Loading...
nl

Transformatie management

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 15 '08

Wie is er bekend met transformatie management? Inhoudelijk ben ik op de hoogte, maar heb behoefte aan mensen die het misschien al uitoefenen. Staat deze stroming in de kinderschoenen? Worden er lezingen/opleiding over gegeven? Wat zijn aanverwante onderwerpen?

Via het internet kan ik maar mondjesmaat informatie vinden.

Wie helpt?

Liefs Paulette
Delen:
gast
gast dec 15 '08
Alleen al bij het woord management gaan bij mij mijn nekharen al overeind staan.
Wat is hier het doel van? Beheersing van het zijn?
Lena
Lena dec 15 '08
controle? wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 15 '08
Origineel bericht van: Paulette

Inhoudelijk ben ik op de hoogte

Kan je misschien vertellen wat het inhoudelijk is?
Soulmate
Soulmate dec 15 '08
is dat ook niet gewoon aan jezelf werken?
Lena
Lena dec 15 '08
deze site gevonden misschien kun je er wat mee?

http://www.ananta-opleidingen.com/disciplines.html
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 16 '08
Hi, hi, je nekharen hoeven niet overeind te gaan staan hoor wink
Het is juist een nieuwe stroming die in te toekomst gaat komen en past bij de nieuwe beweging die er aan zit te komen....
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 16 '08
Dank je! Grappige is dat ik hun ook al had gevonden. Ik heb 22 januari al een gesprek. Ik hoop dat zij me opweg kunnen helpen.
Lena
Lena dec 16 '08
Origineel bericht van: Paulette
Het is juist een nieuwe stroming die in te toekomst gaat komen en past bij de nieuwe beweging die er aan zit te komen....


kun je hier nog wat over kwijt?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 16 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Paulette

Inhoudelijk ben ik op de hoogte

Kan je misschien vertellen wat het inhoudelijk is?


http://centrenewdimensions.nl/PDF/Transformatie%20management%20-%20CND%20Consultancy%202007.pdf
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 18 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Paulette
Het is juist een nieuwe stroming die in te toekomst gaat komen en past bij de nieuwe beweging die er aan zit te komen....


kun je hier nog wat over kwijt?


Hai Lena.

Hieronder een stuk tekst van de site CND Consultancy

'Vanaf het jaar 2008 zullen grote verschuivingen gaan plaatsvinden op terreinen die te maken hebben met structuren, wetten regels, macht, verantwoordelijhied en dergelijke. Machtsbolwerken zullen gaan verdwijnen en nieuwe bedrijfsstrategieën zullen ontwikkeld worden die gericht zijn op duurzaamheid. Het nieuwe tijdperk dat ingeluid zal worden, zal iedereen die hiervoor openstaat inspireren om weer terug te gaan naar de basis. In de basis zal dan gewerkt kunnen worden aan het hervinden en verfijnen van innerlijke normen en waarden. Immers, een fundament kan pas echt stevig en duurzaam zijn als hier zuivere motieven aan ten grondslag liggen. Als oude structuren gaan verdwijnen dan zal er stevig leiderschap ontwikkeld moeten worden om richting te geven aan de transformatiegolf, die benodigd is om nieuwe structuren op te gaan zetten. Het verkrijgen van duurzame ondernemingen in een duurzame samenleving kan nimmer ontstaan zolang het eigenbelang (macht, geld en status) wordt nagestreefd. De komende jaren zal er daarom een grote behoefte ontstaan aan andere leiders, visionaire leiders wel te verstaan.

Een tranformatiegericht leider zal zich moeten bedienen van ethische ofwel innerlijke normen en waarden die gestoeld zijn op menswaardigheid.'

Kan je daar iets mee?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 18 '08

Wat verder ook nog interessant is om te weten, is dat behalve in een nieuwe wijze van benadering ook de werkwijze zal veranderen. Nu heb je organisaties waarin met een vaste club mensen wordt gewerkt aan management vraagstukken. In de nieuwe tijd zal dit veel meer op basis van onderling uitkiezen van de juiste personen worden. Je kunt het zo zien dat deze Nieuwe Tijdsmanagers een groot netwerk hebben. Als er een taak te doen is zullen de managers samenkomen die daar het beste voor geschikt zijn. Na het voltooien zullen ze ook weer uitelkaar gaan.
gast
gast dec 18 '08
Mogen het ook "begeleiders" zijn i.p.v. "leiders".
Bij begeleiders denk ik meer aan gelijkwaardigheid dan bij leiders. En ik neem aan dat er na de transformatie gelijkheid is laugh(maar ook verscheidenheid)
Lena
Lena dec 19 '08
Origineel bericht van: Paulette
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Paulette
Het is juist een nieuwe stroming die in te toekomst gaat komen en past bij de nieuwe beweging die er aan zit te komen....


kun je hier nog wat over kwijt?



Een tranformatiegericht leider zal zich moeten bedienen van ethische ofwel innerlijke normen en waarden die gestoeld zijn op menswaardigheid.'

Kan je daar iets mee?





smilelijkt me een bijzondere uitdaging dat nieuwe leiderschap
Lena
Lena feb 10 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Dank je! Grappige is dat ik hun ook al had gevonden. Ik heb 22 januari al een gesprek. Ik hoop dat zij me opweg kunnen helpen.


nu we toch in de transformatie zitten hoe is het afgelopen daar?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 11 '09
Hai Lena.

Het was een buitengewoon heerlijk gesprek vol herkenning van transformatie en de nieuwe tijd. Alles klopte. Ik had mazzel dat ik een afspraak met Peter Wolvers had. Normaal gesproken doet zijn vrouwelijke collega dit. Maar Peter vertelde dat hij af en toe een paar eruit pikt. Normaal gesproken doet hij de kennismakingsgesprekken niet. Hij is organisator achter de opleiding en tevens docent op een aantal gebieden.

Ons contact kwam, op het goede moment, goede plaats zo te zeggen....

7 Maart heb ik een opendag. Kan ik er dan op terugkomen? Ik weet globaal wat het inhoudt, dan weet ik concreter dingen om het jou en anderen duidelijk te maken.

Het is er in iedergeval op gericht om eerst persoonlijk alle aspecten over de nieuwe tijd van jezelf te ervaren, zodat je wanneer het tijd is anderen kunt uitnodigen op basis van authetisme naar de nieuwe tijd. Geldt ook voor het begeleiden van organisaties in de Nieuwe tijd. Tevens kom je meteen in een landelijk netwerk terecht.

Volgens mij is het wel heavy. Als student moet je dus de confrontatie met jezelf aan willen gaan.
Lena
Lena feb 12 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
7 Maart heb ik een opendag. Kan ik er dan op terugkomen? Ik weet globaal wat het inhoudt, dan weet ik concreter dingen om het jou en anderen duidelijk te maken.



graag smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

7 Maart heb ik een opendag. Kan ik er dan op terugkomen? Ik weet globaal wat het inhoudt, dan weet ik concreter dingen om het jou en anderen duidelijk te maken.

En hoe was het?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 9 '09
Het was een interessante dag. In de groep hebben we uitleg over de opleiding gehad, studiebelasting en toelatingseisen. Doel van opleiding is gediplomeerd coach of therapeut. Het onderdeel transformatiemanagement is onderdeel en niet een specifiek opleidingsrichting. Helaas.

De eerste twee jaren zijn gericht op de student. De bedoeling is dat deze alle facetten in zichzelf leert kennen en ontstane beschadigingen in zijn/haar klankschaal herstelt. Onderdelen zijn groepswerk, chakra psychologie, visualisatie en regressie. Je ondergaat deze onderdelen maar je helpt elkaar er ook bij. Op die manier train je diverse jaren de coach/therapeut kant. Oudere jaars zijn buddies voor de 1e en 2e jaars.

Meer te lezen op: www.ananta-opleidingen.com

Wat mij nog bezig houdt is het volgende. Bij mij en andere mensen is het proces van transformatie ´uit zichzelf´ opgestart. Bij de andere cursisten wordt dit gestimuleerd door de opleiding. De cursisten die daar waren waren in indentiteitscrisis. Ik vind dit een wezenlijk verschil en vraag me af of dit dan wel natuurlijk gaat.

Concreet, ga ik de opleiding doen? Ik twijfel.

De open dag en de dingen die ik heb mogen ondervinden hebben wel weer wat in me losgemaakt waarmee ik zondag al aan de slag ben gegaan.

Denk dan aan de keuken van mijn innerlijk huis. Vandaar dat ik ook zo blij was met het bericht van Beschermengel wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 10 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Concreet, ga ik de opleiding doen? Ik twijfel.

Ik zou nog eventjes wachten als ik jou was. Verander nooit teveel tegelijk en kom eerst maar weer wat meer tot jezelf. Op dit moment speelt er nog wat teveel in je leven om ook hierin te duiken.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki