Loading...
nl

God en geloof

Acheliah
Acheliah feb 10 '07
Ik heb eigenlijk een vraag hoe geloof je in god maakt dat nog wat uit hoe. Ik heb wel eens gelezen dat als je niet gedoopt ben je ook niet in de hemel komt ik geloof dat niet zo zeer maar wil het toch graag weten hoe jullie daarover denken. Kijk ik geloof in god omdat hij in mijn hart zit maar is dat voldoende want verder doe ik er eigenlijk weinig mee en soms vindt ik dat wel eens jammer. Het is niet zo dat ik meteen naar de kerk moet want dat zie ik niet zo zitten maar ik wil het op een andere manier doen maar weet niet zo goed hoe. Wie kan mij helpen.

Liefs Dinie
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '07
Ik denk er net zo over. Je hoeft niet gedoopt te worden om in de hemel te komen. Daarbij is het ook maar net de vraag wat je onder de hemel verstaat. Ik geloof in de definitie van God zoals de hoofsite ook over god spreekt. Een energie-wezen dat wist hoe de mens kon incarneren. Zie:
http://merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/gabriel/16_de%20materiele%20evolutie.htm
Thomas A
Thomas A feb 10 '07
God herken je aan zijn werken Dieneke en dat jij hem in jouw hart voelt is niet zo vreemd, want hij is middels de geest direkt verbonden met de rechterbovenkamer van ons hart. Hier bevind zich de ziel waarmee de geest zich, gelijkend een soort fluïdekoord verbindt met God.
Ik denk nu dat het zelfs beter is dat je niet gedoopt bent, dan heb je ook niet al die misleidende woorden gehoord die men er in de kerk over verteld. Niet dat er niets van klopt of zo, maar het is door de kerkelijke macht van destijds zo verkracht dat het volk er mee in de greep gehouden kon worden en is de werkelijke essentie grotendeels verdwenen. Wil je kloppende teksten lezen; google dan naar het evangelie van Thomas en Maria Magdalena. Deze zijn nooit in Vaticaanse handen terecht gekomen en daardoor heel betrouwbaar.

God is heel herkenbaar als jij hem nodig hebt; hij stuurt n.l. liefde in je aan en wel de grote..........

Thomas
Anne
Anne feb 10 '07
Op de kerk heb ik het ook niet zo ookal ben ik zelf gedoopt. Ik heb wel veel familie die wel naar de kerk gaat dus kom er wel heel soms als er iemand moet worden begraven of gaat trouwen dan doen ze dat altijd met een kerkdienst maar wat mij is opgevallen hun houden zich staand door wat er in de kerk word gezegd het lijkt soms net of ze wat zijn gehersenspoeld dat kan ik echt niet begrijpen.
Acheliah
Acheliah feb 10 '07
Hoi Thomas en Anne
Ik zelf ben gedoopt ik ben prothestant. Er was zelfs een tijd dat ik katheliek gedoopt wilde worden maar dat had niks met het geloof te maken meer dat de kerk mooier was. Ik voel me wel thuis in de kerk dat wel maar het is net wat Thomas zegt het is allemaal zo opgedrongen en verkracht ben ik met je eens. Het is dat ik er de feeling niet voor heb maar weet je dat ik ook best een kerk zou willen beginnen één met alleen maar liefde voor God, voor Elkaar, en Respect voor Elkaar en meer niet dus geen verkrachtende woorden maar meer liefde voor elkaar. Dat lijkt me iets moois dus één waar geen haat gekweekt word maar respect voor het leven en dan bedoel ik alles wat leeft van boom tot bloem tot die en mens. Alleen maar positieve gedachtens en kracht, liefde en licht voor elkaar.
Anne
Anne feb 10 '07
Dinie,
Dat is een mooie gedachte voor een mooie kerk.
Ik vind ook vaak dat ze in kerken de betekenis voor god en alles eromheen zo verdraaien dus inderdaad verkrachtende woorden en gedachtens.
Acheliah
Acheliah feb 10 '07
Zal ik dan maar een kerk beginnen soort cospel maar dan met alleen liefde, kracht en licht voor alles wat leeft. ;)Ik kan alleen helaas niet zingen. Mooi van binnen maar mooi geluid neeee

Hier een gedicht dat ik niet zelf geschreven heb maar stond op www.engelparadijs.nl

Een engel om me te beschermen
met haar twee vleugels om me heen
Ik voel haar warmte en haar liefde
met haar ben ik nooit alleen

Haar liefdevolle aanblik
die zij me geeft met haar lach
Maakt dat ik me sterk voel
en brengt me moeiteloos door de dag

Angel

Ik heb dit gedicht geplaatst omdat ik dit een heel mooi gedicht vindt en ik helemaal weg ben van engelen vraag me niet waarom

Liefs Dinie
mause
mause feb 10 '07
ik ben wel als kind katholiek gedoopt, maar eigenlijk vind ik dit grote onzin. je kunt als baby nog niet beslissen of je dat wilt of niet. heb na die tijd ook nooit communie gedaan ofzo. ben wel naar de zondagschool geweest van de baptistenkerk. maar ik geloof eigenlijk meer in een liefdevolle engergie. en misschien dat de een hem God noemt een ander Allah of Jaweh. maar voor mij hoeft het niet zo nodig een persoonfiguur te zijn. ik geloof gewoon dat er meer is tussen hemel en aarde en welke naam men er aan wil geven moet men zelf weten, voor mij is het gewoon een liefdevolle energiebron.

en is inderdaad een mooi gedicht.
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
Dank je, je hebt helemaal gelijk ik geloof ook dat er meer is tussen hemel en aarde. En ik ging vroeger ook naar zondagschool niet omdat het persé moest maar omdat we het zelf wilde. Maar affijn het zou beter zijn als ze naast God de medemensen zouden eren en dat we elkaar liefde zouden geven ipv elkaar in de haren te vliegen. Hebt respect voor alles wat leeft al is het nog zo klein.

Liefs Dinie
mause
mause feb 11 '07
helemaal mee eens.
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
;)God is er voor jouw en mij, Samen zijn we één, Niemand is raar maar vrij, Zo staan we nooit alleen ;)

Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 11 '07
Ik ben zelf ook gedoopt in de gereformeerde kerk en heb ook op een christelijke basisschool en middelbare school gezeten. En tja, hoe dat is afgelopen lijkt me we duidelijk nu ;).
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
Ja kerken zeggen mij niet zo veel tenminste ik vindt ze mooi van binnen maar wat er gezegd wordt is zo zinloos. Tuurlijk mag je God eren dat is juist goed maar de manier waarop niet maar het geen wat nu leeft is ook belangrijk veel belangrijker zelfs geef elkaar de hand en geef zo alle liefde door aan elkaar, de bomen, de beesten en alles wat leeft. Ga een gesprek met iemand aan ipv met hem op de vuist dat is zo nutteloos. Zo denk ik erover.

Liefs Dieneke
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
Ik heb een vraag aan iedereen die dit leest is zelfmoord plegen zondig en als je dat doet wordt je dan toch opgevangen aan de andere kant of niet. Is mijn vraag eigenlijk hoe jullie daar over denken. En wat gebeurd er boven met je als je een moord gepleegt heb. Of als je steelt ben gewoon nieuwsgierig

Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A feb 11 '07
Voor zover ik het tot nog toe begrepen heb en het voor mij ook het meest aannemelijk voelt, incarneer je weer op aarde wanneer sommige lessen niet geleerd zijn. Dat betekent dat je "straf" - zeg maar even - het weer opnieuw leren van je levenslessen zal worden dus. Een moord of ander onherroepelijke daad wordt in een nieuw leven kenbaar als er veel voor anderen moeten zijn b.v. je inzetten voor anderen dus.
Voordat onze geest opnieuw indaalt blijft hij een tijd aan gene zijde alvorens hij een geschikte situatie/moeder gevonden heeft waar zijn/haar karma ingelost kan worden.

Los je in dit leven je conflicten op, dan kom je niet meer als mens op aarde maar bijf je in de kosmos. Als een soort engel zeggen ze.......

Het aller belangrijkste in ons leven is onszelf te leren kennen. Met een grote echte zelfkennis weten wij alles van het hele leven. Leven vanuit jouw eigen ge-weten geeft een volkomen sereen en zuiver omgaan met alles wat wij tegenkomen en zullen zo zelfs verlichting bereiken.

Ik kan iedereen de verzekering geven dat wanneer een mens ook zijn zwarte (schaduw) zijde accepteert, dat daar binnen de kortste keren niets meer van over is. Gewoon omdat we er dan mee om leren gaan en het kwaad er niet meer uit voort kan komen!!!!!!

Thomas
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
En wat is dan het doel, het belangrijkste in ons leven onszelf leren kennen wat moeten we daarmee in de hemel sorry ben nieuwsgierig

Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A feb 11 '07
Dieneke lees nog eens het vorige stukje. Kan heel best zijn dat ik de woorden niet voldoende sprekend heb gemaakt, maar het staat er in........
Thomas A
Thomas A feb 11 '07
Onszelf leren kennen betekent dat wij uiteindelijk uitkomen bij iemand die alleen nog maar keuzes maakt die zuiver zijn. Misschien klinkt je dit nu wel heel gek, maar daar kom je op een dag uit als je de weg naar je eigen ziel aangaat.
Onderweg kom je o.a. tegen dat wij zelf de sukkels zijn die veroordeelden en daarmee zelf ook veroordeeld raakten. Daarmee zijn wij onze onschuld ook kwijt geraakt!!!
Zodra je dat gaat zien kun je niet meer veroordelen en worden wij langzaam innerlijk vrij. Een paradijselijk en hemels gevoel kan ik je garanderen en bevestigen.

liefs

Thomas
Thomas A
Thomas A feb 11 '07
Stoppen met boosheid is een goed begin trouwens. Daar heb sowieso ook alleen maar zelf het meest last van.............
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
Gek eigenlijk als ik tegen iemand zeg dat hij zijn les nog moet leren zeg ik altijd dat als je je les niet leert je later terug moet om hem alsnog te leren. Dus dat idee hadden we samen. Ja ik geloof ook wel dat je net zo lang incarneert tot je je lessen geleerd heb. Ik ben er wel van overtuigd dat als je het in dit leven te bont hebt gemaakt ze je daarboven echt wel appart nemen en dat je dan wel ff na mag gaan denken over je fouten. Ik denk ook wel dat als je hele grove fouten maak zoals terrorisme of moord te wel terug mag naar beneden maar dat het je dan niet al te makkelijk gemaakt word toch. Want dan zou het wel erg makkelijk zijn. Ik denk wel dat er in je levensles heel veel liefde moet zitten en zeker voor je mede mensen en andere levende wezens. En dat je met praten meer bereikt dan met boos worden. Kijk naar die knul die ik in huis heb als ik tegen hem iets zeg in een voor hem aanvallende manier zegt hij stop met schreeuwen en zeg ik op een zeer kalme toon ik gil niet en dan zie je hem ineens rustig worden en heel kalm er valt met hem ook beter te praten als je rustig praat. Dus boos worden heeft geen zin en gillen en schelden al helemaal niet. Ik probeer nu alles op een rustige manier op te lossen al laat ik niet over me heen lopen nee maar ipv te schelden probeer ik het nu met praten op te lossen. Ik maak duidelijk dat ik het niet eens ben met die persoon maar wel op een fatsoendelijke manier.

Liefs Dieneke

Dus bij deze Heel Veel Liefs Dieneke ;)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy