Loading...
nl

Hoe kan ik mijn broer helpen?

Maris1976
Maris1976 okt 30 '08
Mijn broer heeft maandag te horen gekregen dat zijn grote liefde verdronken is in bad, ze had een epileptische aanval gehad en verdronken. Haar vader heeft haar gevonden...gruwelijk gewoon.
Hij was 2 jaar "samen" met haar, maar ze maakten elkaar kapot, ze sleurden elkaar naar de afgrond, mijn broer heeft een aantal zelfmoordpogingen ondernomen waar zij eens is bij geweest.

Het was geen gezonde relatie en ze had ook altijd andere relaties tijdens hem, en hij pikte alles totdat hij deze maand het licht zag en haar op afstand hield...halleluja dachten wij, maar zijn gevoel was nog steeds bij haar.
Maar hij was op de goede weg.
Maandag ook nogeens te horen gekregen dat zij als enige in het bedrijf (ze waren ook collega's) de zak had gekregen en weg moest.
Reden voor een feestje, mijn moeder klaarde helemaal op. smile

S'avonds is ze gestorven.
Mijn broer voelt zich schuldig en is helemaal kapot van verdriet, hij hoeft maar een klein klapje te hebben en hij zit aan de afgrond weer. We maken ons dan ook altijd zorgen om hem, maar nu heeft hij dus te horen gekregen dat onze moeder ongeneeslijk ziek is en zijn grote liefde is dood.

Wat kan ik doen of zeggen om hem hierbij te steunen?
Hij is een binnenvetter en praat met niemand, hij kropt alles op.
Dit is ook teveel voor hem om te bevatten. Voor wie niet.

Liefs Maris
Delen:
Lena
Lena okt 30 '08
Maris het moet voor jou al helemaal niet makkelijk zijn,er gebeurd zoveel...
Gewoon er voor hem zijn, je liefde en aandacht...
Maris1976
Maris1976 okt 30 '08
Er gebeurd idd veel nu, zo leef je peacefull op zoek naar je zelf, helemaal op mijn eigen tempo, nu word ik geleefd, in een roes weliswaar en ik heb er geen controle meer over. Het lijkt wel een fucking bevalling.
Wat ik zelf zo jammer vind is dat ik eindelijk een beetje rust had en ik helemaal happy was met mezelf, omdat ik mijn eigen leven zelf mocht leiden.

Voor mijn broer is dit natuurlijk enorm treurig, hij zoekt geen steun en dat is het verschil met mij, ik sta niet alleen, ik zoek en hij wil het alleen doen.
NiN
NiN nov 1 '08
Jees Maris,

T gaat niet bepaald over rozen op het moment binnen jouw familie.

Slechte dingen komen nooit alleen, zo blijkt wel weer.

Zo is het indd haast onmogelijk voor jou om de rust in jezelf te laten leven.

Ik wens je veel inzicht!
Lena
Lena nov 1 '08
maar hij weet dat je er bent maris,dus als hij contact wil kan dat altijd en ben je er voor hem smile
Maris1976
Maris1976 nov 2 '08
Ja dat klopt Lena, ik ga mezelf ook niet opdringen natuurlijk.
En hij ook nog volwassen genoeg om het aan te geven.

Bedankt voor de tips

Maris

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki