Hallo allemaal,
Ik schrijf voor het eerst hier, omdat er vanavond iets is gebeurd, waar ik geen raad mee weet. Ik woon nu al 4 jaar met mijn man en mijn dochtertje (2,5) in ons huis. Ik heb sinds we hier wonen al het idee dat er iemand in ons huis is, maar ik heb daar eigenlijk nog nooit zo sterk in geloofd als nu.
We horen vaak rare klop-geluiden. Mijn man zegt dat het gewoon de buurman is, maar het is vaak op rare plaatsen en op rare momenten. Ik betwijfel dat mijn buurman om half 12 's avonds een spijker in de muur van zijn wc slaat bijvoorbeeld. Vandaag hoorden we ook steeds weer geklop en mijn dochter merkte het op. Toen ik zei dat het de buurman was zei ze "nee hoor, dat is de meneer" alsof dat heel normaal was. Ik vroeg welke meneer ze bedoelde. "de enge meneer op de trap" was het antwoord. Na nog een heleboel open vragen (ik wilde haar niet leiden) blijkt dat er een lange meneer met zwart haar en zwarte ogen op onze trap woont. Hij gaat ook vaak naar mijn slaapkamer en hij zegt nooit iets. Hij wil mijn dochter optillen zegt ze, maar dat vindt ze eng. Hij lachtte toen hij haar nieuwe prinsessenkamer zag (sinds gisteren klaar). Ze zegt dat hij er altijd is, en hij nooit weggaat. "Hij is nu op de gang denk ik" zei ze. "Kom maar kijken, mama" Ik scheet in mijn broek! Ik zag niets, zij ook niet. Toen liep ze naar boeven en wees naar mijn slaapkamerdeur. "Kijk, daar is ie, ik doe de deur wel even open" zei ze. En ze deed het. Ze noemt hem de enge meneer, en ze zegt dat ze huilt als hij haar wil aanraken (ze huilt ook vaak in haar slaap), maar na het hele verhaal zei ze "Hij is wel lief hoor mama, maar een beetje eng."
Ik ben een vrij nuchtere meid. Er is mij ooit eens door iemand verteld dat mijn dochter een "nieuwetijdskind" is. Ik weet niet wat dat betekent. Dit vind ik wel eng. Ik geloof absoluut dat er aardgebonden geesten en zielen zijn, maar ik vind het wel echt heel eng. Wie heeft er advies voor mij?
groetjes,
Desiree