Het was een interessante dag. In de groep hebben we uitleg over de opleiding gehad, studiebelasting en toelatingseisen. Doel van opleiding is gediplomeerd coach of therapeut. Het onderdeel transformatiemanagement is onderdeel en niet een specifiek opleidingsrichting. Helaas.
De eerste twee jaren zijn gericht op de student. De bedoeling is dat deze alle facetten in zichzelf leert kennen en ontstane beschadigingen in zijn/haar klankschaal herstelt. Onderdelen zijn groepswerk, chakra psychologie, visualisatie en regressie. Je ondergaat deze onderdelen maar je helpt elkaar er ook bij. Op die manier train je diverse jaren de coach/therapeut kant. Oudere jaars zijn buddies voor de 1e en 2e jaars.
Meer te lezen op:
www.ananta-opleidingen.com
Wat mij nog bezig houdt is het volgende. Bij mij en andere mensen is het proces van transformatie ´uit zichzelf´ opgestart. Bij de andere cursisten wordt dit gestimuleerd door de opleiding. De cursisten die daar waren waren in indentiteitscrisis. Ik vind dit een wezenlijk verschil en vraag me af of dit dan wel natuurlijk gaat.
Concreet, ga ik de opleiding doen? Ik twijfel.
De open dag en de dingen die ik heb mogen ondervinden hebben wel weer wat in me losgemaakt waarmee ik zondag al aan de slag ben gegaan.
Denk dan aan de keuken van mijn innerlijk huis. Vandaar dat ik ook zo blij was met het bericht van Beschermengel