Loading...
nl

Iemand ervaring met automatisch geschrift..?

roosa
roosa jan 4 '09
Hallo lieve mensen,

Ik heb via een vrouw, die heeft automatisch geschrift bij mij gedaan en dat was een geweldige, mooie ervaring.
Zelf kan ik veel voelen bij mensen, zien bij mensen, het zit in me bloed mijn grootvader, opa was een indiaan medicijnen man hij gaf me ook symbloisch, hij was ernamelijk me 2 begleiders zei ze een talisman.

Ik wil me nu ook rustig gaan ontwikkelen op automatisch geschrift, alleen nu zal ik ook zelf graag in contact willen komen met me Opa...
Hem willen vragen dat hij me gaat begleiden..

Ik zou ook graag in contact willen komen met mensen, die ook pas bezig zij et automatisch geschrift..
wie heeft er ervaring mee, wat zijn je ervaringen..

Graag zou ik die horen..

veel liefs roosa
Delen:
admin
admin jan 4 '09
Zelf heb ik 1 keer iets automatisch geschreven en dat was bij een intuitieve ontwikkelings cursus. Ik heb wel het een en ander op papier staan.

Ik heb gebruik gemaakt van onderstaande bronnen
Mijzelf
http://www.spiritueeltrefpunt.nl/httpdoc..._elk_medium.htm
http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsid=2707&read=1
http://www.grethevanderlaan.nl/automatisch%20schrift.htm

op onderstaande link vind je de verhalen die binnen gekomen zijn bij iemand. Ikzelf vond het waardevol om deze verhalen te lezen. Op deze manier kreeg ik enig idee, hoe en op welke manier er met automatisch schrift om gegaan moet worden.
http://www.vlindervrij.nl/auto.html

Wat is automatisch schrift?
Automatisch schrift is een manier van communiceren met zielen aan gene zijde.
Het is een geschreven boodschap die een gids (of andere ziel) met jouw hand schrijft, maar het kan ook op de computer. Automatisch schrift verkrijgt men door de etherische arm van een intelligentie toe te staan de fysieke arm van het medium te besturen. Dit kan pas plaatsvinden als het medium bewust of onbewust zijn eigen etherisch dubbel uit zijn arm heeft weg getrokken (Je hand wordt tijdelijk 'overgenomen' en die schrijft (of typt) een boodschap op papier). Soms worden de berichten in andere talen neergeschreven. Het handschrift waarmee geschreven is, zal meestal afwijken van je eigen handschrift. Wanneer iemand tijdens het automatisch schrijven gaat denken over het schrijven zal dit het automatisch schrijven gaan blokkeren of verstoren. Om goed te kunnen schrijven is het nodig dat men leeg is en het vrij laat gaan. Het lijkt een beetje op channelen

Zelf leren schrijven
Niet alle mensen zijn geschikt voor automatisch schrift.
Mensen die onstabiel zijn, of te ver open staan (spiritueel begaafd zijn) en zich niet goed kunnen afsluiten.
Het vraagt om concentratie, om innerlijk rust, en zelfvertrouwen.
Heb je problemen met een van deze drie feiten, dan is het aan te raden om hieraan eerst te gaan werken.

Waarschuwing
Met automatisch schrift geeft je even een ziel de controle over je arm.
Wees hier voorzichtig mee want je weet nooit zeker wie er aan de andere kant van de lijn zit.
Is het iemand uit de Lichtsferen dan kunnen er mooie boodschappen doorkomen maar als het een lage entiteit is kan het beschikbaar stellen van je lichaam minder prettige gevolgen hebben.
Een lage entiteit, die uitermate intelligent kan zijn, kan zich in het begin voordoen als een hoge geest.
Zo lijk je iets moois op te bouwen als je alleen maar mooie en lieve woorden op papier krijgt en ondertussen krijgt hij steeds meer controle over je arm/lichaam.
Op een gegeven moment zullen die mooie woorden snel verdwijnen en plaats maken voor vuilspuiterij, maar dan is het hek al vaak van de dam.
Wanneer je bang bent, onzeker of moe, of het priv�ven niet lekker loopt, dan moet je weten dat dit allemaal factoren zijn die ervoor kunnen zorgen dat je ook soortgelijke energie�naar je toe trekt tijdens het schrijven. De wet van energie is nu eenmaal zo, dat je dat naar je toetrekt wat je uitstraalt te zijn.

Je kunt het vergelijken met bijvoorbeeld glaasje draaien.

Het kan allemaal goed gaan, maar ook slecht gaan. Dus kijk goed uit hiermee.

Voelt het goed?
Voel je je veilig?
Voel je dat er iemand is?
Voelt het vertrouwd?

Automatisch schrift werkt fantastisch, maar kent het ook nadelen. Je kunt pas gaan schrijven als je er ook werkelijk aan toe bent. Het schrijven is namelijk erg afhankelijk van je persoonlijke ontwikkeling. Het kan zijn dat je bang bent, onzeker of moe, het kan ook zijn dat het privé even niet lekker loopt, dan moet je weten dat dit allemaal factoren zijn die ervoor kunnen zorgen dat je ook soortgelijke energieën naar je toe trekt tijdens het schrijven. De wet van energie is nu eenmaal zo, dat je dat naar je toetrekt wat je uitstraalt te zijn. Het is dan ook belangrijk niet zomaar te gaan schrijven, maar dat je wel weet waar je mee bezig bent. Als je niet moe bent, als je tijd en ruimte vrij hebt gemaakt en het allerbelangrijkste; als je vanuit liefde werkt, zullen antwoorden ook zuiver en in liefde tot je komen. Dit aanvoelen vergt oefening, tijd en geduld. Maar als je jezelf in de ogen durft te kijken en je leert luisteren naar je innerlijke stem, dan ervaar je een vriendschap die zuiver en liefdevol is, die niet oordeelt, die niet zegt wat je moet doen, maar die je helpt, steunt en begeleid. Dit is namelijk wat onze begeleiders voor ons doen, zij vertellen niet wat hun waarheid is, maar zij helpen ons om onze waarheid te ontdekken.

Besef ook dat je dit niet zomaar meteen goed onder de knie hebt dus velletjes vol schrijven duurt meestal wel even. Het lijkt er op of je begeleider heel rustig met je gaat proberen of dit bij je past en hoe je dit oppakt. Oefening baart kunst dus naarmate je hier meer mee gedaan hebt gaat het je ook steeds gemakkelijker af. Maar je moet hier wel de juiste gevoeligheid voor ontwikkelen en de juiste intentie bij hebben. Anders kan het gebeuren dat je toch af en toe onwillekeurig een eigen interpretatie meeweeft in hetgeen doorgegeven wordt. De grootste kunst om te leren is om zuiver door te geven, zonder een persoonlijk sausje toe te voegen. En dat leerproces gaat niet zo snel. Een vliegende start zit er waarschijnlijk niet in: net zoals een klein kind leert schrijven, zul jij het ook leren. Eerst wat lijnen, rondjes, vierkanten tekenen, daarna het 'alfabet' leren, daarna foutloos woorden leren schrijven en daarna hele zinnen. Uiteindelijk komen die velletjes dus wel, maar niet volgende week of volgende maand. Je begeleider zal het juiste tempo ongetwijfeld weten te vinden, ook al zou je zelf wel wat sneller willen gaan

Gidsschrijven
Bij gidsschrijven stuurt je gids jouw arm/hand en schrijft dan wat hij te 'zeggen' heeft op papier. Dit vereist wel oefening maar het is een heel concrete manier om informatie en toelichting te krijgen op je vragen. Een voordeel kan ook zijn dat anderen de informatie kunnen lezen.

Hoe beginnen met gidsschrijven
Als je wilt gidsschrijven dan zijn hier wat tips:
- Zorg voor een omgeving die vrij is van elektromagnetische straling en ga niet vlak bij elektrische apparaten zitten.
- Zoek een rustige plek waar je een ½ uur niet gestoord wordt.
- Leg een vel papier voor je en een goedschrijvende balpen/potlood.
- Visualiseer een bescherming om jezelf.
- Zet de pen op papier en haal de eigen spanning uit je arm.
- Besef dat je een gids hebt die graag een liefdevol contact met je wilt hebben.
- Nodig je gids bij naam uit om met jou te gaan schrijven. Gidsen waarderen het bijzonder om benaderd te worden met bijvoorbeeld 'lieve (naam van je gids)'
- Wacht rustig af wat er gebeurt. Er is een kans dat de eerste keer er al beweging in je arm komt. Maar kom je niet verder dan een punt, gun jezelf en je gids dan tijd om het samen te leren en trek er in ieder geval een maand voor uit om dagelijks te oefenen.
- Bedank je gids liefdevol na afloop.
Verwacht niet dat je de eerste keer direct al een complete roman schrijft, zowel jij als je gids moeten nog leren gidsschrijven. Onze gids moet onze taal leren schrijven en wij moeten zijn energie leren omzetten naar woorden. Dit vraagt de nodige tijd en oefening.
Als er beweging komt in je hand dan zul je bemerken dat de pen meestal eerst hoofdzakelijk horizontaal beweegt. Na meerdere keren oefenen kan er ook een verticale beweging bij komen en nog weer later ook een heen en weer gaande beweging. De eerste tijd zal het nog erg onleesbaar zijn maar op den duur zul je woorden gaan herkennen (of kunnen ontcijferen). Dit zal steeds beter worden en tenslotte zal het goed leesbaar zijn.

Als het niet wil lukken
Als het allemaal niet wil lukken dan kan het zijn dat de storende invloeden te groot zijn. Maar het kan ook zijn dat je gids liever een andere vorm van contact wil hebben. Gidsschrijven is slecht een van de manieren van contact.
Het kan ook zijn dat je gids niet tot je hoofd kan doorkomen omdat je hoofd vol zit met vragen en problemen waarop je eigenlijk allemaal, liefst direct, een antwoord zou willen hebben. In dat geval weet je gids in de veelheid van 'dringende' vragen niet waar hij moet beginnen. Bovendien heeft hij eerst alle aandacht en concentratie nodig om er achter te komen hoe jouw arm/hand 'bediend' moet worden.
Laat dan al die vragen rusten en leg je eerst toe op de techniek van het gidsschrijven. Je kunt heel eenvoudig beginnen: schrijf eerst zelf een letter op papier en vraag je gids vervolgens om die letter meerdere keren na te schrijven. (Als het goed is dan kun je onderscheid zien tussen jouw handschrift en zijn handschrift). Lukt dat aardig dan kun je een stap verder gaan door hem alle letters van het alfabet enkele keren te laten naschrijven. Dan heeft hij vast een idee hoe die letters gevormd moeten worden via jouw arm/hand. Daarna kan je het weer een stapje moeilijker maken door het laten naschrijven van woorden en zinnen.
Heeft je gids de techniek van het schrijven voldoende onder de knie, dan kun je de volgende stap doen door er wat 'denkwerk' aan te koppelen. Je kunt dan een eenvoudige vraag op papier schrijven die je gids dan zelf met ja of nee kan beantwoorden of toelichten. En zo kun je het stapje voor stapje wat ingewikkelder maken.
Niet alle gidsen zullen uit zichzelf ergens over te gaan schrijven. Als wij dan eerst een vraag opschrijven dan kan het wat makkelijker voor hen zijn om te beginnen.
Als het met de suggesties na diverse keren toch niet lukt, schrijf dan tijdens de oefening gewoon de woorden op die in je hoofd opkomen, ongeacht of het ergens op slaat. Ga het dus niet zitten oordelen of beoordelen terwijl je schrijft, laat het gewoon gebeuren. Als de woorden ophouden en je uitgeschreven bent dan kun je het nalezen en zien of het ergens toch 'aparte' dingen staan geschreven. Het kan best allemaal gebrekkig zijn, maar mogelijk kun je er toch een soort verhaal of gedachte in herkenen.

Schrijf ik het niet zelf?
Er kan een moment komen dat je gaat denken dat je het allemaal zelf schrijft en verzint. Dat is een bekend verschijnsel.
Vertel het dan aan je gids, wellicht dat er antwoord komt.
Er zit verschil tussen het zelf schrijven van een brief en gidsschrijven. Bij het schrijven van een brief zoek je eerst de woorden en vorm je een zin in je hoofd en daarna schrijf je die pas op. Bij het gidsschrijven komen de woorden ongeveer gelijktijdig in je hoofd met het neerschrijven. Let er maar op.

Gidstypen
Een andere variant van gidsschrijven is gidstypen. Van enkele mensen hebben we vernomen dat typen op de computer met je gids ook kan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '09
Ik heb zelf ervaring met Automatisch schrift. Alle teksten die je hier op merudi ziet staan, zijn door middel van automatisch schrift doorgekomen. Het is niet zo dat ze bij mij doorkomen door in trance te zijn, maar ik weet wel wat ik moet opschrijven. Dus helemaal automatisch is het ook niet.

Soms heb ik het ook als ik een reactie schrijf hier op het forum. Dan krijg ik een soort van ingeving van iets dat ik moet opschrijven. Dit gebeurt ook wel eens bij fotolezingen die ik doe.
Beschermengel
Beschermengel jan 4 '09


Idem Dito! als ik hier schrijf!
roosa
roosa jan 4 '09
hey wilma..!

Heel erg bedankt voor informatie super..!!
Heb ik erg veel aan..!

Super..!

En de rest natuurlijk ook..

liefs
admin
admin jan 4 '09
Graag gedaan Roosa.
Succes ermee.
roosa
roosa jan 4 '09
dank je wel..!

Die grethe heeft mij een keer geholpen trouwens ken je haar..?

liefs
admin
admin jan 4 '09
Nee ik ken haar niet persoonlijk.
Maryssa
Maryssa jan 4 '09
Hallo Roosa,

Ik heb in een verdrietige periode sterke drang gevoeld om pen en papier te pakken en me open te stellen. In eerste instantie dacht ik dat toen mijn hand bewoog en woorden vormde, ik dat zelf bedacht. Maar uiteindelijk las ik woorden terug die ik zelf nooit zou kiezen. Wat er stond gaf me rust en zekerheid dat het goed was zoals het was. Wat ik ook ervaar is dat als ik mails die ik verzonden heb aan vrienden teruglees het me dan echt kan verbazen dat ik dat geschreven heb. Het lijkt net alsof ze door iemand anders zijn geschreven; alsof ik uit een bron put. Met automatisch schrift ga ik nog wel verder in de toekomst op een moment dat het goed voelt.

Liefs
roosa
roosa jan 4 '09
hey maryssa..!

bedankt voor je reactie..!!

Mooie ervaringen zeg.. zeker mee door gaan wanneer het voor jou goed voelt..

Toen ik het las, had ik vandaag ook een beetje en soms heb ik dat voornamelijk als het over iemand gaat, bijvoorbeeld, ik ben met een vriendin op msnof mailen ofzo aan praten over haar vriendje,of over een jongen die ik leuk vind, of familie problemen, haar zelf..
Heb ik soms het gevoel dat wanneer ik even weg ben, ben er wel maar ik ben intensiefer aan typen en komen dingen dan wanneer ik lees op me beeldscherm dat ik denk oke wow ro, maar dan denk ik zelf oke goed van me..

Vandaag ben ik voor eerst meer bewuster van geweest dat ik niet zelf was, en vind fijn wat doro jou reactie besef ik het nu echt..
Bedankt daarvoor, mooi hoe je door anderen bewuster kan raken is al tweede keer vandaag hier :-)

Veel sterkte met alles..!!!

Heel veel liefs roosa
Wendy's
Wendy's jan 6 '09
ik heb er ervaring mee gehad.. toen ik contact had met een overledenen, die wilde wat opschrijven via mij.. alleen kon ik het niet echt goed lezen.. waren niet letters maar bietje krulletjes en lijntjes wat letters voor moetsen stellen
roosa
roosa jan 8 '09
hey wendy..!!!

Hoe is het met je..?

Oh oke ja dat heb ik wel eens gelezen ja dat akn gebeuren..
Dan is ook een kwestie van meer oefenen om dat te ontplooien wat er staat, komt dan net niet goed genoeg door..
Heb ik alleen maar gelezen he..

liefs
admin
admin mei 6 '09
Ik heb het eens geprobeerd maar ik kwam niet verder dan een paar streepjes.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 6 '09
Origineel bericht van: wilmaheijhoff
Het kan allemaal goed gaan, maar ook slecht gaan. Dus kijk goed uit hiermee.


Toen ik hiermee startte, was ik 12 jaar oud ofzo? Bij mij is het helemaal fout gegaan. Ik heb niets geschreven maar in reactie hierop heb ik last gehad van kloppende knuisten op mijn muur en een verschijning aan mijn bed waar ik zo verschrikkelijk bang door ben geworden. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik tot op heden nagenoeg geen paranormale visies heb gehad. Het komt nu weer mondjesmaat op gang en via andere wegen.
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
ja hoor, ik 'ontvang' op deze wijze vaak een gestorven persoon die nog een laatste groet wil brengen aan de mensen die zijn achtergebleven..
Ik doe het alleen op verzoek.. en niet vaak!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki