Loading...
nl

Nickname of echte naam

Helma
Helma jan 12 '09
Soms weet ik niet goed of je hier iemand bij zijn echt naam mag noemen. Misschien een optie om dat hier te melden, plus de uitleg van je nickname!

Mijn naam hier is Phoenix, in het echt heet ik Helma.

Phoenix is ontstaan, omdat ik het idee heb dat ik telkens weer, door zowel positieve als negatieve (wat is positief of negatief) ervaringen altijd weer de kans krijg en neem om uit de as te verrijzen. De as zou impliceren dat ik alles telkens achter me verbrandt, maar dat is niet zo. De restanten mag ik óf met me meedragen of laten liggen. Het ligt eraan of het waardevol is geweest om ervan te leren.

Mijn doopnaam is Wilhelmina, naar mijn oma en de koningin, en daar is Helma uit gehaald.
Jaja, gedoopt zowaar.

Het maakt me niet uit hoe je me noemt, Phoenix of Helma.
Delen:
Sephora
Sephora jan 12 '09
Ik word hier op Merudi graag bij de nickname Sephora genoemt smile

Sephora is een Bijbelse naam en afgeleid van de naam 'Zipporah', de vrouw van Mozes en het betekent 'vogel' geloof ik.
Oh en 'Sephora' is natuurlijk ook de naam vh mooie makeup-merk! laugh
Vond 't een mooie nickname smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 12 '09
Het maakt mij niet zoveel uit of ik nou Julien, Sjuul of NiMS wordt genoemd.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 12 '09
Paulette is mijn naam op dit forum, maar ook mijn daadwerkelijke naam. Vooralsnog laat ik dat zo.

Als ik me onder een andere naam aan jullie voorstel, voelt dat voor mij raar. Net alsof ik me ergens voor schaam en mijn eigen naam niet wil gebruiken.

Naar aanleiding van de link naar een andere site van NiMs, afgelopen vrijdag, weet ik niet of ik het zo hou....

Voor nu, Paulette.
admin
admin jan 12 '09
Ben ik met je eens Paulette. Ik gebruik ook mijn naam uit alledag, zoals iederen mij noemt. Maar ik merk op dit soort forums veel mensen kiezen voor een nickname, en daarmee voor anonimiteit. Blijkbaar vreest met herkend of ontdekt te worden. Wat aangeeft dat spiritualiteit nog niet overal gangbaar of geaccepteerd is, zelfs in het 'tolerante' Nederland. Ik merk ook wel dat sommige mensen niet gecharmeerd zijn van mijn interesses en ervaringen. Maar ik trek me daar steeds minder aan van de opvattingen van een ander.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de meesten hier met een nickname actief zijn. Soms is de omgeving of prive-situatie zodanig dat hier zoveel mogelijk afstand bewaard moet worden.
Takhihiii
Takhihiii jan 12 '09
Toen ik begon met fora, heb ik een nare ervaring met hackers gehad. Uit voorzorg gebruik ik daarom altijd een nickname, en op elk forum weer een andere. Better safe than sorry. Ik woon in een grote stad en ik doe altijd twee sloten om mijn fiets. En dan is het www een héél grote stad.

Oh en takhi is mongools voor paardje, en het paardje bracht mij hier. Er zijn ook paarden uit nederland (flevoland) naar mongolie gebracht. Mijn tante woonde in flevoland, en toen ik klein was gingen we naar de paarden kijken, en dat is me op één of andere manier altijd bij gebleven.

Sjamanen noemden de trommel waarmee ze reizen ook hun paard en mijn vader vroeg me of ik naar de sjamieten ging, maar hij bedoelde natuurlijk sjamanen. Maar ik gebruik al een tijd geen trommel meer.
gast
gast jan 12 '09
Ik was toen ik hier weer eens kwam kijken niet echt van plan om langer te blijven vandaar de naam Gast. Maar vanaf het begin kon iedereen weten wat mijn naam is, nl Sylvia. Aan iedere de keus om mijn te noemen hoe ze me willen noemen, het maakt mij echt niet uit.
Prada
Prada jan 12 '09
Hey ik heb op dit forum de nicknaam Prada (omdat ik zo snel niks anders kon verzinne en mn Prada tas voor me neus stond ;)) haha.. deze is trouwes niet egt hoor tongueveel te duur

Op andere site's gebruik ik de Naam ENI
Dit is afgekort van mijn eigen naam: Sabine (omgedraaid ENI-bas)
Door mn vrienden word ik ook vaak ENI genoemd.. Alleen opt werk noemt iedereen me bij mn echte naam

Waarom ik hier Prada heb, heb ik in een ander topic al eens uitgelegd
Akasha
Akasha jan 28 '09
Akasha is de naam die ik gekregen heb,maar mijn echte naam is Monique,meestal afgekort als Mo. Maar als iemand mij in het dagelijks leven ook Akasha zou noemen zou ik daar niet van opkijken. Akasha is net zo normaal voor mij als Monique.
Kinki DeVille
Kinki DeVille jan 28 '09
Of ik nou mijn nickname heb, of mijn echte naam, ik blijf mezelf. Mensen kunnen me zo googelen, aangezien ik ook bij MSN 'Kinki DeVille' gebruik. Voor de anonimiteit ga ik niet, ook al hoeven mensen echt niet alles van me te weten.

Ikzelf koos voor deze nick omdat ik m wel humoristisch vond. Noem me maar gewoon zoals je wil.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki