Loading...
nl

De oude wijsheid van moeder aarde

admin
admin okt 26 '08

The Fairy Circle

Standing in the fairy circle,
wearing just the color Purple,
Buttercups for my hat,
Perwinkles on which I sat.
Butterbyes put on a show,
fireflies dance and glow,
and all around me fairy,
song, music like a blowing
wind chime.
All around me Fairies
Dance,
Purple, Silver, Rainbow
Colors,
They call me by name.
Daylight comes,
They disappear,
I search under leaf,
flower, hunting out
their secret bower,

But they are gone.

Wel eens met een bedrukt humeur de rust van een bosrijke omgeving opgezocht en je hart uitgestort bij je lievelingsboom?
De spirituele kracht van bomen is al eeuwenlang bekend. Over de hele wereld is de boom van oudsher een object van eerbied, innerlijke bespiegeling,
verering en zelfs van aanbidding geweest. Het is dan ook niet verwonderlijk dat talloze bomen in de geschiedenis van de mensheid als beschermheiligen of zelfs als goden of
godinnen werden vereerd. Een goed voorbeeld hiervan is de es, in de Noordeuropese mythologie beter bekend als Yggdrasil, de heiligste der bomen.

Tegenwoordig krijgt de boom, als één van de mooiste gaven van de natuur, grote belangstelling. Niet alleen vanwege de steeds groter wordende bedreiging door de mens maar
ook vanwege zijn bijzondere eigenschappen. Hoe langer hoe meer raakt men bewust dat de energieën van bomen kunnen worden gebruikt om veranderingen tot stand te brengen
in innerlijke en lichamelijke processen. De kracht van bomen, de vibraties, wordt als het ware 'uitgezonden', maakt emoties los, heft blokkades op en verbindt ons rechtstreeks
met de onuitputtelijke levenskracht van Moeder Aarde. Deze kracht van bomen is de Universele Levenskracht, de energie die in alles wat leeft aanwezig is.

De allesomvattende Natuur is van groot belang voor onze planeet en elk levend wezen op deze Aarde.

Zelf ben ik vaak buiten en zoek ik graag de kracht van de bomen op, zo sterk als dat ik mij ertoe voel aangetrokken, zo mooi en imposant zijn zij om dicht bij hen te zijn.
Ze geven kracht, energie en aarding en de warmte die van de een boom uitstraalt wanneer je er een tijdje tegenaan leunt of onder zit, geeft een gevoel alsof er een warme deken
om je heen wordt geslagen.

Het is de Natuur waaruit wij de voeding kunnen halen voor een moment van rust en om jezelf voor een moment even één te kunnen voelen met de Elementen.
De wind door je haren, de aarde onder je voeten en de geuren die je omgeven. Het is dan ook niet voor niets, dat mensen vaak danwel bewust of onbewust een wandeling maken
door een bos of langs de zeebranding wanneer zij vanbinnen op zoek zijn naar een moment van bezinning of stilte. Onze zorgen worden door de wind letterlijk eventjes weggeblazen
en een wandeling door een bos kan ons weer even helpen te relativeren en ons in de werkelijkheid plaatsen. Zo zijn wij direkt verbonden met alles om ons heen.

Zo wisten onze voorouders al hoe zij gebruik moesten maken van de geschenken vanuit de Natuur, dit omdat zij zeer dicht in verbinding stonden met de Elementen.
Zij woonden temidden van de Bossen en natuurlijke omgevingen. Natuurlijke materialen en geneeskrachtige middelen wisten zij op de juiste manier te gebruiken en zij leefden in
overeenstemming met de seizoenen. In onze moderne tijd is deze verbinding gelukkig weer steeds meer terug te vinden doordat mensen zich weer meer en meer bewust worden
van de noodzaak om onze planeet Aarde te beschermen en haar prachtige Natuur te eren.

Verder zijn er nog veel meer bronnen van kracht en steun te vinden in de Natuur. De natuurgeesten, Diva's en elfen helpen ons op ieder moment en fluisteren ons van alles in onze
oren wanneer wij nietsvermoedend door het bos wandelen of in een geurende tuin genieten van de talrijke bloemen en geuren. Ze zijn overal waar we lopen, overal waar we komen.
Aanwezig in de elementen om ons heen. Het zijn de hoeders over de aarde en hun missie is het inspireren tot groei, het aanmoedigen van ware aanwezigheid en het ondersteunen
van liefde. Deze 'plaats' waar zij zich bevinden bestaat in de natuur. Zij zijn verweven met de natuurlijke wereld.

'Een goede manier
om over de natuur beginnen te denken
... praat met haar,
praat met de rivieren,
met de meren,
met de wind,
als met onze verwanten.'

- John Lame Deer

Vanuit de cultuur van de oude Kelten uit een tijd vòòr het christendom, ontdekken wij in onze tijd weer het 'zaad' van een spirituele en culturele traditie, die veel dichter staat bij de
gedachtenwereld van de mensen op de drempel van het nieuwe millenium. Uit de nevel, die hem lang verborgen heeft gehouden, komt momenteel weer de mens tevoorschijn, die
zich in zijn wezen ten diepste verbonden voelt met de natuur van het universum, de mens wiens ziel in harmonie meetrilt met de wereldziel. Maar hij voelt vooral overal in het rijk van
de Grote Godin of van Moeder Aarde de manifestatie van het goddelijke. Het was de stem van het goddelijke die te horen was in het geritsel van de bladeren, die gezien werd in de
vlammende zonsondergang, in de storm, het ruisen van de waterval. Men ging er van uit, dat de goddelijke vonk in geen enkel aspect van de schepping ontbrak. Zo werd alles ervaren,
en overeenkomstig gerespecteerd.

Van daaruit kon men bewust in harmonische samenwerking leven met deze krachten, terwijl wij die bovennatuurlijk zouden noemen (omdat wij ze ervaren als aan de andere zijde van de natuur).
De geschiedenis toont ons hoe later andere godsdiensten hun plaats veroverden, en de waarde van deze kostbare natuurreligie kleineerden, zodat de goden, godinnen en natuurgeesten
verbannen werden, en als duistere machten gevreesd werden.

Door de invloed werd de visie van de wezens, die de krachten van de natuur onderhouden en in evenwicht houden, meer en meer vervormd, waarbij iedere vorm van spiritualiteit, die afweek
van de nieuwe officiële godsdienst, zwart werd gemaakt. Hun vorm en betekenis verdwenen in het duister. En tenslotte kwam het tot een ware vervolgingswaan, die overal heksen en duivelse
monsters zag. Gelukkig bleef aan de originele oude religie een herinnering bewaard door diegene die de spiritualiteit in haar zuivere vorm bleven herkennen en drukte dit uit in de vorm van
volkslegenden. Als we aan feeën, dwergen of kobolden denken, verplaatsen we ons onmiddelijk terug naar toen we nog een kind waren, toen we in sprookjes onze fantasiën konden beleven.

De symbolen die liggen besloten in fabels, maar vooral in legenden, zijn als het ware sleutels, die in onze geest een oude herinnering proberen wakker te roepen. Tegenwoordig bestaat de
magie waarschijnlijk daarin, dat wij de dingen om ons heen opnieuw ontdekken, dat wij die andere wezens weer ontmoeten doordat wij opnieuw contact met hen maken. En zo zullen wij dat
diepe gevoel voor communicatie terug kunnen vinden, dat ons zoveel meer mogelijkheden geeft, ons bewustzijn op een hoger plan brengt en ons innerlijk herkennen verdiept, zodat wij tot een
grote en oprechter wederzijds begrijpen kunnen komen.

Het gaat er niet om om naar onze jeugd terug te keren en ons te verliezen in sprookjes fantasieën, het gaat er veel meer om om onze fantasie te gebruiken als transportmiddel voor de 'reis'
om onze spontaniteit, zuiverheid en eerlijkheid terug te vinden, die uit het hart komt en die ons de mogelijkheid geeft om weer in harmonie te komen met de muziek van de natuur.
Als een stroom van energie, die ons doordringt en waarvan wij deel uitmaken.

De planeet waarop wij leven - we kunnen ook zeggen, waarmee wij in het universum leven - probeert vertwijfeld met ons in gesprek te komen, ons op andere gedachten te brengen dan de
gedachten waarmee we gewoonlijk ons bestaan vormgeven, dus ook de manier waarop we het leven en alle dingen waarnemen.

Tegenwoordig is het gelukkig niet meer zo 'vreemd' of pure onzin als men het heeft over deva's, engelen en natuurgeesten en dergelijke. De graad van bewustzijn van de mensen verandert
tegelijk met de veranderingen van onze sociale en religieuze waarden. De symbolen die eerder verborgen waren onder het stof van de geschiedenis beginnen opnieuw op te lichten,
zij vinden weer aansluiting en brengen zo de stemmen van de oude culturen weer terug.

Door de fijne nevel heen die onze werelden scheidt, is vandaag de dag opnieuw de stem van die geesten van licht te horen. Die dringt heel discreet door tot het oor van mensen, die hun
gevoeligheid hebben herontdenkt, die weer op hun waarnemingen en intuïtie durven vertrouwen, en daarmee hun recht hebben teruggevonden om te geloven in de heiligheid van het leven.

Ik ben zo iemand, iemand die gelooft in de heiligheid van de Natuur en alles wat leeft, alles is met elkaar verbonden, alles is Eén,

Kijk zelf maar, probeer stil te zijn en alleen maar eens te luisteren.....

http://www.thehealingspiral.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=201602
Delen:
Beschermengel
Beschermengel okt 26 '08

Zo ben ik is naar een weekend geweest in de bossen en werden er meditatie's gegeven bij de bomen, ieder moest een boom uit kiezen en er onder gaan zitten, toen ik mijn ogen dicht deed onder de boom visualiseerde ik me de boom voor me, en zag spontaan vuur...ik vertelde dit tegen de vrouw die alles begeleide, en ze zei me dat ze onder deze boom altijd de meditatie deed van het violette vuur, ze vond het fijn dat ik het zag.

Ik vindt het ook heerlijk hoor om in de bossen te lopen, en ben er ook van overtuigd dat bomen bewustzijn hebben, misschien niet zoals een mens maar een bepaalde gevoeligheid. Ik vindt het dan ook altijd vreselijk als bomen omgehakt worden.
admin
admin okt 26 '08
Ja, ik ook, maar soms zijn ze ziek en kunnen ze gevaarlijk wiebelig worden.
Soms zie je wel eens die beelden op tv van de regenwouden en ik weet wel dat ik dan altijd licht geef van kwaaiigheid!
Of dat zin heeft is een ander verhaal...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki