Loading...
nl

Rode, blauwe stippen regen

Harbringer
Harbringer nov 5 '08
Soms als ik ga slapen en het helemaal donker is in mijn kamer, zie ik rode, blauwe stippen die zich vormen voor me er zijn talloze kleine niet zo duidelijke stippen, en zo'n 5 tot 25 donkere felle stippen die zich steeds van vorm veranderen. Soms beweegen de stippen zo snel alsof het regent.

Ik kan ze ook zien als ik me ogen dichtheb zowel als open. Het gaat altijd onbewust, maar ik test het net, en ik kan het ook met licht in de kamer oproepen, maar dan zijn alleen de felle, vorm verandenderde duidelijk stippen zichtbaar.

Ik heb dit al zolang als ik me kan herinneren, ik ben nu 19 en had het ook altijd als kind al.

Ik weet dat dit best wel klinkt, maar het is lastig te omschrijven.

Is dit een normaal voorkomend verschijnsel? ten opzichte van de ogen met licht ofzo?

Dank je.
Delen:
nikskeuh
nikskeuh nov 5 '08
Hey Harbringer,

je bent compleet normaal hoor wink
Ik herinner mij dit soort verschijnsels ook toen dat ik een kind was zag ik elke nacht (verschillende vormen en kleuren).
Niks engs fzo, ik vond het altijd rustgevend als ik het zag.

Nu heb ik het nog af en toe maar dat komt ook omdat ik mij er vroeger meer op focuste, nu ben ik meestal bekaf op het einde van de dag.

Geniet ervan zoals ik het altijd heb gedaan, zou ik zeggen smile
proost
proost nov 5 '08
Ook ik heb dat soms en volgens mij zijn dan de staafjes en kegeltjes van mijn netvlies, waarmee je kunt zien, aan het reageren. Soms vind ik het wel grappig, niets engs aan.
Welterusten, laat je er niet door wakker houden voor het slapen.
Harbringer
Harbringer nov 5 '08
Nee ik bedoel echt specifieke rode en blauwe puntjes, ze verschillen nooit van kleur of vorm, in vorm bedoel ik dan het blijven stipjes, soms voegen deze stipjes zich aan elkaar een bewegend figuur aan t maken.

Nu zou ik willen weten wat de wetenschappelijke betekenis is van dit "verschijnsel". Is er een naam voor?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Ik had dat vroeger ook. Alsof het een soort lampjes waren. Bij mij waren ze wit, rood en blauw en ze draaiden rondjes. Ik zag ze meestal voordat ik ging slapen en wist nooit wat ze waren eigenlijk. Nu zie ik ze eigenlijk niet meer, dus mss gaat het voorbij smile.
Maris1976
Maris1976 nov 5 '08
Herkenning!!!!! Als kind en puber had ik ze ook en kon er echt van genieten, alsof ik voor het slapen gaan een film keek in het donker.
Nooit zo bij stilgestaan toendertijd.

Liefs Maris
gast
gast nov 5 '08
Volgens mij heeft iedereen dit in meer of mindere mate. Fysiologisch fenomeen denk ik. Mensen met migraine hebben het ook over flitsen voor ze een aanval krijgen. Ook mensen met epilepsie ervaren dit ook in bepaalde gevallen. Het heeft dus wel met onze hersenen te maken, hoe die de inkomende electrische prikkels vertaald.
Renco
Renco nov 5 '08
Hey hey

Ik herken dit ook aardig goed, dit heb ik eiglijk altijd wanneer ik mezelf erop focus, of nou donker is of licht. En bij mij zijn ze alle kleure die je maar kunt bedenken

Renco
Beschermengel
Beschermengel nov 5 '08


Het zouden ook energieen kunnen zijn van vanjezelf die je ziet,

als ik naast iemand lig en het is donker zie ik geregeld kleuren uit zijn lijf komen soms stippen maar kan ook zo groot zijn als een ballon. Dat zijn de chakra's die je dan ziet, de stippen denk ik dan ook alleen in kleinere vorm.

Overdag zie ik het ook maar dan iets minder fel, als ik alleen ben zie ik ook kleuren in de lucht, van wie die zijn weet ik niet, misschien van entiteiten.

Mijn hond had laatst een ontsteking bij zijn buik, ik ging kijken en ja hoor er kwam steeds fuil rood uit zijn lijfje dus nu weet ik als ik rood zie bij mens of dier dat er wellicht een ontsteking kan zijn en zo heeft iedere kleur wel een betekenis.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki