Hoi Sephora, of het echt niet goed is weet ik niet, je mag altijd een vraag stellen vanuit je hart en dan merk je vanzelf of daar gehoor aan wordt gegeven of niet.
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring maar wel al een aantal keren gedaan en ervaren dat wanneer het nodig is, ze er ook plotsklaps staan. We mogen daar zeker wel om vragen, waarom niet?
Ik denk dat het belangrijkste is, dat je zélf in evenwicht bent en kunt onderscheiden wat van jezelf is en wat van de ander is.
Oók is het héél belangrijk dat je ook ´nee´ kunt zeggen als er niets komt en dus niet bang bent iemand teleur te stellen, maar erop vertrouwd dat dit het juiste moment (nog) niet is óf dat je zelf de boodschap niet door kunt geven, bijvoorbeeld omdat die voor jou als medium niet te bevatten is.
Ik heb wel eens de vraag gehad van een vrouw die graag wilde weten hoe het met haar pleegvader was. Echter ik moest haar teleurstellen want ik voelde dat het goed met hem was, maar verder kon ik niets voor haar doen. Drie maanden later sprak ik haar weer, dat hadden we afgesproken en tjoep daar was ie, met zijn favoriete jenevertje, bretels (waar hij met zijn rechterduim altijd ´in hing´), zwarte hoed, gezellige dikke buik en boodschap aan haar moeder, aan haar. O.a. over waar ze mee bezig was. Ze twijfelde erg over haar werk en dat kwam naar voren.
Technisch gezien, stel je je open en vervolgens ga ik beschrijven wat ik zie of voel, dus dat beschrijven en verwoorden. Ik zie niet letterlijk een energie voor me, hoewel ik soms wel een soort waterdamp voor me zie.
Hoe bewuster je je van jezelf bent, hoe beter je aansluiting op het geheel is. Hoe dieper je eigen lagen zijn, hoe dieper je in andere lagen kunt zien. In wezen zo logisch allemaal!
Wat ik erg mooi vind is als een overledene heel specifieke dingen laat zien, dus bepaalde gedragingen, karaktertrekken of dingen die van betekenis zijn (geweest) waardoor de ontvanger begrijpt dat het niet zomaar een boodschap is, want universele liefde is toegankelijk voor iedereen maar ook een sterk tegenargument voor mensen die daar aan twijfelen. Want vaak gaat de boodschap over troost, inzicht en begrip, iets dat we zonder channel ook aan kunnen reiken. Met name op Stansfort in Engeland trainen ze je om met ´bewijs´ naar voren te komen.
Voor mezelf weet ik nog steeds niet goed hoe het precies werkt, dus aan de andere kant zeg maar, en hoe de overledenen zich precies manifesteren. Zijn we allemaal aangesloten op de energie aan de andere kant en kunnen we hen dan vanuit onszelf waarnemen of zijn er lagen en sferen? Dat laatste gevoel heb ik het meest, al begrijp ik het niet precies. Je kunt in bepaalde lagen tasten en bepaalde lagen niet. Klinkt zo vaag en is zo moeilijk uit te leggen! Ook zou ik daar nu graag een stapje verder in willen groeien.
Ik kan wel zeggen dat de energie en de grote liefde die daar vanuit gaat, onbeschrijflijk intens is. Daar zijn geeneens woorden voor, gaat door hart en ziel, is een heel mooie ervaring.
Tenslotte is het een verschil of je channelt of dat je vanuit je (hogere of liever gezegt innerlijke) Zelf reageert. Vanuit je Zelf spreken is en diepere communicatie dan de dagelijkse communicatie die we kennen. het verschil zit in dat je je helemaal leegmaakt, je gedachten uitzet en je onvoorwaardelijk openstelt voor de vraag van de ontvanger.
In een channel is het belangrijk voor me dat ik iemand aan de telefoon heb of voor iemand zit. Ik kan dat niet zo op schrift, maar eigenlijk heb ik gewoon liefst contact met iemand dan kan ik toch meer aangeven. Tja ook dat is door sceptici weer een tegenargument, want het schijnt dat er dan communicatietechnieken terug te halen zijn door het gesprek. Tja, heeft het idd niet alles met communicatie te maken en zijn we zelf niet onze grootste scepticus? Het ligt soms ook zo naast elkaar, het is enkel een diepere ervaring!
Voor mij voelt het i.i.g. alsof de energie van de vrager en de energie van de brenger in contact met elkaar staan, waar ik dan slechts dankbaar getuige van mag zijn.
Sjonge wat een lang antwoord! Zou jij je hier graag in bekwamen Sephora? Niet te bescheiden zijn hoor!