Loading...
nl

Een fantasievol verhaaltje

silke
silke nov 1 '08
Het spetterende avontuur van Dr. Wortol.

Een verhaal met fantasie waar ik erg van hou. Zeer ruimdenkend en toch tof om te lezen.

In een pas gestreken hemd en vers geblonken en ingevette schoenen ging doctor wortel op
stap in paddestoelenland. Al kerstballend rolde hij voorbij duizenden kabouters die hem
uitwuifden en hem dakpannen van hun paddestoelenhuisje aanboden. Deze magische
lekkernij gleed op gouden ski's zijn slokdarm binnen en vervulde zijn lichaam van wolken,
sneeuw, zon en vleugels tegelijk. Jaaaaaargh... Doctor wortel zijn buik schudde alle kanten
uit, hief hem op en vloog steeds hoger, steeds verder weg, terwijl de rest van zijn lichaam
levenloos leefde. Hij vloog zes keer rond de purperen zon, waarbij debiele gele mussen zijn
haar vasthielden zodat de achteruitlopende tijger zich er niet in zou kunnen verschuilen. Alle
miljarden sterren van het heelal kwamen in razende vaart op hem af en slingerden hem terug
naar de aarde, waar hij onzacht neerkwam in het zuchtende, vochtige gras.
Met alle kracht die er nog over is in mijn lichaam, open ik mijn ogen. Ik lig ergens in een
grasveldje. De zon brandt genadeloos op mijn smoelwerk. Mijn keel is zo droog als een
Britse mop. En ik heb het gevoel dat mijn hersenen honderd keer groter zijn dan mijn hoofd,
waardoor mijn schedel ieder moment kan gaan barsten. Bwulaaaa... Waar ben ik eigenlijk?


Silke
Delen:
Renco
Renco nov 1 '08
Hey

Heel appart, maar toch mooi verhaaltje.
Ik kon er niet helemaal uit ophalen waar het over ging, maar had toch wel een idee. Appart

Renco
NiN
NiN nov 1 '08
Ik denk dat het moraal van het verhaaltje is:

Neem niks aan van kabouters tongue
Renco
Renco nov 1 '08
haha,

meer heb ik niet te seggen.

Renco
gast
gast nov 1 '08
Wat die paddestoelendakpannetjes al niet voor uitwerking hebben zeg laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki