Loading...
nl

Wie wint?

gast
gast nov 4 '08
Wie zal er gaan winnen; de spirituele Barack Obama of de rationalist McCaine?

Ik stem al sinds 2002 niet meer zelf. Voor mij is het allemaal één pot nat. Toch ben ik benieuwd wie de Amerikanen gaan kiezen.
Delen:
Lena
Lena nov 4 '08
smilegevoel en verstand he?
maar ben het met je eens politiek crazy
toch staan er wel degelijk belangen op het spel,ik hoop dat obama wint voor de veranderingen in deze wereld.
gast
gast nov 4 '08
Maar moet die verandering niet in ons zelf plaats vinden i.p.v. dit af te laten hangen van een regeringsleider?
Maris1976
Maris1976 nov 4 '08
ik hoop dat Obama wint, al is het alleen maar om zijn mooie kop
gast
gast nov 4 '08
Ja, en die stem......
Lena
Lena nov 4 '08
Origineel bericht van: gast
Maar moet die verandering niet in ons zelf plaats vinden i.p.v. dit af te laten hangen van een regeringsleider?

;)een goed voorbeeld doet goed volgen
gast
gast nov 4 '08
Ja dat is ook wel weer zo laugh
NiN
NiN nov 4 '08
Obama wint denk ik...

Oprah is voor Obama en heel Amerika is zon beetje voor Oprah...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Spirituele obama? Hij is voor de doodstraf, geen sex voor het huwelijk, en allerlei andere klassieke rolpatronen. Ik denk wel dat hij gaat winnen.
gast
gast nov 4 '08
Hé Nims, hij speelt het spelletje gewoon goed wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Ik ben ook voor Obama hoor smile. Van mij mag hij winnen. Ik had wel liever Oprah gehad, maar wie weet wordt dat de volgende wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
De Amerikaanse omroep MSNBC heeft uit de exit-polls de conclusie getrokken dat vooral vrouwelijke kiezers er verantwoordelijk voor zijn dat Obama zich de nieuwe president van de Verenigde Staten mag noemen.

Obama kreeg maar liefst 55 procent van de vrouwelijke stemmers achter zich. McCain moest het doen met 43 procent. Vrouwen maakten voor ongeveer 53 procent van de kiezer uit.

Volgens de exit-polls stemde 95 procent van de Afro-Amerikaanse mannen en 96 procent van de Afro-Amerikaanse vrouwen voor Obama. Blanken daarentegen stemden overwegend voor de Republikein McCain. Toch heeft nog zo’n 46 procent van de blanke vrouwen voor Obama gestemd. 41 Procent van de blanke vrouwelijke kiezers stemde op McCain.
Harbringer
Harbringer nov 5 '08
Ik weet het niet, ik vertrouw obama gewoon niet zo... als ik naar mijn gevoel luister.
Ayasha
Ayasha nov 5 '08
NiMS hij wil de straf behouden maar wel beperken (enkel als het gehele volk er naar eist, ik vermoed dat het dan gaat om zoals bv in Belgie Dutroux. Dat die de doodstraf zou krijgen) . winkMcCain daarintegen wil de regels die doodstraf kunnen voorkomen nog meer inperken waardoor de veroordeelde zelfs niet meer in hoger beroep kan gaan tegen die straf. Ik weet wel voor wie ik zou kiezen..

Bovendien wil hij wel abortus legaal maken.

Obama heeft voor mij terecht gewonnen. Ik vraag me alleen af hoe lang hij president gaat zijn voordat hij met een kogel door het hoofd afgevoerd word.
Sephora
Sephora nov 5 '08
Origineel bericht van: Kath

Obama heeft voor mij terecht gewonnen. Ik vraag me alleen af hoe lang hij president gaat zijn voordat hij met een kogel door het hoofd afgevoerd word.

Dat vraag ik me dus ook af...
Obama lijkt me een betere keus dan McCain, maar dan nog; het blijft toch Amerika he wink
nikskeuh
nikskeuh nov 5 '08
Racisme om huidskleur is toch iets geks, niet?!

Veel blanke vrouwen kopen huidzalfjes om er bruiner uit te zien, zonnebank, noem maar op.

Wist je dat er ook zwarte vrouwen zijn die dit soort zalfjes/lotions gebruiken om een blankere huid te krijgen?

We zijn ten slotte toch nog altijd mensen, waarom zijn we dan nog steeds zo racistisch ingesteld?
Zit macht er voor iets tussen?

Voor de rest heb ik niet echt een mening van Amerika of de verkiezingen...
proost
proost nov 5 '08
Na het (profetische) "I had a dream" van Martin Luther King zie ik de verkiezing van Barack Obama tot president als het resultaat daarvan.
Vanuit mijn vredeswens voor moeder aarde maak ik me wel zorgen hoe hij het zal gaan doen als leider van de NAVO en in de Veiligheidsraad van de VN.
inneke
inneke nov 5 '08
Het is sowieso een historische gebeurtenis dat een zwarte man verkozen is! En voor wat voor 'n opgave staat hij na Bush!!!!
Maris1976
Maris1976 nov 5 '08
Ik vind het echt een verfrissing, nu afwachten wat ie gaat doen en of het geen loze woorden zijn.
Soulmate
Soulmate nov 5 '08
goed dat obama gewonnen heeft, wordt de andere kant ook een keer erkend. inderdaad te hopen dat ie mag blijven, want de haat tegen ander gekleurden is nog niet weg daarmee. maar er is in ieder geval eens een keer een doorbraak in deze. fijn voor de aanhangers van obama, een dubbele winst voor ze denk ik.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420