Loading...
nl

De periode van zelf-verkenning is aangebroken

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
De afgelopen paar weken merk ik dat veel mensen in mijn omgeving (en ook ikzelf) ineens in zichzelf aan het graven zijn om te ontdekken wie ze zijn en wat ze willen. Vaak is er een aanleiding aan te wijzen die dit process in gang zet.

Ik heb sterk het gevoel dat dit hoort bij de overgang naar nieuwe tijd en dat we uiteindelijk dichter bij onszelf terecht aan het komen. Mijn gevoel is dat het afbreken van het huidige economische systeem een belangrijke uitting van deze eigen verandering is. Het leven draait niet meer om materie (geld) maar vooral om het zelf. Wat zijn dingen nog echt waard? Wie wil ik zijn? Waar wil ik heen?

Allemaal vragen die op dit moment voor veel mensen enorm belangrijk geworden zijn.
Delen:
Maris1976
Maris1976 okt 30 '08
Toevallig, ik ben daar ook mee bezig en zie inderdaad ook mensen die interesse hebben in zichzelf.
Leuk dat je dit schrijft smile
Renco
Renco okt 30 '08
Hey hey

Met dit onderwerp heb ik me zelf ook een lange tijd bezig gehouden. Gevraagd en gezocht maar nooit echt antwoorden gevonden. Dus ik heb het zelf een beetje opgegeven, al blijf ik wel rondkijken

Renco
Lena
Lena okt 30 '08
had je al vragen gesteld waarop je antwoord zocht?
hoewel niet alles te beantwoorden is misschien?
gast
gast okt 30 '08
Of dat het antwoord anders is dan je dacht en het over het hoofd gezien hebt.
Renco
Renco okt 30 '08
Hey

Eiglijk ben ik gewoon begonnen zonder vragen en gewoon gaan zoeken, geen idee waar moeten beginnen en dingen gehoord van vrienden hoe mijn ziel was. Vele dingen kwamen wel dingen kwamen wel naar boven alleen niet alles. Vandaar het begonnen met zoeken.

Al ik aan mensen vroeg hoe iets was waren ze meestal kortaf en zeiden dat het zou komen en probeer het in jezelf te vinden.
Nou ben ik zelf ongelofelijk slecht in mediteren en vliegen mijn gedachten van hot naar her, dus daar kwam ook niet echt iets uit.

Nou heb ik wel meer over mijzelf ontdekt, maar eiglijk nog niet waar je naar hoopte, maar de tijd zal het leren, zo denk ik nu.

Renco
Lena
Lena okt 30 '08
Origineel bericht van: Renco
Hey

Eiglijk ben ik gewoon begonnen zonder vragen en gewoon gaan zoeken, geen idee waar moeten beginnen en dingen gehoord van vrienden hoe mijn ziel was. Vele dingen kwamen wel dingen kwamen wel naar boven alleen niet alles. Vandaar het begonnen met zoeken.

Al ik aan mensen vroeg hoe iets was waren ze meestal kortaf en zeiden dat het zou komen en probeer het in jezelf te vinden.
Nou ben ik zelf ongelofelijk slecht in mediteren en vliegen mijn gedachten van hot naar her, dus daar kwam ook niet echt iets uit.

Nou heb ik wel meer over mijzelf ontdekt, maar eiglijk nog niet waar je naar hoopte, maar de tijd zal het leren, zo denk ik nu.

Renco


gewoon lekker doorgaan en af en toe ook loslaten,zie het maar als een groeiproces voor jou
maar heel herkenbaar wat je schrijft,soms kan ik niet wachten en ben te ongeduldig,maar ja zo werkt het nu eenmaal niet
maar gelukkig kom je mensen tegen die jou wel een stapje verder kunnen helpen,gewoon door wat ze schrijven of zeggen
bij mij kost het bevatten altijd wat langer...... smile
Renco
Renco okt 30 '08
Hey,

Nou moet ik er eiglijk nog aan toevoegen dat dit al bijna een half jaar weer voor mij stilstaat. Ik ben nu meer emotioneel met mezelf in de knoei.

Renco
nikskeuh
nikskeuh okt 30 '08
Tgaat ook traag eh.
stapje voor stapje,
als alles in een keer op je afkwam zal je misschien de verkeerde dingen doen of het niet echt kunnen verwerken.
Allez dat denk ik toch, tis nu al soms teveel ineens.
Renco
Renco okt 31 '08
Hey,

Nee daar heb je gelijk in, als alles ineens zou komen is er ten eerste ook geen lol meer aan. Je heb hiervoor eigelijk heel je leven de tijd, dus heb er nog wel even voor.

Renco
silke
silke nov 1 '08
Ik ben heel erg bezig geweest met deze zoektocht.
Wat doe ik hier? waarom ben ik hier? hoor ik hier wel thuis?
Nu heb ik min of meer geleerd dat alles met een reden is. En hoe je het draaid of keert de puzzelstukken zullen na verloop van tijd op hun plaats terecht komen. Alleen twijfel ik maar altijd als ik keuzes moet maken of dat wel de juiste zijn... Hoewel, welke beslissingen ik ook maak wordt er altijd iets uit voortgebracht.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki