Loading...
nl

de bons

inneke
inneke okt 23 '08
bericht gewist! laugh
Delen:
gast
gast okt 23 '08
Doe wat jou gevoel je ingeeft en niet dat wat een ander je oplegt/aanpraat. Vertrouw op je zelf, misschien is dit een mooi moment om daar mee te beginnen wink
inneke
inneke okt 23 '08
je hebt helemaal gelijk,dat had ik zelf ook al bedacht laugh
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 23 '08
Ja zeg, zit ik daar mijn best voor te doen , nou krijg je em per pb hoor! tongue

Nee hoor, sterkte ermee!

grin
Stardust
Stardust okt 23 '08
Inneke

Een vriend (-in) geeft je niet per SMS de bons.
Je bent niet en nooit verantwoordelijk voor zijn verwachtingen.
Het lijkt mij een beetje erg onvolwassen zoals hij reageerde.
En verder denk ik dat hij behoorlijk veel op jou projekteert.
Dat alleen al bewijst dat hij niet voldoende zelfbewust is.
Vriendschap moet gebaseerd zijn op onvoorwaardelijke liefde ook al verschil je van mening of instelling. Daarvan lijkt mij hier geen sprake. Je bestaat blijkbaar alleen als je voldoet aan zijn verwachtingspatroon. Zo iemand noem ik een beeldhouwer.
Maar een beeld is wel een starre weergave van wie iemand is.

Als je van elkaar houdt en een goede communicatie voert hoeft er geen angst te zijn. Wie weigert zich bloot te geven, kan ook nooit een goede relatie opbouwen. Als hij zoveel moeite met jou heeft, heeft hij dat ook met zijn gevoelens en vrouwelijke kanten, die hij op jou overdraagt. Jij bent dan de symbiose. Maar een dergelijke relatie is altijd ongelijkwaardig. Projekties blinderen iemand. Maar daarvoor ben jij niet verantwoordelijk.

Hij zal dus eerst aan zichzelf moeten werken. Het is niet jouw opgave om hem dat te doen inzien en bovendien kun je het niet voor hem doen. Door meer voor hem te proberen op te lossen ontneem je hem zijn ontwikkeling. Juist door alles op jou te projekteren (en wellicht omgekeerd), leek het een hemel op aarde, maar gebaseerd op een aantal illusies. Voor een groot deel tenminste. Omdat jij door karakter en zelfbewustzijn zijn projekties niet in stand wilt houden valt hij nu af. Maar dat proces is juist noodzakelijk om beiden bewust en zelfstandig te worden. Wedden dat hij een nieuw scherm zoekt. Hoe leger het is, hoe beter zijn projekties idolen kweken. Liefde/ haat relaties zijn altijd op projekties gebaseerd.
Heeft hij je geïdealiseerd? Zo ja, dan ben je zelf niet geweest. Hij overigens evenmin. Het is altijd pijnlijk illusies en projekties los te laten of terug te nemen.

Het lijkt mij ook wat overdreven dat hij met jou en je man is gehuwd, dat gaat werkelijk iets te ver. Je spreekt dan van confluentie en dat is ongezond.

En domineren is niet communiceren. Dat voert slechts tot eenzijdige monologen die alleen maar zelfbevestiging moeten opleveren, die minstens op innerlijke onzekerheid zijn gebaseerd.
Wie voldoende zelfverzekerdheid bezit is niet bang ongelijk te bekennen of verschillen te accepteren. Het aanvaarden van die verschillen is namelijk een teken van volwassenheid en inzicht.
Ieder kan niet anders dan worden wie hij/zij in wezen is.
Wie dat niet inziet, kent zichzelf niet.

Groetjes.
inneke
inneke okt 23 '08
Hey Stardust,

Even een rechtzetting. Hij is niet met ons gehuwd hoor! Hij heeft het ritueel begeleid ipv een priester.

Ik ben heel blij dat je mijn bericht nog hebt gelezen voordat ik het verwijderd hebt en gereageerd hebt. Het is een groot cadeau omdat je helemaal bevestigd wat ik zelf weet, denk en ook gecommuniceerd heb. Jouw woorden lijken uit mijn mond te komen :-) Het is een bevestiging dat ik eens op mag houden te denken dat een ander het beter weet dan ik en dat mijn aanvoelen echt wel en goede richtingwijzer is :-)

Het verwarrende voor mij was dat deze man heel erg bezig is met spiritualiteit/new Age en zelfonderzoek en anderen graag wijst op hun blinde vlekken. Symbiotisch en gebaseerd op projecties, ja dat was de vriendschap. Bij het lezen van je bericht en bij de herinnering van hoe alles verlopen is en wat ik bij hem heb zien gebeuren, besef ik weer eens dat we onder het motto van 'streven naar het Licht' veel schaduw kunnen wegstoppen. Ik leer er ook mee dat ernstige trauma's een enorme invloed kunnen hebben, zeker wanneer ze geminimaliseerd worden of we er wel 'over' denken te zijn. Maar dat is zijn weg en ik kan hem er niet bij helpen. Het helpt wel om te aanvaarden dat ik niet alle 'schuld' tref. Ik hoop voor hem dat hij geen zwaardere lessen voorgeschoteld moet krijgen want ik heb het onbehaaglijke gevoel dat hij vatbaar is voor psychosen. Ik heb enkele mensen in mijn omgeving de weg naar een psychose zien en voelen afleggen en dit lijkt er op. Maar ook daar ben ik niet verantwoordelijk voor...
Stardust
Stardust okt 23 '08
Goed zo Inneke

Mooi dat je dat iets aan hebt.
Lieden die het licht zoeken vergeten dat ze een schaduw kweken.
Hoe meer licht hoe groter de schaduw.
Ontkennen van die schaduw veroorzaakt onvermijdelijk projekties.
Dat betekent dus dat uitgerekend hij die blinde vlekken ziet bij anderen zelf niet bewust is van zijn woestijn.
De splinter en de balk als je de bijbelse parabel kent.
Een bevestiging voor jou.

Knap en ik wens je zoveel inzicht toe.

Liefs,
proost
proost okt 24 '08
Origineel bericht van: inneke
bericht gewist! laugh


Wat betreft het bestemd zijn voor je dagboek wat betreft de misleider met het ritueel, die jou de bons gaf, ziet zo iemand inderdaad de splinter bij jou en niet de balk in zijn eigen oog,zoals mijn sympathisant met jou je hiervoor al liet weten. Daarmee is hij een sekteleider zonder zelfinzicht. Om daarvan af ge komen is het nodig dat je dat ritueel afzweert om volkomen vrij te zijn van zijn invloed van daaruit op jouw leven.
Goed dat je een dagboek bij houdt. Daarin kun je je spirituele ervaringen en je ontwikkeling, die je er na een jaar op na kunt lezen, beter kwijt dan bij mensen van wie je altijd maar moet afwachten of ze te vertrouwen of te wantrouwen zijn.
Lena
Lena okt 24 '08
vertrouwen op je gevoel mooi hoor Inneke smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 24 '08
Ach..geen enkele vriendschap die is gebouwd op een beeld of illusie,
houdt uiteindelijk stand.

We maken het allemaal wel eens mee,
soms zijn we het zelf, en soms overkomt het ons in de ander.

Het is ook helemaal niet erg,
het is slechts een beweging van het leven,

die ons attent maakt op wie we zijn,
een uniek en waardevol mens..
inneke
inneke okt 24 '08
Oh Proost, nou zie ik dat een bericht wissen en toch nog reageren op de reacties van mensen die al hebben gererageerd ook z'n consequenties heeft. Ik had niet te doen met een occulte sekteleider hoor. Gewoon met een kennis die een viering met ons in mekaar heeft gestoken, vriend is geworden en dan niet meer. smile
Maar bedankt voor de ruggesteun smile
admin
admin okt 24 '08
Quote:
Lieden die het licht zoeken vergeten dat ze een schaduw kweken.
Hoe meer licht hoe groter de schaduw.


Dat zal beslist, maar geldt dat dan voor iedereen??
Ik denk het niet en vind het kwetsend dat dat zo neergezet word. Vele mensen zijn zich hier terdege van bewust en moeten hard knokken om beide te vinden.
Ik stoor me enorm aan het feit dat er steeds maar "soorten" mensen over 1 kam worden geschoren, ik vind dat persoonlijk heel kortzichtig. Zeker omdat er hier vaak genoeg wordt geroepen dat velen hier zo'n hekel aan stickers hebben.
Hier gebeurd exact hetzelfde.

No offence, maar ik moest dit even kwijt.
admin
admin okt 24 '08
Goed dat je je verhaal hebt gewist Inneke!
Ik wil je veel wijsheid toewensen, kracht heb je meer dan genoeg!

Knuf
Nymira
Nymira okt 24 '08
ik denk dat Stardust met name die vriend bedoelde ....die alleen maar zgn. spiritueel wilde zijn zonder naar zijn schaduwkant te willen kijken..en geld voor sommige mensen die weigeren hun eigen blinde vlekken onder ogen te zien en daardoor een spiritueel ego kweken..terwijl de schaduw groeit, tenminste dat begreep ik eruit.

Nymira.
Stardust
Stardust okt 24 '08
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Lieden die het licht zoeken vergeten dat ze een schaduw kweken.
Hoe meer licht hoe groter de schaduw.


Dat zal beslist, maar geldt dat dan voor iedereen??
Ik denk het niet en vind het kwetsend dat dat zo neergezet word. Vele mensen zijn zich hier terdege van bewust en moeten hard knokken om beide te vinden.
Ik stoor me enorm aan het feit dat er steeds maar "soorten" mensen over 1 kam worden geschoren, ik vind dat persoonlijk heel kortzichtig. Zeker omdat er hier vaak genoeg wordt geroepen dat velen hier zo'n hekel aan stickers hebben.
Hier gebeurd exact hetzelfde.

No offence, maar ik moest dit even kwijt.


Het komt maar al te vaak voor dat mensen alleen maar licht wensen.
Daarmee is niets kwetsends bedoeld. Het ontkennen van de schaduw is een groot gevaar, immers die kun je onmogelijk blijvend negeren. De geschiedenis heeft overtuigend aangetoond en dat is nog altijd actueel, dat het ontkennen van de schaduwzijden en vervolgens projekteren ervan tot oorlog, conflikten en geweld aanleiding geven. In de meer persoonlijke sfeer is het een bron van irritaties en misverstanden. Maar een verhoogd bewustzijn of beter gezegd, uitgebreid bewustzijn zal zich meer bewust moeten zijn en blijven van die onbewuste kanten. Dat is een voorwaarde tot evenwichtigheid. Hoe zou je iets kunnen reguleren als er geen tegenpool bestaat? Knokken hoef je niet voor het vinden van je schaduw, daar loop je immers voortdurend tegenaan. Wel moeilijk is het de morele verantwoording op te nemen voor wat je niet langer projekteren kunt. Het feit dat je dit bericht als kwetsend ervaart, wijst overigens al naar een schaduwzijde van je zelf. En ik scheer niemand over één kam. Dat je getriggerd raakt, lijkt mij een belangrijk punt. Stap ik op jouw schaduw? Kortzichtig ben ik bepaald niet.
Stickers of stigma's deel ik niet uit.
Stardust
Stardust okt 24 '08
Origineel bericht van: Nymira
ik denk dat Stardust met name die vriend bedoelde ....die alleen maar zgn. spiritueel wilde zijn zonder naar zijn schaduwkant te willen kijken..en geld voor sommige mensen die weigeren hun eigen blinde vlekken onder ogen te zien en daardoor een spiritueel ego kweken..terwijl de schaduw groeit, tenminste dat begreep ik eruit.

Nymira.


Dank je Nymira

Zo bedoelde ik het ook precies.

Groetjes
admin
admin okt 24 '08
Hoi Nymira,

Dat geloof ik ook, maar dat staat er niet en dat kan voor anderen heel verwarrend zijn.
Iemand zou zomaar kunnen denken dat alle mensen die met Licht werken hun eigen schaduwkanten niet bezien, en dat is niet waar.
Eerlijk is eerlijk schrijven op internet kan verwarrend zijn ook ik heb daar mindere ervaringen mee.
Maar ik denk als je zulke dingen opschrijft je heel goed moet overwegen welke woorden je gebruikt, er komen veel mensen hier om te lezen en als iemand heel stellig iets beweerd denk ik dat je daar secuur in moet zijn.
Wat ook waar is is dat iedereen uiteindelijk bij zijn eigen gevoel te raden moet gaan, maar velen zijn nog niet zover en die mogen we best een beetje in bescherming nemen.
Dat is wat ik bedoel, het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, en ik vind het heel lief dat je je zo kan inleven in Stardust Nymira!

Knuf
admin
admin okt 24 '08
Sorry Inneke dat ik de aandacht inpik, was niet mijn bedoeling blushblush

Me and my big mouth....

Nymira
Nymira okt 24 '08
het stukje was in een bepaalde context geschreven..(zie het stukje van die man erboven)
en hoe iemand iets interpreteert en het vervolgens geloofd hangt af van zijn eigen graad van bewustzijn..daar hoeven wij volgens mij geen verantwoording voor te nemen..lieve groet Nymira. (wel lief hoor die knuffel smile
admin
admin okt 24 '08

Quote:
Quote:
Lieden die het licht zoeken vergeten dat ze een schaduw kweken.
Hoe meer licht hoe groter de schaduw.


Jij zegt hier letterlijk dat lieden die licht zoeken vergeten dat ze een schaduw kweken.

Ik voel me persoonlijk geraakt ja.
Immers ik zie mijzelf als iemand die het licht zoekt!
Maar het is niet zo dat ik vergeet dat ik een schaduw kweek of heb zoals jij hier nu beweert.
Dus dat raakt me, lijkt me niet vreemd.
Nee je trapt niet op mijn schaduw, echt niet, de enige die daar op trapt ben ikzelf lieverd smile
Ik zeg niet dat je kortzichtig bent, maar als dit geen sticker is weet ik het niet meer.
In mijn beleving doe je dat namelijk wel.

Maar goed, excuus dat ik de kussens weer zo heb opgeschud, soms kun je bepaalde gedachten maar beter voor je houden en dat was ik even vergeten.

Thanks! smile
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki