Loading...
nl

Mijn moeder

Maris1976
Maris1976 okt 13 '08
Vandaag een uur geleden heb ik te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft. Vrijdag krijgt ze een 2 uur durend onderzoek en dan weten we meer over de eventuele behandelmethode.

Hier is ze haar leven al mee bezig met ziektes en angsten overbrengen als ze weer iets dacht te hebben. Dit werd voor mij zo zwaar dat ik een periode niet meer goed sliep en functioneerde en in continue angst leefde.

Nu heeft ze dus echt kanker en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, of hoe te reageren, omdat ik mezelf heb aangeleerd het weg te stoppen. Het voelt voor mij alsof ik niks nieuws heb gehoord, moet de klap nog komen?

Vanmiddag gaan we naar haar toe en ik weet niet hoe te reageren. Iemand tips?

Liefs Maris
Delen:
Ashley
Ashley okt 13 '08
Wat verschrikkelijk voor je Maris!
De klap komt nog dat weet ik bijna zeker hoe erg het ook is. Ik stop ook altijd al me verdriet weg, maar opeens komt het eruit en dat is dan zo erg... Maar je hebt alle recht van de wereld om hier verdriet over te hebben! Iedereen begrijpt dat, want het is echt zo afschruwelijk nieuws!

Ik zou je moeder laten weten dat je er voor haar bent en haar altijd zal steunen. Dat in ieder geval. Meer kan je niet voor haar doen...

Ik wens je heel erg veel sterkte met deze zware tijd!

Dikke knuffel en xxx- Ashley
Maris1976
Maris1976 okt 13 '08
Dank je wel Ashley voor je lieve woorden.

Liefs Maris
Ashley
Ashley okt 13 '08
Graag gedaan hoor!
En als je wilt praten moet je dat echt doen. Je kan soiezo altijd met mij praten als je dat wilt! Je kan me altijd een pb sturen dan geef ik altijd wel snel antwoord.
Xxx- Ashley
proost
proost okt 13 '08
Wees zo zakelijk mogelijk, dan bescherm je je eigen emoties.
Vraag b.v. naar de longarts.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 13 '08
Tjeetje, dat is wel een heel naar bericht Maris, zeker nu het werkelijk aan de hand is. Bijna onwezenlijk! Ik kan me voorstellen dat het daarom ook heel verwarrend is. Het enige wat je nu kunt doen is luisteren en een arm om haar heen als ze daar behoefte aan heeft.

Ik zou niet weten hoe ik daar mee om zou gaan, maar wel het volgende proberen. Jezelf blijven, zoveel mogelijk doen wat je anders ook zou doen, alles wat anders is geeft extra beladenheid. Zeker ook leuke dingen doen, wie weet hoe ze zich daar nog aan op trekt. Liefs!

Thomas A
Thomas A okt 13 '08
Sterkte Maris!!! En ja hoe kan dit bericht je gevoelswereld doen verwarren. Sterkte met alles en blijf erover schrijven als je dit wilt..........
silke
silke okt 13 '08
Ik zit erg met je in.
zoiets komt hard aan..
heel veel sterke in deze periode

silke
Maris1976
Maris1976 okt 13 '08
Bedankt allemaal, doet me goed.

Ja wat zal ik zeggen, ze is boos, gefrustreerd, aggressief en dan 1000 keer zo erg, ze geeft alles en iedereen de schuld. Het is nog maar een hoopje mens dat ze ooit was en dat was al niet veel vanwege haar gezondheid en haar psyche.

Ik wilde een arm om haar heen slaan, maar ik voelde de afstand en ze duwde me zelfs weg met de woorden, laat me toch los.

Ik heb aangeboden om vrijdag met haar onderzoeken mee te gaan, ze gaan dan kijken of er uitzaaiingen zijn, maar zelf heeft ze de hoop al opgegeven, maar ik ben positief gebleven, maar ze is zo negatief ingesteld nu wat ik begrijp.

Vanavond bel ik haar nog even. Ze heeft verder ook geen man om op terug te vallen, dus ik voel me in weze verantwoordelijk voor haar, wat ik eigenlijk al heel lang ben.

Veel liefs Maris
inneke
inneke okt 13 '08
He Maris,
Wil je veel sterkte wensen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je goed bij jezelf blijft. Je kunt laten weten en voelen dat je er bent voor je moeder, maar meer hoef je ook niet te doen. Jij bent NIET verantwoordelijk voor haar, laat dat echt tot je doordringen. Je moeder zit vol pijn, verdriet en boosheid die ze niet op een goede manier kan uiten. Dat is ontzettend triest, maar het is aan haar om te kiezen dit te veranderen. Zorg goed voor jezelf en geef je kracht niet weg.

Liefs,
Inneke
sarina
sarina okt 13 '08
Ik denk aan je xxx Sarina.
Thomas A
Thomas A okt 13 '08
geluukig ben jij wijzer en geef je niet alles en iedereen de schuld en kijk ej verder. Daardoor kun JIJ ONDANKS ALLES NOG WEL EEN ARM OM HAAR SCHOUDERS LEGGEN............

Ik vind je keisterk...........
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 14 '08
Maris, bij deze een dikke, dikke knuffel voor jou! Goed dat je toch gewoon mee gaat vrijdag en je niet te veel in discussie gaat. Blijf maar mooi staan waar jij voelt dat je het beste kunt staan. Sterkte! Liefs xxx
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 14 '08
Jeetje wat erg voor jullie. En wat erg dat jij je moeder niet kunt geven wat je haar wilt geven. Geef jezelf in ieder geval nergens de schuld van, want je weet dat je je best hebt gedaan. Dit topic is daar het levende bewijs van. Veel kracht, moed en vooral liefde toegewenst voor de aankomende perdiode. En bedankt voor je vertrouwen om dit met ons te delen! Sterkte.
gast
gast okt 14 '08
Onvoorwaardelijk liefhebben is het enige wat rest. Sterkte, Maris.
Beschermengel
Beschermengel okt 14 '08

Heel veel sterkte Maris, en blijf je moeder steunen ze zal het zeker waarderen.
admin
admin okt 14 '08


Liefde, licht en wijsheid voor jou Maris.
Ik heb weinig toe te voegen aan al deze goede raad hiervoor.
We leven allemaal met je mee!
(slaat twee armen om je heen)
Maris1976
Maris1976 okt 14 '08
Wat zijn jullie lief.
Bedankt voor jullie steun, ik denk dat ik veel van me af zal schrijven in dit topic en ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik blijf bij mijn eigen gevoel, ik blijf sterk en ik kan dit aan.

Liefs Maris
Thomas A
Thomas A okt 14 '08
Ja sterk ben je zeker!!!
NiN
NiN okt 16 '08
Ik wens je heel veel kracht en liefde in deze slopende tijd...

Always keep the faith Maris...dat is het halve wonder.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki