Loading...
nl

Hoe krijg ik het voor elkaar……………….

Thomas A
Thomas A okt 29 '08



Mijn hele wereld staat ondersteboven. Had eigenlijk alles behoorlijk op de rit en wist waar ik mee bezig was…..dacht ik. Denken is geen weten; goed voelen en waarnemen wel!

Ik heb al een hele tijd (9 maanden) een heel lieve vriendin. Ze neemt ook op dit forum deel. We wonen niet samen, maar ‘latten’. Hierbij is er over en weer veel ruimte voor onze eigen levens en daar is om meerdere redenen ook behoefte aan. Naast een paar vrienden heb ik ook een paar vriendinnen waar ik regelmatig contact mee heb. Een van die vriendinnen – Stokstaartje – (in onze vriendenkring heeft bijna iedereen een dieren bijnaam en zo ben ik Wolfje) was afgelopen donderavond bij mij op visite. Het werd later en………… Op een gegeven moment spreekt ze haar liefde voor mij naar mij uit en zei erbij dat ze al vanaf de eerste ontmoeting smoor verliefd op me is. Nog geen tel later zat ik naast haar en sloeg mijn armen om haar heen en liet niet meer los…………een grote tranenwaterval uit 4 ogen was het gevolg! Het gevoel en de energie dat los kwam, was vele malen sterker dan ik. Zeldzaam, want doorgaans ben ik erg sterk en weet ik waar mijn plek is. Uren hebben we zo gezeten, zonder dat er verder ook maar iets gebeurde.

Ze vertelde dat ze er al tijden mee zat, maar ze liet nooit ook maar iets van haar gevoel voor mij merken. Ook niet toen zij een week naar de Keutenberg in zuid-Limburg kwam onlangs. Ze had het met een dierbare overleg gepleegd, wat te doen in zo een situatie en deze gaf haar het advies om het gewoon uit te spreken en maar te zien wat mijn reactie zou zijn. Hoe heftig kan zoiets zijn……………..!!!!! Er was geen houden meer aan……………
Vanaf dat moment staat mijn wereld op z’n kop. Enerzijds de euforie van deze aanraking met iemand op wie ik zo aansluit en anderzijds het verdriet dat ik de ander doe die hier alles behalve om gevraagd heeft. Als een stuiterbal laveer ik tussen allerlei gevoelens in. Dan weer blijheid, dan weer pijn en ook een diep gevoel van schaamte naar mijn vriendin. Om vanuit het hoofd keuzes te gaan maken, is voor mij in een situatie als deze ondenkbaar. De dingen anders brengen als dat ze zijn al evenmin. Verdriet en blijheid wisselen elkaar doorlopend af.

Ik moest de afgelopen dagen denken aan het gedicht van Kahlil Gibran – “Als de liefde je wenkt” – maar kan het ietsje minder dan misschien. Zo is het niet echt erg leuk. Hier word ik wel erg nederig van en bedenk me mijn grote bek die ik altijd heb, die is er even helemaal niet meer. Nog meer dan ik al deed de laatste tijd laat ik al mijn weten los. Je hebt er geen zak aan als je verscheurd achterblijft en dacht het allemaal te weten. Maar ja denken is helemaal geen weten.

Eigenlijk hoop ik hier wat zinnige reacties van jullie te lezen. Nee hoeft niet privé.

Thanks
Delen:
roosje
roosje okt 29 '08
wat hefig, je moet je verscheurd voelen.
sorry, weet er even niks 'zinnigs' op te zeggen, maar wil je veel sterkte wensen.

liefs
Thomas A
Thomas A okt 29 '08
Liefde:

Toen zei Almitra: "spreek tot ons over liefde". En hij hief zijn hoofd op en liet zijn blik over de schare gaan en zij verstomde. En met een machtige stem zei hij:
"Als de liefde je wenkt, volg haar, al zijn haar wegen nóg zo zwaar en steil. En zouden haar vleugels je willen omhullen, laat haar dan, al zou het zwaard dat verborgen zit onder haar veren je kunnen verwonden. En als ze je toefluistert, schenk haar dan je geloof, terwijl haar stem je dromen verbrijzelt zoals de noordenwind door je tuin woedt en haar maakt tot een dorre woestenij.
Want zo de liefde je kroont, ze kruisigt je ook en ofschoon ze dient voor je groei, ze zal je ook snoeien.
Zo ze opstijgt om je dorste en teerste takken te strelen die bevend trillen in de zon, zo daalt ze ook af naar je wortels en rukt hun houvast aan de aarde los.
Als korenschoven gaart ze je bijeen.
Ze dorst je tot je naakt bent.
Ze wast je tot je vrij bent van je kaf.
Ze maalt je tot je blank bent.
Ze kneedt je tot je soepel bent en wijst je dan toe aan haar heilig vuur zodat je worden zult tot heilig brood voor Gods heilig feest.
Dit alles doet de liefde, opdat je de geheimen leert kennen van je eigen hart en deel zult worden van 's levens hart.

Maar als je in je angst alléén de vrede en de zoetheid der liefde zoekt, is het beter dat je je naaktheid bedekt, haar dorsvloer verlaat en een wereld betreedt zonder seizoenen, waarin je zult lachen maar niet je volle lach en waarin je zult wenen maar niet al je tranen. De liefde geeft enkel zichzelf en put slechts uit haar eigen bron. Zij bezit niet en wil evenmin in bezit genomen worden want ze is zichzelf genoeg.
Als je liefhebt, zeg dan niet: "God is in mijn hart"; zeg liever: "ik ben in het hart van God" en tracht niet liefde's loop te bepalen, want de liefde richt, zo zij je waardig acht, haar eígen loop.
De liefde kent geen ander verlangen dan zichzelf te vervullen, maar als je wél liefhebt en verlangens koestert laat deze verlangens dan zijn:
Samen te smelten tot een snelvlietende beek die haar melodie zingt in de nacht.
De pijn te kennen van te veel tederheid.
De liefde te doorgronden, gewond te worden en vrijwillig en vreugdevol bloeden.
Bij het ochtendgloren te ontwaken met een gevleugeld hart, dankbaar voor weer een dag van liefhebben.
Te rusten op het middaguur en de vervoering der liefde te overpeinzen.
In de avond vol dankbaarheid huiswaarts te keren en in te slapen met een gebed voor je geliefde in je hart en een loflied op je lippen".

Kahlil Gibran (uit: De profeet)
Thomas A
Thomas A okt 29 '08
Dank Roosje
Beschermengel
Beschermengel okt 29 '08
Waarom zou een regel onaantastbaar moeten zijn?
Want soms is er een rede voor een heel erg nieuw beleid.
Elke regel verslijt in de loop van de tijd.
Volg de weg van je hart, alle regels ten spijt.

De wereld zit soms in een keurslijf bekneld.
Dus luister heel goed wat je hart je vertelt.
Dans ook al ben je bang dat je valt.
Draag je kans, dat is beter dan dat de kans je ontvalt.

Want de wereld verandert en wacht op jouw woord.
Laat je nooit zeggen dat is niet hoe het hoort.
Volg je hart als het wrikt

Dit is een liedje van disney films assepoester...maar vond het wel mooi om je te laten lezen.

sterkte Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Hoi Thomas,

Mijn gevoel is dat dit klinkt als een ontmoeting tussen twee tweelingzielen. De herkenning en vooral erkenning van dit feit naar elkaar toe, is iets dat dieper gaat dan ooit iemand kan beseffen. Ik kan je daarom ook niet uitleggen wat je voelt, maar begrijp precies hoe je je voelt. Toch is er een belangrijk punt dat mist in een tweelingziel relatie en dat is de dualiteit van het zijn. Je gaat zo in elkaar op dat de realiteit al snel uit het oog verloren gaat. De meeste tweelingziel relaties sneuvelen hierom. Zie het alsof je een relatie met jezelf hebt. Enorm confronterend, en enorm fantastisch.

Het enige dat ik je kan meegeven is deze sterke band niet te verwarren met liefde. Erken de band, en zie de functie die het heeft. Deze functie is, op aarde en in het hier en nu, niet hetgeen waar het om draait.

Veel sterkte voor jullie allemaal, want ik weet heel goed hoe moeilijk dit moment voor jullie moet zijn. Ik herken namelijk enorm het moment dat ik meemaakte toen ik en mijn tweelingziel uitspraken wat we voelden.
gast
gast okt 29 '08
Ik weet het niet, neem het me niet kwalijk als ik zeg dat jou verhaal niet om dezelde liefde gaat zoals de liefde in het gedicht van Kahlil Gibran. Die liefde is voor mij de grote allesomvattende liefde voor het leven en alles daarin. Die liefde is in alles te voelen en is niet gereserveerd voor 1 persoon (of 2 in jou geval)
Ik begrijp wel dat je het heel moeilijk hebt omdat je het idee hebt dat je moet kiezen omdat je verstand zegt dat je dit niet kunt maken ten opzichte van de ander. Dat is ook weer zo'n aangeleerd iets eigenlijk. Want wie heeft er ooit bepaald dat een mens monogaan is. Uit jou geschiedenis blijkt al wel duidelijk dat je dat niet bent. Niet dat je meerdere vrouwen tegelijk hebt gehad maar je hebt het nooit bij één kunnen laten. Altijd opzoek naar de bevrediging van een innerlijke leegte. Klinkt niet echt romantisch, ik ben geen gedichten schrijfster, sorrie daarvoor.
Vraag je zelf af waarom je bij de één bent en bij de ander zou willen zijn. Wat is je motivatie. Die hoef ik niet te weten, die is alleen belangrijk voor jou en misschien ook voor degene die er in mee spelen.
Ik weet wel dat de meeste mensen er moeite mee hebben de liefde te moeten delen met een ander. Het kan wel.........
Helma
Helma okt 29 '08
Lieve Thomas, lieve Raymond,

vanaf de bodem van mijn ziel kan ik je het volgende zeggen.

Ik hou van je, en als dat betekent dat ik je los moet laten, dan hoort dat bij liefde.

Helma.
Lena
Lena okt 29 '08
Thomas val even stil.....
hier
maar sterkte voor jullie beiden
Thomas A
Thomas A okt 29 '08
Ik ben blij dat ik het op het forum heb gezet, want ik sprak er tot nogtoe met niemand over. Ook blij met met toch wel heel zinnige reacties van sommigen. Het geeft mij wel weer nieuwe invalshoeken om vanuit te kunnen kijken. Zelf weet ik het af en even niet........
Stardust
Stardust okt 29 '08
Penseel-streken van de Ziel.

Liefde kent geen moraal
Liefde is niet monogaam.
Liefde is wat ze is en niemands bezit.
Ze komt en gaat en betovert of verlaat.
Geniet ervan omdat het je zo gemakkelijk kan ontvallen.
Rijpe vruchten laat je ook niet hangen aan de boom.
Waarom zou je niet waanzinnig verliefd kunnen zijn op meer vrouwen?
Houd je minder van je andere vriendin en is liefde ooit meetbaar?
De dwaasheid van het hart is een genot dat je nooit vergeten kunt. Dus ik geef Kahlil Gibran wel gelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Ik ben blij dat ik het op het forum heb gezet, want ik sprak er tot nogtoe met niemand over. Ook blij met met toch wel heel zinnige reacties van sommigen. Het geeft mij wel weer nieuwe invalshoeken om vanuit te kunnen kijken. Zelf weet ik het af en even niet........

Dat is begrijpelijk dat je het niet weet, want dit soort diepe gevoelens vallen ook niet te bevatten. Probeer toch vooral helder te blijven in je ratio, en je niet te laten lijden door je gevoel. Dit klinkt stom, maar ik weet dat het gevoel bij een tweelingziel niet meer betrouwbaar is. Bewaar dat gevoel voor veel later.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Origineel bericht van: Stardust

Waarom zou je niet waanzinnig verliefd kunnen zijn op meer vrouwen?
Houd je minder van je andere vriendin en is liefde ooit meetbaar?

Verwar je hier nu verliefdheid met een tweelingziel verbinding? Deze twee zijn totaal niet vergelijkbaar.
gast
gast okt 29 '08
Het is in deze nog helemaal niet gezegt dat het zijn tweelingziel is. Dat is een invulling van een buitenstaander. Hij kreeg volgens zijn eigen verhaal pas de behoefte haar liefde voor hem op te vullen/ te beantwoorden toen zij zich erover uitsprak.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Misschien dat hij zelf kan beantwoorden welke inzichten hij iets bij voelt, en bij welke niet? Hij heeft het inderdaad niet gezegd, maar de "symptomen" zijn wel heel erg herkenbaar, dus vandaar.
gast
gast okt 29 '08
Die symptomen zijn er vaker geweest, Nims wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 29 '08
Nee niet zo sterk als dat ze nu zijn wink. Er is er maar eentje bij wie dit kan.
Thomas A
Thomas A okt 29 '08
Geen idee wat Stokstaartje van mij is, maar een zielsverwant zal in elk geval vast wel. In elk geval lijken haar jeugd en haar verdere leven opvallend veel op die van mij. In de gesprekken die we het afgelopen jaar gehad hebben was het frappant te ontdekken dat we elkaar door te vertellen over elkaars levens en de ervaringen daarin, er zoveel dingen op hun plek begonnen te vallen en dat in een razend tempo. Maar eigenlijk boeit mij dit nu even helemaal niet en probeer ik nergens een kaartje aan te hangen.

Achteraf begin ik het wel allemaal te snappen. Er zijn best veel tekenen geweest die mij hadden kunnen doen ontwaken voor haar. Ik stond er niet voor open en dus keek ik niet goed. Er was immers iemand in mijn leven en had daar genoeg aan. Verder dan vriendschap wilde in mij niet openen. Daarnaast heb ik wel meer vriendinnen en altijd een soort op mijn hoede dat dat zuiver(e) vriendschap kan blijven en niets dubbels (of iets intiemers) gaat dragen. (beetje knullig beschreven, weet even niet anders).
Helma
Helma okt 29 '08
Je roekeloosheid in de liefde komt je nog eens flink duur te staan, beste Raymond.

Ik was niet de eerste, en je nieuwe vlam zal ook niet de laatste zijn.

Misschien is het verstandig om van meet af duidelijk te zijn, en de nieuwe partner te waarschuwen dat de manier van verhouden op een iets andere manier wordt beleefd dan de gemiddelde aardbewoner.

Ik ben vet boos, dus niet rationeel. Mocht één van de moderatoren mij hierop aan willen spreken: graag!

(leuke forum-casus, Nims :D)
admin
admin okt 29 '08
Ik heb totaal geen recht van spreken, maar ook mij maakt dit boos.
Ten eerste omdat ik persoonlijk vind dat dit bericht getuigd van geen respect naar Helma.
Hoe haal je het in je hoofd om dit zo openbaar voor iedereen te lezen op te schrijven.
ik begrijp dat je je ei kwijt wil, en daarom om advies vraagt.
Maar voorlopig Ligt Helma's ziel en zaligheid open en bloot voor de wereld.
Ik vind dit stijlloos.

Een vrouw die verliefd wordt op een man met een relatie, dat kan, maar dan heb je nog je tengels thuis te houden, klaar!

Kijk het kan iedereen overkomen dat je verliefd wordt op een ander, dat is heel normaal.
Hoe je daarmee omgaat zegt wel iets over jou en zeker over deze vrouw. Ieder richt zijn of haar leven in zoals dat voor hem het beste voelt, maar dat wil nog niet zeggen dat je als een olifant over andermans gevoelens heen kunt walsen zoals je hier doet.

Dit valt me heel erg tegen van je Thomas.
Dit had ook op een andere manier gekund.

En meer wil ik hier niet over kwijt, zonde van mijn energie.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki