Hoi Sephora, of het echt niet goed is weet ik niet, je mag altijd een vraag stellen vanuit je hart en dan merk je vanzelf of daar gehoor aan wordt gegeven of niet.
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring maar wel al een aantal keren gedaan en ervaren dat wanneer het nodig is, ze er ook plotsklaps staan. We mogen daar zeker wel om vragen, waarom niet?
Ik denk dat het belangrijkste is, dat je zélf in evenwicht bent en kunt onderscheiden wat van jezelf is en wat van de ander is.
Oók is het héél belangrijk dat je ook ´nee´ kunt zeggen als er niets komt en dus niet bang bent iemand teleur te stellen, maar erop vertrouwd dat dit het juiste moment (nog) niet is óf dat je zelf de boodschap niet door kunt geven, bijvoorbeeld omdat die voor jou als medium niet te bevatten is.
Ik heb wel eens de vraag gehad van een vrouw die graag wilde weten hoe het met haar pleegvader was. Echter ik moest haar teleurstellen want ik voelde dat het goed met hem was, maar verder kon ik niets voor haar doen. Drie maanden later sprak ik haar weer, dat hadden we afgesproken en tjoep daar was ie, met zijn favoriete jenevertje, bretels (waar hij met zijn rechterduim altijd ´in hing´), zwarte hoed, gezellige dikke buik en boodschap aan haar moeder, aan haar. O.a. over waar ze mee bezig was. Ze twijfelde erg over haar werk en dat kwam naar voren.
Technisch gezien, stel je je open en vervolgens ga ik beschrijven wat ik zie of voel, dus dat beschrijven en verwoorden. Ik zie niet letterlijk een energie voor me, hoewel ik soms wel een soort waterdamp voor me zie.
Hoe bewuster je je van jezelf bent, hoe beter je aansluiting op het geheel is. Hoe dieper je eigen lagen zijn, hoe dieper je in andere lagen kunt zien. In wezen zo logisch allemaal!