Loading...
nl

Waar staan menselijke engelen voor??

Anne
Anne feb 25 '07
Weet jullie misschien waar meselijke engelen voor staan wat ze komen doen wat hun taken zijn en alles??

EnGel ZijN....
Elke Engel zal je vertellen dat dit geen gemakkelijke taak is. Maar het op je nemen van de taak om in situaties geplaatst te worden waar een vriendelijk woord, een glimlach of een geschenk iemand kan helpen de loop van zijn leven voor altijd te veranderen, dat is het werk van een Menselijke Engel....
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '07
Lees merudi.net eens door zou ik zeggen ;).
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/3_14_de%20menselijke%20engel.htm
Deze tekst staat dus op de hierbovenstaande link:
Het menselijke lichaam is in staat te transformeren naar een multidimensionaal voertuig voor 'Menselijke Engelen'. Een Menselijke Engel is de Hybride van een Mens en een Engel. Dit proces gaat niet over het transformeren van een mens naar een engel, maar over het mengen van het menselijke en engelachtige in jezelf, tot een perfecte balans.

Bij een menselijke engel moeten de lagere chakra's absoluut zuiver, open en klaar staan om te 'spinnen' op 100% volle kracht. Elke menselijke engel is volledig geaard en voelt zich op zijn gemak in zijn grofstoffelijke realiteit.

Overvloed is een realiteit en een recht. Menselijke Engelen hebben altijd wat ze nodig hebben in materiële termen. Wat nodig is wordt door het leven aangetrokken en er is geen tekort noch een strijd. Dit is de gave van de volledige geactiveerde Basis Chakra.

De Menselijke Engel is volledig vrij van Emotionele Drama's. Met een volledig geactiveerde Sacrale Chakra heeft zij zich boven 'zonde' en 'karma' verheven. Wanneer het Sacrale naar een volledige snelheid spint, worden alle emotionele drama's er van weg gespind om een totale duidelijkheid en vrede te scheppen.

Menselijke Engelen scheppen vrede omdat ze weten dat de aarde een vriendelijke liefdevolle plaats is, ondersteunt door de Liefde van Al Dat Is. Emotionele drama's, vijandigheid en 'illusionaire spelletjes' worden gespeeld door spirituele 'kinderen'.

De Menselijke Engel wordt niet gedomineerd of onder controle gehouden door het ego (=de Zonnevlechtenergie). Dit is het moeilijkste om te ondergaan omdat het ego zich verzet om weg gespind te worden, als de Zonnevlecht een volledige spinratio bereikt.

Je kan het gevoel krijgen dat je geest in een soort van overdrive raakt wanneer het probeert om te gaan met de toenemende spinratio van het gehele Lichtlichaam. Wanneer je je realiseert dat het 'veilig' is in dit nieuwe energieveld van wit licht, zal het rustiger worden. De nieuwe balans is dan geaccepteerd.

Zo wordt op volle kracht de geest wat hij bedoelt is te zijn: een deel van het geheel en niet de dominante energie van het Zijn. Dit wezen is een krachtveld - klaar om wonderen te creëren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '07
Ik wil wel graag een belangrijk onderscheid maken, waarover hier niets gezegd wordt. Dat zijn namelijk de menselijke engelen die als engel zijnde geincarneerd als mens. Hierboven wordt gesproken over de mens die doorgroeit tot een menselijke engel. Ik wil voor de volledigheid aangeven dat er het ook andersom is. Dus de engel die is geincarneerd. Zij hebben ook een ander doel. Ik denk ook dat het makkelijker is, om deze de engel-mens te noemen ipv. de menselijke engel.
Anne
Anne feb 26 '07
Ja nims de bovenste gedeelte gaat meer over hoe een mens doorgroeit als een menselijke engel.
Maar ik vraag me nog steeds af hoe je een engel- mens of menselijke engel kan herkennen wat zijn de eigenschappen van die persoon.
Op internet is het moeilijk om daar meer informatie over te vinden want die is er weinig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Nee dat zal niet goed te vinden zijn. Ik ben er pas ook nog maar sinds kort achter dat er ook engel-mensen zijn. Hoe je ze kan herkennen? Ik denk dat ze opvallen door hun ongrijpbaarheid en hun altijd helpende hand op het juiste tijdstip op het juiste moment. Met deze mensen lijkt het altijd goed te gaan, en het is alsof zij geen tegenslagen kennen. Dit is tenminste wat ik denk.
Acheliah
Acheliah feb 27 '07
Als engelen naar mensen kunnen transformeren kan god dat toch ook
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Dat ligt eraan als wat je god ziet. Engelen zijn een onderdeel van God, net zoals zielen dat ook zijn. God is niet een persoon zoals jij en ik, wij zijn allen god. Van een transformatie is dan ook niet echt sprake.
Mimi*
Mimi* feb 27 '07
Ik denk zelf dat God gecreerd is door de mens zelf. Maar als je daar een discussie van maakt zal die eeuwen duren. Iedereen denkt er anders over. Engelen staan los van God.
Anne
Anne feb 27 '07
Ja ik weet ook niet of dat nou allemaal wel zo belangrijk is om precies uit te gaan zoeken wat wel en niet van god is en voor de gene die wel gelooft en niet gelooft is het altijd anders. ookal heb je 2 mensen die niet geloven ze bekijken het ieder van hun kant en dat zal altijd blijven met alles. :)
Anne
Anne feb 27 '07
Maar zouden engel mensen weten dat ze een engel mens zijn?
Want je kan wel aan de kenmerken voldoen maar waanneer ben je het echt.
Thomas A
Thomas A feb 27 '07
Een menselijke engel is een mens die zijn verdriet heeft getransformeerd naar liefde en liefde genereerd en zo licht geeft aan zijn omgeving.

Thomas
Debiorah
Debiorah feb 27 '07
Ik denk dat als je engel bent je weet dat je echt bent. Niet als op een voetstuk maar als een voorganger en gids. Engel of niet allen in weze goddelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
 Quote:
Origineel van Anne:
Maar zouden engel mensen weten dat ze een engel mens zijn?
Want je kan wel aan de kenmerken voldoen maar waanneer ben je het echt.
Ja, dat kunnen ze zich beseffen. Toch denk ik dat het zo is, dat iemand anders deze conclusie voor ze moet trekken en het ze vertellen. Maar op het moment dat je het hoort, denk je direct, van "verrek, dat is het dus". Het verklaart namelijk een hoop onbegrijpbare dingen, waarvan je merkt dat die afwijken van de standaard mensen om je heen.
IkBen
IkBen mrt 4 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Dat ligt eraan als wat je god ziet. Engelen zijn een onderdeel van God, net zoals zielen dat ook zijn. God is niet een persoon zoals jij en ik, wij zijn allen god. Van een transformatie is dan ook niet echt sprake.
Ik voel me geroepen daar voorzichtig tegenin te gaan, sorry.
God is wél een persoon en er is er maar één. Hij is op aarde als mens maar heeft zich nog niet geopenbaard. Engelen zijn géén onderdeel van God, maar zelfstandige wezens met een, soms zéér, eigen mening.

Ik kan dit zeggen omdat de tijd nabij is dat hij zich wél zal openbaren. De plotselinge ophef over het al in 1980 gevonden graf van Jezus is geen toeval. Dat graf is authentiek, hij is daar begraven en niet herrezen.
Debiorah
Debiorah mrt 4 '07
Dat klinkt interessant, dus god is onder ons? En wat voor wezens zijn de engelen dan in dit verhaal?
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Mensen van vlees en bloed en als zodanig ook geboren, maar voorbestemd om die taak op te pakken. Als hun moment daar is vallen de daarbij behorende, bovennatuurlijke, gaven vrij.

Zij hebben dan, van het ene moment op het andere, de mogelijkheid zich in een (inderdaad traditioneel ogende) engel te veranderen als dat voor een opdracht gewenst is of zich onzichtbaar te houden, maar zij kunnen meer.
Hun blik is voldoende om een mens het bewegen onmogelijk te maken. Zij kunnen zich in een fractie van een seconde verplaatsen naar elke door hen gewenste plek met medeneming van iemand anders. Zij hebben toegang tot het (spiritueel) archief waar alles is opgeslagen wat in de geschiedens is voorgevallen. Zij communiceren astraal.

Hun taak is God bij te staan.
????
???? mrt 4 '07
klinkt een beetje als die serie met die drie zusjes die ook dat soort dingen konden. De naam is mij even ontschoten.
Daar heb je toch niet te veel naar gekeken hoop ik??
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Charmed .. nee .. daar keek ik niet naar. Ik vertel slechts wat ik weet en aan hoe het klinkt kan ik weinig doen, sorry.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Ik voel me geroepen daar voorzichtig tegenin te gaan, sorry.
God is wél een persoon en er is er maar één. Hij is op aarde als mens maar heeft zich nog niet geopenbaard. Engelen zijn géén onderdeel van God, maar zelfstandige wezens met een, soms zéér, eigen mening.

Ik kan dit zeggen omdat de tijd nabij is dat hij zich wél zal openbaren. De plotselinge ophef over het al in 1980 gevonden graf van Jezus is geen toeval. Dat graf is authentiek, hij is daar begraven en niet herrezen.
Je hoeft je niet te verontschuldigen om er tegenin te gaan hoor, dat is juist de bedoeling van dit forum, dus houdt je vooral niet in!

Misschien is het goed om even terug te gaan naar de geschiedenis om de oorsprong van één God eens te bekijken. In het begin van het Jodendom werden er meerdere goden aanbeden zoals toen heel gebruikelijk was zoals ook voor de Egyptenaren. Al deze goden werden aanbeden en werd ervoor geofferd. Toen de Joden als nomadenvolk moesten overleven, begonnen de tochten door de woestijn. Alle offers en altaren voor de verschillende goden werden meegnomen door de woestijn. Zoals je je misschien wel kunt voorstellen, is dit een enorm gesleep. Daarbij enorm vertragend als de vijand achter je aanzit. Hierom werd als snel de noodzaak van 1 god geboren die een combinatie is van alle andere goden. Je hoeft nog maar 1 altaar mee te nemen, en het is een stuk makkelijker in gebruik. Kortom, er is maar 1 god omdat dit eigenlijk veel practischer was.

Voordat we hier goed over kunnen praten is het misschien belangrijk dat je met ons jouw definitie van God deelt. Pas dan kunnen we begrijpen hoe je het ziet.
????
???? mrt 5 '07
Zo te horen heb jij ook maar weinig weet van waar de verhalen in de bijbel werkelijk over gaan.
Het heeft in iedergeval minder met de uiterlijke wereld van doen dan je denkt.
Maar nu is de uiterlijke wereld wel een afspiegeling van het innerlijk dus heeft het er wel iets mee te maken. Maar dus niet in de letterlijke zin.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420