Ja maar: als je eens kijkt naar mensen die 'simpel' leven, zeg maar, die dus onbewust in het leven staan, en alleen maar bezig zijn met werken, ramen lappen en boodschappen doen; ook al hebben ze daarbij een hoog iq: is hun oppervlakkige leventje dan niet veel eenvoudiger dan dat van denkers en voelers, zoals wij? Halen wij onszelf niet veel te veel moeilijkheden op de hals door zoveel te willen snappen, en altijd maar te graven? Ik merk bij mezelf dat het me hier soms boven mijn pet groeit: het komt soms niet meer binnen zeg maar. Dat is toch veel makkelijker om zo te leven?
Wat in jouw ogen oppervlakkig is, hoeft dat voor hun helemaal niet te zijn. Misschien zijn ze tijdens het ramenlappen wel energetisch bezig met het verfijnen van de nieuwe-wereld rasters, en hoeven ze helemaal fysiek niet aanwezig te zijn.
Daarbij geldt het ook dat wat jij oppervlakkig vind, voor hen helemaal niet opervlakkig hoeft te zijn. Iemand die bijvoorbeeld net een paar jaar ziek is geweest, kan enorm blij zijn dat hij weer in staat is om buiten zoiets "simpels" te kunnen doen als ramen lappen.
Ik denk niet dat wij het ons moeilijk maken door zoveel te willen snappen. Ik zeg zelf altijd: "Alles begint met willen, en alles wat je echt wilt, dat kan.". Wees dus realistisch met wat je wilt, want voor je het weet komt het uit
.