Loading...
nl

Psycho-test

Debiorah
Debiorah mei 17 '07
Een tijd geleden kwam ik deze test tegen. Het verbaasde mij hoe goed deze test is. Bovendien is de uitslag vrij uitgebreid. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je de test eerlijk invult. Ben benieuwd of jullie uitkomst ook zo goed klopt. Het is een handig hulpmiddel voor zelfinzicht!

http://www.psycho-test.net/

Hier een stukje van mijn uitslag:

Deborah bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken. Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Deborah bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen. Deborah is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden. Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Deborah de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Deborah is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen. Het gevaar bestaat dat Deborah telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Deborah is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Deborah is meer toekomstgericht dan de gemiddelde persoon. Zij is zelden tevreden met toestanden zoals die op dit ogenblik zijn, maar is voortdurend bezig met hoe die zouden kunnen verbeterd worden. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfase met belangstelling tegemoet. Deborah is niet gericht op genieten noch op materiele zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ). Zij kan zelfs bepaald ascetisch zijn - dit is het type mensen dat in hongerstaking zou gaan.
Deborah houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat je wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Deborah laat haar emoties niet zien in het openbaar, hoe sterk deze ook zijn, zij vindt dit gìªnant. Zij kan bijvoorbeeld schijnbaar emotieloos bij het graf staan van een geliefde, terwijl zij inwendig toch veel verdriet heeft. Als zij weent dat is het in stilte, schier geluidloos. Zij laat zich immers niet graag naakt zien, noch geestelijk noch lichamelijk. Zij staat erg op haar privacy. Mensen als Deborah geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de echte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussenpersoon, terwijl de echte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat wel belangrijk is. Samenleven met mensen als Deborah is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Deborah vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is. Deborah heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor de goede zaak, voor het bereiken van een ideaal.
Delen:
Anne
Anne mei 17 '07
Ja sommige dingen kloppen heel goed andere minder goed vind ik persoonlijk...
Hier zijn wat dingen die wel kloppen.

Annemarie is een individualist. Zij wil niet afhangen van anderen, en vertrouwt meer op eigen kracht dan op de kracht van de groep. Zelf heeft Annemarie geen behoefte aan constante bevestiging en schouderklopjes. Zij heeft geen behoefte om in de smaak te vallen, en zal hiervoor ook niets tegen haar zin doen. Zij heeft weinig nood aan sociaal contact en heeft er ook geen moeite mee lange tijd alleen te zijn.

Annemarie is selectief bij de keuze van haar vrienden. Zij heeft moeite om tegen iedereen vriendelijk te zijn, en verbergt dit ook niet; zij heeft namelijk een grondige hekel aan vleierij.

Annemarie heeft een sterk analytische geest. Er is een goede kans dat Annemarie intelligent is ( en dat zij de meeste andere mensen maar dom vindt, of dat zij hun intelligentie in elk geval van een mindere soort vindt ! ). Zelf is zij vaak bezig met nieuwe concepten en dingen te bedenken.

Annemarie steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.
Debiorah
Debiorah mei 17 '07
Leuk om te lezen! Het is natuurlijk altijd zo dat er dingen tussen staan die niet helemaal kloppen. Maar ook staan er vaak dingen tussen die in feite wel kloppen maar dieje liever zelf niet wilt horen. Daarom vond ik deze test wel goed, ook mindere punten van mezelf moet ik heel eerlijk bevestigen. Ik denk maar zo als je je valkuilen niet kent kun je er ook geen rekening mee houden.
Anne
Anne mei 17 '07
Precies dat is ook zo.
Over het algemeen vond ik wel dat het klopte de meeste dingen zijn gewoon zo beschreven hoe ik het zelf ook zie hoe ik ben.
Voor mensen die erg onzeker zijn is het een goede test zo kunne ze goed te weten komen hoe ze zijn denk ik :)
Acheliah
Acheliah mei 17 '07
| | | Postvak IN

Beste Acheliah, gelieve hieronder een eerste samenvatting van de beschrijving van jouw temperament te vinden, gebaseerd op de uitspraken die jij hebt aangeduid. Een meer volledige en meer precieze beschrijving wordt je volledig gratis doorgestuurd zodra onze methode volledig op punt staat; indien je deze niet wil ontvangen kun je ons dit middels een eenvoudig mailtje laten weten.

Deze samenvatting is geschreven voor nogal extreme profielen. Aangezien jij echter minder extreem bent dan de gemiddelde persoon zal deze samenvatting dus maar gedeeltelijk op jou van toepassing zijn.

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN ACHELIAH

Acheliah is een persoon die er vooral naar streeft in harmonie te leven met haar omgeving, in eerste instantie met de andere mensen. Zij is bijzonder sociaal, en een levensgenieter. Zij streeft naar ontspanning, zowel op lichamelijk, geestelijk als sociaal vlak.

Van nature is Acheliah een warme en vriendelijke persoonlijkheid, die warmte en stabiliteit uitstraalt. Zij verstaat de kunst de mensen op hun gemak te stellen, en wordt hierdoor snel geliefd en vertrouwd door de mensen uit haar omgeving. Acheliah houdt ook van dieren; zij vindt dat wie niet van dieren houdt, ook niet van mensen kan houden.

Zij is ontspannen, niet gehaast, en zij geniet. Zij weet wat zij wil, en wat zij wil is tastbaar : luxe, comfort, en mooie dingen. Zij kan moeilijk zonder luxe en comfort.

Acheliah houdt van bijeenkomsten waar zij met veel andere mensen kan kennis maken. Zij is ook goed in het onthouden van namen en gezichten.

Acheliah heeft veel behoefte aan affectie en waardering.

Acheliah heeft weinig geheimen en geeft haar emoties gemakkelijk prijs, ook in gezelschap. Zij kropt haar gevoelens niet op, zij heeft het hart op de tong. Zij is gemakkelijk te verstaan, heeft geen dubbele bodem. Je hoeft haar nog niet zo lang te kennen of zij heeft al geen geheimen meer.

Haar emoties laat zij gemakkelijk vloeien. Zo kan zij bijvoorbeeld diep en smartelijk wenen ( met het hele lichaam, als het ware vanuit de buik ), en kan op die manier gemakkelijk iemand voor zich winnen. En als zij iemand anders ziet wenen, dan is de kans groot dat zij ook begint.

Het gezin neemt een centrale plaats in in het leven van Acheliah. Zij houdt veel van kinderen, heeft een uitgesproken kinderwens, en verlangt zelf regelmatig terug naar haar eigen kindertijd, toen het leven nog zorgeloos was.

Acheliah zal niet snel tegen de stroom in roeien. Zij houdt zich ook strikt aan de algemeen aanvaarde normen, waarden en rituelen. Zo zal zij ook verjaardagen niet gauw vergeten.

Acheliah is een levensgenieter, met alle zintuigen. Zij kan bijvoorbeeld zalig lang genieten van een ontspannend bad, en houdt bijvoorbeeld ook van een zacht bed en van zachte kussens.

Acheliah ontvangt graag gasten, en geniet van hun aanwezigheid. Genieten van een lekkere en uitgebreide maaltijd, met vrienden samen aan tafel, is zowat het toppunt van genot voor haar.

Misschien houdt Acheliah wel van sport, maar toch kosten lichamelijke inspanningen haar veel energie. Als zij sportief aangelegd is, dan is de kans groot dat zij graag zwemt.

Acheliah is een teamplayer, geen individualist. Zij steunt liever op de kracht van de groep, in plaats van in haar eentje een gevecht aan te gaan. In geval van problemen weet zij feilloos waar zich te wenden, zij heeft immers een uitgebreid netwerk van vrienden en kennissen op wie zij terug kan vallen.

Acheliah is emotioneel goed voorspelbaar, heeft weinig last van humeurigheid. Zij zal zich niet snel boos maken, ook als kind deed zij dit al niet. Haar temperament is zeer gelijkmoedig, geduldig, met weinig intense opflakkeringen. Acheliah wordt bijvoorbeeld ook niet snel verliefd, en als zij verliefd wordt dan geeft zij deze verliefdheid alle tijd om te groeien.

Acheliah is meestal welgezind en ontspannen, zij wil een rustig leven, zonder veel problemen. En als zij wat gedronken heeft, dan is zij nog meer ontspannen en sociaal dan zij gewoonlijk al is.

Acheliah doet zelden kritische of scherpe uitspraken, zij is geen kritikaster. Zij is zeer verdraagzaam en heeft graag mensen in haar buurt, zeker als ze ook verdraagzaam zijn, zonder hierbij te discrimineren of selectief te zijn.

Acheliah is een realist. Zij staat met beide voeten op de grond, zal niet snel gaan dromen en zweven. Zij weet op elk ogenblik waar zij staat en waar zij naar toe wil. Zij zal niet gauw van koers veranderen.

Acheliah vindt er een groot genoegen in zich te omringen met mooie dingen, en streeft ernaar haar leven zo comfortabel mogelijk in te richten.

Acheliah is tevreden met het leven zoals het is. Zij is geen revolutionair, geen wereldverbeteraar. Zij houdt zich liever bezig met het hier-en-nu, in plaats van te ijveren voor een ideale toekomst.

Indien Acheliah plots geconfronteerd wordt met tegenslag moet zij met iemand kunnen praten, heeft zij behoefte aan medevoelen.

Acheliah is bijzonder vriendelijk en beleefd, misschien soms t? beleefd.

Acheliah heeft veel interesse voor de status en maatschappelijke positie van anderen. Zij is altijd goed op de hoogte van de nieuwtjes in verband met bekende personen en van mensen uit haar omgeving. Wat zij over iemand denkt is vaak een goede barometer van wat de algemene opinie is over deze persoon. .

Zintuigelijk

Acheliah is zintuigelijk aangelegd. Zij is zelden verstrooid en heeft integendeel een goed oog voor details : als Acheliah iets heeft meegemaakt dan kan zij dat jaren later nog in geuren en kleuren beschrijven.

Deze eigenschap is zeer nuttig bij het oplossen van problemen : Acheliah herinnert zich dan nog goed hoe zij een dergelijk probleem de vorige keer heeft aangepakt en kan het daarom nu op dezelfde manier doen, wat haar tijd en energie bespaart.

Acheliah besteedt ook de nodige tijd en aandacht aan haar uiterlijk en komt graag piekfijn voor de dag. Ook haar werkplek is meestal netjes opgeruimd.

Rede en gevoel

Bij het nemen van belangrijke beslissingen laat Acheliah - misschien meer dan zij zelf meent - haar gevoelens een minstens even grote rol spelen als haar verstand.

Als advocaat zou Acheliah nooit zware misdadigers willen verdedigen, ook al begrijpt zij dat zij evenzeer recht hebben op een verdediging. Acheliah is ook best bereid iets door de vingers te zien of een oogje dicht te knijpen uit medelijden, om een zwakkere partij te bevoordelen. Acheliah ziet er zeer tegen op de waarheid aan iemand te vertellen als zij vooraf weet dat deze persoon hierdoor gekwetst zal zijn of hieronder zal lijden. Om dezelfde reden gaat Acheliah ook te vaak discussies uit de weg.

Eten en drinken

Acheliah houdt enorm van lekker eten, en is over het algemeen goed op de hoogte van gastronomie en wijnen. Zij heeft een goede spijsvertering. Zij eet graag en snoept graag ( en zoent graag ), en moet daarom op haar dieet letten. De gruwelijkst mogelijke dood die zij zich kan voorstellen is de hongerdood. Acheliah heeft geen problemen met alcohol. Als zij wat gedronken heeft, dan is zij nog meer ontspannen en sociaal dan zij gewoonlijk al is. Er is absoluut geen gevaar voor alcoholisme.

Slapen en dromen

Acheliah slaapt graag, en slaapt daarom waarschijnlijk meer dan nodig. Zij geraakt makkelijk in een diepe slaap en is 's nachts maar moeilijk wakker te krijgen, zo ontspannen is zij, ook in haar slaap.

Ook de volgende uitspraken zijn tamelijk populair bij Acheliah

Ik ben graag onder de mensen omdat dit mij vaak een gevoel van nabijheid en geborgenheid geeft.
Ik kan echt genieten van activiteiten in groepsverband.
Ik ben vergevingsgezind. Iedereen verdient een tweede kans.
Het doet mij deugd te weten dat mijn vrienden er zullen zijn wanneer ik hen nodig heb.
Ik wil zoveel mogelijk van iedere dag genieten. Ik houd van een leuk leven vol verrassingen en avontuur.
Ik kan moeilijk van iets of iemand loskomen, ik kan moeilijk afscheid nemen.
Ik ben gemakkelijk in de omgang, en in een discussie hoef ik niet noodzakelijk gelijk te halen.
Eigenlijk vind ik het niet erg als anderen in de groep de belangrijke beslissingen nemen.

Misschien in tegenstelling tot wat hierboven geschreven staat gaat Acheliah meestal niet onbezorgd door het leven, omdat zij zichzelf vaak kwelt, zowel door haar streven naar perfectionisme als door haar streven naar het onbereikbare.

Acheliah is gedreven, wil vooruitgang maken, en kan er niet tegen als dit niet lukt. Dit brengt met zich mee dat zij gemakkelijk boos wordt, ook op zichzelf.

Acheliah is namelijk niet tevreden met zichzelf, maar wil zichzelf daarentegen voortdurend verbeteren en vervolmaken.

Dit zijn enkele typische uitspraken voor een persoon als Acheliah :

Ik besteed veel tijd om te proberen inzicht te krijgen in mijn diepste gevoelens. Ik ben mijn leven lang al op zoek naar diepe emotionele verbondenheid en intense relaties. Ik vraag me soms af waarom andere mensen betere relaties en een gelukkiger leven schijnen te hebben dan ikzelf. Als ik niet voldoe aan mijn eigen hoge normen dan voel ik mij schuldig. Soms heb ik zonder reden een vaag gevoel dat mij iets ergs zal overkomen. Ik kan moeilijk genieten van een succes omdat ik in gedachten reeds bezig ben met een volgend probleem. Werk gaat bij mij meestal voor plezier, zolang het werk niet af is kan ik moeilijk genieten. Ik verfoei het alledaagse en het banale, ik streef naar het hogere, ook al is het moeilijk bereikbaar. Ik kan mij behoorlijk opwinden als ik merk dat niemand anders zich druk maakt om een duidelijk probleem. Ik wil de dingen zo goed mogelijk doen ook al duurt dit wat langer, ik streef naar perfectie. Ik kan erg boos worden als men mij niet au s?rieux neemt. Het komt regelmatig voor dat anderen mij als speciaal en origineel beschouwen, soms ook als overgevoelig. Ik vind dat veel mensen zich te nonchalant en zelfs onverantwoordelijk gedragen. Na een bijeenkomst geraak ik vaak moeilijk in slaap, omdat de gevoerde gesprekken zich nog intens in mijn hoofd afspelen. Ik doe er lang over om een brief te schrijven, omdat ik mijn gedachten zo precies mogelijk wil verwoorden. Ik heb moeite om mij volledig te ontspannen. Ik heb een grote drang om te winnen. Ik sta erg op mijn privacy.
Acheliah
Acheliah mei 17 '07
Vullen jullie maar in of het klopt.

Liefs Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 18 '07
Net gedaan, maar het klopt in sommige punten heel goed, maar in sommige punten ook totaal niet. De test gaat uit van een inflexibel persoon en uitersten. Het staat niet open voor dubbele gevoelens. Dus ergens van houden en het tegelijk haten. Ik krijg daarom als resultaat een onjuist beeld. Leuke poging, maar jammer genoeg bij mij niet geslaagd.
Mimi*
Mimi* mei 18 '07
Ik heb ook de test gedaan maar ben niet zo heel blij met de samenvatting. Er staan wel een paar dingen in die waar zijn. Maar ook een aantal dingen waarbij ik denk: huh hoe komen ze hier nou bij. In de uitslag van de test kom ik een beetje 'hard en koel' over. Terwijl ik zo totaal niet ben.

Deze zin over eten en drinken vind ik de grootste fout: Michelle heeft geen probleem om een maaltijd over te slaan Zij weinig behoefte aan vlees, zij zou perfect vegetarisch kunnen leven.

Als ik een maaltijd oversla dan val ik flauw van de honger! Haha en ik hou van een lekker stuk vlees. Ben er dol op! :p

Ik vond de test wel leuk om te doen. :)
Wendy's
Wendy's mei 18 '07
Ik heb hem ook ffkes gedaan

alleen kvind die test niet zo goed.. klopte niet veel van!
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
Ik heb hem net gedaan en ik schrik ervan hoe goed die klopt bij mij.

SAMENVATTING TEMPERAMENT VAN BIANCA

Bianca bezit een intense persoonlijkheid die zeer sterk reageert op prikkels, zo sterk dat zij vaak behoefte heeft om zich alleen terug te trekken om niet overbelast te geraken. Je kunt haar vergelijken met een delicaat instrument dat signalen uit de omgeving registreert, maar te sterke signalen moet vermijden om niet beschadigd te geraken.

Prikkels en signalen blijven lang nawerken. Als Bianca bijvoorbeeld een bijeenkomst heeft bijgewoond dan blijft hetgeen zij gehoord en gezien heeft nog lang door haar hoofd spelen.
Bianca is daarom ook niet de persoon die je tijdens een fuif in het middelpunt van de belangstelling zult zien staan. Je hebt veel meer kans haar aan te treffen in een stil hoekje, samen met een paar vrienden. In een groep met collega?s heeft zij er een absolute hekel aan in de schijnwerpers te staan.

Het zou verkeerd zijn uit het bovenstaande te besluiten dat Bianca a-sociaal zou zijn, zij is wel degelijk in staat tot diepgaande sociale omgang, al zal haar aantal vrienden altijd beperkt zijn.

Veel meer dan de gemiddelde persoon heeft Bianca de behoefte om regelmatig alleen te zijn, om haar batterijen terug op te laden.

Bianca wordt snel verliefd, maar kent veel schroom om haar liefde te verklaren.

Bianca pikt snel nieuwe signalen en kennis op. Waarschijnlijk is zij intelligent en heeft zij een wendbare geest, die zeer snel van het ene onderwerp op het andere springt.

Bianca is zeer leergierig en nieuwsgierig, zij heeft een grote honger naar nieuwe kennis en inzichten, zij wil op de eerste plaats de wereld om zich heen in al zijn verbanden begrijpen. Zij heeft ook moeite om lange tijd na elkaar het zelfde te doen. In plaats van dingen telkens weer op de vertrouwde manier te doen, zal zij liever nieuwe wegen uitproberen.

Het gevaar bestaat dat Bianca telkens weer door iets nieuws geobsedeerd wordt, hier dan alles over wil weten, maar uiteindelijk met deze kennis niets doet omdat zich alweer een nieuw interessant onderwerp aandient. Typisch voor Bianca is ook dat zij nauwelijks geniet van een behaald succes : in gedachten is zij reeds lang bezig met de volgende uitdaging.

Bianca is echter niet iemand die zich gemakkelijk zal laten gaan. Zij bezit een beheerste, zelfs geremde persoonlijkheid, altijd en overal wil zij zichzelf onder controle houden. Bianca heeft het moeilijk om zich volledig te ontspannen.

Bianca streeft ernaar haar opties zolang mogelijk open te houden, en zal daarom belangrijke beslissingen zo lang mogelijk uitstellen.

Bianca is niet iemand die gemakkelijk en impulsief beslissingen neemt. Het is alsof zij telkens bij haar onbewuste te rade moet alvorens iets te beslissen, in plaats van terug te kunnen vallen op routine en gewoonte. Hierdoor verbruikt zij enorme hoeveelheden geestelijke energie, en riskeert volledig uitgeput en zelfs chronisch vermoeid te geraken.

Bianca is meer toekomst-gericht dan de gemiddelde persoon. Zij is zelden tevreden met toestanden zoals die op dit ogenblik zijn, maar is voortdurend bezig met hoe die zouden kunnen verbeterd worden. Omdat zij zozeer gericht is op de toekomst en op de vooruitgang is zij dan ook helemaal niet bang om oud te worden, integendeel, zij ziet de rijpheid van de latere levensfaze met belangstelling tegemoet.

Bianca is niet gericht op genieten noch op materi?le zaken ( maar heeft toch vaak veel moeite om oude zaken weg te doen ).

Bianca houdt van haar vrijheid. Voor haar betekent vrijheid niet : onbeperkt te kunnen genieten, ook niet : te kunnen doen wat je wil, maar wel : vrij te zijn van de zorgen van alledag, om zich volledig te kunnen wijden aan wat haar werkelijk interesseert, aan haar projecten op lange termijn.

Wanneer Bianca geconfronteerd wordt met grote problemen en stress, dan verliest zij haar eetlust, wordt zij futloos en inactief, en weigert zij opgebeurd te worden door derden. Zij moet tijd en gelegenheid krijgen dit in haar eentje te verwerken en te overdenken, dit is haar enige uitweg uit het probleem. Zij is niet de persoon die dan onmiddellijk actie zal ondernemen, of hulp en troost gaat zoeken bij derden, ook niet bij haar partner. Het gevaar bestaat dat zij in tijden van crisis niet snel genoeg die acties treft die zich opdringen.

Bianca is bijzonder gevoelig voor pijn. Zelfs een douche met koude water kan haar al de adem afsnijden. En zij kan bij manier van spreken de pijn reeds voelen als zij de tandarts nog maar ziet naderen ! Op lichamelijk gebied is zij niet erg dapper.

Bianca is waarschijnlijk geen goede zangeres. Enerzijds is haar stem te geremd vanwege niet ontspannen genoeg, maar anderzijds concentreert zij zich ook t? erg op het zingen zelf, bijvoorbeeld uit angst om fouten te maken, waardoor de stem de nodige souplesse mist.

Bianca is bijzonder taalbewust, en heeft een grote verering voor het woord. Zij heeft er een hekel aan een brief met taalfouten te ontvangen. Zelf is zij iemand die veel tijd besteedt om een tekst te schrijven, omdat zij constant haar woorden wikt en weegt, erom bezorgd om haar gedachten zo precies mogelijk te formuleren.

Mensen als Bianca geven jou vaak de indruk dat er diep in hen de ?chte persoon zit, dat je niet met henzelf aan het praten bent maar met een soort tussen-persoon, terwijl de ?chte persoon diep in zichzelf met iets anders bezig is, iets wat w?l belangrijk is. Samenleven met mensen als Bianca is interessant maar ook gecompliceerd, in elk geval nooit saai.

Op belangrijke ogenblikken maakt Bianca vaak een onbeholpen eerste indruk, vooral bij belangrijke personen en bij personen van wie zij iets moet bekomen , omdat zij te gespannen is.

Bianca heeft een grote capaciteit om zichzelf weg te cijferen en haar wensen op de achtergrond te plaatsen voor haar naasten.

Bianca heeft een hekel aan kabaal lawaai. Zelf spreekt zij stil, als het ware alleen gericht tot de persoon waarmee zij spreekt.
Bianca mijdt uitdagende en gevaarlijke situaties, maar ook sterke fysieke prikkels zoals bijvoorbeeld fel zonlicht.

Soms kan Bianca geplaagd worden door een onbestemde angst, een niet te verklaren dreiging dat haar een groot onheil boven het hoofd hangt.

Intuitie
Bianca steunt sterk op haar intuitie. Voor de keuze gesteld tussen een aantal mogelijkheden heeft zij bijvoorbeeld snel door welke wegen wel en welke wegen niet tot een oplossing zullen leiden. Zij is ook principieel wantrouwig ten opzichte van algemeen aanvaarde waarheden, alsook ten opzichte van alles wat zij hoort of leest in de pers : zij houdt er voortdurend rekening mee dat dit wel eens niet de waarheid zou kunnen zijn.
Bianca geeft vaak een verstrooide indruk, omdat zij in gedachten verzonken aan iets anders aan het denken is. Op het bureau van Bianca zul je waarschijnlijk heel wat stapels met dossiers aantreffen waaraan zij dezer dagen aan het werken is. En als zij iets waarneemt dan heeft zij meer aandacht voor het totale beeld dan voor de individuele details, die haar daarom vaak zullen ontsnappen.
De prioriteit van Bianca ligt in de toekomst, eerder dan in het genieten van het hier-en-nu. Typisch is dat Bianca zelfs moeite heeft om te kunnen genieten van een overwinning waarvoor zij lang gevochten heeft - zij is immers in gedachten reeds bezig met de volgende uitdaging.

Eten en drinken
Bianca moet frequent eten en drinken, omdat de honger snel en scherp op komt. Zij heeft behoefte aan veel calorie?n in verhouding tot het lichaamsgewicht, omdat de spijsvertering niet optimaal functioneert, waarbij er weinig gevaar is voor het bijwinnen van kilo?s. Zij heeft vooral behoefte aan vlees, daarzonder is haar maaltijd niet compleet.
Bianca kan slecht tegen alcohol, het kan haar een enorme kater opleveren waardoor zij ?s anderendaags morgens ongeveer waardeloos is. Zij kan ook slecht tegen zware tabak : het veroorzaakt een snellere hartslag, duizeligheid en gewichtsverlies.

Slapen en dromen
Bianca is een typische avond-mens. Zij geraakt ?s avonds moeilijk in haar bed en kan er ?s morgens zo mogelijk nog moeilijker uit. Zij is een slechte slaper en heeft daarom veel slaap nodig, meer dan de gemiddelde persoon. Zelfs in haar slaap is zij nooit helemaal ontspannen. Zij droomt frequent en haar droomleven is goed ontwikkeld. Er is een kans dat zij vanaf middelbare leeftijd alcohol of andere middelen nodig heeft om in slaap te geraken.
Debiorah
Debiorah nov 3 '07
Volgens de test hebben we best wel wat dingen gemeen, leuk om te weten! :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen nov 3 '07
Ja dat was me ook opgevallen.

Is best vreemd voor me om hier ineens zoveel mensen te vinden die de dingen net zo zien als mij, dezelfde doelen, overeenkomsten. Maar het voelt goed :D.

Geeft me wel het gevoel niet alleen te zijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki