Loading...
nl

de beste plek

dragon
dragon dec 17 '08
wat is volgens jullie de beste plek om te zijn op 21 december 2012?

letterlijk: waar op aarde?
figuurlijk: waar in de staat van zijn?

En houden jullie je er ook bewust mee bezig, of vinden jullie het misschien grote BS?

X

Dragon
Delen:
gast
gast dec 17 '08
Letterlijk: daar waar God mij brengt
Figuurlijk: daar waar God mij brengt
Maris1976
Maris1976 dec 17 '08
Ik wil zijn bij mijn gezin, samen op onze warme donzige mat, lekker met de verwarming aan en genieten van elkaar.

Verder laat ik die dag op me afkomen en zolang er verder geen aandacht wordt besteed als in dat de aarde vergaat of iets dergelijks is het voor mij een dag als anderen, alleen wat bewuster of misschien angstiger..
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '08
Ik denk dat je dan al te laat bent aangezien de maya kalender eindigt op 28-10-2011

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/20578/1.html

Maar hoe dan ook. Waar ik dan wil zijn is in de nieuwe aarde zonder nog een menselijk lichaam nodig te hebben.
Helma
Helma dec 18 '08
Juist. Ik zou aan Gene Zijde willen zijn. Maar dat zou wel een erg makkelijke oplossing zijn.
Maris1976
Maris1976 dec 18 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik denk dat je dan al te laat bent aangezien de maya kalender eindigt op 28-10-2011

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/20578/1.html

Maar hoe dan ook. Waar ik dan wil zijn is in de nieuwe aarde zonder nog een menselijk lichaam nodig te hebben.

Nims waarom wil jij geen menselijk lichaam meer?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 18 '08
Veel te beperkt wink
Maris1976
Maris1976 dec 18 '08
Maar zonder lichaaam, hoe kun je dan zien, horen, voelen, ruiken en heerlijk gekriebelt worden? Dat mis je dan allemaal.

Wat zou jij er voor in de plaats terugkrijgen?
JulienMoorrees
Hoe kom je erbij dat je dat mist? Je energetisch lichaam kan dat alles, en nog veel meer smile. Wat je ervoor in de plaats krijgt is een wereld zonder onmogelijkheden waarin het niet meer draait om geprikkeld te worden (horen, zien, ruiken en voelen).
Maris1976
Maris1976 dec 18 '08
Hoe ik daarbij kom? Hoe kom jij erbij dat je een energetisch lichaam krijgt? Dat vraag ik mij dan weer af. Kijk ik ben maar een leek en werkelijk ik heb geen idee wat je bedoeld met een wereld zonder onmogelijkheden waarin het niet meer draait om geprikkeld te worden (horen, zien, ruiken en voelen).

Kun je mij uitleggen waar het dan wel om draait? In begrijpbare taal please?
dragon
dragon dec 18 '08
zo, heftig Nims. En denk dat dat ook werkelijk zo gaat zijn?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Maris1976

Kun je mij uitleggen waar het dan wel om draait? In begrijpbare taal please?

Ik zal het proberen smilemaar of dat zo makkelijk is, dat weet ik niet.

Ik denk dat de teksten van Michael hiervoor wel kunnen bijdragen:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/2_1_waarom%20een%20nieuwe%20aarde.htm
De Aarde is een levend, voelend en heilig wezen. Ze voorziet alle wezens die op haar leven, van alles dat nodig is. Deze voorziening is oneindig. Er zal nooit een tekort aan bronnen zijn. Stel je een plaats voor waar onvoorwaardelijke liefde en aanvaarding van jezelf en anderen is, waar geen oordeel is, waar geen pijn is. Dit is de nieuwe aarde.

Werk zal niet langer een kwestie zijn van een job of carrière kiezen en geld maken. Het Hoger Zelf zal alle keuzes blokkeren die niet vanuit passie en gevoel van groei, exploratie en vreugde gemaakt zijn. Velen zullen de drang voelen om van carrière te veranderen en hun dromen te onderzoeken.

In de Nieuwe Aarde zal je ook niet voor altijd in één carrière blijven. De behoeften aan zielsgroei, en langere en interessantere levens, zal betekenen dat je geleid zal worden om verschillende carrières en opties te onderzoeken. Dit gaat gepaard met een gepassioneerd en vervuld gevoel van vreugde. Werk zal spel en speelsheid worden.

Het doel van het leven is groei en onderzoek en wanneer deze worden uitgedrukt door passie en vreugde, zal de manifestatie van steun door overvloed volgen. Overvloed is lang niet altijd geld. Er zijn vele manieren waarop steun in je leven kan komen buiten geld.

In de Nieuwe Aarde zal je weer leren niet-monetaire steun en de overvloed te waarderen die veel mensen zelfs nu niet zien, die doelbewust streven naar geld. Je zal leren erop te vertrouwen dat je Hoger Zelf, je zal voorzien van alles wat je nodig hebt op het juiste tijdstip.

Op de Nieuwe Aarde, zul je het gevoel van dankbaarheid en toewijding aan je creaties moeten ontwikkelen. De nood te blijven creëren en hercreëren staat de tijd niet toe te genieten van je creaties. Ook heb je geen tijd om te reflecteren wie je bent, door te kijken naar je creaties.

Tijd is essentieel op de Nieuwe Aarde. Tijd om te ‘zijn' en te genieten. Tijd om stil te zijn en te reflecteren. Des te stiller en kalmer je bent, des te meer dankbaarheid en respect je tentoon zal spreiden. Je interne vibraties zullen hoger zijn en des te meer zul je op je gemak zijn op de Nieuwe Aarde.

Het verleden bestaat niet, evenmin als de toekomst. Het zijn ideeën, geen realiteiten. Ze zijn beiden illusies. Je kunt illusies versterken en ze lijken misschien echt, maar ze zijn hol en leeg en hebben geen "kern" van liefde. Uiteindelijk ontnemen ze je kracht en houden ze jouw groei en evolutie tegen.
Maris1976
Maris1976 dec 19 '08
Klinkt erg mooi, als een fantasie bijna. Is het een gevoel als iemand zo'n stuk schrijft? Ik bedoel er komt toch ook een stuk wetenschap bij kijken? Alles wat met paranormaal te maken heeft en dus niet te bewijzen valt is voor mij nog niet echt. Ook al heb ik wel wat ervaringen en geloof ik in dingen wil nog niet zeggen dat het echt is.
Geloof jij hier wel in Nims? Of is het een soort oergevoel? Of hoop?

"Het verleden bestaat niet, evenmin als de toekomst. Het zijn ideeën, geen realiteiten. Ze zijn beiden illusies."

Daar kan ik wel wat mee, het verleden is sowiezo niks, het is leeg en niet tastbaar, zo ook de toekomst, zelfs het heden vind ik niet tastbaar en bijna een illusie.
Helma
Helma dec 19 '08
Ik ben er van overtuigd dat het zo is als Nyms omschrijft. Of dat nu aan Gene Zijde is, of hier op de aarde, dat maakt me niet zoveel uit.

Ik verlang er naar, en ik weet ook dat ik er eens zal zijn. Ik heb teveel mensen gesproken, teveel verhalen gehoord. Helaas neem ik zelf niet zoveel waar wat anderen wel kunnen, maar het is eigenlijk al een zeker weten dat we niet alleen zijn, en dat er wezens dan wel mensen zijn, die onze weg voorbereiden, op reis naar die nieuwe aarde of wereld.

Ook las ik er al veel over, en heb bij mezelf bemerkt dat ik vanaf die momenten een enorme rust ervoer bij mezelf. Zo'n moment van 'oh, gelukkig, dat is waar ook, ik was het weer even vergeten'.

Mijn baan en gezin slokt me zo op, dat het me nauwelijks lukt om rekening te houden met het feit dat alles goed komt. Maar ja, eigenlijk IS het al goed... blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '08
Origineel bericht van: Maris1976

Geloof jij hier wel in Nims? Of is het een soort oergevoel? Of hoop?
Je kan het geloof noemen, maar voor mij is het een beter weten. Ik ga er inderdaad vanuit dat ik daarheen zal gaan. Uiteraard zal de toekomst het uitwijzen, maar ik ben er op het moment wel hard voor aan het werk om dat werkelijkheid te maken smile.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki