Loading...
nl

Workshop de straal van Guanyin

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '08
Ik heb me aangemeld voor deze workshop op 7 maart 2009.

De straal van Guanyin

Je gaat ervaren en leren hoe je ,met de straal van Guanyin gaat werken.
Guanyin is een godin die zowel in het Hindoïsme als in China wordt geëerd.
Zij is de godin van mededogen. In moeilijke situaties kan je haar vragen. Wat belangrijk is, is dat je met de straal van Guanyin kan werken dat je bewuster en gemakkelijker met de veranderende tijd kunt omgaan. De energie waarmee je werkt is warm, liefdevol, zacht, en heel eenvoudig te gebruiken. Als je de straal van Guanyin hebt ontvangen dan kan je deze doorgeven aan anderen. Deze dag zullen we vooral praktisch aan de gang gaan.

De straal van Guanyin werkt op het Hartchakra en de Thymusklier.
Het brengt de volgende gaven en activiteit voort:

1. Het brengt in de Thymus de energieën samen van de Liefde van het hart en de
creatieve communicatie van de keel, in een totale Liefdes- communicatie.
2. Telkens als je de aandacht richt op dit centrum, zul je de energie voelen toenemen en elektrostatische energie zal zich herleiden naar de elektromagnetische energie die zacht naar beneden vloeit tot in de basis van de rug waar ze zal worden opgeslagen.
3. Het zal je genezingsmogelijkheden doen toenemen van goed naar geweldig en zal “instant” healing voortbrengen voor jou en anderen als hij wordt verbonden met de oorspronkelijke Bron van energie.
4. Het is een krachtig instrument, want wanneer je een andere persoon aanraakt, zul je de elektromagnetische energie een positieve ervaring beleven. Een omhelzing, een zachte aanraking, zal in het hart resoneren.
5. Telepathie, opening van het derde en zesde chakra.
6. Het zal in je aura zichtbaar worden als je voorbereid bent om de initiatie in de energie van het Kundalini te beleven voor een volle verlichting.
7. Het aanzetten in de Thymus laat de chakra’s samenwerken voor meer kracht.
8. De Thymus creëert een sterk immuunsysteem. Hij vecht tegen infecties door meer witte bloedcellen te creëren.


Ik ben erg benieuwd hoe dit me zal bevallen.

Meer info kun je hier vinden

De Straal van Guanyin. Is op zaterdag 7 maart van 11.00-16.00 uur. Bij aanvang van de workshop contant te voldoen ad. € 65,00.

Spiritueel Centrum "Mahatma"
Amsterdamsestraatweg 59A
1411 AX Naarden

Misschien zijn er nog meer Merudianen in geinteresseerd? Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Delen:
Lena
Lena dec 10 '08
ben wel benieuwd naar je ervaring wink
als je geweest bent.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '08
Dan moet je nog even tot 7 maart wachten.
Maryssa
Maryssa dec 11 '08
Hey Nims,

Dat klinkt als een heel bijzondere workshop! Ben benieuwd wat je daar gaat ervaren. Jammer dat Naarden zo'n eind weg is en ik even de hand op de knip moet houden anders zou ik ook overwegen deel te nemen. Leuk om na de workshop je belevenissen te lezen!
Lena
Lena dec 11 '08
Origineel bericht van: NiMS
Dan moet je nog even tot 7 maart wachten.


ik heb zoveel geduld....... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 4 '09
Zaterdag a.s. is het zover en ga ik hierheen. Gelukkig gaat het door want er waren maar 5 aanmeldingen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 4 '09
Ik heb eens een curcus gevolgt van De Meesters van het Licht, en daar werd over haar ook verteld.. en volgens mij werkt ze op de 7e straal kleur violet? weet het niet zeker.. blush

--------------------------------------------


Kwan Yin is één van de meest geliefde godinnen in de boeddhistische traditie.
Ook genoemd geworden Quan Yin , Quan Am(Vietnam) , Kannon(Japan) en Kanin(Bali) , is zij de belichaming van medelevende het houden van vriendelijkheid.
Als Bodhissattva van medeleven , hoort zij de roepen van alle wezens. Kwan Yin geniet van een sterke overeenkomst met christelijke Mary , de moeder van Jesus en de tibetaanse godin Tara.
In vele beelden wordt zij afgeschilderd dragend de parels van verlichting. Vaak wordt Kwan Yin getoond gietend een stroom van helen van water , het "water van het leven,"van een kleine vaas.
Met dit water worden de gelovigen en alle het levende wezens gezegend met fysieke en geestelijke vrede.
Zij houdt een schoof van rijpe rijst of een kom rijstzaad als metafoor voor vruchtbaarheid en ondersteuning.
De draak , een oud symbool voor hoge spirituality , de wijsheid , de sterkte en de goddelijke bevoegdheden van transformatie , zijn een gemeenschappelijk motief dat in combinatie met de goden van genade wordt gevonden.

Soms wordt Kuan Yin vertegenwoordigd als een veel armig persoon , met elke hand die of een verschillend kosmisch symbool bevat of een specifieke rituele positie uitdrukt of mudra.
Dit kenmerkt de godin als bron en ondersteuning van alle dingen.
Haar tot een kom gevormde handen vormen vaak Yoni Mudra , symboliserend de baarmoeder als deur voor ingang naar deze wereld door het universele vrouwelijke principe.

Kwan Yin , als ware verlichte of Bodhisattva , deed om in het aardse koninkrijk te blijven de gelofte en de hemelse werelden niet in te gaan tot alle andere het leven dingen hun eigen verlichting hebben voltooid en zo die van de pijn-gevulde cyclus van geboorte , dood en wedergeboorte worden bevrijd.
Er zijn talrijke legenden die de mirakelen verhalen die Kwan Yin uitvoert om hen te helpen die haar uitnodigen.
Als Artemis , is zij een maagdelijke godin die vrouwen beschermt , hen het godsdienstig leven als alternatief aan huwelijk , aanbiedt en kinderen schenkt aan zij die hen wensen.

De naam Kuan Shih Yin , aangezien zij vaak wordt geroepen , betekent letterlijk "wie beschouwt , luisterd naar de geluiden van de wereld."
Volgens legende , stond Kuan Yin op het punt de hemel in te gaan ,maar stopte op de drempel aangezien de roepen van de wereld haar oren
Emuca
Emuca mrt 4 '09
klinkt erg interessant. Het lijkt me leuk om ooit ook een workshop te volgen, maar op een of andere manier durf ik de stap nog niet te zetten.
Muin
Muin mrt 7 '09
NiMS, hoe was de workshop? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '09
Ik moet nu weg om naar Trance Energy te gaan :), maar ik zal morgen uitgebreidt verslag doen. Het was wel een super workshop!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '09
Zoals beloofd mijn ervaringen met deze workshop.

Ik ben heel blij dat ik hierheen gegaan ben en kan het echt iedereen aanraden. Niet alleen krijg je de staal van Guanyin in je, maar kan je hem ook doorgeven aan anderen.

We begonnen de workshop met een voorstel rondje. Het was niet zo heel druk en we waren met 6 personen. Dat was op zich wel lekker want dan had je tenminste de volledige aandacht voor elkaar en werd je niet afgeleid.

We kregen eerst veel informatie over de oorsprong van Guanyin en de vele benamingen die deze enige vrouwlijke godin in de oosterse wereld heeft. Hierin zaten ook enkele meditaties en die hebben wij ook samen gedaan.

Na de lunch werd de echte inwijding gedaan door onze begeleider Maria die straal aan je doorgaf. Dit was een bijzondere ervaring en werd je je ook bewust van de enorme genezende kracht die deze straal heeft. Er wordt echt iets aan je toegevoegd dat je weer kan gebruiken voor anderen.

Nadat iedereen was ingewijd, gingen we op "elkaar" oefenen, door ook de inwijding te doen, en verschillende healings. Ik was zeer getroffen met mijn partner, die op dezelfde golflengte zit als ik. Deze verbinding met haar was nog een mooi extraatje op deze toch al bijzondere dag.

Een healing die mij zeer veel gedaan heeft, was de healing waarin je karma vanuit het verleden van je wordt weggenomen. Toen mijn partner deze bij mij deed, kwam er enorm veel overbodige ballast los, waar ik niets meer aan heb. Mijn partner voelde dit ook erg goed, en werd een beetje overvallen door de hoeveelheid energie die ik heb losgelaten.

We hebben afgesloten met een hele fijne meditatie die je weer terugbrengt naar het hier en nu en toen was het klaar.

Ik heb nu altijd de straal van guanyin bij me, en kan deze oproepen wanneer ik die nodig heb en doorgeven aan anderen. Dit kan iedereen dus deze workshop wil ik dan ook aan iedereen hier, aanraden!
koenewoen
koenewoen mrt 9 '09
Klinkt heel boeiend en interresant!

Leuk dat je van overbodige ballast verlost bent.
Ik denk dat iedereen, een hele boel overbodige ballast bij hem/haar draagt. Maar ja, dat besef je natuurlijk niet hé.

Kleine groepen zijn dikwijls beter, zo kan je je toch makkelijker concentreren. Je kunt je dan volledig geven!

Misschien zal ik later ook nog dergelijke workshops volgen.
Helma
Helma mrt 9 '09
Fijn, Nims! Ben blij voor je!

Ik heb gemerkt dat ik met reiki ook iets kan doen voor anderen, anders had ik het graag gedaan: ik weet niet eens waar Naarden ligt blush
admin
admin mrt 9 '09
Klinkt goed. En ik kan verklappen dat ik een een post-reiki training ook een meditatie heb gekregen over deze godin. Echter, daarbij heb ik wel de kracht mogen ervaren, maar niet zelf drager mogen worden van dit moois....
Beschermengel
Beschermengel mrt 9 '09
Wow ...mooi Nims, op welke straal werkt ze? dat ben ik even vergeten.

Een poosje geleden ben ik ingewijd in de violette vlam van St.Germain ( hart) ...op het moment zelf zag of voelde ik niets maar een dag erna heb ik het gezien en gevoeld smile

Ik zat op de bank aan de telefoon, toen ik ineens een heel mooi liefde gevoel in mijn hart kreeg, dat duurde even...toen ik de telefoon neer legde hoorde ik in mijn hoofd en geluidje (soort kortsluiting) en zag bij het plafond een klein zilverachtig streepje met wit en violette kleur ...het bewoog en werd steeds groter en groter en ronder...met mijn ogen dicht geprobeerd of ik het dan ook nog zag ...ja ik zag het nog...het werd steeds mooier beetje diamantachtige schittering.
Het groeide nog steeds met allerlij kleuren er nu bij ..het was nu ongeveer 1 meter groot geworden en het was vlak naast me gekomen...ik was niet bang integendeel..ik was benieuwd hoe het verder ging.
Langzaam vloeide de energie ( violette kleur ) in mijn hart en zo loste langzaam de grote energiebol op.

Ik heb dit natuurlijk gelijk in mijn boek geschreven met ervaringen.
Dit is gebeurt in 2001 ...19 oktober.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Wow ...mooi Nims, op welke straal werkt ze? dat ben ik even vergeten.

Ik heb geen idee wat je bedoelt met deze vraag laugh.
Beschermengel
Beschermengel mrt 9 '09

Ik heb het opgezocht op internet en ze werkt net als St.Germain op de 7e straal..violet. Ik had (heb) er een boek van maar kan het nergens vinden.

Hieronder de link waar het staat...de meesters van het Licht zijn Opgestegen Meesters waaronder ook Lady Kuan Yin ( we bedoelen toch de zelfde? ) grin

http://www.daanakkerman.nl/meesters.html
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 9 '09
Ja, Kyan Yin is ook dezelfde. Ze staat bekend onder heel veel namen:

* Guanshiyin changed to Guanyin under the naming taboo of Emperor Taizong of Tang.
* In Japanese, Guanyin is pronounced Kannon , occasionally Kan'on, or more formally Kanzeon , cognate with Guanshiyin); the spelling Kwannon, based on a pre-modern pronunciation, is sometimes seen.
* In Korean, the Bodhisattva is called Gwan-eum or Gwanse-eum .
* In Thai, the name is called Kuan Eim or Prah Mae Kuan Eim due in part to the influence of the Chinese Thai population.
* In Vietnamese, the name is Quan Âm or Quan Thế Âm Bồ Tát.
* In Hong Kong where there are many temples to her the name is written as Kwun Yum.
* In Indonesian, the name is Kwan Im or Dewi Kwan Im referring the word Dewi as Devi or Goddess.

In these same countries, especially Japan, the variants Kanjizai and Kanzejizai are also found in the Heart Sutra, among other sources.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guan_Yin
Beschermengel
Beschermengel mrt 9 '09

Oke smiledankjewel ...wat een hoop namen!
Lena
Lena mrt 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Zoals beloofd mijn ervaringen met deze workshop.

Ik heb nu altijd de straal van guanyin bij me, en kan deze oproepen wanneer ik die nodig heb en doorgeven aan anderen. Dit kan iedereen dus deze workshop wil ik dan ook aan iedereen hier, aanraden!


hoe moet ik het me voorstellen nims dat doorgeven? en wanneer doe je dit dan?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki