Loading...
nl

Het Bejaardentehuis.

Anne
Anne jan 11 '09
Gister was ik naar me oma gegaan in het bejaardentehuis. Ze was 91 geworden. Ze is dement en vergeet veel dingen en raakt in paniek. Ze vond het heel leuk dat we er allemaal waren, en ze had echt heldere momenten. Heel mooi smile

Toen ging ik naar het toilet op de benedenverdieping. Ik deed de deur open en een stap naar binnen en voelde mezelf zweefen, heel de ruimte tolde, ik voelde me heel naar worden. Ik ging naar de wc en voelde mezelf nauwlijks heel de ruimte was vaag, ik voelde me vreemd net of ik er niet was. Ik dacht nog dit is niet zo best, ik beschermde me met de oefening van allemaal spiegels om je heen plaatsen die negatieve dingen terug kaatsen naar de zender.
Ik ging weer terug en voelde me ongeveer normaal.
Me oom kwam binnen, we hebben niet zo goed contact met hem omdat hij psychische problemen heeft en ze ontkent enzo. We zien hem nooit.
Ik zat een paar stoelen naast hem, ik lette op mijn energie en hoe ik me voelde. Sommige momenten zweefde ik, voelde ik me naar en vreemd net zoals in het toilet alleen wat minder erg.
We gingen weg naar huis toe.

Vanochtend ik word wakker en voel me vreemd. Net of ik er niet helemaal bij ben. Ik heb het heel de dag steenkoud, af en toe heb ik last van tintelingen in me lichaam van kou, ik bibber, ik voel me naar.
Ik voel duidelijk dat het niet mijn gevoelens zijn, ik voel me niet zo vreemd, ik zelf. Het voelt of dat er een energie bij me hangt wat ik heb meegenomen en het probeert me te doen twijfelen en me verdrietig te laten voelen, ik ga hier echter niet op in.
Het voelt niet als mijn eigen ik.

Ik heb hier vaker last van in bejaardentehuizen en ziekenhuizen ik kom er daarom ook niet graag.

Ik heb al pogingen gedaan om me energie weer te veranderen naar de oude ik maar het lukt niet. Ik weet dat dit na een aantal dagen vanzelf weg gaat omdat ik het vroeger heel vaak mee heb gemaakt. Toen voelde ik me echter zwaar kut en verdrietig en wist ik niet waarom. Nu heb ik geleerd wat mijn eigen gevoelens zijn en wat niet.

Het is alleen erg moeilijk om dit gevoel weg te krijgen, heeft iemand ideeen en ervaringen? smile

Liefs aNNe
Delen:
Sephora
Sephora jan 11 '09
Heftig is dat.
Gelukkig weet je waar 't vandaan komt en ben je je bewust van wat je voelt en dat 't niet van jezelf is wink
Anne
Anne jan 11 '09
Inderdaad, het is erg fijn om het niet te kunnen onderscheiden wat mijn gevoelens zijn en die van anderen, maar toch blijft het lastig op sommige momenten.
Sephora
Sephora jan 11 '09
Wel vervelend dat die energie bij je blijft hangen.
Wat heb je precies geprobeerd om ervan af te komen? Voel je je nu nog steeds zo?
Anne
Anne jan 11 '09
Ik heb net gedoucht om het warmer te krijgen smileheb wat oefeningen gedaan om positief te worden smileen heb net met mijn mam gepraat erover, ik voel me nu wel een stuk beterder.
liesanne
liesanne jan 11 '09
Anne,
wat ik me afvraag bij jou is het volgende... ik merk dat jij vaak gevoelens van jezelf en anderen van elkaar scheidt en ik kan me voorstellen dat dat heel goed voor je werkt. Maar ik heb de indruk dat gevoelens van anderen (die jij zegt over te nemen) toch ook je eigen (ziele)pijn kunnen spiegelen, want waarom raakt het je anders zo.... Je was nu ook bij familieleden, in hoeverre timmert jouw familiekarma aan de weg....de (onverwerkte) pijn die jij voelt bij familieleden , maar die jou naar alle waarschijnlijkheid ook heeft beinvloed.....
Anne
Anne jan 12 '09
Hej liesanne smile
Het is inderdaad zo dat ik erg vaak gevoelens voel van anderen, en of plaatsen, sferen etc.
Ik denk niet dat het mijn gevoelens waren die ik ervaarde. Omdat het begon toen ik naar de wc ging en daar een energie ervaarde die ik niet prettig vond. Het voelde ook niet als van mij aan. Ik werd letterlijk ermee overvallen.
Ik voel duidelijk op plaatsen energie en ook bij mensen. Ik weet niet wat dit dan in verband zou moeten brengen met mij zelf?

Liefs aNNe
liesanne
liesanne jan 13 '09
Hoi Anne

Wat maakt dat bepaalde gevoelens van anderen je zo raken? (zoals je hier vertelde -het probeert je laten twijfelen en verdrietig voelen)

Persoonlijk denk ik dat wat we in een ander zien of voelen ook een boodschap voor onszelf kan bevatten. Het kan natuurlijk ook goed zijn dit soms te scheiden, maar misschien kunnen we dat ook als een uitvlucht gebruiken. Misschien is het soms 'makkelijker' om de pijn van anderen te voelen dan diep naar binnen te gaan en contact met je eigen pijn te maken. Net zoals het misschien makkelijker is te huilen om het leed van anderen in een film. Maar is het dan niet heel vaak onze eigen pijn die wordt aangeraakt....

Verder moest ik denken aan wat je een keer schreef (een hele tijd geleden, ik was hier toen net) over 'je onthecht voelen' en het gemis van liefde in jouw opgroei situatie. Zie jij (of voel je) misschien patronen in jouw familie die hieraan ten grondslag liggen..?
Anne
Anne jan 13 '09
Hoi Liesanne smile

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, of dat ik het verkeerd heb verwoord.

De energie wat ik voelde op het toilet was een energie die niet fijn was. Ik voelde me er naar door.
Die energie bleef bij me hangen op een of andere manier, die energie gaf me het gevoel van twijfel en verdriet. Althans dat wilde die energie maar ging hier niet op in.
Ik voelde me verdrietig en koud erdoor heel koud, het was niet van mij.

Het was niet een weerspiegeling van mijn eigen gevoelens. Het voelde als een entiteit wat daar in het bejaardentehuis rondhing.

Ik weet dat vaak mensen weerspiegelingen zijn van je eigen gedachtens en doen en laten, maar dit was iets anders.

Liefs aNNe
liesanne
liesanne jan 13 '09
oké Anne....misschien zit ik er dan gewoon naast.... wink
Ik heb zelf geen ervaring met het voelen van entiteiten.

hoe heb je het er nu mee, ben je het intussen wat kwijt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 13 '09
Origineel bericht van: Anne
H
De energie wat ik voelde op het toilet was een energie die niet fijn was. Ik voelde me er naar door.
Die energie bleef bij me hangen op een of andere manier, die energie gaf me het gevoel van twijfel en verdriet. Althans dat wilde die energie maar ging hier niet op in.
Ik voelde me verdrietig en koud erdoor heel koud, het was niet van mij.

Het was niet een weerspiegeling van mijn eigen gevoelens. Het voelde als een entiteit wat daar in het bejaardentehuis rondhing.

Het eerste wat in me opkomt is een auralifter. Iemand die daar overleden is, maar niet wegwilt en nog rondhangt. Was je moe daarna, of voelde je je leeg? Want het kan zijn dat hij wat energie van je "geleend" heeft.
Anne
Anne jan 14 '09
@ Liesanne,

Ik voel me nu ongeveer weer de oude haha smile
Als ik terug kijk op me verleden ook als kind heb ik vaker zulk soort dingen gevoeld en meegemaakt. Dat ineens je energie verlaagt en dat je je naar voelt koud enzo.
Het gebeurt tegenwoordig veel minder omdat ik me eigen gevoelens heb leren kennen.

Liefs aNNe
Anne
Anne jan 14 '09
@ Nims

Ik stapte daar het toilet in en er hing een energie waar ik me niet fijn bij voelde, het tolde de ruimte ik werd er naar van.
Het voelde of dat ik niet meer helemaal bij de werkelijkheid was, toen ik weg ging uit het toilet was ik wel weer bij de werkelijkheid maar er waren vlaagen van ''naarheid'' en het tollen van de ruimte. Ik voelde dit als die energie wat ik heb opgepikt uit het toilet.

De dag erna voelde ik me doodmoe toen ik wakker werd confusedik had het heel de dag steenkoud en had last van trillingen en bibberingen. Ik voelde me ook wat leeg ja.
En ik voelde duidelijk dat die energie niet goed was en mij vlaagen van twijfel wilde geven en onzekerheid.

Nu lijkt het weg te zijn. Ik weet niet goed wat je kan doen om het weg te krijgen. Ik heb er niet teveel aandacht aan besteed en me eigen dingetjes gedaan, heb beschermingsoefeningen gedaan en de engelen om hulp gevraagd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Het enige dat ik weet dat echt goed werkt, is volledig in je pyramide van licht te gaan zitten. Er kan dan niets meer bij je komen.

Maar nu ik je reactie lees, lijkt het me een duidelijk geval van een aura-lifter.
Anne
Anne jan 14 '09
Ik heb mezelf ook helemaal omringd met licht smile

Overigens heb ik meer van zulk soort dingen vroeger meegemaakt ook als klein kind, nu ik terug kijk. Ik weet dat die energie die dan bij je is na enkele dagen vanzelf verdwijnd als je er geen aandacht aan geeft.
Die energie kan je wel uitputten, moeheid, irritaties en je tot twijfelen laten brengen over jezelf.

Een tijd geleden toen ik bij me andere oma in het ziekenhuis was op bezoek werd ik ook overvallen door een enorme energie. Al toen ik beneden de hal binnenliep.
Het lijkt of dat je een stap zet in een andere dimensie. Het lijkt ofdat je word overvallen door een andere energie. Ik merk duidelijk het verschil tussen zulk soort energieeen.

Ik ga daarom ook niet graag naar ziekenhuizen en bejaardentehuizen, en of plaatsen waar mensen zijn doodgegaan.
roosa
roosa jan 14 '09
hey anne :-)

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, ik heb dit namelijk ook ik kom er ook niet graag, soms dat ik weinig maar soms ook extreem erg..

Ik zou echt niet weten hoe je dit zeg maar sneller weg kan krijgen om zo even te zeggen..
ik ga vaak douchen en dan trainen, dat werkt vaak voor mij en dan is wel gedeelte weg...
En positief bezig zijn maar ja dat ben jij wel al hahaha..

Uhm, lisanne ik begrijp ook niet wat je bedoelt dat weerspiegeling van je zelf kan zijn..?
Ik bedoel dit goed hoor..

Kijk wat ik door krijg is energie die is blijven hangen, soms mensen die niet blij zijn met hen dood en dat kan erg negatief zijn..
Of pijn kan je voelen etc..

Dit heeft niks althans voor mij met mezelf te maken..

Hoe bedoel jij dat dan..?
ben daar nieuwsgierig naar, ben je zelf ook erg gevoelig om zo even te zeggen, dat je entiteiten en energieen voelt?

Liefs
Anne
Anne jan 15 '09
Hoi Roosa smile

Ja positief bezig zijn helpt altijd het beste, je ergens anders op foccussen etc, douche ook smile

Misschien dat andere mensen nog tips hebben ? smile
Maris1976
Maris1976 jan 15 '09
Heyy, ja douchen dat had ik ook al gezegt op msn, verder heb ik ook het gevoel dat je dan positief en aan leuke dingen kunt denken, maar ik had een vraag, als je dan bijvoorbeeld gaat tekenen of schilderen op zo'n moment, kun je het er dan "uit" tekenen? Dat zou vet zijn, ook het eindresultaat dan op papier.

Liefs
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '09
Origineel bericht van: Anne

Ik ga daarom ook niet graag naar ziekenhuizen en bejaardentehuizen, en of plaatsen waar mensen zijn doodgegaan.


Misschien is het nuttig om voordat je zo'n plek binnenloopt al in je pyramide te gaan zitten. Want dan ben je al beschermt, en kan er eigenlijk niets meer gebeuren. Ik doe het ook voordat ik bepaalde plaatsen binnenga, en heb dan nooit ergens last van.
Anne
Anne jan 15 '09
Hoi Nims,

Tegenwoordig bescherm ik me elke ochtend als ik wakker word en elke avond, voordat ik ergens heen ga overdag doe ik dat weer. In de meeste gevallen gaat het uitstekend en heb ik nergens last van zelfs niet van de drukte van de stad. Maar een enkele keer komt er wat doorheen, net zoals dit in het bejaardentehuis.
Ik ben erg bezig mezelf aan het ontwikkelen, ik zie enorme vooruitgang en voel me steeds beter. Ik denk alleen dat in de toekomst ik ook sommige keren zoiets zal blijven ervaren. Ik ben nu eenmaal erg gevoelig voor dit, het hoort ook bij me. Ik leer er steeds beter mee omgaan.

Liefs aNNe
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki