Loading...
nl

Evenwicht tussen mannelijke en vrouwelijke energie

Soulmate
Soulmate nov 27 '08
Evenwicht tussen mannelijke en vrouwelijke energie. Dit is ook wel te vergelijken met verstand en gevoel. Dit evenwicht dient zowel voor mannen als vrouwen. Het is een streven en een uitdaging om vanuit een autonoom zijn een aantrekkingskracht te krijgen op basis van dit evenwicht. De disbalans zorgt voor een specifieke aantrekkingskracht op basis van reflexie. Soms kan dit evenwicht in 1 relatie bereikt worden als men samen bereid is te groeien, soms zijn er meerdere reflexies nodig door middel van relaties om hier bewust van te worden. Vanuit de hogere dimensie en ook onze essentie wordt niet bepaald hoeveel relaties we daarvoor nodig hebben en dat we daarvoor relaties nodig hebben. We kiezen daar uiteindelijke zelf voor, ook op basis van vrije wil. Het bewust worden en groeien kan er uiteindelijk ook voor zorgen dat partners uit elkaar groeien omdat de geleerde lessen niet meer overeenstemmen en in essentie steeds gezocht wordt naar een partner die dezelfde golflengte heeft, totdat uiteindelijk de partner wordt aangetrokken die de dezelfde zielsfrequentie heeft. Maar dit kan ook groeien in 1 relatie, mits beiden meegroeien met elkaar. En dat de afhankelijkheid geen drijfveer is van de relatie. Mannelijke en vrouwelijke energie is als de yin/yang verhouding in het lichaam. We hebben beiden nodig. Ook als we bewust besluiten single te blijven. Een vrouw kan meer mannelijke als vrouwelijke energie hebben en een man dus ook. Het omgekeerde is ook het geval. In essentie zijn we allen androgeen (tweeslachtig) en dit is ook de reden waarom we onze oorspronkelijke hoedanigheid weer willen aannemen, omdat dit als het meest natuurlijke wordt ervaren. Dit verklaart dan ook meteen de botsingen tussen het mannelijke en het vrouwelijke (reflexie).
Delen:
Sephora
Sephora nov 28 '08
Interessant, ik moest hier gister nog aan denken!
Kan 't er alleen maar mee eens zijn, ik zie 't mannelijke & vrouwelijke inderdaad ook als verstand en gevoel; concreet & ontastbaar...
Helma
Helma nov 28 '08
Die balans tussen gevoel en verstand, die wil ik voor mijzelf eens nader onderzoeken, want: hoe kan ik altijd reageren vanuit mijn gevoel zonder mezelf daarmee schade te berokkenen?

Sommige mensen claimen altijd vanuit hun gevoel te handelen: loop je dan jezelf niet ontzettend voor de gek te houden? Je ratio heb je toch nodig om grenzen aan te geven, of bijvoorbeeld te bepalen of iets praktisch gezien wel of niet kan?
Sephora
Sephora nov 28 '08
Origineel bericht van: Phoenix
Sommige mensen claimen altijd vanuit hun gevoel te handelen: loop je dan jezelf niet ontzettend voor de gek te houden? Je ratio heb je toch nodig om grenzen aan te geven, of bijvoorbeeld te bepalen of iets praktisch gezien wel of niet kan?


Tuurlijk heb je je verstand ook nodig maar sommige dingen kun je beter wat meer op gevoel doen en bij andere dingen is 't verstandiger om wat meer op je verstand te vertrouwen.
Denk dat 't voor iedereen heel moeilijk kan zijn om de balans te vinden tussen deze twee. Maar het is wel leuk om er op te letten en ervan te leren, ook al geef ik zelf toe dat ik 't soms ook frustrerend kan vinden maarja, je leert ervan zeg ik altijd maar! smile
gast
gast nov 28 '08
Het is m.i. niet dat de balans gevonden moet worden in het de ene keer vanuit gevoel en de andere keer vanuit verstand reageren. Het is eerder een balans in verstand en gevoel in één en dezelfde reactie. Dus de reactie is in balans.
Het in balans brengen opzich kunnen wij zelf niet beheersen, het enige dat we kunnen doen is loslaten van de beheersing over gevoel en verstand. Net als dat de tol losgelaten moet worden om in balans te kunnen draaien zo moeten we ook de invloed die wij denken te hebben over gevoel en verstand loslaten zodat het zelf in balans kan komen.
Geen gemakkelijke opdracht voor mensen die vanuit angst reageren. Want er is heel veel vertrouwen nodig wat uit Liefde voortkomt om los te kunnen laten en het Zelf de balans te laten vinden.
Soulmate
Soulmate nov 28 '08
een theorie is om het bewustzijn inzicht te geven. het is ook een streven naar natuurlijk. aan de andere kant zijn we ook veel tijd kwijt met het continu heen en weer balanceren tussen de twee, terwijl dat veel minder kan of niet nodig is. ook roept het balanceren soms conflicten op. het gevoel is nodig om richting in je leven te bepalen en het is niet een kwestie van dit afleren, want je hebt het nodig om je identiteit te bepalen. het verstand stuurt bij. het is ook vaak zo dat alleen maar het gevoel regeert of alleen maar het verstand regeert, waarbij je het spontane eigenlijk verliest. ook zijn we te veel afhankelijk daardoor van de buitenwereld of helemaal niet. dus die balans is dan ook uit evenwicht. het verstand en gevoel in evenwicht daar gaat het om en uiteindelijk leven met het resultaat hiervan. reactie zie ik meer als momentopname.

Een leuke oefening is: denk aan iets leuks (of een leuk persoon), wat je echt blij maakt en ga in je lichaam voelen waar je een reactie krijgt, in je hoofd of in je buik. Daarna denk je aan iets vervelends en ga na waar de reactie komt. als je dit regelmatig traint, dan kun je op een gegeven moment zo keuzes in je leven gaan afwegen, ook zul je merken dat wanneer je op plaatsen komt of personen ontmoet, het lichaam vanzelf gaat aangeven of dit op basis van gevoel gebeurt of op basis van verstand.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki