Loading...
nl

Herkennen tweelingzielen elkaar direct?

Helma
Helma okt 29 '08
(Nims,

is het niet zo dat tweelingzielen elkaar vanaf het eerste moment herkennen?)

Excuses voor het off-topic gaan: ik probeerde te reageren vanuit mijn ratio. Ik zal deze vraag verplaatsen naar een onderwerp over tweelingzielen.

Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Hallo Hidden wings,

Ik heb het maar even voor je verplaatst wink.

Het antwoord op je vraag is Nee, niet altijd. Er is altijd wel een moment van herkenning en je goed bij elkaar voelen, ja dat wel. Maar vaak weten ze niet eens dat het een tweelingziel-herkenning is. Het heeft vooral te maken met waar je in je eigen ontwikkeling staat en ook weet hebt van het idee tweelingzielen. Uiteindelijk is een tweelingziel ook maar een etiket voor een aantal overeenkomstige eigenschappen. Dus hoewel iedereen die kenmerken kan voelen / beleven en meemaken, is ieder vrij om zich er ook voor af te sluiten.

Zo heb ik bijvoorbeeld met mijn tweelingziel een veel dieper gevoel vanuit mijn kant, dan dat ze naar mij toe laat zien. Ik weet dat die bij haar wel is, maar het is voor ons belangrijk om dit wat terughoudender vanuit haar kant / haar leven, te beleven.

Vergeet niet dat tweelingzielen vooral twee zielen zijn, die dus alleen maar een zielenband hebben. Het is aan ieder van hen, om te bepalen hoe men hiermee moet omgaan. Er zijn veel aardse dingen die dat bepalen. Zolang we dus met twee benen op deze aarde rondlopen, is er geen goede basis te vinden voor enkel en alleen een zielen-relatie.
gast
gast okt 29 '08
Hoeveel tweelingzielen kan één mens hebben eigenlijk?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Eén. Niet meer en niet minder. Verwar het gevoel met een tweelingziel dan ook niet met iemand uit je zielengroep. Dat gevoel is ook heel sterk (ik heb er al een paar ontmoet uit mijn groep), maar de tweelingziel steekt er met kop en schouders bovenuit.
Maris1976
Maris1976 nov 5 '08


Quote:

Zelf geloof ik verder niet echt in tweelingszielen.
Een ontmoeting met een zielsdeel kan heftig zijn, je herkent jezelf in die ander als het ware.
Sommige heb je de pest aan en andere heb je graag, maar dit is slechts een weerspiegeling van de dualiteit.
Het kan ook liggen aan de "rollen" die je had naar elkaar toe in vorige levens.


Hoe herken ik een tweelingziel?
nikskeuh
nikskeuh nov 6 '08
Je weet het gewoon na een tijdje.
Echt een herkenning van "jezelf".
Het is hetzelfde maar ook weer anders, het vult aan.
Moeilijk te omschrijven eigenlijk.
Voor mij heel erg herkenning eerst, leuk praten, maar het is zo'n weerspiegeling dat ruzies ook niet uitgesloten zijn.

Voor mij is dit een zielsdeel van de zovelen en niet een tweelingsziel!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '08
Ik merk het vooral aan wat je voelt wanneer je niet bij elkaar bent, en toch altijd contact heb. Altijd weten of het goed gaat met de ander, en er ook altijd voor de ander zijn.
Soulmate
Soulmate nov 7 '08
Is een Engel in staat om met mensen de liefde te ervaren? ik heb ook mijn zielemaat ontmoet, maar ik voel zoveel verzet, dat het bijna niet mogelijk is om een relatie aan te gaan. Engelen vergeven te snel en te veel, hierdoor krijgt misschien de ander ook geen ruimte? ik vind het heel moeilijk om te snappen wat je doet als Engel om de persoon waarvan je weet dat die de ware is, aan je te binden. Engel is waarheid. Mensen vertrouwen echte waarheid niet en ware liefde maakt heel veel angst los.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 7 '08
Origineel bericht van: Soulmate
Is een Engel in staat om met mensen de liefde te ervaren?

Jazeker is een engel in staat om liefde te ervaren. Het is een gevoel van verbinding en verbondenheid dat voor de engel als liefde aanvoelt.
Origineel bericht van: Soulmate

ik heb ook mijn zielemaat ontmoet, maar ik voel zoveel verzet, dat het bijna niet mogelijk is om een relatie aan te gaan.

Op wat voor manier voel je verzet, als ik vragen mag?

Vergeet niet, dat liefde van twee kanten moet komen, en zeker als het je tweelingziel is, dan is hij dus ook een Engelmens. Dit betekend dus, dat als hij dit nog niet ontdekt heeft, hij dit eerst nog moet ontdekken voordat jullie evenzover ge-evolueerd zijn. Dat is wel iets waar je hem bij kunt helpen, alleen staat dit groeipad wel een gezonde relatie in de weg.

Het is alsof de arts iets met zijn patient krijgt. Er ontstaat een afhankelijkheids-relatie terwijl in een relatie er juist onafhankelijkheid zou moeten zijn.
Origineel bericht van: Soulmate

Engelen vergeven te snel en te veel, hierdoor krijgt misschien de ander ook geen ruimte? ik vind het heel moeilijk om te snappen wat je doet als Engel om de persoon waarvan je weet dat die de ware is, aan je te binden.

Helaas werkt het niet zo. Je kan niemand aan je binden, ook al weet je dat die de ware is. Het gaat erom dat de ander zich ook beseft dat jullie de ware zijn.

Het enige wat je kunt doen is aan de zijkant lijdzaam toe te kijken en er voor de ander te zijn, wanneer deze je nodig heeft.

Probeer niet krampachtig iemand aan je te binden, want dan stoot je ze alleen maar verder af. Behandel diegene zoals je zelf ook behandeld zou willen worden, want tenslotte is hij gelijk aan jou wink.
Origineel bericht van: Soulmate

Engel is waarheid. Mensen vertrouwen echte waarheid niet en ware liefde maakt heel veel angst los.

Kijk uit dat je niet in je eigen dogma's trapt. Een Engelsmens kan soms ook iets teveel naar zijn super-ego luisteren wink.
Soulmate
Soulmate nov 7 '08
hoi Nimms, thanks, wijze antwoorden. heb nog nooit echte liefde ervaren en dus is dat voor mij nieuw....ik probeer dan te putten uit ervaring en misschien te veel willen verklaren, wat niet altijd gaat. ik heb voor mijzelf niet het superego gevoel. totaal niet eigenlijk. dat ontbreekt misschien wel aan mij? ik ptobeer altijd alles van 2 kanten te zien en heb eerder te weinig zelfvertrouwen, dan te veel, op dat gebied dan. heb nooit gesnapt hoe het werkte eigenlijk....
Lena
Lena nov 7 '08
soulmate,weet niet of je hier iets aan hebt,maar het is ook informatie over....


http://inchata.eu/cmsb/content/view/210/2/

wat ik heel mooi omschreven vind is deze uitspraak smile

"En wanneer een van hen zijn andere helft zal ontmoeten, de werkelijke helft van zichzelf, is het paar verloren in een verbazing van liefde en vriendschap en intimiteit en men zal niet meer uit elkaars zicht verdwijnen, zelfs niet voor een moment. "Plato
proost
proost nov 7 '08
Is een 'tweelingziel' hetzelfde als "twee zielen, één gedachte" zonder dat daar een aanleiding voor is?
Heeft een Siamese tweeling niet een 'tweelingziel'? Ze moeten toch wel?
admin
admin nov 7 '08
Nims pm
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '08
Origineel bericht van: proost
Is een 'tweelingziel' hetzelfde als "twee zielen, één gedachte" zonder dat daar een aanleiding voor is?
Heeft een Siamese tweeling niet een 'tweelingziel'? Ze moeten toch wel?

Nee en nee smile.

Het hebben van dezelfde gedacht is "gewoon" telekinese.

Een siamese tweeling deelt alleen hetzelfde lichaam, maar zijn vaak nog erg verschillend. Een tweelingziel zou je als een opgesplitste ziel in 2 helften kunnen beschouwen die perfect op elkaar passen, maar door de "beperkte" mens inhoud, niet samen zijn, omdat het daar niet in past.
Lena
Lena nov 8 '08
heb nog even verder gezocht smile
bij informatie en kennis op pag.3 is er ook een topic over
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '08
Heb je mss een linkje naar dat topic?
Lena
Lena nov 8 '08
het werkt cool
proost
proost nov 8 '08
Er staat dat tweelingzielen complementair zijn, wat ik niet geloof, want dan was de androgyne mens niet de voorloper van de man en de vrouw en is de term 'tweelingziel' een verzamelterm om interessant te doen met verliefdheid, empathie, anima/animus.
De yin/yang, anima/animus is complementair zoals het yin/yang-symbool.
Een polaire man-vrouw-relatie is als een magneet, met noord -en zuidpool, intern materiëel, stoffelijk/sociaal, verbonden en extern zijn krachtlijnen, de aura, met ijzervijlsel te zien.
Op aarde lopen meridianen van de noordpool naar de zuidpool, ook een polaire eenheid, met een magneet ontdek je de richting van de krachtlijnen, gebruikt als je de weg op aarde kwijt bent.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '08
Hey proost. Ik heb het drie keer gelezen maar ik begrijp echt niet wat hier staat. Zou je het wat simpeler voor mij willen uitleggen?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki