Loading...
nl

als de ziel niet gelukkig is

Lena
Lena jan 3 '09
wat kun je doen als je ziel niet gelukkig is?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '09
Een ziel is per definitie nooit gelukkig omdat de ziel je identiteit voorstelt. Het kan zijn dat je lichamelijk niet bent, wat je geestelijk wel bent. Of dat dan wel / niet gelukkig is, dat weet ik dan niet.

Is de vraag niet: "Wat kan ik doen, als ik niet gelukkig ben?"
Lena
Lena jan 3 '09
gelukkig zijn is een ander gevoel denk ik,maar is het omdat je soms niet tot je ziel kunt doordringen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '09
Ik snap je vraag niet Lena. Zou je iets duidelijker kunnen zijn in wat je in dit topic precies bedoelt?
Lena
Lena jan 3 '09
dat je niet bij jezelf kan komen?
Anne
Anne jan 3 '09
Naar je intuitie luisteren, naar je innerlijke stem smile
De dingen doen waar jij je gelukkig bij voelt en je gevoelens proberen te ontcijferen.
Vaak is het ook zo als je je niet gelukkig voelt dat je je eigen gevoelens niet precies kent.
Het is dus erg handig om ze te onderzoeken wat je nou eigenlijk precies voelt. Hierdoor kom je vanzelf op de juiste weg om gelukkig te worden smile
Waardeer de kleine dingetjes in het leven en het word je in meervoud terug gegeven.
Lena
Lena jan 3 '09
Origineel bericht van: Anne
Het is dus erg handig om ze te onderzoeken wat je nou eigenlijk precies voelt.


dit is de eerste stap,maar tevens de moeilijste want koppel ik er een gedachte aan word ik niets wijzer.

ik heb het hier niet over depressie of burn-out.maar meer je gaat op de automatische piloot maar waar ben jij?
Anne
Anne jan 3 '09
Hej lena,

Ik herken het gevoel van op de automatische piloot gaan. Ik heb daar overigens veel minder last van. Het is een zelfbescherming voor de vele indrukken die bij je binnen komen.
Je staat onbewust of bewust teveel open voor gevoelens, indrukken en emoties van anderen. Daardoor voel je jezelf niet.
Ik weet dat het een van de moeilijkste stappen is om je eigen gevoelens te onderzoeken. Je doet dat ook niet zomaar 1 2 3 je hebt er veel geduld voor nodig, zelfreflectie en liefde voor jezelf.

Maar je hebt daar dus last van? Dat je je niet gelukkig voelt?

Wat bedoel je met waar ben jij? Ik ben hier tongue

Liefs aNNe
Lena
Lena jan 3 '09
Origineel bericht van: Anne

Het is een zelfbescherming voor de vele indrukken die bij je binnen komen.
Je staat onbewust of bewust teveel open voor gevoelens, indrukken en emoties van anderen. Daardoor voel je jezelf niet.


Ja Anne dank je voor je heldere antwoord,ik vergeet steeds crazydat dit bij me hoort,en dat dat tevens dit veroorzaakt(jezelf voelen)

Maar je hebt daar dus last van?
ja ik kan niet zeggen dat ik me ongelukkig voel,maar alleen anders...

Wat bedoel je met waar ben jij? Ik ben hier tongue
laughals je op de automatische piloot gaat, gaat alles zoals het gaat maar ben niet jezelf
Lena
Lena jan 3 '09
ook lijkt het of je stilstaat.......
waar ga je naar toe?
Prada
Prada jan 3 '09
Dat op de automatische piloot herken ik ook heel erg..
Heb dan ook vaak dat ik wat er om me heen gebeurt niet egt mee krijg, merk dit vaak als bijvoorbeeld iemand iets aan mij vraagt en ik reageer (blijkbaar) pas na 3x vragen ofzo...
Heb diegene dan egt niet gehoord, terwijl die langs me staat

Ook vaak in de auto, rijd ik ergens heen en helemaal op automatische piloot - ik kijk dan wel uit, maar als ik op plaats van bestemming ben en stap uit denk ik wel eens van heb ik dat wel gezien en ben ik daar wel langs gereden..
admin
admin jan 4 '09
Even een vraagje Lena
Wat betekent voor jou je ziel en wat betekent voor jou je ego/persoonlijkheid?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '09
Hoi Lena,

Er valt me wel iets op toen ik vroeg wat je precies bedoelde en dit antwoord gaf:
Origineel bericht van: Lena10
dat je niet bij jezelf kan komen?

Maar je titel is, "Als de ziel niet gelukkig is."

Nu vraag ik me af, gaat het nou om gelukkig zijn, of gaat het om, te komen bij jezelf?

Ik heb namelijk het idee dat je die twee aan elkaar gekoppeld hebt, en dat je denkt dat je gelukkig bent, wanneer je bij jezelf gekomen bent? Of begrijp ik het verkeerd?
Lena
Lena jan 4 '09
Origineel bericht van: wilmaheijhoff
Even een vraagje Lena
Wat betekent voor jou je ziel en wat betekent voor jou je ego/persoonlijkheid?


EGO = ZIEL = IK = PERSOONLIJKHEID = KARAKTER
Lena
Lena jan 4 '09
Origineel bericht van: NiMS
Hoi Lena,

Er valt me wel iets op toen ik vroeg wat je precies bedoelde en dit antwoord gaf:
Origineel bericht van: Lena10
dat je niet bij jezelf kan komen?

Maar je titel is, "Als de ziel niet gelukkig is."

Nu vraag ik me af, gaat het nou om gelukkig zijn, of gaat het om, te komen bij jezelf?

Ik heb namelijk het idee dat je die twee aan elkaar gekoppeld hebt, en dat je denkt dat je gelukkig bent, wanneer je bij jezelf gekomen bent? Of begrijp ik het verkeerd?


Nims je ziet het goed,het gaat erom niet bij jezelf kunnen komen op die momenten,
Het lijkt er op dat je dan automatisch niet gelukkig zou zijn,maar ik geloof niet dat ik ze aan elkaar koppel hoewel de titel dit inderdaad impliceerd.
admin
admin jan 4 '09
Lena als ik je goed begrijpt is de ziel voor jou hetzelfde als persoonlijkheid, ego en karakter?

Mijn ziel is altijd gelukkig, Mijn persoonlijkheid/ego niet Lena. Ik zie de ziel als pure goddelijke energie/onvoorwaardelijke liefde. Mijn ego/persoonlijkheid is het instrument waardoor ik mijn lessen leer hier op aarde door in contact te kunnen komen met anderen.

Ongelukkig zijn/Eenzaamheid is het gescheiden zijn van je ziel. Door op zoek te gaan naar je ziel en niet op zoek te gaan naar anderen buiten jezelf om kom je weer iets dichter bij je innerlijke bron.
Lena
Lena jan 4 '09
smilewe hebben hier al eerder over gebrainstormd in het topic
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/30967/4.html

mijn ziel is mijn hele wezen,ik kan het niet ander zien.
maar begrijp dat er door velen anders tegen aan gekeken wordt.
ik ervaar het zo: als mijn ziel gelukkig is dan is het met mijn ego ook ok.
Helma
Helma jan 4 '09
EGO = ZIEL = IK = PERSOONLIJKHEID = KARAKTER ----> Lena

Volgens mij zijn persoonlijkheid en karakter twee verschillende dingen. Je persoonlijk wordt m.i. gevormd door de dingen die je meemaakt of aangaat, zoals: je persoonlijkheid ontstaat door je leefomstandigheden. Als je opgroeit in een heel rijk gezin, als enigst kind, en je wordt enorm verwend en daardoor snobbistisch en egïstisch, dan is je persoonlijkheid ontstaan vanuit de omstandigheid. Je karakter daarentegen is er al bij je geboorte. Als je bijv. heel koppige en starre ouders hebt, dan bestaat de kans dat je dat ook hebt. Daar kun je dan in eerste instantie niks aan doen, maar je kunt het wel leren herkennen en erkennen. Je persoonlijkheid kun je altijd wijzigen.
Muin
Muin jan 13 '09
Ik weet niet wat de ziel is. Alles wat ik waarneem, neem ik waar vanuit mijn eigen kennis, kunde en belevingswereld. Kennis van/over de ziel gaat boven het denkvermogen. Volgens mij kan de ziel alleen vanuit het Zijn ervaren worden. Het voelt aan alsof de ziel allesomvattend is.

Muin
Lena
Lena jan 17 '09
dat idee heb ik ook wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki