Loading...
nl

Economische crisis, of toch de nieuwe aarde?

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 13 '08
Het is crisis op de wereld op het moment. Het geld dat wij hebben verliest in rap tempo zijn waarde. Is dit een voorbode voor de nieuwe wereld en staan wij nu toch aan het wereldwijde beginpunt van de nieuwe tijd?

Als we de teksten van Michael erbij halen dan vinden wij het volgende terug over geld in de nieuwe aarde:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/michael/2_6_2_geld%20in%20de%20nieuwe%20aarde.htm

Geld zal nog steeds worden gebruikt in de Nieuwe Aarde. Het wordt echter teruggeleid van het doel van werken tot een symbool van energie-uitwisseling. Geld zal niet langer tot het doel en de zin van het leven zijn.

Het doel van het leven is groei en onderzoek en wanneer deze worden uitgedrukt door passie en vreugde, zal de manifestatie van steun door overvloed volgen. Overvloed is lang niet altijd geld. Er zijn vele manieren waarop steun in je leven kan komen buiten geld.

In de Nieuwe Aarde zal je weer leren niet-monetaire steun en de overvloed te waarderen die veel mensen zelfs nu niet zien, die doelbewust streven naar geld. Je zal leren erop te vertrouwen dat je Hoger Zelf, je zal voorzien van alles wat je nodig hebt op het juiste tijdstip.
Delen:
dragon
dragon okt 13 '08
het economisch systeem is gebaseerd op geloof ... in geld. In de cyclus van het leven komt na de dood, de geboorte van iets nieuws.

ik zou het prachtig vinden als het geloof in geld ten einde komt, tijd voor iets nieuws!
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 13 '08
We hebben al zo vreselijk veel crisissen overleeft, dat ik zo het idee heb dat dat nu ook weer een ´overcome´ gaat zijn. Laten we hopen dat we er weer wat wijzer worden, stukje bij beetje komen we er wel.

Ik merk het vanzelf of ik morgen mijn kippen voor de schapen van de buren mag gaan ruilen, en geloof maar dat we dan op een geheel andere manier keihard mogen overleven, ik weet niet of dat nou de oplossing is en of we daar nu nog wel toe in staat zijn met al onze verworven veiligheden in geld.

Maar ik teken voor eenvoud, niet te veel systeempjes, gewoon simpelheid, of dat nu met schapen is of een salaris in geld.
Thomas A
Thomas A okt 13 '08
Het Goddelijk Plan voor de Aarde en de Mensheid

We leven momenteel in een uiterst boeiende tijd. Er zijn grote veranderingen op komst voor onze planeet Aarde, voor ons zonnestelsel en de hele mensheid, nu het Vissentijdperk overgaat naar het Aquariustijdperk. Met deze overgang wordt een hoofdcyclus voor de fysieke expressie van de mens binnen de Goddelijke Evolutie voor de mensheid en de Aarde afgesloten. De veranderingen gaan gepaard met een ingrijpende reiniging en transformatie. Enorme hoeveelheden goddelijke energie zijn momenteel onderweg naar de Aarde en de eerste golven daarvan hebben onze planeet al bereikt. Iedereen over de hele wereld krijgt zijn deel. Niemand is daar vrij van. En het uiteindelijke resultaat is een complete Aardse metamorfose die een geheel nieuwe fase voor de menselijke evolutie inluidt. Diegenen die ervoor kiezen, zullen ‘opgetild’ worden om deel uit te maken van een nieuw tijdperk van menselijke ontwikkeling.
Het Aquariustijdperk staat voor geheel nieuwe denkbeelden en een nieuwe spiritualiteit. Alles wat oud en achterhaald is kwijnt weg, het desintegreert, lost op en zal worden vervangen door een geheel nieuw bestaan. De mensheid zal worden geconfronteerd met keuzes die zijn hele levensloop en evolutie onomkeerbaar zullen beïnvloeden.

Bij de intrede van het nieuwe tijdperk is in het Westen een zekere tolerantie voor spiritualiteit ontstaan, noodzakelijk als voorbereiding op het nieuwe wereldbewustzijn. Dit leidde echter ook tot de opbloei van een zekere imitatiespiritualiteit. Een spiritualiteit, gericht op ontwikkeling van het ‘zelf’, op een zogenaamde ‘verlichting’ van het ‘ik’. Deze vorm van ‘gedachteloze’ spiritualiteit heeft de aandacht afgeleid van de diepste waarheid die er bestaat. De waarheid die gaat over de opkomst en de verspreiding van het Christusbewustzijn in velen (‘de Tweede Komst’) als bekroning op de naderende Overgang. Een waarheid die, zoals de profetieën al aangaven, in de ‘eindtijden’ in zo belangrijke mate zou worden verdraaid.

De Goddelijke Doelstelling

De bestemming van de mens staat beschreven in de aloude bladzijden van het Goddelijk Plan. Om meer inzicht te krijgen in de goddelijke doelstelling voor de mens, het goddelijke plan voor de Aarde en de bestemming van de mens is het goed even iets dieper in te gaan op de afkomst van de mens, de Genesis:
“In een ver verleden, toen de primaten nog niet waren geëvolueerd tot zelfbewuste tweevoeters, kwamen hemelse medescheppers naar deze planeet en zaaiden een variëteit aan nieuwe menselijke rassen (evenals een verscheidenheid aan plantaardig en dierlijk leven) bij wijze van goddelijk experiment. Deze goedaardige evolutionaire interventie, afkomstig van de sterren, ontvouwde zich over een lange periode en op verschillende plaatsen op de hele planeet, onder het toeziend oog van zeer ver geëvolueerde vertegenwoordigers van diverse werelden uit verschillende delen van het Universum....,”

“....Het achterliggende idee van dit planetaire experiment, was het creëren van een mensenras met vele variaties dat al evoluerend ten slotte een werkelijk spiritueel bewustzijn op het fysieke vlak kon uitdrukken en op die manier liefde, wijsheid en goddelijke intelligentie kon demonstreren op de, wat toen werd genoemd ‘Parel van het Zonnestelsel’ – Terran ofwel planeet Aarde...., “


“....Zoals eerder gezegd heeft het oorspronkelijke Plan zich echter, door verschillende negatieve invloeden, zoals veelvuldige tussenkomst van kosmisch kwaad, niet kunnen ontvouwen op de manier die was voorzien, noch door de oorspronkelijke medescheppers noch door de op verzoek van de mensheid meer recent aangewezen gidsen – de Spirituele Hiërarchie.”

[uit ‘Dienaren van het Goddelijk Plan’].

De Aarde vervult een belangrijke (spirituele) sleutelpositie binnen ons zonnestelsel en ook ver daarbuiten. De komende grote Overgang trekt dan ook een overweldigende aandacht van veel andere wezens in het Universum. Vele vertegenwoordigers zijn dicht naar de Aarde toegetrokken om de planeet te helpen bij de grote Transformatie.


Zoals gezegd, begint op dit moment een toenemend aantal mensen zich enkele flarden te herinneren van het Goddelijke Plan voor de Aarde en van de rol die hen daarin is toebedeeld. Veel van deze Dienaren – kosmische vrijwilligers en voorboden van het nieuwe Wereldbewustzijn - zijn leden van zeer geavanceerde beschavingen, die volledig zijn afgestemd op de Goddelijke Wil. Deze beschavingen treft men aan in werelden en in dimensies waar de algemene evolutionaire ontwikkeling zich alleen maar uitdrukt in onvoorwaardelijke liefde en kameraadschap.

Sommige van deze wezens incarneren al miljoenen jaren regelmatig op Aarde, anderen zijn pas recent voor het eerst op Aarde geïncarneerd. En weer anderen vertoeven bij die overige geïnteresseerden vlak bij de planeet – wachtend en observerend - om indien nodig hulp te bieden. De Dienaren hebben er vrijwillig in toegestemd om af te dalen in de dichte Aardse sferen en nemen daarbij grote risico’s. Zij ontwaken nú, om zich voor te bereiden op een grootse taak. Zij herinneren zich hun afspraken met de mensheid en zij beseffen dat zij aan het begin staan van een uiterst belangrijke fase binnen het Goddelijk Plan.

De Dienaren worden voorbereid op het uitvoeren van een groot aantal taken. De drie belangrijkste zijn:
1. Het verhogen van het menselijke bewustzijn door het aanreiken van Informatie en Kennis zodat de geest wordt geopend. Dit zal de mens helpen bij zijn individuele herinneringsproces over de aard van zijn bestaan, de Schepping, en de huidige Transformatie.
2. Het energierooster van de Aarde in een goede staat helpen brengen, waardoor ‘sleutels’ worden geactiveerd die nodig zijn voor het ontsluiten van oude energieën (die zijn vastgeketend sinds de ondergang van Atlantis). Deze grote krachten zijn noodzakelijk voor volledige heling van de Aarde met al haar leven.
3. Het doorsturen of kanaliseren van goddelijke energie naar de Aarde om de negatieve dominantie in de Aardse sferen om te kunnen zetten, waardoor de vibratie van de planeet kan worden opgevoerd. Dit heeft ‘moeder Aarde’ nodig om haar transformatie voor te bereiden.
Dit alles zal leiden tot een Transformatie naar een nieuwe Wereld, het vestigen van een nieuw wereldbewustzijn (een eenheidsbewustzijn) gebaseerd op Goddelijke Liefde en op het uiteindelijk manifesteren van het Christusbewustzijn op Aarde. De mens zal zich zijn goddelijke afkomst en zijn aloude Oorsprong herinneren, en ook de al lang bestaande belofte dat hij zijn afgebroken evolutie t.g.v. de Val van de mens weer kan vervolgen. Deze Transformatie zal onvoorstelbare krachten en een enorme energie vrijmaken die de hele Schepping in vervoering zal brengen en zal verheffen.

De vestiging van het Christusbewustzijn

Nu de planetaire deadline van de planeet steeds dichterbij komt, zijn de Dienaren bewust bezig om zich te herenigen met verwante zielen, zodat groepssynergie zich kan ontwikkelen. Een nieuwe vorm van samenwerking gaat ontstaan, die niet meer past bij het oude denken. Nieuwe woongemeenschappen zullen worden gevormd als lichtbakens voor de nieuwe Wereld: ze fungeren als stralingsvelden, als healingcentra, als initiatiecentra voor de nieuwe mens, als acupunctuurnaalden voor de Aarde en als voorbeeldfunctie voor de dolende mensheid. Met deze voor hen vertrouwde samenwerking roepen de Dienaren grote krachten op die door iedereen benut kunnen worden die zich met hen wil verenigen en ervoor kiest het Goddelijk Plan te dienen.
Dit alles zal het helingsproces voor de mens en al het andere leven op Aarde bespoedigen. Het mineralenrijk, het plantenrijk en het dierenrijk waren de mens gevolgd in zijn Val en zijn nu afhankelijk van diezelfde mens bij de algemene verheffing van het leven.
Een heling is een reinigingsproces en dient als voorwaarde voor het Pad naar ‘Verlichting’, naar deelname aan het nieuwe Wereldbewustzijn. Dienaren, als voorboden van dit nieuwe Wereldbewustzijn, belichamen als het ware de manifestatie van goddelijkheid op Aarde. Zij werken aan een wereldwijde schoonmaak, nodig om het helingsproces mogelijk te maken.

Het langverwachte moment dat de mensheid collectief overgaat naar spirituele volwassenheid is dichtbij. Het is op dit moment dat de mensheid, als creatieve intelligentie zich zal kunnen voegen naar de universele Wet van Eenheid. Het moment ook dat het Christusbewustzijn zich zal gaan manifesteren.
De manier waarop het Christusbewustzijn zich zal gaan openbaren, de zogenaamde ‘Tweede Komst’ genoemd in de Bijbel, geschiedt in stappen. Op een geschikt moment zullen alle Dienaren, na hun voorbereiding en hereniging, tot groepsinitiatie worden gebracht. Alle zielenfamilies op Aarde zullen op dat moment weer worden herenigd en aloude beloftes worden ingelost. Het Goddelijk plan krijgt daarmee zijn voltooiing en een nieuwe wereldcyclus gaat beginnen. Dit hoogtepunt, deze groepsherinnering kennen we in het Nieuwe Testament als ‘de Extase’.

De ontwaakte Dienaren zullen de mensheid in groepen begeleiden naar de nieuwe Wereld. Het bewustzijn zal stapsgewijs worden verhoogd door een stralingsveld van goddelijke Liefde. Hierdoor neemt het complete bewustzijn op Aarde steeds meer toe en dit leidt uiteindelijk tot een collectief ontwaken van de mensheid, waarmee de profetie die spreekt over de terugkeer van het Christusbewustzijn op Aarde, werkelijkheid wordt

bron;het nieuwe denken
proost
proost okt 13 '08
"Terug naar de natuur," waarbij de spanning tussen economie en ecologie in het voordeel van de ecologie uitvalt geeft m.i. goede vooruitzichten, maar geldzuchtigen zullen zich volgens mij destemeer door geldzucht en materialisme laten leiden om de armen daarvan afhankelijk te maken, al gaat dat ten koste van de gezondheidszorg.
Zuivere moslimbanken kennen geen woekerrente.
Zouden er meer banken op die leest geschoeid raken?
gast
gast okt 13 '08
Als er een eind komt aan hebzucht, als mensen weer in staat zijn echt te delen met elkaar, onvoorwaardelijk, niemand meer bang is te kort te komen, niemand meer macht uit wil oefenen op anderen, we allemaal elkaars "gelijke" zijn, we kunnen leven vanuit ons zelf en niet vanuit ons ikje, we zelf verantwoordelijk zijn voor ons bestaan, dan is het niet eens nodig om geld af te schaffen als ruil middel. Want het is niet het geld dat zorgt voor de misstanden die er nu rond om geld zijn, het is de mens die dat toevoegt, die het op die manier gebruikt.

Hier op Curacao speelt de hele crisis niet zo sterk als in Nederland, ookal is het wereld wijd. Vergeet niet dat ze er in Nederland wel heel goed in zijn om de boel in de media flink op te kloppen. Vraag me altijd af waar dat goed voor is. Voor wiens belang is dat? Het is onrust zaaien, maar voor welk doel? Kan er natuurlijk weer vele complottheorieën bij halen maar misschien is het uiteindelijk wel nodig om een omslagpunt te kunnen bereiken. Vergeet niet dat op aarde ook na iedere nacht het vanzelf weer dag wordt...
nikskeuh
nikskeuh okt 13 '08
Een medium vertelde mij het laatst dat de veranderingen naar de "nieuwe" aarde na de olympische spelen merkbaar worden.

Kben eens benieuwd naar hoe de politiek er gaat uitzien smile
silke
silke okt 13 '08
Dat is toch nu al te merken...
crisis hier en crisis daar. Alleszinds hier toch
admin
admin okt 13 '08
Volgens mij is dat ook helemaal niet zo moeilijk te voorspellen....of zou niemand d smileit verwacht hebben, lijkt mij sterk
admin
admin okt 13 '08
Trouwens, een mooi stuk Thomas, en voelt voor mij helemaal waar.

Zoals ik het zie,

Er worden steeds meer nieuwetijdsen geboren, kijk maar in de oogjes, deze kinderen willen niet meer in dat oude stramien van onze ouders.
Hun wereld draait niet meer om de wensen van onze ouders.
Mijn ouders niet, maar mijn opa en oma zijn van de generatie waar iets als merudi bijna altijd taboe was, gelukkig niet allemaal smile.
Mijn generatie heeft veel oudere nieuwetijdsen, maar niet in dien getale zoals ze nu worden geboren.
Is het dan zo vreemd dat de wereld gaat veranderen?
De hoofdletter HSP'ers, de supergevoeligen, móeten voelen dat de energien veranderen.
Is het dan zo vreemd dat de wereld gaat veranderen?
Dat dat gaat knetteren lijkt me logisch, maar zoals in de tekst staat klopt het dat we hierbij hulp krijgen, ga maar eens sávonds buiten staan, maak stevige voeten, doe je ogen dicht, steek je handen omhoog met de palmen naar boven en voel dan maar eens.
Niks hocus-pocus gewoon simpel voelen smile
Ook voelt het voor mij heel waar dat we dit wisten voor dat we werden geboren, we hebben hier toch echt allemaal zelf voor gekozen.
Niet allemaal met hetzelfde doel of hetzelfde pad, maar we wisten dit wel.
Ik denk zelf dat als je heel nuchter alle aanwijzingen op een rijtje zet het vrij logisch is dat er stevige veranderingen aankomen.
Hoewel ik dat geldverhaal niet zo geloof, daar moet ik Bezoeker in navolgen.

Het zou wel mooi zijn, Proost geeft dat al aan.
Het voedingsverhaal, misschien gaan mensen wel echt bewuster met de natuur om en gaan we weer terug naar eigen groente telen! Dat zou mooi zijn! Maar hoe dat dan zou moeten? Geen idee, ik laat het gewoon over me heenkomen, ik kan drijven dus verzuipen doe ik niet wink
Thomas A
Thomas A okt 13 '08
Simon van ‘het nieuwe denken’, heeft gedegen onderzoek gedaan en is daar nog steeds mee bezig. Hij is al wat ouder en weet waar hij over praat is mijn idee, nadat ik lange tijd op zijn forum deelnemer was…………..

Ja, er worden steeds meer nieuwetijdsen geboren en natuurlijk kan zoiets ook alleen maar bij de gratie van nieuwetijds ouders, die er niet meer voor kiezen hun kinderen voor te liegen – al dan niet om bestwil, wat dat in godsnaam ook moge zijn – en oog hebben voor de vermogens van de kids, ipv. uitsluitend de maatschappelijke verwachtingen die in hun ogen een leugenachtige wereld is. Pfff wat een zin………… Een stukje projectie van mij zit hierin omdat dit ook een issue van mij en mijn kids was! Ik persoonlijk heb erg veel van mijn kinderen geleerd en een stuk onbevangenheid teruggekregen door hun beleving erg serieus te nemen………………..
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Vandaag kopte de krant dat de EU 2.000.000.000.000 Euro in de europese economie stopt. Ik vroeg me direct af, waar komt dit geld toch vandaan? En hoe lang is het in stand houden van deze zeepbel nog nodig?
Wendy's
Wendy's okt 24 '08
voor mij heeft het tot nu toe goede gevolgen.. de euro is al flink gestegen en zal waarschijnlijk nog meer gaan stijgen! dus ik kan mijn euros inwisselen in liras en dan op rente zetten op de turkse bank!! (17 procent rente)..
gast
gast okt 24 '08
Origineel bericht van: NiMS
Vandaag kopte de krant dat de EU 2.000.000.000.000 Euro in de europese economie stopt. Ik vroeg me direct af, waar komt dit geld toch vandaan? En hoe lang is het in stand houden van deze zeepbel nog nodig?


Ja dat vroeg ik me ook af Nims! Waar komt ineens dat geld vandaan? Wisten ze al dat dit ging gebeuren en hebben ze gewoon stiekem meer sop achter gehouden want al die domme Nederlandertjes weten toch niet wat er allemaal binnen komt.
Naar mijn idee hadden ze dat geld een stuk beter kunnen gebruiken, maar ach, wie ben ik wink
gast
gast okt 24 '08
Origineel bericht van: Wendy's
voor mij heeft het tot nu toe goede gevolgen.. de euro is al flink gestegen en zal waarschijnlijk nog meer gaan stijgen! dus ik kan mijn euros inwisselen in liras en dan op rente zetten op de turkse bank!! (17 procent rente)..


Wij profiteren ook een klein beetje mee met die hoge euro want hier is de munt aan de dollar gekoppeld. In februari kregen we 2,90 Antiliaanse guldens voor 1 euro. Nu is het wel weer wat minder, ik geloof iets van 2.45 ofzo. Maar het schommeld aardig.
Wel veel hoor 17%. Is dat een islamitische bank? Die zijn iig niet op winstbejag uit en hebben ws ook geen aandeelhouders wink
gast
gast okt 24 '08
Ik zag net dat hij op 2.28 staat dus bijna de oude gulden van Nederland. Niet zo gunstig dus als hoe het geweest is.
Selma
Selma okt 24 '08
200 miljard is een hoop geld met een hoop nullen.
Voor mij een onvoorstelbaar groot bedrag.
Helaas leven wij nu nog in een wereld waarin degene met de meeste knikkers, nog steeds de baas is.
Vandaag helaas weereens ervaren dat de knikkers de dienst uitmaken.
Selma is maar mens met teveel emotie's.
Heb mijn baan gehouden, wel overgeplaats, er geen knikkers bij gekregen.
Zal mijn tijd wel duren, kennelijk mag het niet.
Maf wereldje leef ik in.
Iedereen maar zeggen je bent een mooi mens, je doet het goed, je inzet wordt beloond.
Voor de derde keer in 6 jaar krijg ik klop op mijn kop inplaats van een schouderklopje.
Overgeplaats tegen mijn zin in.
Ik heb het opgegeven.

Selma.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki