Loading...
nl

Het aspertaam topic

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 16 '08
Quote:
ben je overigens ook tegen cola? Want dat is ook een drank die het lichaam van binnen uit kapot maakt. wink


ja zeer zeker. Vooral die light variant die door de aspertaam die er in zit nog een tikkie erger is wink

Wat lees ik nou? cola-light slecht? Vertel eens meer? Ik heb last van een ware cola-light verslaving. Wat doet het dan met mijn lichaam? Ik merk niets.... Oeps confused
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 16 '08
Van aspertaan is bekend dat het kanker verwekkend is. Dus je wordt er niet dik van, maar krijgt er alleen maar kanker van.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 16 '08
Phiew, ik wordt er dus gelukkig niet dik van maar krijg wel kanker. Valt dus alles weer mee. grin

Toch maar eens wat aan doen dus (ikke)
gast
gast dec 16 '08
Het schijnt ook zo te zijn dat het hersencellen afbreekt. Aspertaam was eerst voor een ander doel ontwikkeld. Dit kreeg geen groen licht door de autoriteiten maar middels een vies spelletje is het wel de voedsel industrie in gerold. Het gaat hier weer eens meer om de centen dan om de gezondheid van mensen.
En het is dus ook echt verslavend.
Ayasha
Ayasha dec 16 '08
Aspartaan is dus niet verslavend. ^o) het is laxerend en men vermoed dat het negatieve gevolgen kan hebben als je meer dan de ADH gebruikt. maar daarvan is nog helemaal niets wetenschappelijk bewezen gast. Even opletten met wat je zegt. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 16 '08
De bittere waarheid over kunstmatige zoetstoffen.

Moderne voedingsproducten zitten vol met diverse additieven, waarvan de meeste onschuldig zijn, maar enkele daarentegen vrij gevaarlijk. Vooral nu 'light' in is, zie je het additief Aspartaam veel voorkomen. Deze suikervervanger veroorzaakt verontrustende symptomen van geheugenverlies tot hersentumoren; het is één van de meest gevaarlijke stoffen die ooit aan voeding is toegevoegd. Het boek 'Voorschrift voor Voedingsgezondheid' door James en Phyllis Balch, neemt Aspartaam op in de lijst onder de categorie chemisch vergif.
Aspartaam is de formele naam voor diverse merknamen en werd in 1965 bij toeval ontdekt bij het testen van een ander medicijn. Het was oorspronkelijk toegestaan voor droge waren, maar ingediende bezwaren, alsmede onderzoeken zorgden ervoor, dat de Amerikaanse FDA voortaan goedkeuring moest geven aan Aspartaam (5 december 1974).


Aspartaam is verreweg de meest gevaarlijke stof, die toegevoegd wordt aan voedingsartikelen. Het neemt meer dan 75% van de nadelige reacties op toevoegingen aan voedsel, die aan de FDA gerapporteerd zijn, voor zijn rekening. Een paar van de 90 verschillende symptomen die daarin opgenomen zijn en die veroorzaakt zijn door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid, krampachtige bewegingen van de spieren, gewichtstoename, uitslag, depressie, vermoeidheid, irritatie, hartkloppingen, slapeloosheid, gezichtsproblemen, gehoorverlies, harttrillingen, ademhalingsmoeilijkheden, ongerustheidsaanvallen, onduidelijks spraakvermogen, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, geheugenverlies en gewrichtspijn.


Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.
Aspartaam is gemaakt van de chemicaliën aspartisch zuur, phenylalanine en methanol; bovendien ontstaat er in het lichaam als bijproduct Diketopiperazine (DKP). Op de schadelijke werking van deze producten wordt onderstaand nader ingegaan.

Aspartisch zuur (40% van Aspartaam)

Diverse publicaties maken er gewag van, dat Aspartaam (aspartisch zuur en gluta­minaatzuur) in onze voedselvoorraad ernstige chronische neurologische kwalen en ontelbaar veel andere acute symptomen veroorzaakt. Dit ontstaat als volgt: Aspartaat en glutaminaat gedragen zich als neurozendertjes in de hersenen door de transmissie van informatie van neuron naar neuron te vergemakkelijken. Teveel aspartaat en glutaminaat in de hersenen vernietigt bepaalde neuronen door de toelating van een stroom van teveel calcium in de cellen. Deze instroming brengt buitengewone aantallen van vrije radicalen in beweging die de cellen vernietigen. De schade aan de zenuwcellen die veroorzaakt kan zijn door buitensporig aspartaat en glutaminaat is de reden waarom gesproken wordt van 'exci­totoxines'. Ze wekken de zenuwcellen op of stimuleren de dood. Aspartisch zuur is een aminozuur. Als het in z'n vrije vorm (los van proteïnes) genomen wordt, zorgt het duidelijk voor een toename van het bloedplasmaniveau van aspartaat en glutaminaat. De overdaad daaraan in het bloedplasma, kort nadat Aspartaam of soortgelijke producten zijn opgenomen, leidt tot een hoog niveau van deze neurozendertjes in bepaalde delen van de hersenen.
De extra glutaminaat en aspartaat begint langzaam met het vernietigen van neutronen. De grote meerderheid (75%+) van zenuwcellen in een bepaald deel van de hersenen wordt vernietigd voordat enige symptomen van chronische ziekte zijn opgemerkt. Een paar van de vele chronische ziekten, die hebben laten zien bijgedragen te hebben aan lange termijn blootstelling aan opgewekt aminozuurschade omvatten: Multiple sclerose (MS), ALS, geheugenverlies, hormoonproblemen, gehoorverlies, epilepsie, de ziekte van Alzheimer, de ziekte van Parkinson. Hypoglykemie, AIDS, dementie, hersenletsel en neuro-endocrine aandoeningen.

De risico's voor zuigelingen, kinderen, zwangere vrouwen, ouderen en personen met bepaalde chronische gezondheidsproblemen van excitotoxine zijn groot.

Phenylalanine
Dit is een aminozuur dat normaal gesproken in de hersenen wordt aangetroffen. Mensen met de genetische aandoening fenylketonurie (PKU) kunnen deze stof niet verteren. Dit leidt tot gevaarlijk hoge niveaus van phenylalanine in de hersenen (soms dodelijk). Er is gebleken, dat de inname van Aspartaam, vooral samen met carbo­hydraten, kan leiden tot buitensporige niveaus van phenylalanine in de hersenen, zelfs bij personen die niet lijden aan PKU. Deze kunnen ervoor zorgen dat de niveaus van serotonine in de hersenen afnemen, hetgeen leidt tot emotionele aandoeningen zoals depressie. Er is door middel van het testen van personen aangetoond, dat phenylalanine-niveaus in het bloed beduidend toenamen bij personen die een tijd lang Aspartaam hadden gebruikt; zelfs een enkel gebruik van Aspartaam deed het phenylalanine-niveau in het bloed toenemen; het is vooral gevaarlijk voor zuigelingen en foetussen.


Methanol, ofwel hout­geest / houtgif (10% van Aspartaam)
Methanol is een dodelijk vergif. Sommigen herinneren zich methanol als het vergif, dat er de oorzaak van was, dat alcoholisten uit achterbuurten blind werden of dood gingen. Methanol wordt geleidelijk aan in de dunne darm opgenomen wanneer de methyl-groep van Aspartaam het enzym chymotrypsine tegenkomt.


De absorptie van methanol in het lichaam wordt aanzienlijk versneld wanneer vrije methanol opgenomen wordt. Vrije methanol ontstaat uit Aspartaam wanneer het verwarmd wordt tot meer dan 30 graden Celsius. Dit zou zich voordoen wanneer het product, dat Aspartaam bevat, onjuist bewaard of wanneer het verwarmd wordt (bijvoorbeeld als onderdeel van een 'voedsel'-product). Methanol ontbindt zich in mierenzuur en formaldehyde in het lichaam. Formaldehyde is een dodelijk neurotoxine.


Symptomen van methanolvergiftiging zijn hoofdpijn, oorsuizingen, duizeligheid, misselijkheid, maagdarmstoornissen, slapheid, duizelingen, koude rillingen, geheugenverlies, verstijvingen en pijnscheuten in de ledematen, gedragsstoornissen en zenuwontstekingen. De meest bekende problemen van methanolvergiftiging zijn gezichtsproblemen waaronder een wazig zicht, hevige samentrekkingen van visuele velden, verdoezeld zicht, verduisterd zicht, netvliesbeschadiging en blindheid.
Formaldehyde is een bekende kankerverwekker, dat netvliesbeschadiging veroorzaakt, het DNA verstoort en geboorteafwijkingen veroorzaakt.
Er is gebleken dat sommige fruitsappen en alcoholische drankjes kleine hoeveelheden methanol bevatten. Het is echter belangrijk te weten, dat methanol nooit alleen voorkomt. In ieder geval is ethanol aanwezig, vaak in veel grotere hoeveelheden. Ethanol is een tegengif voor methanolvergiftiging bij mensen. De troepen van Dessert Storm werden 'getrakteerd op' grote hoeveelheden Aspartaamdrankjes die door de zon in Saoedi Arabië sterk verwarmd waren. Velen van hen keerden huiswaarts met talrijke kwalen, zoals bij personen die chemisch vergiftigd waren door formaldehyde. De vrije methanol in de drankjes kan hebben bijgedragen aan deze ziekten. Andere afbraakproducten van Aspartaam, zoals DKP kunnen ook een factor zijn geweest
Diketopiperazine (DKP)


DKP is een bijproduct van de Aspartaamstofwisseling en is betrokken bij gevallen van hersentumoren. Sommige schrijvers zeggen, dat DKP geproduceerd wordt na inname van Aspartaam. Het is niet zeker of dat wel juist is, maar het is zeker waar dat DKP gevormd wordt bij vloeibare producten die Aspartaam bevatten na een verlengde bewaring.


Kwalen als gevolg van Aspartaam

De bestanddelen van Aspartaam kunnen leiden tot een breed scala aan kwalen. Sommige van deze problemen ontstaan geleidelijk aan, terwijl andere onmiddellijke, acute reacties zijn. Er is een enorm aantal mensen, dat aan de symptomen, veroorzaakt door Aspartaam, lijdt en nu nog geen idee heeft waarom kruiden of geneesmiddelen niet helpen om hun problemen te verzachten. Er zijn ook gebruikers van Aspartaam, die niet lijken te lijden aan de onmiddellijke reacties van Aspartaam. Maar zelfs deze personen zijn gevoelig voor lange-termijn-beschadiging, veroorzaakt door aminozuur, phenylalanine, methanol en DKP.


Een paar van de vele zorgwekkende kwalen, zijn de volgende:
· Geboorteafwijkingen.
· Kanker (hersenkanker)
· Suikerziekte.
· Emotionele afwijkingen.
· Epilepsie / aanvallen

De reden, waarom veel mensen de ernstige reacties op Aspartaam niet horen, is tweeledig:
Gebrek aan bewustzijn bij de meeste mensen. Ziektes, die veroorzaakt zijn door Aspartaam, worden niet in de kranten vermeld zoals vliegtuigongelukken. Dit komt omdat deze voorvallen op heel veel verschillende plaatsen voorkomen.
De meeste mensen brengen hun symptomen niet in verband met het lange-termijngebruik van Aspartaam. Voor mensen, bij wie een belangrijk percentage van de hersencellen vernietigd is en lijden aan chronische ziektes, is er geen aanleiding om zo'n ziekte in verband te brengen met het gebruik van

Aspartaam.

Toepassingen van Aspartaam
In 1992 keurde de FDA het gebruik van Aspartaam goed in moutdrankjes, cornflakes en gekoelde puddingen en vullingen. 1n 1993 keurde de FDA Aspartaam goed voor het gebruik in harde en zachte snoepjes, niet alcoholische drankjes, thee, vruchtensappen en siropen, bakproducten en bakmixen, suikerglazuur, sierlaagjes en vullingen van bakproducten.
In 1991 verbood de FDA de import van stevia. Het poeder van het blad was honderden jaren gebruikt als alternatief voor zoetstoffen. Het wordt in heel Japan gebruikt zonder nadelige effecten. Wetenschappers die stevia onderzoeken, hebben verklaard dat het veilig is voor menselijke consumptie - iets dat al bekend was in vele delen van de wereld waar het niet verboden was. Velen zijn ervan overtuigd dat stevia verboden werd omdat het de verkoop van Aspartaam nadelig zou beïnvloeden.


De consumptie van Aspartaam is niet alleen een probleem in Amerika. Het wordt verkocht in meer dan 70 landen in de wereld, ook in Nederland. De Warenwet heeft geen redenen gevonden om het product te verbieden. Aspartaam wordt aangetroffen in producten waarbij het niet vermeld staat op het label. Men moet vooral voorzichtig zijn met apothekersdrankjes en supplementen.

Bron: Beyond Medicine (ingekort en bewerkt door redactie DNUA)
(De redactie van Beyond Medicine heeft toestemming voor dit artikel gegeven.)

http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Aspertaam143.html
Ayasha
Ayasha dec 16 '08
Heb even geen zin om het helemaal te lezen, maar ik zie nergens in die alinea waar jij vetgedrukte tekst hebt aangeduid dat het wetenschappelijk bewezen is. Ik kan ook een site maken waarop staat dat God bestaat. Maar is het daarmee bewezen?
gast
gast dec 16 '08
Origineel bericht van: Kath
Aspartaan is dus niet verslavend. ^o) het is laxerend en men vermoed dat het negatieve gevolgen kan hebben als je meer dan de ADH gebruikt. maar daarvan is nog helemaal niets wetenschappelijk bewezen gast. Even opletten met wat je zegt. wink


Blijkbaar lees jij ook alleen maar wat er op de verpakking staat wink
Ik zou me er toch iets meer in verdiepen als ik jou was. Als dit veel weerstand bij je opwekt ben je ws al verslaafd wink
gast
gast dec 16 '08
Het regeltje; Wetenschappelijk bewezen is ook zo geschreven. Maar is het dan ook werkelijk zo?
Ayasha
Ayasha dec 16 '08
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Kath
Aspartaan is dus niet verslavend. ^o) het is laxerend en men vermoed dat het negatieve gevolgen kan hebben als je meer dan de ADH gebruikt. maar daarvan is nog helemaal niets wetenschappelijk bewezen gast. Even opletten met wat je zegt. wink


Blijkbaar lees jij ook alleen maar wat er op de verpakking staat wink
Ik zou me er toch iets meer in verdiepen als ik jou was. Als dit veel weerstand bij je opwekt ben je ws al verslaafd wink

Spijt me zeer om je te melden dat ik absoluut geen Light drinker ben winkMaar goed, veroordelen is eenvoudig, niet gast?

Verdiepen... Ik heb me dan ook nog maar vier jaar bezig gehouden met voedingsstoffen vanuit mijn opleiding........ Ja, ik zal vast gewoon een verslaafde (niet light drinkende maar oke) idioot zijn die haar smaakpupillen achterna loopt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 16 '08
Origineel bericht van: Kath
Heb even geen zin om het helemaal te lezen, maar ik zie nergens in die alinea waar jij vetgedrukte tekst hebt aangeduid dat het wetenschappelijk bewezen is. Ik kan ook een site maken waarop staat dat God bestaat. Maar is het daarmee bewezen?

Doe niet zo dwars als je niet eens de moeite neemt om het te lezen wink.

Ik zal het wetenschappelijke stukje er even voor je uitlichten.

Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen, kunnen de volgende chronische ziekten teweeggebracht of verergerd worden door het innemen van Aspartaam: hersentumoren, multiple sclerose, epilepsie, het chronische vermoeidheidssyndroom, Parkinson, Alzheimer, verstandelijke achteruitgang, lymfoom, geboortebeschadigingen, fibromyalgie en suikerziekte.
Aspartaam is gemaakt van de chemicaliën aspartisch zuur, phenylalanine en methanol; bovendien ontstaat er in het lichaam als bijproduct Diketopiperazine (DKP). Op de schadelijke werking van deze producten wordt onderstaand nader ingegaan.
gast
gast dec 16 '08
Haha, waar zitten jouw smaak pUpillen, Kath?
Ik weet uit eigen ervaring dat ik er niet tegen kan. En ja, mijn smaakpapillen pikken het aspertaam, sucralose of onder welke andere naam ze het ook mogen verkopen er direct uit.
Er hoeft zelfs geen Light op een pak te staan om er in te zitten. Er zijn sapjes te koop waar het wel degelijk in zit en ik proef het direct. Dan staat het wel bij de ingredienten (al dan niet onder die naam)

Hoe wordt het in jou opleiding gepresenteerd, als ik het vragen mag?
Prada
Prada dec 17 '08
Dacht dat het hier over tattoo's en piercings ging...
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 17 '08
Hey allemaal.

Lekker spulletje dat aspartaam. Bewezen of niet bewezen, piercings/ tatoeages of niet, ik stop met die troep. Ik wil niet vroeger dan nodig de pijp aan Maarten geven! grin

Liefs Paulette
Ayasha
Ayasha dec 17 '08
Nims nog steeds zie ik nergens staan dat het wetenschappelijk bewezen is. Mijn arts vind het piercen ook lichaamsverminking, maar betekent dat, dat het zo is? Da's een mening. wink

gast: Aspartaam werd zeker niet "aangeraden". Het was veilig in gebruik mits men zich hield aan de ADH (en da's echt niet zo ontzettend veel, die ADH) indien men meer in neemt kunnen er negatieve effecten zijn. Zoals laxerend effect, mogelijk is er kans dat aspartaam de gevolgen heeft die jij beschrijft, MAAR daar is nog niets van bewezen dus dan mag men daar ook niet van uit gaan. Als men binnen de ADH blijft zouden die gevolgen wel meevallen, ze zijn (iig hier in Belgie) aardig streng wb voedingsstoffen en zeker de additieven worden goed in het oog gehouden. (E nummers dus). Als het werkelijk bewezen was dat het zulke negatieve gevolgen had was het of uit de handel gehaald, of moet het als waarschuwing er op staan, anders ben je als producent strafbaar. Het is verplicht om zulke dingen te melden (net zoals het verplicht is om te vermelden dat pindanootjes noten bevat, voor mensen die er alergisch op kunnen reageren. Heel onzinnig maar het is de wet)
gast
gast dec 17 '08
Ja Kath, ik weet dat dit ons zo wijs gemaakt wordt. Maar helaas is het niet altijd zo dat er openkaart gespeeld wordt over de gevolgen van iets (en dan vooral de langetermijn gevolgen). En het zal per persoon verschillen in hoevere het invloed heeft op je lichaam. Als jou lichaam volledig in balans is zal het niet zulke grootte gevolgen hebben maar is jou lichaam niet in balans, wat voor de meeste mensen geldt, dan kan het wel degelijk grootte gevolgen hebben. Maar dat is ook met suiker, koffie, alcohol en nog meer van dat soort producten. Dit zijn giftige stoffen voor ons lichaam. Gelukkig is ons lichaam als het gezond is heel goed in staat om die de baas te zijn, mits er niet te veel van wordt ingenomen, maar dat neemt niet weg dat het stoffen zijn die dingen kunnen veroorzaken op de lange termijn waar je niet blij van wordt.
Die drempel van aspertaam is echt niet zo hoog en die laxerende werking is al een teken dat het lichaam het niet in zich wil hebben en het er zo snel mogelijk uit wil hebben. Wat doet het op de lange termijn als je toch binnen die ADH blijft!?
Er zijn laboratorium testen geweest op ratten en die kregen bijna allemaal hersentumoren en afstervende hersencellen.

Wat is "wetenschappelijk bewezen" voor jouw? Als testen van artsen niet gelden al wetenschappelijk bewijs.

Aspertaam was trouwens eerst onwikkeld als middel tegen zweren maar werd niet goed gekeurd door de autoriteiten omdat het nare bijwerkingen had.
Wendy's
Wendy's dec 17 '08
is een lichaam gemaakt om te piercen en tatooeren?
hebje daarvoor je lichaam gekrege??

is soms wel leuk en mooi, alleen daar is een lichaam niet voor gemaakt vind ik..
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '08
Origineel bericht van: Kath
Nims nog steeds zie ik nergens staan dat het wetenschappelijk bewezen is.

Wat is dan wetenschappelijk bewezen voor jou dan? Er staat volgens mij vrij duidelijk dat ze het uitgebreidt bestudeerd hebben.

Uit het artikel:
Volgens onderzoekers en artsen, die de nadelige effecten bestuderen

Diverse publicaties maken er gewag van

Hoe dan ook, er is voldoende wetenschappelijk onderzoek naar Aspertaam te vinden:
http://www.aspartaam.nl/artikelen/asprref.html
# 1. Stegink, L.: Filer, L.J. Jr. Aspartame Physiology and Biochemistry.University of Iowa College of Medicine. Iowa City, IA Marcel Dekker,Inc. 1984.

# 2. Camfield, P.R.: Camfield, J.M.: Dooley, J.M.: et al with generalizedabsence epilepsy: A double-blind controlled study. Neurology (42) 1000-1003(May 1992)

# 3. Boehm, M.: Bada, J. Racemization of aspartic acid and phenylalaninein the sweetener aspartame at 100 degrees C. Proc. Natl. Acad. Sci. USA(81) August 1984.

.....

# 54. Walton, R.G.: Hudak, R.: and Green-Waite, R.J. "Adverse REactions toAspartame: Double-blind Challenge in Patients from a VulnerablePopulation." Biological Psychiatary pp. 13-17 (l993).

# 55. Lipton, S.A.: Rosenberg, P.A. "Excitatory Amino Acids as a Finalcommon Pathway for Neurologic Disorders." New England Journal ofMedicine 330 (9):613-622 (l994).

# 56. Dow-Edwards, D." Scribani, L.: and Riley, E.P. "Impaired Performanceon Odor-Aversion Testing Follow Prenatal Aspartame Exposure in the GuineaPig." Neurotoxicology and Teratoiogy 11:413-416 (l989).

# 57. Millstone, E. "Sweet and Sour: The Unanswered Questions aboutAspartame." The Scoiogist Volume 24, Number 2 (March/April 1994).

Ik vind wel het meest sprekende wetenschappelijke onderzoek:

# Van Den Eeden, SK, et al., 1994. "Aspartame Ingestion and Headaches," Neurology, Volume 44, page 1787-1793.

Een onderzoek van Dr. Diana Dow-Edwards, werd oorspronkelijk gesubsidieerd door Nutrasweet. Toen bleek dat de uitkomsten rampzalige waren, trokken ze de subsidie in en moest Dr. Dow-Edwards het onderzoek zelf bekostigen. NutraSweet weigerde het onderzoek te aanvaarden.

In haar boek: "THE TAINTED TRUTH; THE MANIPULATION OF FACT IN AMERICA",(De besmette waarheid; de manipulatie van de waarheid in Amerika) zegt Cinthia Crossen: "De weg naar de hel was geplaveid met de overvloed van de gezamenlijke research Dollars, die in 1991 al boven de $2.1 miljard waren gestegen. Wetenschappers werken dus voor mensen die niet houden van negatieve uitslagen en die verder onderzoek van die onderzoekers zeker niet zullen financieren. .."In de huidige door bedrijven gedomineerde informatiemarkt, behoort de waarheid aan hen die de opdracht er voor geven."

U kunt nu besluiten of u een zoetstof wilt gebruiken die in werkelijkheid een dodelijk drug is die epileptische grand-mall insulten, hersentumoren en andere soorten kanker, (92 door de FDA gedocumenteerde symptomen en invaliditeit) heeft veroorzaakt en dodelijk kan zijn voor diabetes patiënten!

Hoeveel meer wetenschappelijk bewijs wil je?
Ayasha
Ayasha dec 17 '08
Gast, mandarijnen en pruimen hebben ook een laxerende werking, daarvoor hoef je er echt niet zoveel te eten... Dus dat is ook niet goed voor je? Stom eigenlijk... Er zitten nl wel een hoop bruikbare vitaminen in... En er word ook niet voor niets afgeraden om maar hele kleine hoeveelheden te gebruiken, want de ADH is niet zo vastgesteld, dat als je er een beetje over gaat, je al bijwerkingen krijgt hoor. Die drempel is heel "ruim" genomen. Net om te voorkomen dat er op lange termijn omstandigheden ontstaan waarvan zij nu nog geen weet hebben. Net om mensen te beschermen tegen onwetendheid.

En waarom niet wendy's? Waarom zou je je lichaam niet mogen versieren, het is jóuw lichaam. Ik heb mijn lichaam om me goed in te voelen, ik voel me super met mijn navelpiercing, mijn extra gaten in mijn oor en ik ga me nog beter voelen als ik mijn tweede navelpiercing en mijn labret er in heb zitten....

Het feit dat je lichaam het zonder al te veel moeilijkheden accepteerd (met een goed gezette piercing heb je nl geen moeite als je zorgt dat het gewoon schoon blijft.) zegt genoeg vind ik.

Mensen die problemen hebben, hebben die nl vaak omdat ze te veel zelf willen doen, die van mij is afgestoten omdat die ten eerste compleet fout gezet was. En ten tweede omdat ik te veel wilde helpen... Ik had mijn lichaam moeten laten doen. smile

NiMS, het is dan ook al lang duidelijk dat aspartaam niet gemaakt is voor diabetes patienten ^o) Daar zijn andere types van zoetstoffen voor. Die trager opgenomen worden.

Het onderzoek is dus waarschijnlijk niet gedaan lijkt me.

Wendy's
Wendy's dec 17 '08
Origineel bericht van: Kath


En waarom niet wendy's? Waarom zou je je lichaam niet mogen versieren, het is jóuw lichaam. Ik heb mijn lichaam om me goed in te voelen, ik voel me super met mijn navelpiercing, mijn extra gaten in mijn oor en ik ga me nog beter voelen als ik mijn tweede navelpiercing en mijn labret er in heb zitten....



zeg ik dat het niet mag? volgensmij niet. ik heb mijn mening gezegt. en iedereen maakt zijn eigen keuze, waarom zou ik dan zeggen dat het niet mag?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki