de geboorte is een cyclus. in het leven en ook daarvoor draaien we steeds in een cyclus. een cyclus kent een begin, groei en afronding. de geboorte is dus het eerste begin hier op aarde, maar eigenlijk begint die geboorte al op het moment dat je ziel in een baarmoeder komt. deze cyclus ga je in en beleven, groeien en afronden door letterlijk ter wereld te komen. maar van baby, kleuter, kind tot en met volwassenheid (en dan gaat het ook nog verder), blijven cyclussen zich herhalen, dit is groei in bewustzijn en dat vraagt ook eindelijk om de cyclus af te ronden en weer naar de volgende cyclus. in principe vernieuwen we ons in elke cyclus, mits we de cyclus begrijpen, ervan gegroeid zijn en kunnen afronden, maar ook het verleden, gedane hiermee loslaten. het leuke is dat je bij iedere nieuwe cyclus een nieuwe zielsnaam krijgt. zolang je in de oude cyclus blijft hangen, zul je niet verder komen. het leven vraagt om groei, regeneratie. we komen uit de oneindigheid (het al) en via de tunnel (beperking) gaan we weer langzaam terug naar het oneindige (het al). ik krijg steeds meer doorgaves van God om dit ook steeds beter vorm te geven. Ik ga ze allemaal opschrijven in een boek, zo kan ik mijn harde schijf ook leeg maken.