Loading...
nl

Stijve spieren

Renco
Renco okt 30 '08
Hey hey allemaal,

Al sinds lange tijd heb ik last van een stijve kuit. Ik heb zelf geen idee waar het vandaan komt.

Het vreemde hieraan vind ik dat het altijd snacht's optreed wanneer ik lig te slapen. Dan wordt ik wakker en wordt mijn kuit kei en kei hard en begint tot bijna schreeuwen pijn te doen. De hardheid is na 1 minut wel weer weg, maar de pijn blijft tot dagen erna doorgaan. Er zit totaal geen ritme in hoe vaak dit per maand, of week voorkomt, gewoon zo af en toe komt het weer op,

Misschien is er hier iemand dit dit herkent?? of er iets tegen weet?

Renco
Delen:
Lena
Lena okt 30 '08
het is in ieder geval een kramp
doe je veel aan sport?
google is op kramp in de kuit smile

wat kan helpen is je tenen van je voet naar je toetrekken
Renco
Renco okt 30 '08
Hey lena,

Ik weet haast zelf zekers dat dit geen kramp is.
Ik doe zelf aan zwemmen en heb toch wel eens kramp in mijn voet. Deze pijn die hierbij ontstaat is haast te verwaarlozen met wat ik in mijn kuit heb.

Maar toch bedankt voor je reactie

Renco
Lena
Lena okt 30 '08
misschien toch een overbelasting smile
Renco
Renco okt 30 '08
Hey,

Tja het zou kunnen overbelasting, alleen ik weet dan niet hoe zwak dit dan is, want veel uitvoeren doe ik eiglijk niet, als ik eerlijk moet zijn. Ik loop wel de hele dag rond, maar dat moet toch normaal zijn?? of niet?
En dan nog iets raars, het is meestal 1 bepaalde been, in iedergeval 9 op de 10 keer.

Renco
Stardust
Stardust okt 30 '08
Kramp in de nacht kan ontstaan door een slechte doorbloeding.
Ga ermee naar een arts en laat je aderen controleren.
Verder kan Calcium iets helpen om de zuren te neutraliseren die opgebouwd worden bij overbelasting, maar die is zelden eenzijdig.
Verder kun je eens proberen om het voeteneinde iets op te hogen of je lattenbodem wat omhoog te zetten. Daarmee vloeit het teveel aan bloed uit de benen.
Sommigen hebben baat bij een stuk zeep in de buurt van hun benen. Ik meen dat het suggestie is en alleen voeding heeft aan het verhaal van zuren en basen.

D3 en Calcium beiden innemen, meestal zit dat al in zo een preparaat (Kruidvat).
Koper is een middel tegen kramp in homeopathische vorm. Ik heb er nooit succes mee gehad overigens.
Het kan een symptoom zijn van verkrampt in het leven staan.
Is het het rechterbeen dan is het je bewuste kant en wilskant.
Is het links dan is er een onbewuste oorzaak. Mensen met nare ervaringen kunnen psychosomatisch koppelen, dat heet lichaams geheugen.

Het is belangrijk dat je voldoende beweegt, want teveel zitten veroorzaakt ook verkramping door slechte doorbloeding.
Spataderen en defekte kleppen in de benen (vooral bij vrouwen) is een oorzaak van kramp.
Wisselbaden helpen soms. Warm en koud dus, waarmee het doorbloeden wordt gestimuleerd.

Kuitkramp kan een symptoom zijn voor verdrongen agressie.
Renco
Renco okt 30 '08
Hey,

Bedankt voor deze reactie, denk dat ik hier wel wat verder mee ken komen. En ja het is meestal mijn rechter been die verkampt.
Met vitamine en andere tabletten slikken voor exctra stoffen binnen krijg doe ik niet aan. Ik eet normaal en volgens mij gezond. De laatste keer dat ik aan vitamine ging werd ik een week ziek door de "krengen".

Renco

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki