Loading...
nl

Witte vlinder

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 2 '09

Afgelopen dagen was ik bij mijn ouders en zij hadden een tweetal verhalen waarin een witte vlinder symbolisch leek voor een overleden persoon.

In 1 geval kwam de witte vlinder bij een familielid in de droom als boodschapper van een overleden familielid (ongeveer andere kant van de aarde). In het andere geval kwam er een echte witte vlinder binnengevlogen bij de man waar zij een relatie mee had. Die vlinder kwam ook weer op de kist zitten bij de begravenis van die persoon en vloog daarna op.

Mooie verhalen, dat zeker. Meer mensen die hiervan gehoord hebben of het meegemaakt?

Liefs Paulette
Delen:
Prada
Prada jan 2 '09
In 2003 is een vriendin van me overleden (ze was pas 14) tijdens de mis werdt er verteld over een witte roos.

Een aantal dagen voor dat ze overleed hadden haar ouders een witte roos voor haar gekocht om na te tekenen (deze is ook op het bidprentje komen te staan)

Omdat ze die al paar dagen had was deze verwelkt, en na dat ze overleed begon de witte roos weer te bloeien!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 2 '09
Als ik spontaan een vlinder zie (soms in mijn huis) denk ik altijd aan een teken van mijn overleden oma. Ik weet niet precies waardoor het komt, maar ik associeer vlinders toch wel met overleden mensen. Waarschijnlijk omdat ze zo geruisloos zijn, maar toch niet onopvallend. Ze fladderen vol energie.
Takhihiii
Takhihiii jan 3 '09
Ik associeer mijn overleden tante met een uiltje. Zij was dierenarts en -liefhebber. Toen ze nog leefde maar niet langer bereikbaar (ze had altzheimer), heb ik een sjamanistische trancereis gemaakt naar haar bewustzijn, ik denk dat daar toen die uil is opgedoken. Enkele jaren later, toen het ongeveer net zo koud was als nu, stond er een uiltje op de weg voor me. Ik probeerde te remmen en merkte toen dat mijn rem bevroren was. Als die uil er niet geweest was had ik dat pas op het kruispunt gemerkt en dan was het misschien te laat geweest. Toch aardig van me tante om even te waarschuwen smile
Lena
Lena jan 4 '09
witte vlinders,
ben blij als ik ze zie, want ze maken me blij smile
ervaar het als Nims,een energie.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Ik heb iets met duiven tegenwoordig.. Of ja.. sinds 3 weken.. De week voor 28 maart. 2 duiven voor mijn raam. Die avond kreeg ik een visioen.. eentje die ik liever vermeide.. Dat mijn vriendin die tijd, het uit ging maken. Eenmaal, de volgende week, bij haar. Ze praat er inderdaad over, ze wilt het inderdaad uit maken. Ik kijk naar buiten, weer twee duiven. En ondertussen smeek ik haar om het niet te doen. Een paar dagen voor afgelopen woensdag. Kreeg ik er weer 1, dat het deze week, definitief uit zou zijn. Nogmaals gelijk. Ik kijk weer naar buiten. 4 duiven voor mijn raam. Toeval? Misschien.. maar 3 keer..?
Natalie1986
Natalie1986 apr 12 '09
Origineel bericht van: Denzil
Ik heb iets met duiven tegenwoordig.. Of ja.. sinds 3 weken.. De week voor 28 maart. 2 duiven voor mijn raam. Die avond kreeg ik een visioen.. eentje die ik liever vermeide.. Dat mijn vriendin die tijd, het uit ging maken. Eenmaal, de volgende week, bij haar. Ze praat er inderdaad over, ze wilt het inderdaad uit maken. Ik kijk naar buiten, weer twee duiven. En ondertussen smeek ik haar om het niet te doen. Een paar dagen voor afgelopen woensdag. Kreeg ik er weer 1, dat het deze week, definitief uit zou zijn. Nogmaals gelijk. Ik kijk weer naar buiten. 4 duiven voor mijn raam. Toeval? Misschien.. maar 3 keer..?


Zo dan, dit is zeker geen toeval hoor!! Misschien zijn jullie uitgeleerd van elkaar en moeten jullie verder gaan. Er wacht iets beters voor je!! Iemand waar je weer van kan leren. Zo gaat het leven en zo zal het altijd gaan. Je bent nog jong dus zeker geen reden om te wanhopen, alhoewel ik wel snap dat je verdrietig bent.
Maar ooit zal je zeggen dat ik om jou gehuild heb zeg!!
Natalie1986
Natalie1986 apr 12 '09
Ik ben zelf echt weg van vlinders, maar het is niet zo dat ik denk dat het gelijk een overleden familielid is.
Maar het zou best wel eens kunnen er komt steeds een vlinder langs en gaat op de teen van mijn vader zitten..
Maar dat was geen witte maar een gele (citroenvlinder) geloof ik.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Origineel bericht van: Denzil
Ik heb iets met duiven tegenwoordig.. Of ja.. sinds 3 weken.. De week voor 28 maart. 2 duiven voor mijn raam. Die avond kreeg ik een visioen.. eentje die ik liever vermeide.. Dat mijn vriendin die tijd, het uit ging maken. Eenmaal, de volgende week, bij haar. Ze praat er inderdaad over, ze wilt het inderdaad uit maken. Ik kijk naar buiten, weer twee duiven. En ondertussen smeek ik haar om het niet te doen. Een paar dagen voor afgelopen woensdag. Kreeg ik er weer 1, dat het deze week, definitief uit zou zijn. Nogmaals gelijk. Ik kijk weer naar buiten. 4 duiven voor mijn raam. Toeval? Misschien.. maar 3 keer..?


Zo dan, dit is zeker geen toeval hoor!! Misschien zijn jullie uitgeleerd van elkaar en moeten jullie verder gaan. Er wacht iets beters voor je!! Iemand waar je weer van kan leren. Zo gaat het leven en zo zal het altijd gaan. Je bent nog jong dus zeker geen reden om te wanhopen, alhoewel ik wel snap dat je verdrietig bent.
Maar ooit zal je zeggen dat ik om jou gehuild heb zeg!!


Het is misschien al heel erg snel.. als je na gaat dat het nog geen 2 weken geleden is.. Maar ik heb al vaag het idee wie de volgende is zeg maar.. Waarbij we zullen leren.. Don't ask my why, it's just a feeling i've got
Natalie1986
Natalie1986 apr 12 '09
oeehhh spannend, maar zorg eerst dat je over je ex heen bent.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
oeehhh spannend, maar zorg eerst dat je over je ex heen bent.

Call me quick, maar ik heb nu een I'll always love you, but I'll get over you soon. attitude tongue
admin
admin apr 12 '09
Het dier Duif heeft een betekenis:

Duif = vrouwelijke energieën; liefde, vrede, vruchtbaarheid, moederschap, terugkeer naar de liefde en veiligheid van het thuis.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Dus.. Het komt terug als ik de duiven moet geloven?
admin
admin apr 12 '09
Dat weet ik niet precies, Richie.
Het is zeker erg opvallend en er zit een boodschap vor jou achter.
Kijk hoe de duiven zich gedragen en welk gevoel jij daarbij krijgt.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Nou, wat ik dan voor gevoel heb is dan een super sarcastische 'geweldig'.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Nogmaals, 2 witte duiven. Ze kwamen bij elkaar. En daarna gingen ze beiden een andere kant op. Ik denk, dat ik dat ook maar moet accepteren met mij en michelle. Niet waar?
Natalie1986
Natalie1986 apr 12 '09
ja ik denk het wel, het is sowieso niet voor niets uit he!
Serenity
Serenity jan 6 '11
Ik en mijn kind kregen bezoek van een want een joekel!!!
Van de week was dat echt een grappig mooi insektje maar als je op de commode ligt en zo'n ding valt op je dan schrik je jezelf het leplazarus !!

weet iemand de symbolische betekenis van dit 2tot3cm diertje met rode voetjes en lange voelsprieten.
Pablo
Pablo apr 20 '12
Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste kind 3 dagen achtereen een witte duif in mijn tuin gehad. Zelfs als we zelf in de tuin kwamen bleef hij rondlopen.
En de laatste tijd komt er regelmatig een duivenkoppeltje in mijn tuin. Het zal zeker een betekenis hebben denk ik.
Pablo
Pablo apr 20 '12
Origineel bericht van: Serenity
Ik en mijn kind kregen bezoek van een want een joekel!!!
Van de week was dat echt een grappig mooi insektje maar als je op de commode ligt en zo'n ding valt op je dan schrik je jezelf het leplazarus !!

weet iemand de symbolische betekenis van dit 2tot3cm diertje met rode voetjes en lange voelsprieten.


Hoi Serenity,
Ik kwam op internet de volgende betekenis van een want tegen:
* Wees geduldig. Activiteit onder de oppervlakte.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki