Loading...
nl

Wanneer geef je iets een kans of tweede kans..?

roosa
roosa jan 2 '09
Hallo allemaal..!1
Ten eerste:

Gelukkig,gezond en liefdevol 2009 voor ieder..!!!(L)

Uhm ik ga maar meteen met deur in huis vallen..

ik heb 1 vervelende,moelijke relatie gehad, jongen heeft me laten zitten toen ie zich echt verantwoordelijk moest gedragen.
Laten we daar ophouden.
Toen kort geleden heb ik een erg vervelende ervaring mee gemaakt.

Ik wil liever op alles niet te diep op in gaan.
Hopelijk is dat oke, vind niet erg om over te hebben maar liever niet..

uhm nu heb ik iemand ontmoet, we praten alelen via internet, die een vervelend verleden achter de rug heeft.
Strafblad, misdrijf gepleegd, zijn verhaal is vrouw was obsessief verliefd op hem.
Hij heeft haar niet verkracht, geslagen, mentaal en ook iets naar der gegooigd, weet fijne ook almeaal niet goed.
Een vriendin van( zo kennen we mekaar) kent hem wel al bijna der hele leven en zegt dat ie oke is, goede jongen.
Ander vriendin, kent hem 1,5 jaar en is ook allemaal oke volgens haar.

NU, heb ik zoiets vanne, want ja afstand houden kan ook niet bvoor altijd.
2 vriendinnen van me die, hem niet kennen, zeggen niet doen.
Niet foute man in je leven halen.
Mijn gevoel is dubbel, hij is oke, wel erg terughouden, vertrouwen in vrouwen kwijt, hij is erg gelovig trouwens wat me erg in hem aantrekt, ik ook namelijk.
We hebben veel dingen gemeen.

Maar goed, ga je dan met iemand afspreken, wat voor mij gewoon echt eerst alleen vriendschappelijk zal zijn.
zelfs dat is me afgeraden doro die vriendinnen, ze bedoelen goed, uit bescherming.

Maar ik weet nou niet, wanneer geef je iemand nou een kans..?
Ook al met zo een strafblad dit is 4 jaar geleden.

Hopelijk begrijp iemand me beetje haha, van het verhaal..

anders sorry, liefs roosa
Delen:
Helma
Helma jan 2 '09
Roosa, er moet iets zijn van herkenning, iets vertrouwds, wat je in hem aantrekt.

Hebben je ouders zich als volwassenen gedragen tijdens jouw opvoeding?

Mijn gevoel zegt: niet doen. Kort door de bocht misschien, maar het is 'ook maar' een gevoel. In je verhaal hoor ik zelf al de twijfel, dus gebruik je verstand.

Er zullen (hier) ook mensen zijn die zeggen: laat het lekker gebeuren, ga het aan, zoek het op, als je ervan leren moet, dan moet het zo zijn: laat je vallen voor de liefde...

Toch wil ik iedereen erop wijzen dat we ook nog zoiets hebben als respect voor onszelf. Met de beide benen op de grond.
roosa
roosa jan 2 '09
hey hey..!!

ik vind fijn dat je gewoon eerlijk bent..!
Mijn ouders zijn echt sereuis de beste die er bestaan om even zo te zeggen..
Ik heb echt een goede jeugd gehad.
Daar ligt het zeker neit aan..

Denk dan eerder aan me foute ervaringen om zo maar even te zeggen..

Maarre ik denk dat het komt omdat ie ook zo gelovig is wat me zo aantrekt in hem, het vertrouwds om zo maar even te zeggen.

Ik geloof erin dat ieder mens een kans verdient maar ja moet dan ten koste gaan van je zelf, zeggen ze ook wel eens..

vandaar me twijfel.
roosa
roosa jan 2 '09
kijk ik maak liever neit een grote fout.
Ik wil best wel een keer een afspraak maken met die jongen maarre ik twijfel zelfs daar over, of dat wel slim is.

Ik wil mezelf neit aan iemand geven als ie niet er goed mee omgaat.
Ik vraag me af of hij wel weet hoe hij er mee om moet gaan.

Het zegt ook wel iets over hem dat hij vaak verkeerde meisjes aan trekt en nu kom ik dan.
Wil niet zeggen dat ik heilig ben.
Maar wat moet ie dan bij mij en ik bij hem..?
Sephora
Sephora jan 3 '09
Hi Roosa smile

Iedereen verdient een tweede kans en niet iedereen met een strafblad is per definitie een slecht mens.
Maar je moet ook goed op jezelf passen. Praat je alleen met hem over internet? Ik kan je echt niet zeggen wat je moet doen, kan alleen zeggen als je gaat afspreken dat je voorzichtig moet zijn. Als 't toch vriendschappelijk is zou je ook met die 2 andere vriendinnen erbij kunnen afspreken. Vaak heb je bij iemand ook een bepaalde eerste indruk of 't wel/niet goedzit en dan weet je gelijk voor jezelf of je hem met rust moet laten of niet wink
roosa
roosa jan 3 '09
hey hey..! laugh

Precies zo denk ik dus ook ja..
Nou 1 vriendin ga ik niet meer mee om hahaha en andere zou ik wel mee kunnen afspreken..

Maarre ik denk toch dat ik wel een keer alleen met hem afspreek, me gevoel zegt ergens dat ie ook wel oke is maar ik denk wel dat ik goed moet opassen ja..

Ik praat met hem over internet ja, maar als ik met hem praat, voel ik hem extreem, ik voel dat ie erg terughoudend is op vrouwen.
Ook iets tegen vrouwen heeft, zijn vetrouwen is weg.

ken je dat..? als je met iemand praat en het gewoon voelt, hoe die gene voelt pff.. hahha..

fijne dag..!
Helma
Helma jan 3 '09
Roosa, je kunt ook altijd afspreken in een openbare gelegenheid, een restaurant of café bijvoorbeeld. Dan zijn er toch mensen om je heen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 3 '09
Hey Roosa!

Ik ben iemand die anderen graag een kans geeft te bewijzen dat ze van hun 'fouten' hebben geleerd. Ik geloof in de goedheid (natuurlijk wel met gezond verstand) grin

Andere deel van je vraag is of hij te vertrouwen is. Ik denk dat alleen hij en jij de antwoord op die vraag kunnen geven. Zelf zou ik behoedzaam zijn. Klopt zijn verhaal wat betreft zijn obsessieve ex-partner? Mannen weten dat vrouwen een zwak hebben voor een zielig verhaal ;)Het feit dat jij twijfelt, daar moet je over nadenken, waar dat vandaan komt.

Liefs Paulette
roosa
roosa jan 3 '09
heeey..!!

Ja precies dat komt wel goed denk ik..
Weet je en ik neem peperspray ofzo mee hahaha..
ik geloof er wel in als ik ga dat het niet me laaste moment op aarde is dus..
moet wel goed komen.. hihih..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '09
Ik denk ook dat je niet voorbij aan je twijfel moet gaan. Die is er tenslotte niet voor niets. Wat trekt je zo aan in hem? Dat je hem niet kunt krijgen, of dat hij zo terughoudend is?

Ik mis (maar dat kan ook aan mij liggen hoor) in jouw reactie juist de essentiële dingen van een relatie (vertrouwen / liefde / eerlijkheid en openheid) naar hem toe. Je hebt het steeds over een nieuwe kans geven, een naar verleden, zijn strafblad.
Stel je daarom ook de volgende vragen als jullie echt een relatie aangaan:
Voel je liefde?
Zijn jullie eerlijk naar elkaar toe?
Vertrouw jij hem?
Ben je open naar hem toe?
roosa
roosa jan 4 '09
hey hey nims,

nou ik heb niet alles verteld over hem maar we hebben geen relatie he..
ff voor duidelijkheid, we zijn meer in begin fase en ik ebn eerlijk met wat ik wil ja..

Ik kan moeilijk gaan zeggen of ik hem vertouw, zo goed ken ik hem niet..
ik ga altijd maar vanuit, de eerlijkheid van mens want mensen kunnen 10 jaar later in een relatie ook niet eerlijk naar mekaar zijn, dus ja als ik aan eerlijkheid steeds ga twijfelen word ik gek haha

ik denk altijd maar zo: wat ik geef hoop ik ook te ontvangen..
roosa
roosa jan 4 '09
hey paulette..!!

Ik ben het daar ook zeer zeker met je eens..
Uhm nou hoe hij vertelde was neit echt een bepaald zielig verhaal, die vrouw was sereuis best behoorlijk weird haha..

Ik ben er zelf over begonnen ook even ten goede orde, heb het allemaal maar via via gehoord, ik vraag het liever op de man af.

Ik denk dat ik nu wel weet voor mezelf, ik zal zeker behoedzaam zijn als ik met hem afspreek.
Komt wel goed..

dank ejwel he..!!!

liefs roosa
Helma
Helma jan 4 '09
Roosa,

in nieuwe relaties heb ik wel eens de signalen uit de omgeving genegeerd. Als andere mensen mij iets vertelden over die persoon, dan stond ik daar niet open voor, want ik was omfloersd door de verliefdheid. Ik had ook wel verhalen gehoord over vrouwen die 'weird' waren, maar achteraf bleek het toch iets genuanceerder te liggen.

Als in jouw geven de wens van het ontvangen ligt, kan ik je zeggen dat je uitgangspunt niet de juiste is.
Het zou namelijk zo moeten zijn dat dit over en weer als vanzelf gaat, zonder je daarbij af te moeten vragen of het in het juiste evenwicht is...

En de vragen die Nims stelt, zijn echt van essentieel belang.
roosa
roosa jan 4 '09
hey hey

ja ik weet dat de vragen van Nims zeer essentieel zijn.
Maar het is nog niet een relatie nog niet eens een nieuwe, ja heb ook niet alles duidelijk uitgelegdt het is meer een vriendschap laat ik daar ophouden..

Het is dubbel mijn omgeving, maar ik denk dat belangrijskte is wat ik voel, ik weet dat mijn gevoel altijd waarheid spreekt.
Mijn gevoel zelf als ik hem spreek via internet of telefoon weet ik dat het een terughoudend persoon is,die vertrouwen heeft verloren als ik hem zou zien dan weet ik zeker of ik beter uit de weg kan gaan of niet..
tijd zal leren of ik hem zie of niet maar ik zal hem zeker niet bij me thuis uitnodigen of uperhaubt hem mee vragen..
hahaha..

Daarom, tijd zal leren en moch het zo zijn dat ik wat afspreek, zal het openbaar zijn en weet ik ook dat hij me zeker niet iets zal aan doen.
En zal me gevoel, zijn eigen energie zal vertellen hoe hij is.

bedankt phoenix

liefs
Precious1
Precious1 jan 4 '09
Oh meisje, pas op...
Zo'n verleden moet een erge grote alarmbel voor je zijn meid..

Het feit dat hij ook zo over zijn ex praat is al verschrikkelijk not done.. Een volwassen man kraakt zijn expartner niet af.

Dergelijk foute mannen schuiven de schuld altijd in de schoenen van iemand anders. Hen treft geen blaam. Zij ontlopen alle verantwoordelijkheid voor hun daden of praten hun daden goed omdat iemand anders het "uitlokt".

Ik kom zelf net uit een huwelijk met zo'n man. Die deed zich in het begin ook erg oke en charmant voor.
Totdat ie me had en toen ontpopte hij in een ware tiran. Ik zal je de rest besparen.
Ook hij had het over zijn ex die zogenaamd "gestoord" zou zijn.
Hij heeft haar gestalkt (een half jaar voor onze bruiloft), wordt verdacht van inbraak in haar huis, heeft haar bestolen etc etc.
Meid, hoe leuk hij ook klinkt, geloof niet alles en neem het niet allemaal voor zoete koek aan.
Het zijn maar woorden. Dergelijke mannen zeggen precies wat je wilt horen en pikken ook precies die vrouwen eruit die erg gevoelig en lief zijn.

Ik heb sindsdien contact met veel vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en allemaal is het eenzelfde patroon. De 1e maanden voorbeeldig en een echte prins. Hij pakt je helemaal in. Tot je zwicht en dan wordt je z'n bezit.
Een aantal van die vrouwen hebben die man ook leren kennen via internet.
Hun relatie was nog geen week over of die mannen zaten alweer op internet, op zoek naar het volgende slachtoffer.
Mijn ex ook. Op relatie planet met een erg leugenachtig profiel. Klopt helemaal niets van.

Meisje meisje, kijk alsjeblieft uit!
Precious1
Precious1 jan 4 '09
Nog even, ik wil je niet bang maken hoor en ik wil ook niet mijn ervaring op jouw projecteren.
Wil je alleen even waarschuwen en zeggen dat je je ogen echt heel erg open moet houden en adviezen niet in de wind slaat.

Toen ik je bericht las gingen bij mij namelijk al alle alarmbellen af, vandaar.
Lena
Lena jan 4 '09
volg je gevoel smile
twijfel?
heb je alarmbellen gehad?
roosa
roosa jan 4 '09
hey schat,

Ik weet dat jij me niet bang wil maken.
Dont worry..

Ik vind het erg lief van je dat jij dit zegt..
Het maakt me alert en ik denk ook dat ik het ook allemaal maar gewoon laat..
Want ik begrijp wel wat je bedoelt en hij heeft in de gevangenis gezeten voor wat jij me wil besparen als je begrijpt wat ik bedoel..
Als ik verkeerd heb zeker mijn excuses maar je gebruikte woord tiran vandaar..

Ik geloof best 2 keien 2 schuld maar nieumand heeft een excuus om een tiran te worden..
Ik wil zijn slachtoffer niet worden en ik ken hem via een vriendin van me vandaar dat ik twijfelde..
Want zelf doe ik niet aan relatieplanet en dergelijk omdat ik juist voor dit soort mannen niet in me leven wil hebben..


Ik ben ook wel over uit dat ik misschien, door me andere relatie gewoon graag aandacht wou, mannelijke normale liefde.
Hij is vertrouwen kwijt in vrouwen omdat ie zichzelf ook niet kan vertrouwen hij heeft iets gezien in zichzelf waar ie zelf denk bang voor was dat ie zou en kon worden.

Nou ik heb geen zin om die persoon te worden, die goede ziet in mensen en dat zie ik ook wel maar dat moeten mensen ook in hen zelf zien..
Ik heb geen zin om dat aan hem duidelijk te maken ppff...

Bedankt lieve meiden. en jou laaste reactie deed hem wel en wil ik je heel graag voor bedanken alelen maar positief..!!! super dank ej wel sereuis..!!
Precious1
Precious1 jan 5 '09
Geen dank hoor Roosa.

Iemand kennen via vrienden zegt ook niets. Mijn ex kende ik ook via een vriendin. De meeste buitenstaanders weten niet hoe iemand in een relatie is. Dit omdat ze naar de buitenwereld toe prachtig mooi weer kunnen spelen en de charmante toffe peer kunnen uithangen. Maar binnen de relatie zijn het totaal andere personen.
2 gezichten dus. En hun ware gezicht laten ze aan de buitenwereld niet zien. Meestal hebben ze ook oppervlakkige en vluchtige vriendschappen. Iemand echt dichtbij laten komen doen ze niet want dat is "gevaarlijk", iemand zou hun ware aard toch eens ontdekken. Daarom houden ze veel mensen op afstand.

Mijn vriendin kende hem ook al jaren. Zij wist wel dat hij vele relaties had gehad en geen makkelijke was. Maar ja, als normaal denkend mens die uitgaat van het goede van de mens, zoek je er verder niets achter.
Plus, ik was destijds ontzettend naief, geloofde veel en begreep altijd alles. Plus ik was een reddertje en wilde te graag.
roosa
roosa jan 5 '09
hey hey hey..!!

Ow daar heb je gelijk in.
Ik ga ook niet meer met die vriendin van hem om, waarom..?
Omdat ze mannen belangrijke vind in der leven dan vriendschap, dus met wie je omgaat raak je mee besmet.
Zij kent ook dus kleine obsessief gedrag op mannen.

Ja 2 gezichten dat kunnen ze mooi ja.

Trouwens ik denk dat ik het mooi voor mezelf heb afgesloten.
Ik heb over hem gedroomd en tegen hem verteld, droom ging over hij vertelde me persoonlijke dingen over hem terwijl hij dat normaal niet doet hij is namelijk erg terughoudend.
Op moment dat ik vertelde echt waar ik voelde hem veranderen, ik voelde dat zijn maag verdraairde..

Hij vond dat niet fijn.
Ik heb hem toen ook gezegdt, ik bedoelde het goed, ik voelde dat hij dacht dat ik 1 of ander obsessief meisje was.
Ik heb gezegdt dat ik zo niet ben en dat niet iedereen negatief is,.

En hem goed leven gewenst.

Ik hoef niet zo iemand in me leven.
Mijn gevoel laat me nooit in de steek, ieder mens heeft goed hart maar moet wel gewerkt worden aan sommigen ;-)

Dus ja..

Einde verhaal haha..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki