Loading...
nl

gezwollen oogleden en vermoeid

Precious1
Precious1 jan 4 '09
Hi,

Ik heb zoiets raars..
Sinds september heb ik gezwollen oogleden en wallen. In 1e instantie dacht ik dat het gewoon vermoeidheid was, maar het ging maar niet weg met een paar nachten goed slapen. Uiteindelijk gingen ze ontsteken. Naar oogarts gegaan en druppels gekregen. Dat hielp, maar zodra ik ermee stopte kwam het weer in alle hevigheid terug.
Uiteindelijk algemene allergietest gedaan via de huisarts, daar kwam niets uit.
Toen ben ik naar een Bioresonatietherapeut gegaan, die constateerde een allergie voor de huismijt. Dus daarvoor behandeld.
In de tussentijd ben ik ook naar een Touch for Health therapeut gegaan omdat ik vermoedde dat er meer aan de hand was. Die constateerde dat ik een homeopatisch middel tegen malaria zou moeten gebruiken. Dit was erg vreemd wat ik ben helemaal niet besmet met Malaria. Toch wees de test overduidelijk uit dat ik dat middel moest gebruiken.
Ook bij de bioresonantie therapeut kwam dat, nadat ik het middel bij haar liet testen, eruit.
Het schijnt zo te zijn dat je symptomen van Malaria kunt krijgen op energetisch niveau. Dus dat je het op energetisch niveau van iemand kunt overnemen.
Afijn, door de behandeling bij de bioresonatietherapeut ging het al een stuk beter met mijn ogen. Toch omdat nog steeds uit de tests kwam dat ik het malaria-middel zou moeten gebruiken, ben ik er maar mee begonnen.
Met de wetenschap dat de symptomen dan kunnen verergeren in het begin.
En dat deed het..
Alleen zo erg dat het niet meer leuk was. Weer liep ik met dikke ogen rond en zo erg dat ik ook druk op mijn ogen voelde. Ik heb toen de dosering gehalveerd. Het werd ietsje minder, maar het ging niet weg. Nu kreeg ik er ook nog eens vreselijke vermoeidheid bij. Nu liep ik al een tijd op mijn tandvlees, maar de afgelopen dagen was ik vrij dus had de tijd om uit te rusten. Helaas, het ging niet weg. Uiteindelijk ben ik nu dan ook gestopt met de malariakorrels, omdat ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Dit tegen het advies in van de touch for health therapeut. (die is momenteel op vakantie dus ik kan haar niet bereiken om te overleggen)
Ik wordt er allemaal een beetje moedeloos en verdrietig van.

Nu is het wel zo dat ik in februari ben gevlucht uit een gewelddadig huwelijk. Ik was een wrak en ben dus eigenlijk nog herstellende van die traumatische ervaring.
Kan het daarmee te maken hebben?
Delen:
admin
admin jan 4 '09
Het kan zijn dat je nu aan verwerking toe komt, van alles wat er gebeurt is en dat kan zich natuurlijk ook lichamelijk uiten. Zeker weten doe ik het niet. Denk je dat dit zou kunnen, kun je in overweging nemen om regressietherapie of iets dergelijks te gaan doen.
Precious1
Precious1 jan 4 '09
Dank voor je antwoord Wilma. Eerlijk gezegd ben ik een beetje therapie-moe.

Na februari ben ik al bij zoveel therapeuten geweest.
In eerste instantie bij een psychotherapeut, daarna accupunctuur, toen bioresonantie en touch for health. Het kost me allemaal handen vol geld ook.

Volgens een kaartlegster had het allemaal te maken met het verwerkingsproces. Dat ik te ongeduldig ben en het wat meer tijd moet geven.
Ik herken dat wel, maar dan zou je toch wel iets vooruitgang moeten zien en geen achteruitgang..
Lena
Lena jan 4 '09
oververmoeidheid?
Maryssa
Maryssa jan 4 '09
Ik heb hetzelfde gehad een hele tijd terug en heb het soms nog. Voor mij helpt het volgende: Wat je zou kunnen proberen is om te kijken naar je voeding. Gebruik je zout in je voeding? Wellicht een idee om dat wat te minderen of om zoutloos te gaan. Vochtafdrijvend werkende ingredienten in je recepten kan ook wat voor je doen. Denk aan venkel of bleekselderij. Verder zorgen dat je niet in een te warme slaapkamer slaapt en te warm ligt. Een ander kussen zou je ook kunnen helpen als het gaat om huisstofmijt. Kijk maar of je hier wat mee kunt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '09
Hoi Precious,

Ik heb het even voor je opgezocht bij de geestelijke oorzaak van oogproblemen.

"Niet prettig vinden wat we in ons eigen leven zien".

Om dit patroon te doorbreken gebruik dan de volgende affirmatie: "Ik zie met liefde en vreugde".

Als ik kijk naar zwellingen, dan heeft dit de volgende oorzaak: "Vastzitten in ons denken. Vastgeroeste, pijnlijke ideeën"

De volgende affirmatie helpt hier tegen: "Mijn gedachten stromen vrijelijk en makkelijk. Ik verwerk ideeën met gemak"

Gezien jouw verhaal, was het tijd dat je ogen geopend werden. Misschien moet je de dingen nog helderder zien, als dat je al deed?
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Hi,

Dank je voor je antwoord.

Ik vind het nu juist wel prettig wat ik in mijn eigen leven zie. Ik ben eigenlijk juist hartstikke positief en blij nu ik weer alleen ben en vrij ben en ik kan doen wat IK wil.

De vastgeroeste pijnlijke ideeen heb ik ook niet. Althans, ik ben het me niet bewust. Ben juist erg openminded en breed in mijn visies en ideeen. Althans, dat vind ik.

Wat het helder zien doe ik juist. Ik ben na de scheiding als een gek aan de slag gegaan met mezelf. Ik heb tot op de bodem uitgezocht waarom ik deze man in mijn leven ben tegengekomen, zowel op spiritueel als op psychologisch vlak.
Mijn valkuilen, mijn levenslessen etc etc.
Ook ben ik nu bijna een soort van deskundige op het gebied van dergelijke mannen en vrouwen die in zo'n relatie terecht komen.
Helderder kan ik het niet zien, lijkt me.

Het enige wat ik me kan voorstellen wat de reden zou kunnen zijn is dat ik te snel wil. Dat ik mezelf de tijd niet gun om alles rustig te verwerken. Dat ik weer teveel leuke dingen wil ondernemen terwijl ik de energie er helemaal nog niet voor heb.
Dat is me namelijk al eerder gezegd door een kaartlegster.
Beschermengel
Beschermengel jan 5 '09
Ja ...jezelf de tijd niet gunnen, maar tijd heelt alle wonden..het is een gezegde ..maar is zo waar! en geduld is een schone zaak wink

Je zult zien dat je langzaam hersteld... gun je lichaam om te herstellen, luister naar je lichaam.

Ik heb een dochter die precies zo is als jij smile...alles te snel willen en geen geduld om iets uit te werken ...maar een schat van een meid hoor! en jij ook ik weet het zeker! smilehet zit gewoon in haar karakter, maar langzaam heel langzaam word ze zich er bewust van.

Het heeft gewoon zijn tijd nodig!............ je lichaam zal er dankbaar voor zijn! als je naar haar luisterd.
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Dank je, Ja ik weet het.

Toch maak ik me wel zorgen. Want er zijn ook periodes geweest dat ik me prima voelde. Zeker na allerhande therapien.
Dan snap ik niet waarom dat geen stand houdt.

Ik leef verder harstikke rustig.

Ik word er gewoon een beetje angstig en moedeloos van..
Beschermengel
Beschermengel jan 5 '09

Ja ik snap je helemaal...

Ik ben geen dokter of therapeut hoor smilemaar praat vanuit mijn gevoel en mijn gevoel zegt toch dat het tijd nodig heeft .. wink

Ik heb een klein voorbeeld, een tijd geleden voelde ik me ook niet opperbest...ik ging vragen (in mijn hoofd aan gids) wat ik daaraan kon doen..ik wilde me goed voelen! toen ik ineens een stem hoorde die zei: IK BEN EEN GEZOND LICHAAM...........ik dacht ja!!! dat is het...ik ga dus mediteren met...IK BEN EEN GEZOND LICHAAM, en visualiseren dat ik gezond ben...je lichaam reageerd daar op! als je in die spriraal blijft zitten van negatieve gedachten dan hersteld je lichaam niet dan blijft het hangen daarin. ( zo zie ik het hoor smilemaar het heeft wel geholpen! niet ineens..het had zijn tijd nodig, ik mediteer wel elke avond ermee dus ik zeg tegen mijn lichaam dat ze gezond is!!

Je zou het ook kunnen proberen! het is in iedergeval en positieve gedachten!
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Dat is in ieder geval te proberen. Kwaad kan het niet.
Alleen als ik het zeg, dan voel ik bepaalde weerstand.

Wil geen zeur zijn hoor, maar ik voel me ook vaak heel draaierig en vreemd. Zo'n gevoel van: oh jee, even diep adem halen, anders ga ik tegen de vlakte.
Dat maakt me dus soms wel angstig.
En door die angst wordt dat misschien weer erger.

Wel is het zo dat ik met lichamelijke klachten altijd direct een atwoord wil en direct geholpen wil worden. Wordt altijd erg ongedurig als ik moet wachten. Tja, geduld dus...pfff..
Ik kan het dan niet van me afzetten en het blijft door mijn hoofd spoken.
Dat maakt het allemaal waarschijnlijk nog erger, denk ik.
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Maryssa,

Ik heb altijd de gehele dag het raam open staan in mijn slaapkamer, dus het is daar (zeker nu) altijd fris als ik ga slapen.
Een tijd geleden heb ik anti-allergische kussens aangeschaft ivm de huismijt.
Voor de huismijt-allergie ben ik behandeld, dus dat kan het niet meer zijn.

Zout gebruik ik wel, maar niet extreem veel.

Ik ben ook op allerhande voedingsmiddelen getest en daar kwam niets uit.
Beschermengel
Beschermengel jan 5 '09

Probeer je te voelen zoals je je voelde toen je lekker in je vel zat en dat vast houden! en daarmee eventueel mediteren..je kunt ook gewoon overdag je gedachten omschakelen naar het gevoel dat je had toen je dit niet had.... de negatieve gedachten willen niet naar positief het is dus sterker bij jou...maar ik zou toch doorzetten anders blijf je er zo in hangen. Probeer het maar en oefing baart kunst! ( volgens mij heb ik nu een heel wijze gids bij me ) ik ben helemaal niet zo met gezegde's smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '09
Origineel bericht van: Precious1
Dat is in ieder geval te proberen. Kwaad kan het niet.
Alleen als ik het zeg, dan voel ik bepaalde weerstand.

Wat voor weerstand is dat? Want dat zou namelijk geen weerstand moeten geven. Als er wel weerstand is, dan is dat dus duidelijk een aandachtspuntje.
Precious1
Precious1 jan 5 '09
De weerstand is een beetje in de trant van: Hm..ja ja, je kan me nog meer vertellen.
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Origineel bericht van: beschermengel

je kunt ook gewoon overdag je gedachten omschakelen naar het gevoel dat je had toen je dit niet had....

Dit doe ik al veel. Dat ben ik verklaringen aan het zoeken en mezelf aan het gerust stellen. Meestal helpt dat even.
Maar de volgende ochtend sta ik weer gewoon zo op als dat het was...
Beschermengel
Beschermengel jan 5 '09


Dit is niet gemeen bedoeld hoor....maar je Avatar zegt mij dat je iets niet wilt zien...een blindoek voor..een punt wat inderdaad aandacht nodig heeft, ik denk dat je zelf weet wat?
Precious1
Precious1 jan 5 '09
:)Snap ik dat je dat niet gemeen bedoeld.
Ik heb deze avatar genomen omdat ik hem mooi vond en omdat het mijn sterrenbeeld Stier nabootst.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik niet wil zien..

Ik kan mijn avatar aanpassen, maar of dat iets helpt?
Precious1
Precious1 jan 6 '09
Ik heb m'n avatar aangepast wink

En even terugkomend op het onderwerp. Ik voel me sinds vandaag ineens kiplekker. Stond vanmorgen nog dood en doodmoe op, maar in de loop van de ochtend ebde dat weg. Ook met mijn ogen gaat het een stuk beter!!!
Rara.. maar goed, daar ga ik verder maar niet over nadenken!

Hoop in ieder geval dat het zo blijft! smile
Beschermengel
Beschermengel jan 7 '09


Mooie Avatar! en duidelijk ...wat fijn dat je je beter voelt!

Ik hoop ook voor je dat het zo blijft!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki