Loading...
nl

privacy vraag

NiN
NiN okt 21 '08
Misschien is dit allang aan bod geweest maar ik kon het niet zo 1 2 3 vinden.

Is er een reden voor dat elk topic op dit warme forum toegankelijk is voor iedereen?

Ik persoonlijk, als lid, zou minder snel met mijn persoonlijke *verhalen* naar buiten treden wetende dat elk willekeurig persoon deze informatie kan lezen...

Of ben ik nou een muggenzifster? tongue

Geen aanval hoor, just asking.
Delen:
Maris1976
Maris1976 okt 21 '08
Ik snap wat je bedoeld, buitenstaanders die niet inloggen kunnen alles lezen wat wij schrijven. Het enige verschil tussen hen en ons is dat wij meeschrijven.
Het is een keuze die je vante voren maakt om mee te schrijven, misschien zodat anderen ook van ons schrijven leren en na gaan denken, maar aan de andere kant mogen bepaalde onderwerpen ook afgeschermd worden voor meelezers, omdat je echt jezelf geeft.
inneke
inneke okt 21 '08
Ja ik vind dat je gelijk hebt. Ik sta daar niet bij stil dat iedereen kan meelezen. Zou ik dit wel doen, dan zou ik inderdaad veel minder schrijven. Nu ik er dus wel bij stil sta, besef ik ineens dat we vaak met elkaar omgaan alsof we een gezellige warme huiskamerbijeenkomst hebben, maar dan wel op een toneel- met toeschouwers in de zaal...
gast
gast okt 21 '08
Voor mij maakt het eigenlijk niet echt uit of anderen mee lezen of niet.
In het begin had ik wel eens zoiets van "wat zullen die en die ervan vinden als ze dit lezen" Maar dat heb ik niet meer zo.
Ik weet dat veel mensen het niet zullen begrijpen wat ik schrijf maar is dat mijn pakkie an of is dat hun pakkie waarmee ze oordelen?
Voor mij hoef het dus niet dicht te zijn maar als anderen daar behoefte aan hebben.......zouden ze het zich ook kunnen afvragen waarom ze dat dan zo willen. (ik kan me er echt wel wat bij voorstellen hoor wink)
Maris1976
Maris1976 okt 21 '08
Ik denk dat ik privacy zou willen om persoonlijke dingen die ik schrijf, over mijn kinderen of familie, of foto lezen. Maar dan nog is het een keuze die ik maakte, ik wist van te voren dat er meekijkers waren, dusssss.....

Zo, ik ga even mijn oudste zoon van school halen, dan maak ik straks warme chocolademelk met marshmellows en dat neem ik ook tot me...jammie

xxx
NiN
NiN okt 21 '08
Ik ben daar dan gewoon makkelijk in hoor.
Ik schrijf dan geen persoonlijke dingen op waarvan ik vind dat niet iedereen dit hoeft te weten.

Aan de andere kant ben ik me ervan bewust dat ook een hotmailadres zo aangemaakt is, dus kan iedereen zich netjes als lid registreren en zo toch nog in de anonimiteit blijven.

Ik zelf heb ook een hotmail-adres opgegeven hoor.Puur omdat
ik heb geen outlook op mijn pc staan en zo dus helaas ook geen updategedoetjes van mijn provider ontvang maar goed de buuf krijgt die wel dus t is zo achterhaald.

Zoals ik al eerder zei, t is geen aanval, just asking.
Nymira
Nymira okt 21 '08
ik denk dat als je liever meer privacy wilt je je dan goed van tevoren moet bedenken dat een forum nou eenmaal een openbaar iets is en dat dus in principe iedereen het kan lezen.
en je houd in alles de keus ..wat wil je kwijt en wat niet..de keus je foto weer weg te laten halen zodat je toch weer 'anoniem' bent, je bepaald zelf de grens waarbij jij je goed voelt...
en als het te intiem wordt heb je ook nog altijd de PB-knop waar je prive het een en ander kunt delen.
voor mij persoonlijk werkt het gaandeweg in ieder geval positief door heb ik gemerkt....en je hoeft je emailadres toch ook niet bij je profiel te zetten of begrijp ik nu iets verkeerd....
NiN
NiN okt 21 '08
Nee zo bedoel ik dat van het email adres niet. Je hoeft dat indd niet in je profiel openbaar te maken maar de beheerders van een forum kunnen deze wel zien.

Ik bedoel eerder dat iedereen een hotmail-adres kan aanmaken ipv zijn of haar provider-emailadres te geven.
Nymira
Nymira okt 21 '08
ah-so....tja, in principe kan dat natuurlijk altijd....ik denk daar niet zoveel over na want zou daar een beetje paranoia van worden misschien..
ik denk ook wel dat elk forum zijn eigen frequentie van bezoekers selecteert en dit voelt voor mij wel aardig zuiver.
ik heb nog andere forums gezien en zou daar echt niet zomaar mn foto plaatsen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '08
Origineel bericht van: NiN

Is er een reden voor dat elk topic op dit warme forum toegankelijk is voor iedereen?

Ja er zijn er een paar smile.

1.) Google vind het heerlijk. Want als er op bepaalde spirituele onderwerpen gezocht wordt, dan komen zeker de persoonlijke ervaringen van jullie naar boven met vaak ook de uitleg hoe je ermee om kan gaan. Hierdoor helpen wij onbewust ook veel mensen waarvan je nooit weet hebt.

2.) Open en eerlijkheid. Ik vind dat je jezelf niet moet verbergen als je bezig bent met spiritualiteit en dat je best hier open en eerlijk over mag zijn. Het forum dan af te sluiten en mij het gevoel geeft dat er iets verborgen wordt, voelt niet goed voor mij.

3.) Waardevolle content. Op het forum hebben we ondertussen al 37420 berichten waar vaak hele waardevolle dingen in staan. Waarom zou je die verbergen, of achter een slotje plaatsen? Ik vind dat zonde, en wat mooi is, mag gezien worden toch smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '08
Voor mij persoonlijk vind ik dat je altijd wel moet oppassen met wat je schrijft, zeker over andere mensen. Kijk ook altijd uit met voornamen en achternamen, want zo kun je onbedoeld dingen zeggen waarvan je niet wilt dat anderen ze weten.

Als ik iets persoonlijks opschrijf, probeer ik het altijd wel wat anoniemer te maken en zeg bijvoorbeeld mijn nichtje in plaats van naam en toenaam. De boodschap blijft dan nog wel hetzelfde, maar ik respecteer nog wel de privacy van iemand anders (en ook die van mezelf).
NiN
NiN okt 22 '08
Accoord!

T is me duidelijk,thnx

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki