Me vriend vertelde gister over een vriend die is doodgegaan ongeveer 10 jaar geleden.
Ineens zag ik in me gedachten een jongen voor me. Ik omschreef hem naar me vriend toe donkerbruin haar haar tot aan zijn oren, styl haar, blauwe ogen, licht getint, leren jas aan met emblaimen erop, spijkerbroek aan nikes.
Hij zei dat het klopte dat zijn vriend er zo uitzag en zich zo kleden.
Ik omschreef zijn karakter en dat klopte ook allemaal heel erg goed.En de relatie tussen mijn vriend en hem.
Toen kwamen we aan bij hoe die is doodgegaan. Hij is vermoord. Ik zag alles gebeuren wat er die avond/nacht afspeelde op station Haarlem perron 2. Donker was het, er was niemand op perron, station, zwak licht, geschreeuw, paniek, angst heerste er.
Het klopte dat het op perron 2 gebeurde. Ik zag meerdere jongens die achter die vriend aan zaten om hem te slaan en daarna te vermoorden. De hoofdader zag ik het best. Zwart krulletjes haar getint, gouden kettingen, armbanden, zwarte leren jas, leger pet op leger groen, zijn ogen door en door zwart, scooters waar ze mee aan kwamen.
Op een gegeven moment bleven er 2 jongens over. De ene jongen hield die vriend vast van achter en lag half op de grond, de hoofdader stak met een mes meerdere malen in de buik en bij het hart van de vriend.
Er werden dingen geschreeuwt als'' Dit heb jij verdient, dit is je verdiende loon'' dit klopte ook wat is gegzed zei mijn vriend
Ik zag zijn trui donkerblauw met wit, dit klopte zei mijn vriend was zijn lievelingstrui, zijn jas was open en zag de gaten in de trui en het bloed.
Dit zag ik gebeuren vlakbij de trap, wat ook klopte.
De daders liepen hierna weg. Me vriend nam zijn vriend in de armen en zat achter hem ik zag de tranen van mijn vriend uit zijn ogen komen en langs zijn wangen gaan, het gezicht van de vriend zag ik moeilijk omdat er bloed was veel bloed.
Uiteindelijk stierf hij.
Ik voelde mezelf trillen, en het leek net of dat ik dit alles zo meemaakte maar niet echt mezelf was, ik kon wel blijven praten over wat er gebeurde wat ik voor me zag in beelden en voelden en wist.
Ik denk dat het een boodschap is van die vriend naar mijn vriend toe om hem te vertellen dat mijn vriend hem moet loslaten omdat hij nog steeds elke dag aan hem denkt.
Ik kreeg ook sterk het gevoel dat die vriend dat niet wil dat hij verder wil gaan maar mijn vriend houd hem tegen door elke keer over hem te denken en alels boven te halen.
Ik heb zoiets nog niet meegemaakt als dit. Het was heel erg heftig.
Liefs aNNe