Loading...
nl

even delen

marinet
marinet okt 12 '08
Ik wil voor het eerst eens delen wat er allemaal in mijn leven op dit moment gebeurd. Ik ben 9 maanden geleden de liefste engel tegen gekomen die ik me maar kan voorstellen. Na mijn scheiding is Edwin voor mij een groot cadeau en het mooiste wat ik me maar kan voorstellen. We hebben elkaar op een diep niveau herkend en zijn samen aangegaan om te groeien.Is het liefde ja dat zeker we houden zielsveel van elkaar en daar zit het ook weer meteen. We weten zonder woorden hoe het met elkaar gaat en zeggen en denken vaak hetzelfde. Na negen maanden is er nu toch een besef voor allebei dat we elkaar op een bepaalde laag de vrijheid moeten/mogen geven volwassen te worden met onszelf. het geeft voor allebei veel verdriet. Verdriet in de wetenschap dat we elkaar niet zullen kwijtraken omdat we zielsmaatjes zijn en misschien wel tweelingzielen.
Nadat we gister uitgebreid en goed hebben gesproken hebben we toch nog de avond en nacht bij elkaar door gebracht en dat was vol respect naar elkaar en heel bijzonder.
Mijn pijn lijkt dan niet zo belangrijk omdat ik eigenlijk alleen maar de wens heb dat het met hem goed gaat en dat hij vind wat hij zoekt. ik kom er wel denk ik dan laat mij maar. Ook dan weet ik dat ik mezelf tekort doe maar ja zo ben ik op dit moment nog wetende dat ik daar nog in mag groeien.
Ik heb heel erg het gevoel dat het nog niet voorbij is en dat we elkaar nog veel te spiegelen hebben.
Delen:
marinet
marinet okt 12 '08
Ware liefde

ware liefde is van jou houden...
dwars door alles heen...
niet alleen als jij ook bij mij wil zijn...
maar ook als je jouw liefde op een ander richt... juist dan...

ware liefde is bij jou zijn...
niet door iets van jou te willen..
maar door mijn liefde voor jou te dragen in mijn hart.....
ook als je mij al lang vergeten bent... juist dan...

ware liefde is jou alles wensen...
niet de dingen die ik voor jou zou wensen..
maar de dingen die jij voor jezelf wenst....
ook als het betekent dat jouw wensen niet op mij zijn gericht.. juist dan...

ware liefde is onvoorwaardelijk....
van jou houden door alle ervaringen heen...
jou zien in jouw ware essentie....
ook als jij jezelf even niet in liefde kan zien.... juist dan...

ware liefde is oneindig...
een liefde die nergens begint en nergens eindigt...
maar geboren is uit de pure zielsherkenning...
van de ontmoeting tussen onze harten...

ware liefde...
is elk moment in jou de liefde zien...
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
Origineel bericht van: marinet
Ik wil voor het eerst eens delen wat er allemaal in mijn leven op dit moment gebeurd. Ik ben 9 maanden geleden de liefste engel tegen gekomen die ik me maar kan voorstellen. Na mijn scheiding is Edwin voor mij een groot cadeau en het mooiste wat ik me maar kan voorstellen. We hebben elkaar op een diep niveau herkend en zijn samen aangegaan om te groeien.Is het liefde ja dat zeker we houden zielsveel van elkaar en daar zit het ook weer meteen. We weten zonder woorden hoe het met elkaar gaat en zeggen en denken vaak hetzelfde. Na negen maanden is er nu toch een besef voor allebei dat we elkaar op een bepaalde laag de vrijheid moeten/mogen geven volwassen te worden met onszelf. het geeft voor allebei veel verdriet. Verdriet in de wetenschap dat we elkaar niet zullen kwijtraken omdat we zielsmaatjes zijn en misschien wel tweelingzielen.
Nadat we gister uitgebreid en goed hebben gesproken hebben we toch nog de avond en nacht bij elkaar door gebracht en dat was vol respect naar elkaar en heel bijzonder.
Mijn pijn lijkt dan niet zo belangrijk omdat ik eigenlijk alleen maar de wens heb dat het met hem goed gaat en dat hij vind wat hij zoekt. ik kom er wel denk ik dan laat mij maar. Ook dan weet ik dat ik mezelf tekort doe maar ja zo ben ik op dit moment nog wetende dat ik daar nog in mag groeien.
Ik heb heel erg het gevoel dat het nog niet voorbij is en dat we elkaar nog veel te spiegelen hebben.


Hai Marinet, bij deze dan ook een lichtje voor jou, dat zal niet gemakkelijk zijn allemaal. Ik vind inderdaad net als jij dat jezelf tekort wanneer je zegt: ´..als het met hem maar goed gaat en hij maar vind wat hij zoekt, laat mij maar, ik kom er wel..´ Ik hoor daar ook een beetje uit dat jij niet achter deze beslissing staat, maar dat je aanvoelt of begrijpt, dat je de dingen toch ook niet kunt forceren?

Veel sterkte!

NiN
NiN okt 18 '08
Ik heb je verhaal meerdere keren moeten lezen voor ik t begreep.

je hebt het over een bepaalde laag vrijheid geven, kun je me dat even uitleggen alsjewilt?

Voor zover ik het nu begrijp zijn jullie *uit* elkaar, als-in vrienden maar geen relatie.
marinet
marinet okt 18 '08
tuurlijk wil ik dat vertellen. De laag van vrijheid is de laag van verwerken en te gaan staan voor wie je werkelijk bent en nu is de tijd daar. Hoe het ook voelt en ik heb het er erg moeilijk mee. Naar mate de dagen vorderen merk ik dat ik zelf ook op de drempel sta om naar mijn eigen vrijheid te wandelen. Op mijn eigen weg die me sterker zal maken. IK ben iemand die bang is om te verliezen. De laag van vrijheid nemen voor mezelf is moeilijk omdat ik die vrijheid nooit nam omdat ik bang was en nog ben dat ik als ik niet goed zorgde voor de geliefden ik ze kwijt zo raken. Een rare kronkel zie ik nu maar daardoor leer ik nu te kiezen dat ook ik er mag zijn. Mag kiezen voormezelf is voor mij belangrijk dat weet ik dat voel ik . Maar moeilijk is het steeds weer. ik heb steeds het gevoel dat ik op de drempel sta en nog niet echt wil stappen.
Selma
Selma okt 19 '08
Hoi Marinet,

Even voorzichtig met antwoorden ik, want ik herken heel veel, zoniet alles in jouw verhaal.
Al te goed is allemans gek, misschien ken jij deze uitdrukking.
Verliezen, is niets meer dan loslaten, laat iets los, als het bij je terug komt dan hoort het bij je, komt het niet terug, dan heeft het ook nooit bij je gehoord.
Kiezen voor jezelf is heel lastig in een bepaalde fase in je leven, maar uiteindelijk zul je het wel moeten doen, want in DIT leven, zal je er uit moeten halen wat er in zit.
Je kan het ontwijken, heel lang zelfs, maar uiteindelijk zul je het wel moeten doen, het is de stap in het leren dat leven heet.
Met vallen en opstaan leer je en bang zijn is heel normaal in een leerproces.
Je komt er wel.

Liefs en groetjes Selma
admin
admin okt 19 '08
Jij komt er zeker wel!
Ga vandaag die ene stap maar zetten, je weet wat ik bedoel.
Ik vind het keigoed dat je dat gaat doen, wees maar eens heel lief voor jezelf, je verdient het!
Enne je bent nooit alleen smile
Stardust
Stardust okt 19 '08
Symbiose en confluentie lijken een hemel op aarde, maar het beperkt degenen die erin verstrikt raken. Je ontwikkelt namelijk niet wat de ander voor je oplost of invult. Liefde is vaak gebaseerd op projekties van eigenschappen die je in de ander idealiseert. Een relatie zou gebaseerd moeten zijn op wederzijdse volwassenheid en zelfstandigheid. Maar hoever is iemand? De liefde is pas volwassen als ze onvoorwaardelijk is.
De ander gunnen te groeien ook al mis je hem of haar daarin.
Teveel delen is altijd een gevaar, immers dan heb je niets meer voor je zelf en dat is noodzakelijk. Individualiteit is een belangrijk punt in een relatie. Wie teveel deelt geeft zichzelf weg, niets is dodelijker voor een relatie. Vaak is het een tweezijdig egoïsme gevoed door afhankelijkheid.

Wie teveel hecht verliest juist kontakten, wie vrijheid laat wint ze.
Creëer dus wat ruimte.
Thomas A
Thomas A okt 19 '08
Dank je Marinet. En hoe een enorm belangrijke ervaring dit mee te mogen maken. Ik voel enorm veel liefde in het verhaal, echt heel erg groot!!!

www.zielsliefde.nl
Lena
Lena okt 19 '08
Origineel bericht van: marinet
ware liefde...
is elk moment in jou de liefde zien...



als je dit kan zien,kun je alles smile
marinet
marinet okt 19 '08
dank jullie allemaal voor alle lieve woorden. ik ben nu een stapje verder na vandaag voor het eerst in jaren op een spirituele beurs te zijn geweest en weet nu dat wat ik voelde klopt. Ben daarna even bij Edwin geweest ook daar kon ik voelen en vertellen hoe het voor mij nu is. Namelijk dat loslaten voor mij betekend dar wij allebei mogen groeien. Groeien in de stukken die belangrijk zijn voor ons beiden. Voor hem is dat voelen van zijn vrijheid waarin een relatie nu heel benauwd is. En voor mij dat ik ga staan voor mijn eigen leven voor het eerst van mijn leven zo voelt het. Met veel pijn dat is me duidelijk maar die pijn maakt me duidelijk dat ik mag en bijna moet groeien. Of klinkt dat raar???
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
Nee dat klinkt niet raar. Alleen maar heel mooi!
marinet
marinet okt 19 '08
maar steeds wel weer eng. Deze vorm van groeien doet me pijn.
Lena
Lena okt 19 '08
omdat je het gevoel hebt dat je het alleen moet doen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
Doet het pijn om te groeien? Of doet het pijn omdat je al die tijd niet hebt gegroeid? Waar zit nou precies de oorzaak van de pijn?
marinet
marinet okt 19 '08
De pijn die ik voel is de pijn dat ik mijn maatje niet meer heb zoals het was. Enerzijds gun ik hem de wereld de groei en anderszijds gun ik mezelf de pijn niet. Ik betrap mezelf erop dat ik soms hardop auw roep. Hartepijn dat is het. Ik zie en voel ook weer steeds dat dit mijn mooie kans is om naar mezelf te kijken en dan ja alweer te groeien maar dan alleen terwijl ik dat zo graag met hem samen had gedaan. Klinkt voor mij heel koppig wat ik nu allemaal schrijf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
Gun jezelf gewoon de pijn smile. Weet dat jullie als jullie weer bij elkaar moeten komen, dit echt wel weer gebeurd. Alleen nu niet. Krampachtig je ergens aanvasthouden wat er niet meer is, doet nog veel meer pijn dan enkel missen en aanvaarden wat je mist.

Dus welke pijn kies jij? Degene die afneemt, of degene die alleen maar erger wordt?
Lena
Lena okt 19 '08
was het niet loslaten......
marinet
marinet okt 19 '08
de pijn die afneemt dat is de beste keuze. en loslaten al helemaal.
NiN
NiN okt 19 '08
Ik snap wel wat je bedoeld.

Hartenpijn is mijns inzien 1 van de gemeeste pijnen.

Gemeen omdat het een pijn is die veroorzaakt wordt door gevoel en hoe moeilijk is het wel niet om juist gevoel uit te schakelen.

Hoe zeer je ook weet dat deze pijn een bepaald doel heeft, wil je niks liever dan gewoon doorgaan waar je was gebleven toen alles nog heel was tussen jou en Edwin...

Arme lieverd, hoewel ik je niet ken leef en voel ik enorm met je mee.

Het enige dat ik je mee kan geven is: Heb vertrouwen, alles heeft een reden...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki