Loading...
nl

al jaren terugkerende droom blijft nu weg

fennie
fennie jan 4 '09
Ik heb nadat ik ong 22 jr geleden na veel gedoe bij mijn ouders uit huis ben gegaan al jaren een nachtmerrie die eerst heel vaak maar daarna in mindere mate maar toch af en toe kwam.
Ik droomde iedere keer op een andere manier maar het kwam er op neer dat ik smeekte om aandacht van mijn ouders en zussen maar dat ze me die niet wilden geven en me verstooten hoe ik mijn best ook deeed. Ik heb 20 jr geleden zelf weer contact opgenomen en het contact is gebleven incl de droom, nu is er vorig jaar met mij van alles gebeurt en hebben ze mij in een belangrijke tijd van mijn leven in de steek gelaten en is er nu geen contact meer.
Tot op heden heb ik de droom niet meer gehad.Is dit al die jaren een waarschuwende droom geweest?
Delen:
roosa
roosa jan 4 '09
hey hey hey fennie..

Mijn eigen ervaringen met dromen zijn:alertheid dromen en dromen die uitkome, in principe zelfde..
En laaste tijd een stem die me dingen verteld, alertheid.

Ik denk, dat die droom je wellicht alertehied maar het is nu een week geleden he..?
Wellicht komt het terug of kan ej vragen waarom het nu weg is.
Ik doe dat soms zelf wel, als ik iets wil weten hoe het zal gaan bijvoorbeeld met em school, dan bid ik tot god( ben gelovig) en dan tot ik in slaap val zit ik met me vraag in me hoofd en zeg ik het en dan in me droom word het verteld, beelden zie ik en een man verteld het tegen me..

Voor mij helpt dit, misschien ook voor jou..?

Veel sterkte met alles..

Liefs roosa
admin
admin jan 4 '09
Hoi Fennie,
Het lijkt mij geen voorspellemde droom geweest. Het lijkt mij dat je graag aandacht (bevestiging?) wilde hebben van ze.
Denk je nu anders over je familie?
Anne
Anne jan 4 '09
Hoi Fennie smile

Terugkerende dromen hebben vaak een betekenis, als je de boodschap erachter hebt gevonden en het begrijpt verdwijnt de droom.
Waarschijnlijk heb je de booschap onbewust begrepen en komt de droom in mindere mate voor.

Als ik je verhaal lees, voel ik dat je erg contact met je ouders wilde en dat ze je op een of andere manier zouden kunnen accepteren dat is wat je graag van hun wilde denk ik?

Je verteld ook dat je een moelijke tijd heb gehad waat van alles met je is gebeurt en dat hun je in die belangrijke tijd in de steek hebben gelaten.
Waarschijnlijk heb je een manier gevonden om van jezelf te kunnen houden? Ik denk namelijk dat dat de boodschap is achter deze droom. Jezelf accepteren.

Liefs aNNe
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '09
Hoi Fennie,

Ik denk niet dat het een voorspellende droom was. De meeste dromen die je hebt gaan over jezelf en een bepaald gedeelte van jezelf. De ouders in je droom zijn dan ook niet je echte ouders, maar staan voor een bepaald gedeelte in jezelf. Ik heb het even opgezocht in mijn dromenboek en ik denk dat dit van toepassing is:

Als een van beide ouders, of beide, regelmatig verschijnt in dromen, dan kan dat een teken zijn dat U zich nog niet aan uw bovenmatige afhankelijkheid van hen ontworsteld hebt.

Heb jij je ouders dus ook wel echt losgelaten? Of schreeuw je toch om hun goedkeuring?
fennie
fennie jan 5 '09
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ten eerste staan mijn ouders op een andere manier in het leven, heb ik altijd geaccepteerd. Waar ik de afgelopen maanden wel achter ben gekomen dat ik al die jaren mijn best heb gedaan om hun tevreden te stellen en daarbij vaak aan mijn eigen zijn ben voorbij gelopen.Ik denk dat mijn ouders het misschien wel moeilijk hebben gevonden hoe ik me de laatste tijd heb latejn zien.
(Ben vorig jaar geopereerd en na een paar weken zo,n ernstige bloeding gehad dat ik compleet was uitgeschakeld zowel lichamelik en geestelijk.Door de gedwongen rust die ik moest nemen ben ik tot allerlei inzichten gekomen. Het belangrijkste was voor mij dat ik meer bij me zelf moet blijven en eens voor me zelf moet kiezen.Ben al die jaren bezig geweest om anderen tevreden te stellen en daarbij volledig aan mezelf voorbij gegaan.
Doordat er dingen waren gebeurt heb ik met veel respect naar mijn ouders toe er over gesproken, dingen willen uitpraten e.d.
Mijn vader vond dit een fijn geprek maar mijn moeder/zussen hadden hier moeite mee.Het is uiteindelijk fout gegaan helaas.)
Mijn gevoel erbij is dat het goed is dat er dingen besproken zijn . Voor de rest laat ik het even zo en zien we over een tijdje wel weer.
Ik denk dat daarom mijn droom nog niet weer is gekomen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki