Loading...
nl

[HOAX ]even praktisch............

Thomas A
Thomas A jun 28 '07
EEN TRANSACTIE AAN EEN GELDAUTOMAAT ... ZEER BELANGRIJK!
DEZE KLEINE INFORMATIE KAN VAN GROOT NUT ZIJN ...
Indien U ooit gedwongen wordt om geld af te halen aan een geldautomaat om daarna te overhandigen aan uw belager, weet dat ALS U UW PINCODE ACHTERSTE VOREN INBRENGT ( b.v. indien uw code 1234 is dient U 4321 als code in te tikken) de machine erkent dat U de code met opzet achterste voren hebt ingevoerd.
U krijgt inderdaad het geld maar tegelijkertijd wordt de politie verwittigd
dat U bedreigd/bestolen wordt. De politie kan U in dit geval dus ter hulp komen. Deze nuttige informatie werd via de TV vrijgegeven en het blijkt dat slechts weinig mensen hiervan op de hoogte zijn.
DAAROM IS HET RAADZAAM OM DIT BERICHT DOOR TE STUREN !!!
Delen:
Anne
Anne jun 28 '07
Ja erg handig thomas zal ik onthouden :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '07
Hey ik heb pincode 8888, hoe weet die geldautomaat dit dan?

p.s. dit klinkt als een hoax.
admin
admin jun 29 '07
Heb je een iets betrouwbaardere bron als alleen dit bericht? Ik had dit bericht op een ander forum geplaatst ter info en kreeg iedereen over me heen omdat dit verhaal niet waar zou zijn. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon klakkeloos heb overgenomen zonder te checken.

liefs,
Karin
Thomas A
Thomas A jun 29 '07
Ik ontving dit bericht van een van mijn collega's van de stichting Leergeld waarvan ik intermediar ben. Zij zelf heeft het van een televisieprogramma en het bij haar eigen bank geverifieerd.

Thomaske
JulienMoorrees
Hoi Thomas, ik vind het toch vreemd dat ik deze info nergens bij de bank websites kan terugvinden. Eerlijk gezegd geloof ik het dus ook niet. Als je kan komen met een betrouwbare verwijzing of website, dan zie ik die graag.
Thomas A
Thomas A jun 29 '07
Het beste zal toch zijn het even bij het eerst volgende bankbezoek na te vragen.
admin
admin jun 29 '07
Een kennis van mij heeft de bank gebeld en het verhaal is helaas niet waar, het schijnt een hoax te zijn dus.. :)
JulienMoorrees
Dan zullen we het onderwerp maar sluiten :). Bedankt voor het uitzoeken.
LPChip
LPChip jun 29 '07
Ik wilde iets toevoegen, dus vandaag dat ik het topic weer geopend heb.

Ik heb in het verleden te maken gehad met een goed beveiligings systeem.

Om in een bepaalde ruimte te komen moest je je pas gebruiken en een pincode invoeren. Bij dit systeem was het wel mogelijk om je pincode achterstevoren in te toetsen om zo het stille alarm af te laten gaan. Dus totaal uit de lucht gegrepen is het bericht niet.

Ik werk bij een bank en zal eens rondvragen of zo'n systeem daadwerkelijk ergens bestaat.
admin
admin jun 30 '07
Goed idee.
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie