Loading...
nl

altijd wel wat

Helma
Helma dec 28 '08
Gut, wat baal ik. Eindelijk wat extra op de bank, en nu doet de koelkast gek! Hij is net vier jaar oud, een echte Liebherr. Hij maakt lawaai en hij geeft een temperatuur aan rond het vriespunt, terwijl hij staat ingesteld op 7 graden. Ik zal hem vandaag eens ontdooien, ik hoop niet dat ik een nieuwe moet kopen!

Gek is dat. Als er in mijn leven een ommekeer was, een afscheid of anderszins, gaan er altijd apparaten stuk. Stofzuigers, lampen, wasmachines, radio's, auto's, enz. Nu dus ook weer. Heeft het te maken met de verandering van energie, of staat het gewoon op zichzelf? Wat denken jullie? Ik ben vrij nuchter, en denk gewoon dat het heel toevallig is, maar balen is het wel.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel dec 29 '08

Ja zo denk ik ook.. laughde koelkast ..ontdooien, jijzelf bent ook aan het veranderen dus de temperatuur veranderd ook in jou.

Heb daar ook last van hoor..alles is energie en reageerd op jouw (jullie) emotie ( zo zie ik het hoor ..wil niet zeggen dat het zo werkelijk is) maar heb daar ook vaak last van dat mijn spullen daar op reageren! Ik let daar heel erg op.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '08
Ja daar dacht ik ook aan. Je energie kan je uitstralen op je omgeving en dus ook op je apparaten. Waarom je koelkast raar doet, weet ik natuurlijk niet, maar heb je er nog garantie op?
Helma
Helma dec 29 '08
Nee, helaas. De koelkast is vier jaar oud, en de garantie duurde twee jaar. Ik heb hem inmiddels ontdooid en schoongemaakt (niet dat hij zo vies was), en opnieuw aangezet. Maar er is niks verbeterd. De kropjes sla in het vervolg maar in de kelder, daar is de temperatuur net boven het vriespunt.

Eergisteren had ik een batterijoplader van het (nieuwe) vriendje van mijn dochter in het stopcontact gedaan, en er gistermorgen weer uitgehaald, want de batterijen waren opgeladen.
Zit ik hier vanmorgen, begint me dat ding te piepen en te sissen, echt niet normaal! Echt Varta-batterijen, zijn zomaar gaan lekken. Ik heb het vriendje wel iets uit te leggen morgen... zucht...

Spaarlampen koop ik niet meer. Ze gaan net zo snel stuk als gewone goedkope. Op sommige plekken gaan ze hier slechts drie weken mee, ik betaal me scheel aan gloeilampen. De bedrading in dit huis is wat verouderd denk ik.

Het ouwe senseoapparaat van de buurman doet het gelukkig nog goed, hahahaha.
Beschermengel
Beschermengel dec 29 '08

Misschien is de temperatuur regelaar van slag? dat is het 1e wat in me op kwam.

Kun je er niet iemand naar laten kijken? is mischien een kleine ingreep.
Helma
Helma dec 29 '08
Ja, ik ga uit van het ergste, namelijk dat ik een nieuwe moet. Als het slechts een onderdeel is wat vervangen kan worden, is het natuurlijk helemaal mooi.
Ik zal het in gedachten houden.
Anne
Anne dec 29 '08
Heeft het te maken met de verandering van energie, of staat het gewoon op zichzelf? Wat denken jullie? Ik ben vrij nuchter, en denk gewoon dat het heel toevallig is, maar balen is het wel.

Hej Phoenix,

Ik wil niet vervelend zijn of iets tonguemaar als ik je verhalen zo lees in dit topic dan ga je al van dingen uit die nog moeten gebeuren winkook is de benadering aan de ''negatieve'' kant. Gedachten zijn kracht, wat je zaait oogst je wink
Misschien helpt het om voortaan wat positiever te zijn smileook al valt het niet mee.

Liefs aNNe
gast
gast dec 29 '08
Quote:
Hij maakt lawaai en hij geeft een temperatuur aan rond het vriespunt, terwijl hij staat ingesteld op 7 graden.

Zijn het wel graden? In onze oude koelkast waren het standen en 7 was de koudste. Die moest tussen den 2 en 3 staan meestal.
Takhihiii
Takhihiii dec 29 '08
Origineel bericht van: Phoenix
De bedrading in dit huis is wat verouderd denk ik.

Kan je dat niet eens (laten) checken? Bij de BCC kan je gratis een energiemeter een paar weken mee naar huis krijgen.
Helma
Helma dec 29 '08
Ik kan beter de woningbouwvereniging eens bellen, want ik huur. Of ik moet er standaard een broertje bij uitnodigen. En ik wil niet afhankelijk zijn!

Drie jaar terug sloegen de stoppen hier door: de hele meterkast lag eruit, maar ook het verzegelde kastje onderin de meterkast. Dit kastje is van de energieleverancier en dit zegel mag je zelf niet verbreken. Ik belde met de NUON en ze vroegen mijn adres. Ze zeiden: 'oh, die huizen hebben nog acht ampere, dus die kosten zijn voor de woningbouwvereniging, want eigenlijk heb je te weinig stroomvoorziening in deze moderne tieden...'

Maar ik kan BCC eens vragen hoe dat in zijn werk gaat...
Helma
Helma dec 29 '08
EN HET IS NU WERKELIJK ALTIJD WEL WAT!

Gisteren stuurde ik via de mail een sollicitatiebrief naar een bedrijf 300 meter verderop. Vanmiddag werd ik gebeld of ik volgende week maandag op gesprek kan komen!

Een uurtje later sms-t mijn dochter dat er in Nunspeet, ons lieflijk dorp, een steekpartij met dodelijke afloop is geweest afgelopen zaterdag. Nou, het moet niet gekker worden.

Ik ga mijn kliekje stamppot wortels uit de vriezer maar eens warm maken, in de magnetron. Die doet het tenminste nog wel.

Ik zal eens gaan spelen met die knop van de koelkast. In het digitale display staat toch echt een C met een klein hoog rondje ervoor, wat staat voor graden.

Morgen deel III uit het leven van een vrije en luie vakantiemiep.
Prada
Prada dec 29 '08

Heeft het te maken met de verandering van energie, of staat het gewoon op zichzelf? Wat denken jullie? Ik ben vrij nuchter, en denk gewoon dat het heel toevallig is, maar balen is het wel.

Hey ik weet ook niet precies hoe dat allemaal zit, maar ik weet wel dat mijn moeder hier ook heel erg last van heeft (elke week wel aantal keer) met lampen in de badkamer die willen nooit aan bij haar, als ik of mijn vader dan proberen doet t gewoon.

dit heeft ze met veel elektrische apparaten zoals; videorecorder,foto/videocamera doen t bijna nooit of niet zoals het hoort en accu's raken altijd snel leeg als ze camera /telefoon bij zich houdt (ook als ze die niet gebruikt)..
Prada
Prada dec 29 '08
Ik herriner me nu trouwes dat we 10jaar trug ofzo electrische kookplaat kregen en deze 3x is vervangen omdat hij het telkens niet of raar deden bij mijn moeder, of hij ging opeens vanzelf aan..

Dan haalde ze hem op en probeerde ze t opt bedrijf uit waar die kookplaat vandaan kwam en dan werkte die gewoon!
Helma
Helma dec 29 '08
Tjonge! Wel apart, dat het bij jullie dan niet het geval was, maar alleen bij haar. Toch vreemd...

Mijn broertje komt volgende week een plaffoniere vervangen, omdat die gloeilampen snel stuk gaan, hij is de elektroneut in de familie. Al is het wel met angst en beven, want hij heeft hier al eens een schok gekregen, terwijl de stroom eraf was... sick
Prada
Prada dec 29 '08
Tjonge! Wel apart, dat het bij jullie dan niet het geval was, maar alleen bij haar. Toch vreemd...

Jah is inderdaad vreemd weet ook niet hoe t kan, mss dat het toch iets met je eigen energie te maken heeft?

Mijn broertje komt volgende week een plaffoniere vervangen, omdat die gloeilampen snel stuk gaan, hij is de elektroneut in de familie. Al is het wel met angst en beven, want hij heeft hier al eens een schok gekregen, terwijl de stroom eraf was... sick

Altijd uitkijken met stroom! Ook raar dat hij schok krijgt ondanks stroom er af is..
Helma
Helma dec 30 '08

Ha, gelukt!
Helma
Helma dec 30 '08
Dank je wel Beschermengel! Het is me gelukt een plaatje te plakken. Hehehe, ik wist dat ik het kon!
Beschermengel
Beschermengel dec 30 '08

Jaaaaaaa laugh...... zie je wel! ...leuk!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki