Loading...
nl

Kabbala

Sephora
Sephora dec 3 '08
Door de boeken van Geert Kimpen (Kabbalist & De Geheime Newton) is mijn interesse gewekt voor de Kabbala, simpelweg door de manier hoe er naar de diepere betekenis vd teksten uit de Thora word gekeken, vind 't erg mooi.
Zijn er mensen hier die zich hierin hebben verdiept en misschien goede boeken weten??
Delen:
gast
gast dec 3 '08
Goed boek ja, van Geert Kimpen.
Vooral het eind is heel simbolisch. Het ego dat verbrand wordt door de ark.

Ik heb "de kracht van de kabbala" ook gelezen en er veel uit kunnen halen. Ook de boeken "De kabbala ontcijferd" En "Kabbala, de complete gids" van Alexandra Gabrielli vind ik aanraders.
De kabbala is een weg om tot een hoger bewustzijn te komen. Zeker niet de enige maar wel een mooie vind ik persoonlijk.
Gevaar is wel dat je er in blijft steken i.p.v. verder te gaan. Het heeft veel kracht en dit kan ook misbruikt worden door het ego zoals je in Geert's boek hebt kunnen lezen.
Het wordt door veel mensen verketterd maar mijns inziens hebben die niet het vermogen om de waarheid eruit te halen. (die is nogal "anders" als dat de meeste gewend zijn)
Sephora
Sephora dec 3 '08
Ok mooi.
Ik zal de titels onthouden, thanks!
Ja ik weet er nog niet veel van maar die boeken van Geert Kimpen zijn zo mooi. Ik zat gister een aantal teksten te lezen op zijn website geertkimpen.com en ik moet gewoon meer weten vd Kabbala smile
Vind 't erg interessant.
gast
gast dec 3 '08
En dat is het ook smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki