Loading...
nl

Herrineringen gekoppeld aan muziek

Maryssa
Maryssa dec 3 '08
Ik koppel automatisch herinneringen goed of slecht aan bepaalde muziek.

Als ik Ten Sharp hoor met You ben ik weer terug in de tijd dat ik mijn eerste vriendje had. Hoor ik Neneh Cherry met Buffalo Stance dan ben ik weer helemaal terug in de brugklas. En zo zijn er nog veel meer nummers en herinneringen.

Welk nummer roept bij julie herinneringen op?
Delen:
Sephora
Sephora dec 3 '08
"Alicia Keys - No One" & "Casting Crowns - Who Am I" brengt me weer naar m'n bruiloft van vorig jaar smile
gast
gast dec 3 '08
Nobody's wife toen ik belazerd was door iemand waar ik hevig verliefd op was.
Lena
Lena dec 3 '08
de cd van marco borsato-als geen ander

ik leef niet meer voor jou...
vrij zijn......

periode van de scheiding smile
Helma
Helma dec 3 '08
Bach, 'bist du bei mir' wat gespeeld werd toen mijn vader de kerk uit werd gedragen in 1985.

'Lady in red', toen ik, met een rode bloes aan, ten dans gevraagd werd in een dancing door Gert, waar ik later mee verloofde. 1986.

Of 'Hero', van Enrique Iglesias, toen de scheiding er bijna door was in 2001/2002. Als ik hem nu hoor, hou ik het nauwelijks droog.

Of nu, 'ik mis jou', van Stef Bos. Enorm heftige nummers allemaal. Voor mij althans.
Bij geen van deze nummers houd ik het droog momenteel. Komt goooooeeeeeddd!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 3 '08
Bob Carlisle - Butterfly Kisses

Dan denk ik aan mijn TZ, dat mij ooit vertelde dat dat haar lievelingsnummer is. Vind het zelf ook een prachtig nummer.
Soulmate
Soulmate dec 4 '08
Old and wise....Alan Parsons Project. Herinnert me aan mijn jeugd en een speciaal persoon die ik toen heb leren kennen en pas weer tegenkwam. ken hem dus al 35 jaar. vind het nu nog steeds een van de mooiste nummers, mede omdat de tekst nu van toepassing is.
The final countdown van Europe, a kiss van Seal, As van Stevie Wonder (en ook door anderen gezongen) en You van Ten Sharp=ook favoriet. En als mijn neefje Floris Onstwedder solo op de trompet speelt, dat raakt me heel diep. hij is ook al erg bekend in Nederland en daarbuiten. op youtube staan veel filmpjes van hem. Ik weet niet of jullie het ook ervaren, maar het lijkt of de evolutie me dwingt weer door de jeugdfase heen te gaan, althans voor mij geldt dat zeker. terug naar het begin en terug naar de nostalgie van weleer?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki