Loading...
nl

Een meneer op de trap. Wat moet ik doen?

Daisy
Daisy okt 26 '08
Hallo allemaal,

Ik schrijf voor het eerst hier, omdat er vanavond iets is gebeurd, waar ik geen raad mee weet. Ik woon nu al 4 jaar met mijn man en mijn dochtertje (2,5) in ons huis. Ik heb sinds we hier wonen al het idee dat er iemand in ons huis is, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit zo sterk in geloofd als nu.

We horen vaak rare klop-geluiden. Mijn man zegt dat het gewoon de buurman is, maar het is vaak op rare plaatsen en op rare momenten. Ik betwijfel dat mijn buurman om half 12 's avonds een spijker in de muur van zijn wc slaat bijvoorbeeld. Vandaag hoorden we ook steeds weer geklop en mijn dochter merkte het op. Toen ik zei dat het de buurman was zei ze "nee hoor, dat is de meneer" alsof dat heel normaal was. Ik vroeg welke meneer ze bedoelde. "de enge meneer op de trap" was het antwoord. Na nog een heleboel open vragen (ik wilde haar niet leiden) blijkt dat er een lange meneer met zwart haar en zwarte ogen op onze trap woont. Hij gaat ook vaak naar mijn slaapkamer en hij zegt nooit iets. Hij wil mijn dochter optillen zegt ze, maar dat vindt ze eng. Hij lachtte toen hij haar nieuwe prinsessenkamer zag (sinds gisteren klaar). Ze zegt dat hij er altijd is, en hij nooit weggaat. "Hij is nu op de gang denk ik" zei ze. "Kom maar kijken, mama" Ik scheet in mijn broek! Ik zag niets, zij ook niet. Toen liep ze naar boeven en wees naar mijn slaapkamerdeur. "Kijk, daar is ie, ik doe de deur wel even open" zei ze. En ze deed het. Ze noemt hem de enge meneer, en ze zegt dat ze huilt als hij haar wil aanraken (ze huilt ook vaak in haar slaap), maar na het hele verhaal zei ze "Hij is wel lief hoor mama, maar een beetje eng."

Ik ben een vrij nuchtere meid. Er is mij ooit eens door iemand verteld dat mijn dochter een "nieuwetijdskind" is. Ik weet niet wat dat betekent. Dit vind ik wel eng. Ik geloof absoluut dat er aardgebonden geesten en zielen zijn, maar ik vind het wel echt heel eng. Wie heeft er advies voor mij?

groetjes,

Desiree
Delen:
Stardust
Stardust okt 26 '08
Waarom is iemand toch zo bang?
Uit niets blijkt dat die verschijning boosaardig is.
Weglopen en kruipen heeft weinig nut lijkt mij en ontkenning evenmin. Is het niet vruchtbaarder die onnodige angsten eens te laten varen en het verschijnsel te nemen voor wat het is?

Kinderen zien wel vaker verschijningen in hun fantasieën en staan dichter bij het onbewuste dan een volwassene.
Als ze opgroeien verdwijnen die begaafdheden vaak.
Hij wil het kind optillen, dat doet een kwaadwillige toch niet?
Ik denk eerder dat hij iemand (of iets) is die je goed gezind is.

Het enge verzin je eigenlijk zelf omdat het iets onbekends is.
De spookverhalen in de media voeden verkeerde voorstellingen.
Kinderen hebben een surplus aan energie die verschijningen mogelijk maken. Meestal zijn poltergeistverschijnselen gebonden aan een persoon en in veel gevallen een kind.

Een nieuwetijdskind is een kind met bijzondere gaven op paranormaal gebied.
admin
admin okt 26 '08
Hoi Daisy,

Wat zul jij geschrokken zijn zeg toen je dochter dat vertelde!
Jouw dochter kan dus in de geestenwereld kijken.
Nieuwetijdskinderen hebben inderdaad beter voeling met hun kunnen, gaves zal ik maar zeggen.
De meeste mensen zijn in de loop der eeuwen vergeten hoe ze dat contact konden maken, niewetijdsen kunnen dit wel.
Niets bijzonders dus eigenlijk smile
Jouw dochter is waarschijnlijk ook zeer gevoelig voor stemmingen en zal vaak ook dikwijls zeggen wat jij denkt...dat gevoel krijg ik tenminste.
Ook voelt zij jouw angst om deze man te zien, ik begrijp dat zij die angst niet deelt, ze voelt jouw angst en denkt dus dat er iets is om bang voor te zijn.
Ook al heb je dat nu pas verteld, zij voelt dat veel eerder aan, snap je?
Ze geeft zelf aan dat hij lief is en daar kun je best op vertrouwen.
Nieuwetijdsen kunnen aanvoelen of een "geest"slechte of goede energie heeft.
Ik vind het overigens waanzinning knap dat je niet meteen hebt geroepen, kind je bazelt.
Zo vele doen dat wel en hun kinderen sluiten zich of af, of denken dat ze knetter zijn, of kunnen hun verhaal niet meer kwijt en gaan dan op de verkeerde plekken antwoorden zoeken (soms).

Je kunt haar vertellen dat ze gewoon tegen deze man mag zeggen dat hij weg moet gaan als zij hem niet in de buurt wil, dat ze gewoon mag zeggen dat ze het niet fijn vind als hij haar aanraakt.
Wellicht is het zelfs nog veel beter om dat samen met haar te doen.
Wordt niet boos maar wees wel beslist en oprecht in je spreken. Goed trouwens dat je al eerder aanvoelde dat er iemand in huis is.
Je zou zelf aan hem kunnen vragen of hij je in je dromen wil bezoeken en hem dan vragen wat hij bij je dochter doet, misschien herken je hem zelfs wel.
Ze wil geen aanraking dus wellicht pakt hij energie van haar, vertel haar dat ze dat mag weigeren.
Zet haar s'avonds voor je gaat slapen nog eens extra in het licht, waarschijnlijk komt hij pas bij haar als jij slaapt.
Deze man weet beslist dat jij hem kan voelen.

Mijn gevoel zegt dat als hij lachte om haar nieuwe kamer je niets te vrezen hebt.
Het lijkt me wel wijs om informatie te verzamelen over wat jouw dochter allemaal kan tegenkomen, zodat als ze vragen heeft je haar kan helpen.
Ik heb wel een boekentip voor je.

Mijn kind is anders van Henri de Vidal de Saint Germain.
ik zal de beschrijving hieronder plakken.


MIJN KIND IS ANDERS HENRI DE VIDAL DE SAINT GERMAIN
MIJN KIND IS ANDERS HENRI DE VIDAL DE SAINT GERMAIN

Dit boek biedr een veelzijdig perspectief op de meeste vormen van zogenaamd afwijkend gedrag bij kinderen, die meer of anders zien, horen en voelen dan anderen!

Leerkrachten en hulpverleners die dagelijks met kinderen te maken hebben, zullen hier ongetwijfeld elementen van herkenning in vinden, waardoor dit anders zijn, als kenmerk van de Nieuwe Tijd aanvaard zou kunnen worden en een plaats zou kunnen innemen.

Helaas weten ouders en opvoeders nog al te vaak geen raad met het voor hen vreemd aandoend gedrag van deze kinderen, die zich daardoor onbegrepen, onveilig en in de steek gelaten voelen.
Ze trekken zich meer en meer terug in hun eigen wereld, worden eenlingen, of zoeken allerlei wegen om toch aandacht te krijgen.

De auteur, een bedeken regressie- en dagdroomtherapeut, beschrijft vanuit zijn vakgebied en jarenlange praktijkervaring, de mogelijkheden en moeilijkheden van deze kinderen, en wat daaraan op zijn specifieke werkgebied te doen is.

Mijn kind is anders bevat een aantal verslagen, tekeningen en brieven van kinderen naar aanleiding van hun sessieervaringen.
proost
proost okt 26 '08
Hang eens een kruis of crucifix in je huis, dat leidt de aandacht van die enge meneer af van de mens naar dat symbool.
Schaf nachtlampjes aan voor in de stopcontacten in je slaapkamers.
Wie waren de vorige bewoners van jullie huis? Spiritisten, is er iemand akelig gestorven (vermoord)?
Heeft die enge meneer ooit iets gezegd, achter gelaten of veranderd in jullie huis? ?
admin
admin okt 26 '08
Nachtlampjes en crucifixen houden geen geesten tegen, waar komt dat nu weer vandaan?
Waar licht is is ook donker, waar crucifixen hangen kan ook boosheid zijn.

Blijf goed bij je eigen gevoel Mams!
Ga lezen en neem alsjeblieft niet alles klakkeloos aan.
Je zult merken dat je vaak uiteenlopende adviezen zal krijgen.
Daarom is het erg belangrijk dat je zelf gaat ontdekken wat voor jou en je dochter het beste voelt.
Ik denk dat dat nu zelfs even het belangrijkste is, het zal ook jouw angst een stuk minderen.
Je hoeft niet bang te zijn, het is onbekend, maar wel iets wat er altijd al is geweest.
NiN
NiN okt 26 '08
Iets dat *donker/zwart* is hoeft niet per defenitie iets engs/kwaadaardigs te zijn.
waarom weet ik niet meer maar dat is wat mijn begeleidster me vertelde, ik ga haar zeker nog even vragen waarom dat ook alweer was.

Vindt jou kleine meisje de man zelf eng of is dat het gevoel dat jij (onbewust) op haar projecteerd? Tenslotte ziet zij de man waarschijnlijk zoals ze jou ziet maar ze ziet ook dat jij en je man niet tegen deze man praten...dus dat er iets niet *in orde* is snapt ze zeker wel.

Aanrakingen van entiteiten gaan meestal gepaard met een specifieke kou, dus ik kan me enigsins voorstellen dat het voor je kleine meisje niet prettig is. Ik ga mee met Karin dat ze zeker mag zeggen, voor zover een meiske van 2,5 dit kan zeggen, dat ze het niet prettig vindt als hij haar wil aanraken, ook entiteiten hebben *regels* en de man zal naar haar moeten luisteren.

Succes!
NiN
NiN okt 26 '08
Overigens zijn nieuwetijdskinderen die zoals de naam het eigenlijk al prijsgeeft *kinderen van de nieuwe tijd*

Ze komen in vele *soorten en maten*.

Ze staan indd heel nauw verbonden met de kosmos en de Bron en worden vaakal begeleidt door engelen.

Ook worden ze nauwlettend beschermd. Misschien is deze *enge man* wel haar begeleider/berschermer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 26 '08
Hallo Desiree,

Wat een verhaal en wat kan ik me voorstellen dat je hier bang voor bent. Het is heel moeilijk te bevatten als je dochter dingen ziet die jij niet kunt zien. Vanaf hier is het heel moeilijk te weten wat het is dat je dochtertje precies ziet, maar mijn gevoel zegt me, dat deze entiteit er niet hoort te zijn. Je dochtertje noemt hem niet voor niets enge meneer. En hoewel ze er niet bang voor lijkt te zijn, heeft ze er wel een duidelijk etiket op beplakt. In mijn ogen een goede indicatie dus.

Kortom, probeer eens aan je dochtertje te vragen waarom ze die enge meneer niet gewoon vraagt om naar het licht te gaan omdat hij hier niet meer hoeft te zijn. En mijn gevoel zegt, dat als je dochtertje dat verteld, hij ook gewoon zal gaan.
Daisy
Daisy okt 27 '08
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er heel veel aan. Ik denk absoluut dat ik mijn angst overdraag op mijn dochter. Ik probeerde tijdens mijn vragen aan haar heel rustig en belangstellend te zijn, maar ik weet dat ze aan mij voelt dat ik toch ook wel bang wordt van wat ze zegt. Wat ik mij vannacht herinnerde, was dat ze nog iets heeft gezegd, waar ik een beetje van schrok. Ze zei "Hij is dood, hè?" Ik schrok niet zozeer omdat de geest een overledene was, maar meer dat ze dat wist. Ik had niet gedacht dat ze iets van de dood wist. Waar ik ook wel angst voor had, was voor onbekenden. Ik heb mijn opa vaak bij mij gevoeld, maar ik heb altijd het gevoel gehad, dat deze entiteit geen bekende is.

Ik heb gedaan wat Karin zei, en heb voordat ik ging slapen hardop gevraagd of de entiteit mij wilde bezoeken in mijn dromen. Ik viel toen best wel onrustig in slaap, met een soort spanning. Toen ik om 2 uur 's nachts wakker werd, was ik volledig rustig, hoewel ik niet gedroomd had (bij mijn weten). Daarna viel ik weer in slaap en heb ik wel gedroomd. Ik vond het heel verwarrend. Ik weet niet precies meer wat er nu gezegd is, eigenlijk alleen maar dat er twee mensen mijn dromen bezocht hebben. Één daarvan was een meisje van een jaar of 8, en de ander was een man, maar ik kon zijn gezicht niet zien. Ze waren heel rustig en voelde voor mij absoluut niet dreigend. Ik heb achteraf het idee dat ze blij waren dat ik ze uitgenodigd heb naar mijn dromen. Ze hebben me heel veel verteld, maar ik weet er niet zoveel meer van. Ik voel wel heel veel rust, alsof er een last van mijn schouders is gevallen, en mijn angst is helemaal weg.

Zegt dit iemand iets? Of heb ik "gewoon" gedroomd. Alvast ontzettend bedankt voor al jullie advies. dit is allemaal heel nieuw voor mij, en ik waardeer het enorm.

groetjes,

Desiree
Daisy
Daisy okt 27 '08
ps: Ik heb mijn dochter trouwens verteld dat ze de meneer mag zeggen dat hij weg moet gaan, als ze er geen zin in heeft, maar ze zei "Dat hoeft niet hoor, mama, hij vind gewoon mijn prinsessenkamer mooi." hihihi
admin
admin okt 27 '08
Hoe voelt het voor jou Desiree?
Volgens mij was het een goede droom, de informatie die je hebt gekregen zit toch wel in je bolleke ook al weet je wellicht niet veel meer.
Het goede gevoel dat de droom je geeft is jouw signaal, zou je je rot hebben gevoeld, dan weet je dat de droom anders is bedoelt.
Mooi dat het zo is gelopen!
Ik geloof niet dat je "gewoon "hebt gedroomd.

Graag gedaan!
Renco
Renco okt 27 '08
Hey,

Nou heb ik wel eens vaker over kinderen gehoord die geesten zagen staan en met hun zelfs zijn gaan spelen. Dat dit normaal is, nee, maar het komt wel eens vaker voor jah. Al hoor je vaker dat wanneer ze een bepaalde leeftijd berijken dat ze deze geesten niet meer zien. Alsof ze zijn verdwenenen.

Ook heb ik er de tip uit gekregen dat je dat soort mensen niet moet gaan afschrikken. Die kunnen ze terug reageren met akelige dingen en andere verschijnselen. Zoals ik het nu begrijp is het niet erg en veroorzaat deze niet al teveel overlast. Probeer hem gewoon als vriend te behouden, maar je ze kwaad of bang, krijg je het terug van ze.

Renco
Stardust
Stardust okt 27 '08
Daisy

Zeker geen gewone droom. Dat die man geen gezicht had betekent dat hij nog geen identiteit heeft die voor jou herkenbaar is.
Wel mooi dat je over je onnodige angsten heen bent.
Onderzoek het gewoon open minded. Interessant toch?

Groetjes,
admin
admin okt 27 '08
@ Renco, het is wel normaal als kinderen geesten zien, wij zijn alleen vergeten dat we dat konden en doen het al veel te lang niet meer. Maar het is volkomen normaal smile

Ik geloof niet dat geesten iets terug doen als je ze bang maakt, hoe zou je uberhaupt een geest bang kunnen maken?
seppe
seppe okt 27 '08
misschien door te laten merken dat je hem ziet
of door hem liefde en licht te sturen?
Renco
Renco okt 28 '08
Hey

Nou karin, hoe je een geest bang maakt, tja misschien is dat niet mogelijk, maar er zijn wel manieren waarop je ze kan laten zien dat ze niet welkom zijn. Daarbij heb je misschien juist de kans dat ze vinden dat hun er voor jullie waren en daarmee jullie proberen weg te jagen.

Renco
admin
admin okt 28 '08
Er zijn inderdaad manieren om te laten weten dat ze niet welkom zijn, maar ik geloof dat dat in dit verhaal niet aan de orde is.
Renco
Renco okt 28 '08
Hey,

Ja daar heb je inderdaad gelijk in dat ik een beetje van het onderwerp zijn afgedwaalt, sorry daarvoor

Renco
admin
admin okt 28 '08
Dat is niet erg hoor Renco, de mooiste antwoorden vind je in de gesprekken die afdwalen vind ik vaak winkDie zijn namelijk lekker spontaan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki