Loading...
nl

Omar zorgt voor veel regen

gast
gast okt 15 '08
Gisteren en vandaag was Curacao door een wolkendeken bedekt waar veel, heel veel regen uit viel. Dit had met tropische storm Omar te maken die hier vlak bij zich ontwikkelde de afgelopen paar dagen.
Vandaag reed ik naar de supermarkt en heb een stukje gefilmt vanuit de auto.

Delen:
NiN
NiN okt 16 '08
das een flink natte boel zeg!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Jeetje wat een water. Voel je je wel veilig daar?
gast
gast okt 16 '08
Ja hoor, waarom niet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Omdat er nogal veel kan gebeuren tijdens zo'n storm. Ik zou dat niet altijd even prettig vinden.
gast
gast okt 17 '08
Maar dat kan toch in Nederland net zo goed. Je weet een beetje hoe Curacao is dus weet je ook dat hier geen modderstromen ontstaan. Oké met onweer zul je me niet zo snel buiten zien lopen, ik zoek het gevaar niet op winkEn het was nog geen orkaan, het was een tropische storm. In Nederland heb ik het wel erger mee gemaakt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '08
Ja ok dat is ook wel weer waar laugh.
admin
admin okt 17 '08
gast
gast okt 17 '08
laughGeweldig
gast
gast okt 17 '08
Hier foto's van de schade die Omar aangericht heeft op Curacao: http://www.versgeperst.com/?p=401
admin
admin okt 17 '08
Wow, heftig zeg!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '08
Niet te geloven dat ik daar vorig jaar was en de meeste foto's ook herken. Het zag er toen een stuk aantrekkelijker uit. Wat een schade is er aangericht zeg.
admin
admin okt 17 '08
Nou, het heeft goed gespookt bij jullie zeg, wat een oergeweld!
gast
gast okt 17 '08
De grootste schade is aan de kust. Dit door de andere golfstroom zeg maar. Normaal is de wind noordoost en staan de golven op de noordkust waar je dus ook geen stranden hebt (op playa Kanoa na dan) Nu kwam de wind uit het zuidwesten. Op zich viel de wind ook nog wel mee, windkracht 6 bfr, dus een normaal stormpje zoals je die zo vaak hebt in Nederland en ook hier kan het in de winter makkelijk 6 zijn. Maar ws door de rukwinden die er bij zo'n fenomeen bij komen zijn er ook bomen ontworteld en op huizen en wegen gevallen. Ook niet zo gek eigenlijk want de bomen zijn ook berekend op een noordoosten wind en geen zuidwester zoals nu het geval was.
Maar goed, er is veel schade en ik ben benieuwd hoe het er onder water uitziet. Ik denk dat dat ook wel een flinke klap heeft gehad.
admin
admin okt 17 '08
Zijn er aan de kust koraalriffen Sylvia?
Ja ik weet het domme vraag, ik heb de foto's gezien, maar ik vroeg me af of de foto's ook daar genomen zijn.
gast
gast okt 17 '08
Ja er zijn veel koraalriffen. Dichtbij maar ook wat verder en dieper in zee.
admin
admin okt 17 '08
Oh dat zou jammer zijn! Het duurt erg lang voor zoiets is hersteld.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki