Loading...
nl

Merudi is een hoop inhoudsloos gezwets

Ayasha
Ayasha dec 20 '08
als jij meer rond je keek dan je te concentreren op het eeuwige licht, had je lang en breed gemerkt dat ik niet de enige ben die weg gebleven is en opnieuw weg zal blijven voor gast, jammer dat gast zelf dat absoluut niet door heeft, en reken er maar op dat er nog meer mensen weg zullen blijven. Waarom ik dat weet ga ik even niet hier zetten.

Jij mag haar het handje boven het hoofd blijven houden terwijl ze systematisch iedereen die enigszins van mening verschilt van haar en een poging tot realistisch zijn onderneemt zodanig op de zenuwen werkt met haar manier van discusieren dat ze weg blijven.

Uiteindelijk zal je forum niet meer zijn dan elk ander paranormaal forum, een hoop paranormaal gezwets zonder degelijke inhoud, dat type forum dat het paranormale een slechte naam geeft, dat er voor zorgt dat mensen met een zesde zintuig niet serieus genomen worden omdat ze zogenaamd "niet meer weten wat echt is en wat niet.

En ja, dat moet zo, want anders word je toch niet wakker.

Oh en verwijder dit bericht maar rustig, net zoals alle berichten van andere mensen die dit al hebben willen zeggen.
Delen:
gast
gast dec 20 '08
Ja Kath, het ligt allemaal aan mij. Ik neem alle schuld op me.
Lena
Lena dec 20 '08
Origineel bericht van: Kath
als jij meer rond je keek dan je te concentreren op het eeuwige licht, had je lang en breed gemerkt dat ik niet de enige ben die weg gebleven is en opnieuw weg zal blijven voor gast, jammer dat gast zelf dat absoluut niet door heeft, en reken er maar op dat er nog meer mensen weg zullen blijven. Waarom ik dat weet ga ik even niet hier zetten.

Bedankt voor je mededeling aspartaam is gewoon gif smile

Jij mag haar het handje boven het hoofd blijven houden terwijl ze systematisch iedereen die enigszins van mening verschilt van haar en een poging tot realistisch zijn onderneemt zodanig op de zenuwen werkt met haar manier van discusieren dat ze weg blijven.

Bijzonder kath heb zelf nooit iets van zenuwen gemerkt in mijn contact of uitwisseling van gedachten met gast.

Uiteindelijk zal je forum niet meer zijn dan elk ander paranormaal forum, een hoop paranormaal gezwets zonder degelijke inhoud, dat type forum dat het paranormale een slechte naam geeft, dat er voor zorgt dat mensen met een zesde zintuig niet serieus genomen worden omdat ze zogenaamd "niet meer weten wat echt is en wat niet.

En ja, dat moet zo, want anders word je toch niet wakker.
Wakker worden we allemaal met of zonder zesde zintuig wink

.
Lena
Lena dec 20 '08
Origineel bericht van: Kath
En daar komt dat arrogante weer wat je altijd hebt als je dingen niet meer op een degelijke manier kan weerleggen gast... Zonde dat je niet gewoon kan toegeven maar persoonlijk moet worden als het blijkt dat je misschien ergens toch een klein beetje ongelijk hebt... wink



Kath waarom heb je er toch altijd moeite mee met anders denkende of anders kijkende ik proef opnieuw die weerstand. smile
Volgens mij gaat het met het forum uitstekend en zijn er veel nieuwe leden bijgekomen waarom oude koeien uit de sloot halen?
De mensen die weg zijn gegaan hebben duidelijk laten weten waarom, of niet.
Vind je van jezelf nou niet dat jezelf een beetje arrogant overkomt van hoe het forum er volgens jou maatstaven zou moeten uitzien?
Ayasha
Ayasha dec 20 '08
Lena ik spiegel slechts, think about it.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '08
Kath, de mensen die weg zijn gegaan hebben uitgebreidt uitgelegd waarom dat is geweest.

Ik begrijp echt niet waarom je zoiets als dit moet zeggen:
Uiteindelijk zal je forum niet meer zijn dan elk ander paranormaal forum, een hoop paranormaal gezwets zonder degelijke inhoud, dat type forum dat het paranormale een slechte naam geeft, dat er voor zorgt dat mensen met een zesde zintuig niet serieus genomen worden omdat ze zogenaamd "niet meer weten wat echt is en wat niet.
Dat is geen spiegel, maar een uitting van onmacht en dan maar meteen een forum de schuld geven omdat je je gelijk niet krijgt.

Alsof jij alle wijsheid in pacht hebt om te weten wat echt is of niet. Wij beweren niet dat wij die wijsheid hebben, dus waarom zou jij dat wel beweren?

p.s. heb maar even deze berichtjes verplaatst vanuit het aspertaam topic, want dat was wel weer erg off-topic.
Ayasha
Ayasha dec 20 '08
ah, dat is erg volwassen NiMS. smileEr word mij een hoop duidelijk op dit moment, en dat allemaal nav 1 topic.

Jij mag het een uiting van onmacht vinden. Het zal me wat. smileIk weet weer waarom ik weg ging. Sommige dingen wil ik je nog wel via msn melden of via prive berichten, maar niet hier op het forum, kwestie van mezelf niet te verlagen tot dit kinderachtige gedoe. Want dat is wat ik dit vind.

Wie probeert er nu uit alle macht zijn gelijk te halen NiMS?
gast
gast dec 21 '08
haha, ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig geworden wat je dan duidelijk is geworden, Kath wink
Wendy's
Wendy's dec 21 '08
gezellig confused
Helma
Helma dec 21 '08
Ach ja, Wendy laugh

Dit is het risico, ook in het dagelijks leven, als de één soms net een stukje meer heeft gelezen, of zich net iets meer heeft verdiept in een onderwerp. Dan ontstaan dit soort discussies.

Mijn dochters hebben wel eens ruzie, want ze willen allebei gelijk: als de één de zon geel vindt, en de ander de zon blauw bijvoorbeeld, dan zeg ik: STOP! Jullie mogen allebei je waarheid hebben! Accepteer van elkaar dat je het niet altijd eens hoeft te zijn, maar ieder mag zijn eigen waarheid hebben. Pas dan kun je elkaar accepteren, omdat je het nooit en nooit eens hoeft te zijn. Want dan raak je verder bij jezelf vandaan.

En zelfs dan, als je overtuigd bent van je eigen gelijk, mag je er later altijd weer op terugkomen, om dan alsnog het gesprek aan te gaan, als je er meer over wilt leren. En je mening bijstellen is ook oke: dat mag altijd. We leven in een vrij land en je mag altijd je visie herzien.
Takhihiii
Takhihiii dec 21 '08
Ik moet zeggen, dat ik helemaal niet op dit forum thuishoor, tenminste als ik de info lees over merudi. De stellingen over het begin, de nieuwe tijd en de engelmens kan ik niet onderschrijven. In die zin ben ik dus eigenlijk een trol. En ik denk dat voor gast ongeveer hetzelfde geldt. Maar het is uiteindelijk wel de bedoeling dat we allemaal met elkaar leren samenleven, volgens mij. En waarom zouden we dan niet hier beginnen?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 21 '08

Ik sluit me bij Phoenix aan. Wat voor volwassenen een hele goede kan zijn om inzicht in je eigen irritatie te krijgen en dit een plaats te geven is het opstellen van een KERNKWADRANT.

Een kernkwadrant geeft je inzicht waarom iets op je 'allergie' zit. Als je het opgestelde kernkwadrant goed invult en voelt, kun je je allergie ombuigen naar het positieve. Het geeft inzicht in jezelf. Als je jezelf die spiegel hebt voorgehouden en daar eens goed in hebt gekeken, is de irritatie weg.


Het volgende stuk tekst is gejat van site www.carrieretijger.nl grin


Wat zijn kernkwaliteiten?
Kernkwaliteiten zijn volgens bedenker Daniel Ofman de specifieke sterktes die iemand kenmerken. Ze maken je tot wat je bent. Het zijn ook de positieve punten die een ander het eerst over je zal zeggen als hij ernaar gevraagd wordt. Bijvoorbeeld dat je een erg creatief, bijzonder geduldig of zeer besluitvaardig persoon bent. Iedereen heeft wel een aantal van deze kwaliteiten.

Kwaliteiten kunnen ook valkuilen zijn
Deze kwaliteiten worden een valkuil als je erin doorschiet. Dat is een vervorming van de kwaliteit, de andere kant van de medaille. Je kwaliteit wordt een zwakte. Ben je erg besluitvaardig, dan kun je in de valkuil trappen drammerig te worden. Of: als je doorschiet in je zelfverzekerdheid wordt je arrogant.

Valkuilen van een ander: allergieën
Zoals iedereen kernkwaliteiten heeft, heeft ook iedereen valkuilen. Als een ander doorschiet in een bepaalde kwaliteit, kan dat bij jou irritatie oproepen. Jouw reactie daarop wordt een allergie genoemd. Zo´n allergie heeft vaak te maken met een kwaliteit van jezelf. Als je erg bescheiden bent, kun je je mateloos storen aan mensen die continu zichzelf op de borst kloppen.

Achter allergieën schuilen weer uitdagingen
Die vervelende eigenschap van de ander is natuurlijk ook een kwaliteit waarin hij is doorgeschoten. En het mooie is dat juist voor degene die er allergisch voor is, de kwaliteit die achter deze uitdaging ligt een belangrijk ontwikkelpunt kan zijn. Dit wordt dan de uitdaging genoemd. Erger je je regelmatig aan de passiviteit van een ander? Kijk dan welke kwaliteit daarachter zit. Is iemand bijvoorbeeld bedachtzaam, of geduldig en daarin doorgeschoten? Grote kans dat dat nou juist jouw uitdaging, is omdat je zelf soms te drammerig bent. Je kunt dus veel leren van de mensen aan wie je je het meest ergert!

Van kernkwaliteit naar kernkwadrant
Zo kun je je eigen kernkwaliteiten, valkuilen, allergieën en uitdagingen opstellen. Dat wordt meestal weergegeven in een figuur. Dit figuur noemen we een kernkwadrant. Dit is het kernkwadrant van de kwaliteit 'daadkracht' van Lisa. Zij wordt vaak geprezen omdat ze 'dingen voor elkaar krijgt'. Maar ze krijgt ook wel eens van haar baas te horen dat ze wel eens wat geduldiger mag zijn. "Je collega komt heus wel met een voorstel, als jij haar niet steeds vóór bent!"

____________________



Lisa is ontzettend daadkrachtig. Dat is een kwaliteit.
Soms schiet ze daarin door en wordt ze drammerig. Dat is dan haar valkuil.
Haar uitdaging is het tegenovergestelde van de kwaliteit, in dit geval is dat bijvoorbeeld ´geduld´ of ´goed kunnen beschouwen´. Dit is een belangrijk inzicht dat Lisa goed moeten verkennen. Ze moet nadenken over haar eigen ontwikkeling. Hoe ze haar uitdaging benoemt is geen taalkundige kwestie. 'Geduldig' zijn is echt iets anders dan 'afwachtend'.
Aan haar kwaliteit is ook een allergie verbonden, dat is als iemand doorschiet in de kwaliteit die haar uitdaging is, geduld dus. In dit geval is haar allergie passiviteit / geen initiatief nemen.
Stel net als Lisa ook eens een aantal kwadranten op van je kernkwaliteiten. Om op ideeën te komen kun je de rubriek Professionele eigenschappen doorbladeren. Je komt daarin veel competenties tegen die je kunt analyseren als een kernkwadrant. Bij de meeste competenties staat ook beschreven in welke valkuil de kwaliteit kan doorschieten. .
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 21 '08
(staat los van dit alles, maar moest er weer aan denken..)
Wat ik altijd een mooie overdenking vind is:

"Tegenover de angst staat een onvervulde behoefte"
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 22 '08
Origineel bericht van: Takhihiii
Ik moet zeggen, dat ik helemaal niet op dit forum thuishoor, tenminste als ik de info lees over merudi. De stellingen over het begin, de nieuwe tijd en de engelmens kan ik niet onderschrijven. In die zin ben ik dus eigenlijk een trol. En ik denk dat voor gast ongeveer hetzelfde geldt. Maar het is uiteindelijk wel de bedoeling dat we allemaal met elkaar leren samenleven, volgens mij. En waarom zouden we dan niet hier beginnen?

Heel mooi geschreven Takhihiii. Je hoeft geen engel(mens) te zijn om deel te nemen aan dit forum. Juist is dit forum een plek waar iedereen zijn zoektocht in de nieuwetijdse wereld kan beleven.

De laatste maand zijn er juist veel meer mensen op Merudi, is er een goede sfeer en zijn de bezoekersaantallen tot boven de 4.000! bezoekers per dag gestegen. Er is enorm veel paranormale en spirituele inhoud bijgekomen, want het draait om mensen en die zijn hier.

Ik zou dan ook niet weten waarom ik me zorgen zou moeten maken over de toekomst van Merudi. Als iemand dat anders ziet, dan ben ik enorm benieuwd hiernaar.
liesanne
liesanne dec 23 '08
Origineel bericht van: kath
als jij meer rond je keek dan je te concentreren op het eeuwige licht, had je lang en breed gemerkt dat ik niet de enige ben die weg gebleven is en opnieuw weg zal blijven voor gast, jammer dat gast zelf dat absoluut niet door heeft, en reken er maar op dat er nog meer mensen weg zullen blijven.


Ik geloof niet dat iemand die weggaat dat doen vanwege iemand , maar om dat wat die persoon, of zijn of haar woorden in je oproept: allerlei gevoelens (die je liever niet voelt), het gemis van erkenning, e.d.
Of misschien spiegelt deze persoon een eigenschap van jezelf die je liever niet toelaat of mag toelaten van jezelf.... of misschien spiegelt hij eigenlijk jezelf, maar weet je niet of je deze persoon wil omarmen of juist heel hard wegduwen....

Wanneer je (op deze manier) weggaat geef je misschien vooral aan dat je voor dit 'innerlijk conflict' in jezélf wegloopt, maar laten wij onszelf niet wijsmaken dat het om een ander is....
Die ander ontmoeten we snel genoeg weer, ook buiten Merudi lopen die gasten ( grin) bij bosjes rond.... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 24 '08
Mooi gesproken liesanne.
Ayasha
Ayasha dec 24 '08
ik sprak niet over mezelf, as you can see, I'm still here.

Maar ik heb het de laatste dagen al een paar keer gemerkt, mensen oordelen graag over dingen die ze niet weten. Ik oordeel liever op wat ik zie en merk. Niet op wat ik denk dat eventueel nog zou kunnen.

NiMS, kennelijk niet benieuwd genoeg om mensen die het anders zien van een degelijk antwoord te voorzien.... wink
Wendy's
Wendy's dec 24 '08
das nims zijn mening..

maar iedereen heeft andere ervaringen, en niemand is hetzelfde.
als ik mijn ervaringen van hier eens op zal schrijven ooooohhhh.. denk dat bijna iedereen het dan anders gaat zien, vergeleken in nl.

maar wel goed wat je zegt, oordelen op wat je ziet.
als je oordeeld op wat je denkt, en je ziet het daarna anders, dan is het wel een ervaring voor je en kun je ervan leren.
dus je probeerd er wel bewust van te zijn, voordat je iets ziet.

stel dat andere een andere ervaring dan jou hebben (hetzelfde onderwerp), dan kan je niet zeggen dat diegene oordeeld op wat diegene denkt.. want je hebt het allebei gezien, alleen dan anders..

en het wilt niet zeggen dat lEDEREEN hier weg gaat voor bepaalde personen, er zijn hier leden weggegaan doordat ze merudi waarschijnlijk niet meer nodig hadden, of doordat ze het druk hebben..

ik ben ook 8 maanden weggebleven op het forum! gewoon omdat ik geen computer had..
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 24 '08
Origineel bericht van: Kath

NiMS, kennelijk niet benieuwd genoeg om mensen die het anders zien van een degelijk antwoord te voorzien.... wink

Bij een degelijke vraag, bestaat een degelijk antwoord, maar ik heb echt totaal geen zin om te reageren op tegenstrijdigheden, valse beschuldigingen en aantijgingen die nergens op gebaseerd zijn.

Ik wil best met je praten, maar dan moet het wel echt ergens over gaan. Op dit moment ben je alleen maar zo enorm je zelf aan het tegenspreken, dat ik niet de behoefte heb om er ook maar iets over te zeggen.

Ik verwacht geen verklaring, maar lees eens je eigen tegenstrijdigheden, en oordeel dan eens een keertje over jezelf. Dat gevecht tegen jan en allemaan is toch nergens voor nodig:

Origineel bericht van: Kath
ik sprak niet over mezelf, as you can see, I'm still here.

als jij meer rond je keek dan je te concentreren op het eeuwige licht, had je lang en breed gemerkt dat ik niet de enige ben die weg gebleven is en opnieuw weg zal blijven voor gast, jammer dat gast zelf dat absoluut niet door heeft,


Origineel bericht van: Kath

Maar ik heb het de laatste dagen al een paar keer gemerkt, mensen oordelen graag over dingen die ze niet weten. Ik oordeel liever op wat ik zie en merk. Niet op wat ik denk dat eventueel nog zou kunnen.

en reken er maar op dat er nog meer mensen weg zullen blijven.
Ayasha
Ayasha dec 24 '08
Ha, en dat gaat over mijn PB....? Ik herinner me toch dat daar wat anders in staat. Ik heb in PB verdere uitleg verschaft maar kennelijk heb je de moeite niet genomen dat te lezen, dát lieve NiMS, zegt meer over jou dan over mij.

Ik ben er ook nog steeds? :+ Achn misschien is het inderdaad beter om Merudi te laten voor wat het is. Ik heb vanaf januari andere bezigheden dan dit soort idiote "gevechtjes" (zoals jij ze benoemt). NiMS, moet ik Ikben toch nog gelijk geven... Je bent inderdaad een enorm manipulatief persoon. Zonde. Dat ik dat niet eerder doorzien heb. Of misschien toch wel?

Doe geen moeite meer om op mijn PB te antwoorden. Que sera, sera.
Pagina's: 1 2 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki