Loading...
nl

Wat missen wij?

gast
gast okt 16 '08
Gisteren kwam ik via via op youtube terecht bij filmpjes over de tsunami in Azië december 2004. Vreselijk wat daar toen gebeurd is. Een ware catastrophe voor de mensen die daar leefden en vakantie vierden. Niet voor de dieren overigens. Er is geen (vrij)dier omgekomen bij deze natuurramp! Hoe kan dit? Wat mist een mens ten opzichte van dieren. Er waren filmpjes bij van mensen die het aan zagen komen en gewoon door bleven filmen en foto's maken! Herkennen wij geen gevaar als het voor onze ogen te zien is? Vertrouwen we zo op de overheid dat die wel wat zullen zeggen als het mis gaat? En als we daar niets van horen doen we gewoon niets? Wat is dat met mensen dat ze zelf niet het gevaar herkennen/aanvoelen? Komt dit omdat het afgeleerd is of hebben wij die link met de natuur gewoon helemaal niet meer?
Ik weet zelf niet hoe ik zou hebben gereageerd. Misschien was ik ook wel onder de indruk geweest van die aanstormende golven en niet beseffende dat die verder zouden rollen dan de normale. Ik heb de verwoestende werking van water nog niet echt aan den lijve ondervonden al kan het hier ook behoorlijk regenen met onder gelopen wegen tot gevolg. Zou het kunnen zijn dat we al jong leren dat we niet impulsief mogen reageren op signalen die we gevoelsmatig via onze zintuigen binnen krijgen? Zijn we de link met de natuur kwijt door alle indoctrinatie en opvoeding die we gehad hebben?
Wat is het verschil tussen mens en dier indeze? Instinct?
Delen:
NiN
NiN okt 16 '08
Ik denk ook indd dat het instinct is.

Elk vrij dier staat dichterbij de natuur dan wij tenslotte.

Die voelen de trillingen van zulke rampen al ruim van tevoren aankomen en maken zich uit de voeten.

Bijzonder eigenlijk he?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Ik denk dat wij niet meer zo in staat zijn om te voor-voelen en te reageren zoals het goed voor je is. Ik weet ook niet of je je kan afvragen of er verschil zit tussen mens en dier, en of er echt geen vrije dieren zijn overleden. Wat denk je van alle vissen die ineens op het land terecht gekomen zijn, en dat niet hebben overleefd? Zijn dat ook geen vrije dieren?
gast
gast okt 16 '08
Ja er zijn veel vissen op het land terecht gekomen. Warom die dan wel weet ik ook niet. Maar het is wel bekend dat er geen "vrije" dieren zijn omgekomen.
Ik weet nog wel van vroeger dat er eens een aardbevinkje gewwest is in Limburg en dat op die dag alle dieren in mijn directe omgeving zich anders gedroegen dan normaal. Ook van anderen hoorde ik dit.
Ik vind het trouwens meer een teken van degeneratie van de mens dat ze dit niet meer voelen of er in iedergeval niet meer addequaat op weten te reageren.
We denken wel dat we zo superieur zijn maar volgens mij moeten we eerst de bodem nog raken voor we overal bovenuit kunnen steken.
NiN
NiN okt 16 '08
Origineel bericht van: gast
Ja er zijn veel vissen op het land terecht gekomen. Warom die dan wel weet ik ook niet.


Vissen hadden weinig keus om zich uit de voeten te maken... blush
gast
gast okt 16 '08
Zou kunnen. Ze hebben trouwens wel heel rare vissen gevonden. Vissen die nog niet veel eerder gezien zijn. Misschien moest dit dan wel gebeuren om ons die te leren kennen.
NiN
NiN okt 16 '08
Hoe bedoel je *moest* dit wel gebeuren om ons die te laten leren kennen?

Bedoel je hiermee de tsunami zelf?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Origineel bericht van: gast
Ja er zijn veel vissen op het land terecht gekomen. Warom die dan wel weet ik ook niet. Maar het is wel bekend dat er geen "vrije" dieren zijn omgekomen.

Dit is volgens mij niet zo. Ik heb er wel eens naar gezocht maar heb toen nergens het bewijs van kunnen vinden. Maar misschien dat jij het nog ergens weet te vinden?
gast
gast okt 17 '08
Ach ja, het helemaal bewijzen kan ik niet. Ik heb het ook alleen maar van anderen die informatie. Er zijn verschillende bronnen die dit vertelt hebben iig.



Filmpje over de rare vissen:

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '08
Nou kijk, ik vind het namelijk nogal een essentieel onderdeel, want jouw stelling gaat ervanuit dat de dieren het van te voren gevoeld hebben, en de mens niet. Maar als blijkt dat er ook gewoon dieren zijn overleden, klopt volgens mij je stelling niet meer helemaal. Ik vroeg me namelijk af, of het echt inderdaad zo is, dat de dieren het voor-voelen, dit soort dingen.
gast
gast okt 17 '08
Het is niet voor niets dat ratten een schip verlaten dat zal gaan zinken. Ik heb ook meegemaakt op een stal waar ieder jaar nesten zwaluwen waren behalve het jaar dat de stal (na het broedseizoen nog wel, afgebroken werd. Dieren die weg kunnen, dus vrij zijn, zullen voor dat er iets gebeurd weg gaan. Dat er alsnog veel dieren om komen in brand ed is meestal te danken aan ons mensen die die dieren opsluiten. Dus ik denk wel degelijk dat dieren daar een extra zintuig voor hebben en wij die door ons denken zijn kwijt geraakt.
Thomas A
Thomas A okt 17 '08
wat missen wij?


Zelfbestuur..........
Thomas A
Thomas A okt 17 '08
Moet eigenlijk zijn zelfbespiegeling.......
gast
gast okt 17 '08
Zelfbestuur is in deze misschien wel meer van toepassing. Of zelf-verantwoordelijkheid.
Waarom hebben we wetten nodig om de regels die we hebben opgesteld te handhaven? Is het omdat die regels misschien de verantwoordelijkheid van de mens ten opzichte van de wereld om hem heen afnemen? Zijn we nu alleen maar verantwoordelijk voor het uitvoeren van die, door angst, opgestelde regels en wetten en niet meer voor ons zelf?
Ja als ieder voor zich weet wat de wereld in wezen is, dan zouden die wetten en regels niet nodig zijn. Maar zolang men blind is voor de wereld en louter vanuit het denken/ego leeft dat zich voed door angst dan hebben we die regels en wetten nog heel hard nodig. Maar of dit je leven kan redden........ik denk het niet. Het kan alleen tot uitstel leiden, ofwel re-incarnatie.
NiN
NiN okt 17 '08
1 ding is duidelijk...t zijn wel rare vissen zeg!
gast
gast okt 17 '08
Dat bedoelde ik dus ook met het leren kennen. (niet de tsunami, die zijn er veel vaker)
NiN
NiN okt 17 '08
Ik vind vissen enge dieren, geen idee waarom, ze geven me de kriebels,brrrrr

Ben overigens wel vis van sterrenbeeld
nikskeuh
nikskeuh okt 18 '08
Dicht in die buurt waar de tsunami was leefde een kleine stam van mensen die heel dicht bij de natuur stonden en ook voorhand wist dat er 'iets' ging gebeuren qua natuurramp. Die paar mensen hebben hun toevlucht gezocht op hogere oorden en zijn er goed van afgekomen.

Ik denk dat mensen in deze tijd al van kinds af aan worden opgeleid in de """perfecte""" enige echte mensenwereld (en ik vind dat dat ons pas echt onderscheidt van ECHT mens zijn).

Indd we luisteren niet echt veel meer naar ons gevoel maar eerder naar onze leraren, familie, overheid, maatschappij, wereldleiders, zogenaamd geloof... noem maar op.
Thank god komt hier stilaan verandering in smilethank you!
silke
silke okt 21 '08
Als er iets op til zou kunnen zijn, dan zou ik het misschien dus merken aan de gedragingen van onze katten of paarden

voorlopig doen ze nog niet zo vreemd, alhoewel... doet onze oudste kat de laatste tijd nogal overdreven aanhankelijk

toch geen afscheid hoop ik
gast
gast okt 21 '08
Mijn hond sprong op schoot bij mijn vader twee uur voor hij een fatale herseninfarct kreeg. Dit deed ze dus anders nooit!
Nu zijn we wel een beetje argwanend als ze weer zoiets doet......
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki