi Cedric

Ik zag je bericht nog, ik ben hier zelf aan het weggaan....

Ik wil je heel veel goeds wensen op jouw weg!

liefs, Liesanne

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki