Loading...
nl

Met de billen bloot

Helma
Helma nov 1 '08
Mensen,

De afgelopen uren ben ik me rot geschrokken. Ik moet met de billen bloot, want ik wil weten of dit nu mijn karma is.

In 1986 ontmoette ik een leuke jongen. Na een jaar verloofden wij, en werkten aan onze uitzet, zoals dat toen nog hier en daar gebruikelijk was. De relatie was op zich niet gelijkwaardig, we sloten niet echt aan. Toch hield ik van hem.

Toen ik van werkkring veranderde, ontmoette ik de vader van mijn kinderen. We waren gewoon collega's, totdat zíjn verloving uitraakte. Hij kwam bij mij aan de kassa toen het lunchpauze was (we werkten allebei bij een supermarkt) en hij vroeg: wil je nog een verlovingsring kopen? En zo ontstond daar iets merkwaardigs. Ik riep op een avond: wie komt er vanavond bij mij koffie drinken? En alleen mijn collega zei ja.

Het was toen inmiddels eind 1988, ik was 22 jaar, als ik het goed heb. Er ontstond een rare situatie wat niets met liefde te maken had. Mijn collega zette me toch wat onder druk, om toch maar eens te gaan kiezen, want hij wilde wel weten waar hij aan toe was. Enfin, ik maakte het uit met mijn verloofde. Ik deed iets vaag over mijn collega, maar weet wel dat mijn verloofde ontroostbaar was, en wel iets vermoedde wat er aan de hand was.

Een maand later had ik een relatie met mijn collega, we woonden na drie maanden samen en trouwden een jaar later. Dit huwelijk bleek al na drie maanden een foute keuze te zijn. In stilte kreeg ik al gauw spijt, dat ik deze keus gemaakt had, maar heb dit altijd voor me weten te houden.

Gek, dat dit nu allemaal terugkomt in mijn geheugen. Is dit nu karma? Ben ik nu gewoon geen haar beter? Wat is dit!
Delen:
NiN
NiN nov 1 '08
Of dit karma is, geen idee eigenlijk. Is karma niet iets dat opnieuw gedaan moet worden en vooral op de juiste manier in een volgend leven?

Ik zou na het lezen van dit verhaal van jou bijna willen zeggen, men zaait wat men oogst.

Ongeveer hetzelfde als waar jij nu doorheen gaat heb jij een ander ook *aangedaan*.

Of jij hierdoor geen haar beter bent,kan ik niet over oordelen.

Bijzonder is wel dat dit juist nu terugkomt in je geheugen.

inneke
inneke nov 1 '08
Dit is gewoon een 'les' in je leven Phoenix. Zoek het niet in concepten. Het belangrijkste nu is dat je geleerd hebt dat je op JEZELF mag vertrouwen en niet je hele ziel en zaligheid moet verkopen omdat iemand zegt van je te houden.

Geen haar beter?...dan wie? Dit zijn gewoon moeilijke zaken in het leven. Niets kan ons zo confronteren met onze pijn, kwetsuren...als relaties. We zijn allemaal 'lerende' in het liefhebben.

Ik denk echt dat je de concepten los mag laten Phoenix, maar gewoon voelen wat het voor jou betekent.
Helma
Helma nov 2 '08
Oke. Misschien is dat wel het verstandigste op dit moment. Loslaten dus, van de hele bende. Goed idee.

Welterusten., en fijn dat je meedenkt, jij ook Nin.
Nymira
Nymira nov 2 '08
mooi gezegd, Inneke....

zie het niet als 'straf of gevolg' van iets wat je overkomt maar als kans om te groeien..en jezelf nu te geven wat je in de ander zocht..niet meer in de schaduw te staan maar zelf die mooie grote boom te worden...soms maken we grotere sprongen als we op onzelf worden teruggeworpen dan dat we 'gelukkig' samenzijn, ook al voel je je nu eerst zwaar klote...sterkte. Nymira.
Helma
Helma nov 2 '08
Wijze woorden, Nymira!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki